A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

úgy értem hogy egyáltalán nem biztos hogy a jelenlegi porfóliója a pumának vagy a lynxnek megáll a jelenlegi dolgoknál

meg az a probléma mégegyszer hogy 80/90-es évek technikája, megint ott tartunk hogy a rohadt életbe nem lehet annak a picinek a legjobbat adni... másrészt mint ahogy huszárnak mondtam, lehet bővíteni az altipusokat mindkettőnél kb
Ne felejtsd el, hogy a Leo is az (mármint régi konstrukció), és gyakorlatilag azon is minden ki van már cserélve, még az A4-hez képest is.
A Mark IV az gyakorlatilag az A7+-nak felel meg.
Moduláris páncélzatot kapott. Megkockáztatom, hogy a talán a legmodernebb elektronika van benne. Gyakorlatilag bármilyen torony rámegy, még a 120mm-es ágyús is.
Még egy nehéz IFV-t (igen, már van belőle IFV is) is kreáltak belőle - az Armadillo-t - ami már szintén STANAG 6.
A CV-90 portfoliója talán több is, mint amire itthon szükség lehet.
Én mondjuk nem vagyok híve a mindent a bázisjárműből rakjunk össze koncepciónak.
Ezért nekem a PUMA is komplett portfolió! ;)
 
Ne felejtsd el, hogy a Leo is az (mármint régi konstrukció), és gyakorlatilag azon is minden ki van már cserélve, még az A4-hez képest is.
A Mark IV az gyakorlatilag az A7+-nak felel meg.
Moduláris páncélzatot kapott. Megkockáztatom, hogy a talán a legmodernebb elektronika van benne. Gyakorlatilag bármilyen torony rámegy, még a 120mm-es ágyús is.
Még egy nehéz IFV-t (igen, már van belőle IFV is) is kreáltak belőle - az Armadillo-t - ami már szintén STANAG 6.
A CV-90 portfoliója talán több is, mint amire itthon szükség lehet.
Én mondjuk nem vagyok híve a mindent a bázisjárműből rakjunk össze koncepciónak.
Ezért nekem a PUMA is komplett portfolió! ;)

Minek felel meg?
 
;):hadonaszos:

Ki tudja lehet MBDA képviselőivel tárgyal mert VL Mica lesz... MBDA-ban Airbusnak is van részesedése ;)

UK-slide-3.png



SHORADnak, talan. Viszont ha medium-range legvedelemre gondolsz, akkor szinte kizart - valami szoba johet az MBDA-tol arra a celra, a NASAMS helyett, az az SAMP/T, semmi mas. Amugy ott van Parizs is azon a terkepen...
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
csodálom a türelmed... bár lehet csak én vagyok már fáradt

Avagy csak arrol van szo, hogy meg egyetlen szo nem hangzott el arrol, mitol is lenne 80-90-es evek designja a CV90 MarkIV, ha a Patria XP avagy a Puma nem az?

Mert itt eppen a kepzetlen vezetok hibajarol van szo, ennek ugye semmi koze ahhoz, amit te allitottal.
 
Meg amúgy a hajmáskéri homok megbaszta a motort meg a futóművet.

Errol van valami info? Mondjuk tervezesi problema biztos nem lehet, mert Afganisztanban is szolgalnak, ott kifejezetten sikerrel, arrafele meg kicsit tobb a homok, mint nalunk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
;):hadonaszos:

Ki tudja lehet MBDA képviselőivel tárgyal mert VL Mica lesz... MBDA-ban Airbusnak is van részesedése ;)

Valószínűbbnek tűnik hogy megy és bejelenti hogy megmenteni az Airbus-t is :cool:
Bejelenti hogy a magyar állam kezességet vállal a Wizzair által megrendelt 256 db A321NEO gépére...
Vagy a harmadik honvédségi Airbus gép beszerzését és ezzel párhuzamosan valamilyen újabb repülőgépipari együttműködést, pl. hogy utasszállító repülőgépekhez is fognak valamilyen apró fémalkatrészt gyártani Gyulán, nem csak helikopterekhez. Vagy valami hasonlót. De lehet hogy ez is inkább Maróthhoz tartozna, nem Szíjjártóhoz...