A BAP mennyi is volt? 4 hónap. A 2015-ös BAP alatt 430 órát repültek?ajnos a magyar Red Flag részvételnek semmiféle realitása nincs. Amikor Mk-82-re nem adnak pénzt, akkor nem fognak egy olyan gyakorlatra menni a gépek, ahol csak egy gép keró költsége igen sok bomba ára lenne. És akkor még ott fel sem szálltak. A Red Flag alsó hangon két hét, ahol legalább minden másnap repülnek.
Egyrészt tudtommal Red Flag-re olyan nem mehet, aki ne tudna tankolni, de addig 2023-24-ig nagyjából a teljes állományt meg lehetne tanítani tankolni ...4x!!!Mivel nem minden pilóta tud levegőben tankolni alsó hangon 5 leszállás kéne ehhez. UK, Izland, Új-Fundland, NY és Nevada, de ez is igen erős alsó becslés, a realitás lehet, hogy inkább 6-7 megálló lenne. A német MiG-29-esek asszem 13 leszállással mentek ki oda. Ok, a Gripen ennél jobb, de kb. 2 óra 20 perces repülés eddig a csúcs.
Háát valahogy a svédek is leküzdötték 2013-óta 2x!Nézzük meg, hogy egy Gripen képes-e egyáltalán a Keflavik St. Johns (NF) távra, ami kb. 2600 km.
Ez olyan szép, hogy bekeretezem!A Gripen 3 pótossal 5 tonna kerót visz, de ebben tartalék is van, de úgy is erős közelítés lesz a lenti számolás az F-16CJ-re alapozva.
2 pótossal fogyasztás (DI = 80 tája) ,15 nm/lb táján van és amikor kezd a gép nagyon kevés keróval repülni, akkor ez 0,2 tájára megy fel. Legyen 0,175 az átlag. Tehát képes a gép repülni. 9000*0,16 = 1575 nm = 2918 km-et. Az emelkedés kevesebb, mint 80 km-et vesz igénybe.
- Az F-16CJ 2 db pótossal kb. 12 ezer ezer font kerót visz.
- A gép felszálló tömege csak a pótossal 33 ezer font tája.
- Kb. 1500 font a tartalék és az emelkedés is opt. magasságra repszimes múltból fejből legalább 1000 font.
- Tehát marad kb. 9000 font optimális magasságon, és marad a leszállásra és bizt. tartaléknak is.
Tehát elvileg képes az F-16CJ átrepülni, a teljes út átlaga mondjuk 4077 kg/2918 km = 1,4 kg/km erősen lefelé kerekítve. Ha a gépek visznek magukkal áttelepülő konténert a személyes cuccoknak és TGP-t, mert AG feladatot is gyakorolni akarnak, akkor a távolság 2600 km alá esik két pótossal, és harmadikkal kb. teljesíthető. De inkább tankerrel mennek a jenkik. De ők jenkik...
Viszont, ha a Gripen is kb. ez a kategória, csak kicsivel jobb a fogyasztás, akkor, ha csak 1 géppár megy repülni 2x22 ezer km-et oda vissza, akkor csak a keró 61 tonna. Ez kb. 77 ezer liter.
A keró ára 20 évre visszamenőleg. Erős becsléssel legyen 2USD/gal = 0,52 USD/liter.
https://www.indexmundi.com/commodities/?commodity=jet-fuel&months=240
Megint feleslegesen csesztél el fél órát az életedből...
Közben meg olyanokkal nem is számoltál, hogy a BAP-hoz hasonlóan a konténereket is ki kell vinni. Ami szintén légi szállítást igényel. Meg mennie kell egy A319-esnek is, amelyik a földi személyzetet viszi, meg mondjuk 2-4 további pilótát
De tudod mit? 2024-ben - amire datáltam a lehetséges Red Flag részvételt - nagyon nagy bajban leszünk, ha addigra nem tudnánk tankolással kitelepüléssel, mindennel együtt megoldani saját erőből. Ha addigra nem fog a kecskeméti betonon sorakozni 3db légi utántöltésre is alkalmas rámpás szállítógép, akkor ne is gondolkozzunk Red Flagbe.
De alapvetően anélkül is megoldható bérelt tankerekkel. De szerintem az amerikaiak is segítenének a kijuttatásban.
Mennyit is akar blogen elb@szni F-35-re? 1300Mrd forintot? Szerinted nem ártana megtudni, hogy érdemes-e, nem?Na, csak az üzemanyag költsége egy ilyen kalandnak lenne legalább 35 ezer dollár. Ez kb. 16 db Mk-82 ára. És egy szem bombát sem vettünk. Pedig, ha spórolós módon, egy gép csak 2 bombát oldana gyakorlásként, hogy mindenki a rendszerben élessel lőjön, akkor szűken is, de legalább dobálhatna valaki. De nem.
Ez alapján te mit gondolsz? Red Flag? És akkor vannak egyéb költségek is az úton, nem csak a keró...
Ez álomnak szép, de semmiféle forrás nincs mögötte.
Miközben simán mehetne az éves kiképzési keretből. Ami addigra azért nem annyi lesz, mint a 3-4 évvel ezelőtti!