Rheinmetall Lynx

Ezért nem igazan érdemes ide kommentelgetni, hogy konkretan hazugsagokat terjessz.

Szóval Te lököd itt a Rheinmetall propagandáját, de ha valaki lebuktatja a szemfényvesztést az hazudik.

Akkor nagyon figyelj, Neked írom:

1. Az RM jelenleg nem rendelkezik IFV- vel termékei között. Soha senkinek ilyet még nem adott el egyedül. A Puma projektcég (PSM) 50 %-os tulajdonosa.
2. A Lynx nevű demó járműve nem működőképes, csupán egy látványos demonstrációs eszköz, kiállításokra, laikusok meggyőzésére.
3. A Lynx-ről jobbára csak a videógrafikák és a demó különböző festéssel ellátott képei, videói láthatóak.
4. A Lynx KF 41 sehol sem volt még teszten, soha senki nem tudta még kipróbálni, tekintve, hogy mint harcjármű, még nem létezik.

Ezekben neked mi az ami nem tényszerű? Mi az ami szerinted hazugság?

Ha hazugságot keresgélsz, akkor nézegesd ezeket a képeket (az általad idetolt videóból), ha már az RM magyarországi képviselőjeként, vagy megtévedt laikusként. nem veszed észre a szemfényvesztést. Informatikusként ajánlom figyelmedbe a civil lapos tévét :D.
Az ülésről sem állítanám, hogy robbanásálló :eek:. Ez a csúcstechnika, ami kész van, ami egy termék? :oops:

tapcth0h2wkvfxl7ltv2.png


w72a9iclfbiopstsbune.png


Szóval azért fölösleges ide hánynod ezt a sok marhaságot, promovideót, hogy reklámozd a Lynxet. Ezzel csak lebuktatod a céget, és bebizonyosodik, hogy tényleg egy kókány látványprodukcióról van csak szó. Ezt nagy butaság volt berakni, de legalább egyre többet megtudunk a demó hiányosságairól. ;)

Ha a szakmai részekkel kapcsolatban van észrevételed, véleményed azt felteheted. De ha elfogynak az érveid, akkor ne hazudozózd le azt, akinek más a véleménye, mint neked, vagy azt mondja, hogy amit állítasz az nem úgy van.o_O
 
Szóval Te lököd itt a Rheinmetall propagandáját, de ha valaki lebuktatja a szemfényvesztést az hazudik.

Akkor nagyon figyelj, Neked írom:

1. Az RM jelenleg nem rendelkezik IFV- vel termékei között. Soha senkinek ilyet még nem adott el egyedül. A Puma projektcég (PSM) 50 %-os tulajdonosa.
2. A Lynx nevű demó járműve nem működőképes, csupán egy látványos demonstrációs eszköz, kiállításokra, laikusok meggyőzésére.
3. A Lynx-ről jobbára csak a videógrafikák és a demó különböző festéssel ellátott képei, videói láthatóak.
4. A Lynx KF 41 sehol sem volt még teszten, soha senki nem tudta még kipróbálni, tekintve, hogy mint harcjármű, még nem létezik.

Ezekben neked mi az ami nem tényszerű? Mi az ami szerinted hazugság?

Ha hazugságot keresgélsz, akkor nézegesd ezeket a képeket (az általad idetolt videóból), ha már az RM magyarországi képviselőjeként, vagy megtévedt laikusként. nem veszed észre a szemfényvesztést. Informatikusként ajánlom figyelmedbe a civil lapos tévét :D.
Az ülésről sem állítanám, hogy robbanásálló :eek:. Ez a csúcstechnika, ami kész van, ami egy termék? :oops:

tapcth0h2wkvfxl7ltv2.png


w72a9iclfbiopstsbune.png


Szóval azért fölösleges ide hánynod ezt a sok marhaságot, promovideót, hogy reklámozd a Lynxet. Ezzel csak lebuktatod a céget, és bebizonyosodik, hogy tényleg egy kókány látványprodukcióról van csak szó. Ezt nagy butaság volt berakni, de legalább egyre többet megtudunk a demó hiányosságairól. ;)

Ha a szakmai részekkel kapcsolatban van észrevételed, véleményed azt felteheted. De ha elfogynak az érveid, akkor ne hazudozózd le azt, akinek más a véleménye, mint neked, vagy azt mondja, hogy amit állítasz az nem úgy van.o_O
A tv állvány irodai térelválasztó sínrendszer?
Jajj. Ettől komolyabban is berendezhetnék, ha már gyári felvétel készül belőle. Vannak azért katonái szabványnak megfelelő displayek, laptopok,igazán betehettek volna párat.
 
Alapvetően igazad van, de a szovjet műszaki megoldásokat, nem lehet a mai némettel összehasonlítani. A rendszeres karbantartást, cserét, ahogy az autóknál is nem lehet megspórolni. De ha ezeket betartod, akkor beázás szintű probléma sztem lehetetlen.

Beázásról nekem mindig az EF-ek és a Tornadók eső előtt leragasztott pilótafülkei jutnak eszembe...
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Próbálom megszeretni a Lynxet. :)
Viszont találtam egy érdekes technikai dolgot, ami szerintem megint egy kicsit ellentmondásos: A gyár szerint 50 tonnáig nyugodtan páncélozható, nem gond. Viszont az erőátvitel a RENK szerint maximum 45 tonnás harcjárművekhez van. (Renk HSWL 256)
:confused: ???
Akkor, most lehet 50 tonnás vagy nem?
Lehet, hogy a Puma mérnökei ezért szeretnének tömeget csökkenteni, mert tudják, hogy 45 tonna fölé ők sem mehetnek a jövőben?
Lehet, hogy mindkét jármű tömegkorlátja 45 tonna lesz?:oops:

Az a baj, hogy a nagyobb nyomatékváltók mind nagyobbak, nehezebbek, több helyet igényelnek.
renk-transmissions-for-military-tracked-vehicles-6-638.jpg
 
De m
Próbálom megszeretni a Lynxet. :)
Viszont találtam egy érdekes technikai dolgot, ami szerintem megint egy kicsit ellentmondásos: A gyár szerint 50 tonnáig nyugodtan páncélozható, nem gond. Viszont az erőátvitel a RENK szerint maximum 45 tonnás harcjárművekhez van. (Renk HSWL 256)
:confused: ???
Akkor, most lehet 50 tonnás vagy nem?
Lehet, hogy a Puma mérnökei ezért szeretnének tömeget csökkenteni, mert tudják, hogy 45 tonna fölé ők sem mehetnek a jövőben?
Lehet, hogy mindkét jármű tömegkorlátja 45 tonna lesz?:oops:

Az a baj, hogy a nagyobb nyomatékváltók mind nagyobbak, nehezebbek, több helyet igényelnek.
renk-transmissions-for-military-tracked-vehicles-6-638.jpg
De mivan ha a 284C is kapcsolatható hozzá?? Az már 60t-ig működik.....
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Próbálom megszeretni a Lynxet. :)
Viszont találtam egy érdekes technikai dolgot, ami szerintem megint egy kicsit ellentmondásos: A gyár szerint 50 tonnáig nyugodtan páncélozható, nem gond. Viszont az erőátvitel a RENK szerint maximum 45 tonnás harcjárművekhez van. (Renk HSWL 256)
:confused: ???
Akkor, most lehet 50 tonnás vagy nem?
Lehet, hogy a Puma mérnökei ezért szeretnének tömeget csökkenteni, mert tudják, hogy 45 tonna fölé ők sem mehetnek a jövőben?
Lehet, hogy mindkét jármű tömegkorlátja 45 tonna lesz?:oops:

Az a baj, hogy a nagyobb nyomatékváltók mind nagyobbak, nehezebbek, több helyet igényelnek.
renk-transmissions-for-military-tracked-vehicles-6-638.jpg

A Puma mérnökei azért szeretnének tömeget csökkenteni, hogy pl. a gumilánctalpat rá lehessen applikálni. Úgy egyébként már maga csak a gumi lánctalp 600 Kg -os további súlycsökkentést jelentene. Kisebb súly=nagyobb mozgékonyság, kevesebb fogyasztás illetve kevesebb megterhelés a szerkezeti elemekre. Avagy pl. több páncélzat - ide értve az aktív védelmi lehetőségeket is. Egy határon túl (ami Puma/Lynx -nél nem lényeges) az úszóképesség is múlhat a tömegen. Meg úgy egyébként esetleg a légi szállíthatóság is általánosságban ...
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
A Puma mérnökei azért szeretnének tömeget csökkenteni, hogy pl. a gumilánctalpat rá lehessen applikálni. Úgy egyébként már maga csak a gumi lánctalp 600 Kg -os további súlycsökkentést jelentene. Kisebb súly=nagyobb mozgékonyság, kevesebb fogyasztás illetve kevesebb megterhelés a szerkezeti elemekre. Avagy pl. több páncélzat - ide értve az aktív védelmi lehetőségeket is. Egy határon túl (ami Puma/Lynx -nél nem lényeges) az úszóképesség is múlhat a tömegen.

Nem inkább a tömegcsökkentés miatt akarnak gumi lánctalpat?
 
Próbálom megszeretni a Lynxet. :)
Viszont találtam egy érdekes technikai dolgot, ami szerintem megint egy kicsit ellentmondásos: A gyár szerint 50 tonnáig nyugodtan páncélozható, nem gond. Viszont az erőátvitel a RENK szerint maximum 45 tonnás harcjárművekhez van. (Renk HSWL 256)
:confused: ???
Akkor, most lehet 50 tonnás vagy nem?
Lehet, hogy a Puma mérnökei ezért szeretnének tömeget csökkenteni, mert tudják, hogy 45 tonna fölé ők sem mehetnek a jövőben?
Lehet, hogy mindkét jármű tömegkorlátja 45 tonna lesz?:oops:

Az a baj, hogy a nagyobb nyomatékváltók mind nagyobbak, nehezebbek, több helyet igényelnek.
renk-transmissions-for-military-tracked-vehicles-6-638.jpg

És ezzel el is jutottunk az általam pedzegetett tegnapi problémához: vajon miért gondoljuk, hogy a Puma-hoz meg annak motorjához tervezett váltó majd jobban működik a Lynx-ben
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
A tv állvány irodai térelválasztó sínrendszer?
Jajj. Ettől komolyabban is berendezhetnék, ha már gyári felvétel készül belőle. Vannak azért katonái szabványnak megfelelő displayek, laptopok,igazán betehettek volna párat.

Viszont azt magyarázza már el nekem valaki, hogy mindenki beszél itt a Puma belsejének szűkösségéről...na de a Lynx csupán 16 cm-el hosszabb, és van benne egy plusz üléssor is. Ráadásul a Liebherr motor is sokkal nagyobb, mint az MTU. Valahogy nekem nehezen áll össze a matek
 
De m

De mivan ha a 284C is kapcsolatható hozzá?? Az már 60t-ig működik.....

Méret és tömeg. Az erőátviteli térben - gondolom - akkora hely van, amekkora a HSWL 256-nak kell. A Puma esetében legalábbis egy 20 Ft-ost sem lehet beejteni, az egy alaposan megtervezett, kisakkozott Power-pack, mint általában a németeknél mindig (de a T-72 motortér is hasonló).
3_MTU_Puma_4.jpg


Egyébként az a Pzh-é, akár még jó is lehetne, ha keresztben elfér. A tömege 2150 kg, 450 kg-al több (+1 %, a jármű tömegéhez képest). Lehet, hogy érdemesebb lenne annak a Powerpack-ját átemelni, ha belefér, az már kész van, gyártásban van.


Pantserhouwitser_2000NL_(PzH2000)_photo-006.JPG
 
Nem inkább a tömegcsökkentés miatt akarnak gumi lánctalpat?

Ez egy ilyen "róka fogta csuka" dolog. Amennyiben nem elég kicsi a tömeged, akkor nem tudsz rakni gumilánctalpat - amivel lehetne további tömegcsökkentést elérni.

Bár a gumilánctalp technológia aránylag gyorsan fejlődik, de a határai jelenleg a Puma tömege környékén érnek véget. Azaz Pumához opció lehet a gumilánctalp jelenleg is, de amennyire jól tudom nem minden konfighoz. Másfelől, ha nagyon a határon vagyunk akkor az a gumilánctalp is hamarabb "elfogy" ...

Ez a kérdés a Lynx -nél úgy deriválódik, hogy azt semmilyen módon nem tudod gumilánctalppal kérni - jelenleg ...
 
Méret és tömeg. Az erőátviteli térben - gondolom - akkora hely van, amekkora a HSWL 256-nak kell. A Puma esetében legalábbis egy 20 Ft-ost sem lehet beejteni, az egy alaposan megtervezett, kisakkozott Power-pack, mint általában a németeknél mindig (de a T-72 motortér is hasonló).
3_MTU_Puma_4.jpg


Egyébként az a Pzh-é, akár még jó is lehetne, ha keresztben elfér. A tömege 2150 kg, 450 kg-al több (+1 %, a jármű tömegéhez képest). Lehet, hogy érdemesebb lenne annak a Powerpack-ját átemelni, ha belefér, az már kész van, gyártásban van.


Pantserhouwitser_2000NL_(PzH2000)_photo-006.JPG

1540 x 765 x 825 mm, teljesítményben is csücskös már a jelenlegi nyomatékváltó (800 KW/1080 LE). Mindkét harcjárműnél.... o_O Ennyit a fejleszthetőségről. Legalábbis tömegben teljesítményben egyik sem nőhet nagyon, vagy teljesen új meghajtás kell mindkettőnek.
Érdekes, hogy mindkét cég motorjában van még teljesítménytartalék, de ha ehhez nem igazítják hozzá a Renk nyomatékváltót, akkor hiába. Vagy nem lehet növelni a tömeget! Valamit csökkenteni kell, a jövőbeni fejlesztésekhez.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
És ezzel el is jutottunk az általam pedzegetett tegnapi problémához: vajon miért gondoljuk, hogy a Puma-hoz meg annak motorjához tervezett váltó majd jobban működik a Lynx-ben

Azzal mondjuk a Pumában is gond van. Tervezik a MT 892 Xa-500 motort ami a mostani MT 892 Ka-501 javítása. +300 paci, +600 Nm maximális forgatónyomaték és 500 rpm-el magasabb maximális fordulatszám. A gond viszont az, hogy az ultrakönnyű motort szeretnék továbbhúzni 25 százalékkal, ami nem a tartósság záloga szokott lenni, plusz a mostani váltó nem fogja elbírni a motor teljesítményét, mert a legnagyobb megengedett teljesítményén közel 200 pacival lesz túl az új motor.
Az én véleményem az, hogy felesleges volt minden fostos grammon spórolni a repülővel történő szállíthatóság miatt, sanszosan ez még fog a jövőben is problémákat generálni.

De m

De mivan ha a 284C is kapcsolatható hozzá?? Az már 60t-ig működik.....

Sanszosan nem fér be, mert nagyon más a formája, ráadásul 500 kilóval nehezebb és csak 4 fokozata van, nem 6. Szerintem új tervezésű váltó lesz hozzá pár éven belül, sőt azon se lepődnék meg, ha elengednék az ultrakönnyű motort és bevállalnák a motor és sebességváltó súlyának növekedését.
 
Azzal mondjuk a Pumában is gond van. Tervezik a MT 892 Xa-500 motort ami a mostani MT 892 Ka-501 javítása. +300 paci, +600 Nm maximális forgatónyomaték és 500 rpm-el magasabb maximális fordulatszám. A gond viszont az, hogy az ultrakönnyű motort szeretnék továbbhúzni 25 százalékkal, ami nem a tartósság záloga szokott lenni, plusz a mostani váltó nem fogja elbírni a motor teljesítményét, mert a legnagyobb megengedett teljesítményén közel 200 pacival lesz túl az új motor.
Az én véleményem az, hogy felesleges volt minden fostos grammon spórolni a repülővel történő szállíthatóság miatt, sanszosan ez még fog a jövőben is problémákat generálni.



Sanszosan nem fér be, mert nagyon más a formája, ráadásul 500 kilóval nehezebb és csak 4 fokozata van, nem 6. Szerintem új tervezésű váltó lesz hozzá pár éven belül, sőt azon se lepődnék meg, ha elengednék az ultrakönnyű motort és bevállalnák a motor és sebességváltó súlyának növekedését.
Szerintem a Puma úgy anblock azért lett nyűgös,mert az A400ban való szállitásnak volt alárendelve minden.
 
Méret és tömeg. Az erőátviteli térben - gondolom - akkora hely van, amekkora a HSWL 256-nak kell. A Puma esetében legalábbis egy 20 Ft-ost sem lehet beejteni, az egy alaposan megtervezett, kisakkozott Power-pack, mint általában a németeknél mindig (de a T-72 motortér is hasonló).
3_MTU_Puma_4.jpg


Egyébként az a Pzh-é, akár még jó is lehetne, ha keresztben elfér. A tömege 2150 kg, 450 kg-al több (+1 %, a jármű tömegéhez képest). Lehet, hogy érdemesebb lenne annak a Powerpack-ját átemelni, ha belefér, az már kész van, gyártásban van.


Pantserhouwitser_2000NL_(PzH2000)_photo-006.JPG
Te ezt gondolod, de lehet nem így van. Méretben nem lehet túl nagy eltérés a két eroatviteli egység között, így tudják cserélni... Gondolom :)