A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az Embraer dilemmája hogy az árbevételük fele a kereskedelmi gépek eladásából jön, és még az executive gépek eladása is messze több árbevételet generál mint a katonai gépek.

A stratégiai döntéseiket ennek figyelembevételével fogják meghozni.
A döntésnél az lesz a szempont hogy a kereskedelmi és az executive üzletágnak jó legyen és ha ennek estleg az lesz az ára hogy a katonai gépek nyugati piacáról ki fognak szorulni, szerintem ezt a kompromisszumot be fogják vállalni.
Így igaz, a Boeing-Embraer üzlet a kereskedelmi /regionális/ gépek miatt jött volna létre, a KC-390 csak a máz volt a tortán. A tortát máz nélkül eddig is el lehetett adni, ám a mázt torta nélkül már nagyon nehéz lesz... :(
 
Németország és Magyarország szárazföldi és légiereje is szorosan együttműködik. A két ország lesz az első két résztvevője a többnemzeti légiszállítási egységben, amelyet szeptemberben állítanak fel, s amely később a bajorországi Lechfeldben fog állomásozni.
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).


Annak idején ugye arról volt szó, hogy olyan gépeket szerzünk be amelyek kimondottan nehéz technika szállításra alkalmasak. Hát, akkor ezekszerint saját képességekkel nem fogunk rendelkezni e téren. Nekem se a KC-val, a Herkivel meg főleg nincs semmi bajom,mondjuk az előbbi eléggé zsákbamacska,lényegében a KC a hatótávolsága miatt lenne jobb, nem tudom, hogy a kínai légihidat feltudná-e váltani, ha esetleg újra betör a járvány,de még az is megeshet,hogy C27-es lesz és akkor több pénz marad a szárazföldi erőknek.
 
Annak idején ugye arról volt szó, hogy olyan gépeket szerzünk be amelyek kimondottan nehéz technika szállításra alkalmasak. Hát, akkor ezekszerint saját képességekkel nem fogunk rendelkezni e téren. Nekem se a KC-val, a Herkivel meg főleg nincs semmi bajom,mondjuk az előbbi eléggé zsákbamacska,lényegében a KC a hatótávolsága miatt lenne jobb, nem tudom, hogy a kínai légihidat feltudná-e váltani, ha esetleg újra betör a járvány,de még az is megeshet,hogy C27-es lesz és akkor több pénz marad a szárazföldi erőknek.
Biztos, hogy nem veszünk kisgépet. Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz. Arról sincs szó, hogy ide-oda csoportosítgatások lennének a programokra, mert azokra megvan a fix pénz, legföljebb időben kerülhetnek felcserélésre. Valószínűleg a Leopardok előrehozása valamit hátrább csúsztatott, lehet pont a rámpás szállítót! Márcsak azért is, mert így van értelme a pápai program mellett a németnek is, mint áthidaló megoldásnak és azért is, mert a járvány és ebből adódóan az Embraer helyzete miatt érdemes kivárni néhány évet a beszerzéssel. Már csak az ne legyen, hogy valamiért kiesik a KC390, mert akkor nincs nekünk alkalmas gép a piacon! Az A400M egy méregdrága hulladék mint látjuk, ezt nem engedhetjük meg magunknak (ha legalább működne, de nem működik), a többi szóba jöhető típus meg mind kisebb és lassabb mint ami nekünk kellene!
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Szerintem remek ötlet a németekkel közösködni szállítógépekben. Jobb mint mindenféle vacakot drága pénzen összevásárolgatni.

Már csak a Hiúzt (Pumát+Boxert) meg a légvédelmet kellene lefixálni (esetleg még az Archer, de az úgysem lesz)

Azután már nem röhögnének a pofánkba. :D:D:D A barátaink.

Aztán a légierő:

Például egy század Szu-37
(Ja azt nem lehet, embargó)
Oké-oké F-35
(Upsz az drága!)
Akkor Gripen E
(ja velük összerúgtuk a port.)
Ja de várjunk, van egy vadászgépgyárunk - jöhet egy század F/A 259
(Jöhetne, de még csak most fejlesztik)
Akkor legalább 8 db ALCA
(Az meg minek neked?)
Hát igen 8 db L39 NG- ez az egyenlet eredménye, kapiszkó?
 
Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz.
Amúgy van arról infó hogy ez a "csatlakozunk a német közös A400M flottához" mit jelent?
- időt veszük - mint a C17 - nél?
- vagy a gépeket is meg kell venni hozzá?

Ha csak időt veszünk akkor miért ne?...szenvedjenek a németek az üzemeltetéssel.
A lényeg hogy akkor amikor nekünk épp szükségünk van rá ki tudjanak állítani egy repülőképes gépet.

Ha meg kellene venni a gépet és nekünk kellene üzemeltetni...nos, az elég rossz döntés lenne....
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Amúgy van arról infó hogy ez a "csatlakozunk a német közös A400M flottához" mit jelent?
- időt veszük - mint a C17 - nél?
- vagy a gépeket is meg kell venni hozzá?

Ha csak időt veszünk akkor miért ne?...szenvedjenek a németek az üzemeltetéssel.
A lényeg hogy akkor amikor nekünk épp szükségünk van rá ki tudjanak állítani egy repülőképes gépet.

Ha meg kellene venni a gépet és nekünk kellene üzemeltetni...nos, az elég rossz döntés lenne....
A németek felelnek az üzemeltetésért, karbantartásért, a személyzet képzéséért a költségeket pedig arányosan megosztják a résztvevők. Tehát lényegében ugyanaz mint Pápán a repidő szempontjából. Nekik elvben szállítaniuk kell a működőképes gépet az általunk fizetett részesedésért.
 
Úgy gondolom, hogy az A400-ra lesz testálva az összes nem létfontosságú és azonnali szállítás, hogyha lerobbannak valahol, akkor az ne okozzon gondot, míg a C-17 repideje így afféle tartalék lesz, ha valahol nagy gebasz van, akkor a megbízható amerikai gépekkel tudjunk utánpótlást átdobni, vagy evakuálni! Például, ha bemegyünk Maliba, azt C-17-el fogjuk tenni, míg az A400 jár mondjuk Irakba!
 
Biztos, hogy nem veszünk kisgépet. Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz. Arról sincs szó, hogy ide-oda csoportosítgatások lennének a programokra, mert azokra megvan a fix pénz, legföljebb időben kerülhetnek felcserélésre. Valószínűleg a Leopardok előrehozása valamit hátrább csúsztatott, lehet pont a rámpás szállítót! Márcsak azért is, mert így van értelme a pápai program mellett a németnek is, mint áthidaló megoldásnak és azért is, mert a járvány és ebből adódóan az Embraer helyzete miatt érdemes kivárni néhány évet a beszerzéssel. Már csak az ne legyen, hogy valamiért kiesik a KC390, mert akkor nincs nekünk alkalmas gép a piacon! Az A400M egy méregdrága hulladék mint látjuk, ezt nem engedhetjük meg magunknak (ha legalább működne, de nem működik), a többi szóba jöhető típus meg mind kisebb és lassabb mint ami nekünk kellene!

Ennyi tudatlan, ostoba marhasagot megint egy kommenten belül, hihetetlen.

Ha valami, hat az Atlas lett a legeselyesebb az osszes kozul, ehhez nem kell diploma sem, ezt kiszamolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
A németek felelnek az üzemeltetésért, karbantartásért, a személyzet képzéséért a költségeket pedig arányosan megosztják a résztvevők. Tehát lényegében ugyanaz mint Pápán a repidő szempontjából. Nekik elvben szállítaniuk kell a működőképes gépet az általunk fizetett részesedésért.
Hát akkor miért ne?
Amikor kérjük álljon ott a vonalon egy A400 oszt kész...
Aztán majd lessük a számlát....:)
Ha valaki szerint a C-17 mellett erre is szükség van és van rá pénz is én nem hiszem hogy volna ok ellenezni.

Mindenesetre szerintem ez nem helyettesîtheti a független teherszállító képességet.
Arra a célra A400 ast vásárolni hiba lenne.
 
Hát akkor miért ne?
Amikor kérjük álljon ott a vonalon egy A400 oszt kész...
Aztán majd lessük a számlát....:)
Ha valaki szerint a C-17 mellett erre is szükség van és van rá pénz is én nem hiszem hogy volna ok ellenezni.

Mindenesetre szerintem ez nem helyettesîtheti a független teherszállító képességet.
Arra a célra A400 ast vásárolni hiba lenne.
Semmiképp nem helyettesíti, persze. Inkább tartalék, hogy mindig legyen biztosan repidő a C-17-re, ne csip-csup szállításokra pazaroljuk ez utóbbit, amíg nem jönnek a saját gépek. Aztán gondolom kiszállunk a német programból, mert minek!
 
Így igaz, a Boeing-Embraer üzlet a kereskedelmi /regionális/ gépek miatt jött volna létre, a KC-390 csak a máz volt a tortán. A tortát máz nélkül eddig is el lehetett adni, ám a mázt torta nélkül már nagyon nehéz lesz... :(
Ezt elég rosszul tudod. A 2 üzlet teljesen különálló lett volna. Teljesen más konstrukcióban.
 
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).

Pont ellenkezőleg, ha valami, hat az Atlas lett a legvaloszinubb, igy nem kellene kulon tipusokra kepezni pilotakat.

Ez a kozos szallitoezred (?) jo ideje köztudott, megis nonstop "sajat, nehez technika stratégiai szallitasara is alkalmas rampas" szallitogepeket akarnak vasarolni.

A ketto nemhogy nem zarja ki egymast, de logikusan osszeillenek.