A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Németország és Magyarország szárazföldi és légiereje is szorosan együttműködik. A két ország lesz az első két résztvevője a többnemzeti légiszállítási egységben, amelyet szeptemberben állítanak fel, s amely később a bajorországi Lechfeldben fog állomásozni.
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).


Annak idején ugye arról volt szó, hogy olyan gépeket szerzünk be amelyek kimondottan nehéz technika szállításra alkalmasak. Hát, akkor ezekszerint saját képességekkel nem fogunk rendelkezni e téren. Nekem se a KC-val, a Herkivel meg főleg nincs semmi bajom,mondjuk az előbbi eléggé zsákbamacska,lényegében a KC a hatótávolsága miatt lenne jobb, nem tudom, hogy a kínai légihidat feltudná-e váltani, ha esetleg újra betör a járvány,de még az is megeshet,hogy C27-es lesz és akkor több pénz marad a szárazföldi erőknek.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 371
113
Annak idején ugye arról volt szó, hogy olyan gépeket szerzünk be amelyek kimondottan nehéz technika szállításra alkalmasak. Hát, akkor ezekszerint saját képességekkel nem fogunk rendelkezni e téren. Nekem se a KC-val, a Herkivel meg főleg nincs semmi bajom,mondjuk az előbbi eléggé zsákbamacska,lényegében a KC a hatótávolsága miatt lenne jobb, nem tudom, hogy a kínai légihidat feltudná-e váltani, ha esetleg újra betör a járvány,de még az is megeshet,hogy C27-es lesz és akkor több pénz marad a szárazföldi erőknek.
Biztos, hogy nem veszünk kisgépet. Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz. Arról sincs szó, hogy ide-oda csoportosítgatások lennének a programokra, mert azokra megvan a fix pénz, legföljebb időben kerülhetnek felcserélésre. Valószínűleg a Leopardok előrehozása valamit hátrább csúsztatott, lehet pont a rámpás szállítót! Márcsak azért is, mert így van értelme a pápai program mellett a németnek is, mint áthidaló megoldásnak és azért is, mert a járvány és ebből adódóan az Embraer helyzete miatt érdemes kivárni néhány évet a beszerzéssel. Már csak az ne legyen, hogy valamiért kiesik a KC390, mert akkor nincs nekünk alkalmas gép a piacon! Az A400M egy méregdrága hulladék mint látjuk, ezt nem engedhetjük meg magunknak (ha legalább működne, de nem működik), a többi szóba jöhető típus meg mind kisebb és lassabb mint ami nekünk kellene!
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Szerintem remek ötlet a németekkel közösködni szállítógépekben. Jobb mint mindenféle vacakot drága pénzen összevásárolgatni.

Már csak a Hiúzt (Pumát+Boxert) meg a légvédelmet kellene lefixálni (esetleg még az Archer, de az úgysem lesz)

Azután már nem röhögnének a pofánkba. :D:D:D A barátaink.

Aztán a légierő:

Például egy század Szu-37
(Ja azt nem lehet, embargó)
Oké-oké F-35
(Upsz az drága!)
Akkor Gripen E
(ja velük összerúgtuk a port.)
Ja de várjunk, van egy vadászgépgyárunk - jöhet egy század F/A 259
(Jöhetne, de még csak most fejlesztik)
Akkor legalább 8 db ALCA
(Az meg minek neked?)
Hát igen 8 db L39 NG- ez az egyenlet eredménye, kapiszkó?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz.
Amúgy van arról infó hogy ez a "csatlakozunk a német közös A400M flottához" mit jelent?
- időt veszük - mint a C17 - nél?
- vagy a gépeket is meg kell venni hozzá?

Ha csak időt veszünk akkor miért ne?...szenvedjenek a németek az üzemeltetéssel.
A lényeg hogy akkor amikor nekünk épp szükségünk van rá ki tudjanak állítani egy repülőképes gépet.

Ha meg kellene venni a gépet és nekünk kellene üzemeltetni...nos, az elég rossz döntés lenne....
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 371
113
Amúgy van arról infó hogy ez a "csatlakozunk a német közös A400M flottához" mit jelent?
- időt veszük - mint a C17 - nél?
- vagy a gépeket is meg kell venni hozzá?

Ha csak időt veszünk akkor miért ne?...szenvedjenek a németek az üzemeltetéssel.
A lényeg hogy akkor amikor nekünk épp szükségünk van rá ki tudjanak állítani egy repülőképes gépet.

Ha meg kellene venni a gépet és nekünk kellene üzemeltetni...nos, az elég rossz döntés lenne....
A németek felelnek az üzemeltetésért, karbantartásért, a személyzet képzéséért a költségeket pedig arányosan megosztják a résztvevők. Tehát lényegében ugyanaz mint Pápán a repidő szempontjából. Nekik elvben szállítaniuk kell a működőképes gépet az általunk fizetett részesedésért.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 371
113
Úgy gondolom, hogy az A400-ra lesz testálva az összes nem létfontosságú és azonnali szállítás, hogyha lerobbannak valahol, akkor az ne okozzon gondot, míg a C-17 repideje így afféle tartalék lesz, ha valahol nagy gebasz van, akkor a megbízható amerikai gépekkel tudjunk utánpótlást átdobni, vagy evakuálni! Például, ha bemegyünk Maliba, azt C-17-el fogjuk tenni, míg az A400 jár mondjuk Irakba!
 
K

kamm

Guest
Biztos, hogy nem veszünk kisgépet. Lényegében már nincs verseny, azzal, hogy csatlakoztunk a német közös A400M flottához is eldőlt, hogy a saját gép a brazil lesz. Arról sincs szó, hogy ide-oda csoportosítgatások lennének a programokra, mert azokra megvan a fix pénz, legföljebb időben kerülhetnek felcserélésre. Valószínűleg a Leopardok előrehozása valamit hátrább csúsztatott, lehet pont a rámpás szállítót! Márcsak azért is, mert így van értelme a pápai program mellett a németnek is, mint áthidaló megoldásnak és azért is, mert a járvány és ebből adódóan az Embraer helyzete miatt érdemes kivárni néhány évet a beszerzéssel. Már csak az ne legyen, hogy valamiért kiesik a KC390, mert akkor nincs nekünk alkalmas gép a piacon! Az A400M egy méregdrága hulladék mint látjuk, ezt nem engedhetjük meg magunknak (ha legalább működne, de nem működik), a többi szóba jöhető típus meg mind kisebb és lassabb mint ami nekünk kellene!

Ennyi tudatlan, ostoba marhasagot megint egy kommenten belül, hihetetlen.

Ha valami, hat az Atlas lett a legeselyesebb az osszes kozul, ehhez nem kell diploma sem, ezt kiszamolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
T

Törölt tag 1586

Guest
A németek felelnek az üzemeltetésért, karbantartásért, a személyzet képzéséért a költségeket pedig arányosan megosztják a résztvevők. Tehát lényegében ugyanaz mint Pápán a repidő szempontjából. Nekik elvben szállítaniuk kell a működőképes gépet az általunk fizetett részesedésért.
Hát akkor miért ne?
Amikor kérjük álljon ott a vonalon egy A400 oszt kész...
Aztán majd lessük a számlát....:)
Ha valaki szerint a C-17 mellett erre is szükség van és van rá pénz is én nem hiszem hogy volna ok ellenezni.

Mindenesetre szerintem ez nem helyettesîtheti a független teherszállító képességet.
Arra a célra A400 ast vásárolni hiba lenne.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 937
29 371
113
Hát akkor miért ne?
Amikor kérjük álljon ott a vonalon egy A400 oszt kész...
Aztán majd lessük a számlát....:)
Ha valaki szerint a C-17 mellett erre is szükség van és van rá pénz is én nem hiszem hogy volna ok ellenezni.

Mindenesetre szerintem ez nem helyettesîtheti a független teherszállító képességet.
Arra a célra A400 ast vásárolni hiba lenne.
Semmiképp nem helyettesíti, persze. Inkább tartalék, hogy mindig legyen biztosan repidő a C-17-re, ne csip-csup szállításokra pazaroljuk ez utóbbit, amíg nem jönnek a saját gépek. Aztán gondolom kiszállunk a német programból, mert minek!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Így igaz, a Boeing-Embraer üzlet a kereskedelmi /regionális/ gépek miatt jött volna létre, a KC-390 csak a máz volt a tortán. A tortát máz nélkül eddig is el lehetett adni, ám a mázt torta nélkül már nagyon nehéz lesz... :(
Ezt elég rosszul tudod. A 2 üzlet teljesen különálló lett volna. Teljesen más konstrukcióban.
 
K

kamm

Guest
Akkor eldőlt, hogy nem veszünk Atlast, vagyis marad a KC-390 (és a Herkules).

Pont ellenkezőleg, ha valami, hat az Atlas lett a legvaloszinubb, igy nem kellene kulon tipusokra kepezni pilotakat.

Ez a kozos szallitoezred (?) jo ideje köztudott, megis nonstop "sajat, nehez technika stratégiai szallitasara is alkalmas rampas" szallitogepeket akarnak vasarolni.

A ketto nemhogy nem zarja ki egymast, de logikusan osszeillenek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
A németek felelnek az üzemeltetésért, karbantartásért, a személyzet képzéséért a költségeket pedig arányosan megosztják a résztvevők. Tehát lényegében ugyanaz mint Pápán a repidő szempontjából. Nekik elvben szállítaniuk kell a működőképes gépet az általunk fizetett részesedésért.
Erről be is teszel valami linket, vagy csak megint az agyszüleményeddel állunk szemben? :)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Annyira nem lehetsz sötét, hogy ne tudd használni a google-t! Mind magyar, mind német nyelven tucatnyi cikk van a lechfeldi alakulatról! Ha én megtaláltam őket és mások is, akik korábban linkelték ide, akkor talán neked is sikerülni fog! Alapszabály, hogyha valami új neked, akkor először a google-t használod!

Kiveve, hogy szo nincs ilyesmirol egyikben sem.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 782
113
Pont ellenkezőleg, ha valami, hat az Atlas lett a legvaloszinubb, igy nem kellene kulon tipusokra kepezni pilotakat.

Ez a kozos szallitoezred (?) jo ideje köztudott, megis nonstop "sajat, nehez technika stratégiai szallitasara is alkalmas rampas" szallitogepeket akarnak vasarolni.

A ketto nemhogy nem zarja ki egymast, de logikusan osszeillenek.
Szerintem meg nem bérelsz ugyanakkora gépen repidőt/kapacitást mint amit venni is készülsz. (ráadásul úgy, hogy van a SAC program is)