A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hm.Dánia igen gazdag ország.Szerintem mi ily módon valóban a manővererőknél bevethető csapatokat nagy tömegben nem tudunk képezni.
Szerintem ahoz,hogy mai manőverharcban jol alkalmazható legyen valaki,minimum 1év intenziv kiképzés kell,és évente legálább 1hónap emlékeztető gyakorlás kell.Mo-on ez ma érdemleges tömegben szerintem kivitelezhetetlen
Máshogy pedig nemigen van értelme a dolognak, mert csak pénztemető. Az ellátási rendszerüktől pedig könnyek szöknek a szemembe ha rágondolok meg az egy öltözet gyakorlómra.
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv
Hm.Dánia igen gazdag ország.Szerintem mi ily módon valóban a manővererőknél bevethető csapatokat nagy tömegben nem tudunk képezni.
Szerintem ahoz,hogy mai manőverharcban jol alkalmazható legyen valaki,minimum 1év intenziv kiképzés kell,és évente legálább 1hónap emlékeztető gyakorlás kell.Mo-on ez ma érdemleges tömegben szerintem kivitelezhetetlen
Ugy van ahogy leirtam hidd el jartam oda :) csak nem zarovizsgaztam es eskudtem fel. Nincs se egy ev se evi egy honap./ha csak nem kered mert akkor termeszetesen van./
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Máshogy pedig nemigen van értelme a dolognak, mert csak pénztemető. Az ellátási rendszerüktől pedig könnyek szöknek a szemembe ha rágondolok meg az egy öltözet gyakorlómra.
Hát erről nyavalygok folyton.Örvendetes ez a nagy haderőfejlesztés,de erősen kirakat izű.Az alapoknál kéne kezdeni.Szervezeti rendszer,háttét biztositása.Majd a minden hasereg alapját adó talpasnál,és onnan fölfele épitkezni.
Tele van a hadtörténelem olyan seregekkel,kik megvették az adott időszak legjobb ágyúját,hajóját,pikáját,akármilyét-aztán nem tudták se használni,se harcképesen fentartani.Aztán olyan ellenség verte őket szarrá,amik a papiron sokkal gyengébbek voltak.
 
Amúgy aki jár román,szlovak meg cseh fórumokra és meg is érti az tegye már meg,hogy a kompetens hozzászólók gondolatait megosztja velünk(mi majd gugli fordítóval nekiesünk,leforditani nem kell).

Ide rakom mert nem csak Lynx-hez kotodik

http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307&t=7908&start=260

Ez a "magyar sereg merre ballagsz" topic - mindenrol ami magyar sereg.

A cseh ujsag cikkei allat meg ott a szokasos komment szekcio. Magyar ellenest meg nem olvastam, korrekt hozzaszolasok idaig. :)
 
Az egesz dan tartalekos rendszer modulszeru... A modulok is modulokra bontva... Amik ismetlodnek adott idoszakon bellul. Igy ha kimarad egy egy nap sem gond mert adott evben bepotolhato... /termeszetesen irott formaba ki lehet kerni a teljes anyagot csak az nem olyan.../
Olyan vegulis mint egy sport edzes. Ugy is volt szervezve 3 nap volt sport foglalkozas a sportpalyan es 3 nap volt tartalekos kepzes /hetkoznapokon./ ugy fert ossze hogy egy nap volt tisztan tantermi foglalkozasuk egy reszben tantermi de a sport telepen vegrehalytva a kulteri resz es egy nap csak a gyulekezo volt a sporttelepen. A tobbit a kornyezo teruleteken hajtottuk vegre ez altalaba biztositott menetek voltak vegpontba korletfoglalassal.... Helyszinen kissebb dolgok oktatasa minimalis foldmunka homokzsak toltes pakolas hordas modja megfigyelo allas keszitese alcazas tulelesi fogasok hasonlok semmi extra de nem volt unalmas... Hetvegente loveszet minden hetvegen volt ra lehetoseg de bizonyos loszer keret feletr sajatzsebbol kellett fizetni a skulo arat /es elorre be kellett jelenteni hogy ilyen szamdek all fent mert loszer nem volt tarolva a sporttelepen./ loveszetre egyebkent nem tartalekosok is jartak penzert... Lobajnoksagok havi egyszer voltak /sajatzsebes tobnyire kivetel a kiemelkedoknek./
Kepzest kulonbozo maroklofegyverekre kaptunk es m16 ra. Akik szolgaltak a seregbe vagy hosszabbnidelye tartalekosok volt lehetoseg komolyabb fegyverre kepzest szereznie... /nallunk az ilyenek zome volt sorkatona volt./
 
Fúú
Annyira gyorsan pörög most a Fórum, hogy egyszerűen nem volt érkezésem megírni a székfoglalómat.
De majd most. Hosszú lesz. Bocs.
Szóval érdekes fejlemények vannak itt.
Mindenki tudja rólam, hogy én a PUMA-t többre értékelem, mint a Lynxet. De azt is tudhatjátok, hogy a hazai gyártásban igen is látok perspektívát. Én a PUMA gyártósorban bíztam, mivel a cseheknél is belebegtette a PSM CEO-ja. Tényleg nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen szempontrendszerek szerint választották a Lynx-et. Ez remélem 1-2 háttérbeszélgetés során azért csak ki fog derülni.
Azt is elmondtam már, hogy ezer és egy dolog szól a PUMA mellett, de én a Lynx-szet is el tudom fogadni, amolyan "Meghalt a Király. Éljen a Király!" elven (most valakitől plagizáltam a fórumon, de lusta vagyok visszakeresni). Ha nem hazai gyártás lenne, akkor sokkal nehezebben menne ez a folyamat... :)

Ami nem tetszik (ebből lesz kevesebb, ezért ezzel kezdem):
- Túl nagy méret. Minden értelemben.
- 0 gyakorlati tapasztalat. A harceljárásokat magunknak kell kidolgozni rá. Emiatt nagyon csücskös lesz a timetable.
- nagy a gyanúm, hogy marad a Lance 2.0 emberes torony, és ez nem baba, mert egy modern harcjárműre ember nélküli kell!

Ami tetszik:
- a hazai gyártás
- kétségtelen, hogy a 35mm-es ágyú nagyobb tűzerőt jelent, és ahogy láttam (a kis makett szerint), a párhuzamosított géppuska mellett, még kapni fog egy független .50-eset is a tetejére
- a hazai gyártás mellett egyedi hazai fejlesztésű verziók is készülhetnek. Bár én a sebesültszállítást meg a műszaki mentéshez nem ragaszkodtam volna, így viszont - hogy itthon készül - már ki kell használni az erre optimalizált járművet. (Meg a GDP növelő hatást)
- a hazai gyártás azt jelenti, hogy nem 200db-bal fogunk pöcsölni. Lesz elegendő M-zárolt jármű is, ha nem is a legelején. Gyaníthatóan 3-400 darabig nem fognak megállni.
Ez pedig előre vetíti a valódi 3 dandáros (értsd: 2+KMD) rendszert.

Egyéb kapcsolódó dolgok:
Nem véletlenül ide tettem ezt, és nem a Lynx topicba.
Azt gondolom, hogy itt ezzel a Lynx üzlettel vannak kapcsolódó hatások is. Azzal, hogy beszántásra került a H sorozatú Rábák gyártói kapacitása biztosan felszabadult egy komolyabb gyárrészleg, ahol például a Lynx egyes elemei is készülhetnének.
Alapvetően szerintem az ausztrálokéhoz (és úgy általában a licence gyártáshoz) hasonlóan itt is az első 20-50 jármű a németeknél lesz legyártva. Ez egyrészt tényleg lehetségessé teszi egy viszonylag korai első batch szállítását, másrészt a németekkel együtt a hazai szakemberek odakint építhetik fel (közben tanulva) az első Lynx gyártósort, amit az első széria legyártása után egyszerűen kamionra pakolnak, és hozzák. Emellett a Rába új kovácsoló gépsora (és egyéb részlegei, de más cégek is) gyakorlatilag azonnal elkezdheti a beszállítást a kinti RM-nak.
Azzal, hogy Magyarország bekerül a RM beszállítói láncába, az azt fogja eredményezni, hogy a későbbi Boxer, Lynx és esetleg PZH 2000 megrendelésekbe is beszállíthatunk. Mindenesetre most már nagyon fogok szurkolni ezek sikeréért! :rolleyes:
Ezen túl nekem akkor eldőlni látszik, hogy a Lynx üzletbe több háttéralku is belekerülhetett. Szerintem ennek folyománya volt a Rába H széria leállítása, és egy esetleges BW-s járműbeszerzésbe való társulás (ugye a múltkor írtam erről a RM gyártói elemzései alapján). Ezzel esetleg biztosított lehet a MAN járművek tömeges (és kedvezményes) beszerzése, és ez fogja minden kerekes eszköz alapját adni. Az biztos, hogy a Tatra nem hinném, hogy beszállíttatna a járművei gyártásába. A MAN meg már - tudtommal - eddig is.
Kérdés, hogy mi lesz a kisebb platformokkal úgy mint a G Mercivel, és az UNIMOG-gal. A RM elvileg gyárt (átalakít) militarizált Amarok-ot, Ez talán bele is illene a további VW konszernes összefonódásba, de nem gondolom, hogy teljesen eleresztenénk a Merci kezét hadiipari beszállítóként.

Mindenesetre, ha és amennyiben beszerzésre kerül 8x8 APC, akkor az innentől nem nagyon lehet más, mint Boxer. Pontosan, a sok közös alkatrész miatt. Sőt tulajdonképpen a tornyot - és a mission modulokat - komplett mi is gyárthatnánk, ha egy Lynx már megy.
Lehet, hogy a GAMMA moduláris Komondorai már ennek a referenciái voltak?
Meglátjuk! :hadonaszos:
 
Ide rakom mert nem csak Lynx-hez kotodik

http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307&t=7908&start=260

Ez a "magyar sereg merre ballagsz" topic - mindenrol ami magyar sereg.

A cseh ujsag cikkei allat meg ott a szokasos komment szekcio. Magyar ellenest meg nem olvastam, korrekt hozzaszolasok idaig. :)
A romanoknal azokon a katonai oldalakon ahol nem jott le hirbe /mert nem jott le hirbe./ ugyan azt csinaljak mint a raketabeszerzeseknel. Azzonnal offtopikoznak a hirvivore es bannal fenyegetik :D
 
Fúú
Annyira gyorsan pörög most a Fórum, hogy egyszerűen nem volt érkezésem megírni a székfoglalómat.
De majd most. Hosszú lesz. Bocs.
Szóval érdekes fejlemények vannak itt.
Mindenki tudja rólam, hogy én a PUMA-t többre értékelem, mint a Lynxet. De azt is tudhatjátok, hogy a hazai gyártásban igen is látok perspektívát. Én a PUMA gyártósorban bíztam, mivel a cseheknél is belebegtette a PSM CEO-ja. Tényleg nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen szempontrendszerek szerint választották a Lynx-et. Ez remélem 1-2 háttérbeszélgetés során azért csak ki fog derülni.
Azt is elmondtam már, hogy ezer és egy dolog szól a PUMA mellett, de én a Lynx-szet is el tudom fogadni, amolyan "Meghalt a Király. Éljen a Király!" elven (most valakitől plagizáltam a fórumon, de lusta vagyok visszakeresni). Ha nem hazai gyártás lenne, akkor sokkal nehezebben menne ez a folyamat... :)

Ami nem tetszik (ebből lesz kevesebb, ezért ezzel kezdem):
- Túl nagy méret. Minden értelemben.
- 0 gyakorlati tapasztalat. A harceljárásokat magunknak kell kidolgozni rá. Emiatt nagyon csücskös lesz a timetable.
- nagy a gyanúm, hogy marad a Lance 2.0 emberes torony, és ez nem baba, mert egy modern harcjárműre ember nélküli kell!

Ami tetszik:
- a hazai gyártás
- kétségtelen, hogy a 35mm-es ágyú nagyobb tűzerőt jelent, és ahogy láttam (a kis makett szerint), a párhuzamosított géppuska mellett, még kapni fog egy független .50-eset is a tetejére
- a hazai gyártás mellett egyedi hazai fejlesztésű verziók is készülhetnek. Bár én a sebesültszállítást meg a műszaki mentéshez nem ragaszkodtam volna, így viszont - hogy itthon készül - már ki kell használni az erre optimalizált járművet. (Meg a GDP növelő hatást)
- a hazai gyártás azt jelenti, hogy nem 200db-bal fogunk pöcsölni. Lesz elegendő M-zárolt jármű is, ha nem is a legelején. Gyaníthatóan 3-400 darabig nem fognak megállni.
Ez pedig előre vetíti a valódi 3 dandáros (értsd: 2+KMD) rendszert.

Egyéb kapcsolódó dolgok:
Nem véletlenül ide tettem ezt, és nem a Lynx topicba.
Azt gondolom, hogy itt ezzel a Lynx üzlettel vannak kapcsolódó hatások is. Azzal, hogy beszántásra került a H sorozatú Rábák gyártói kapacitása biztosan felszabadult egy komolyabb gyárrészleg, ahol például a Lynx egyes elemei is készülhetnének.
Alapvetően szerintem az ausztrálokéhoz (és úgy általában a licence gyártáshoz) hasonlóan itt is az első 20-50 jármű a németeknél lesz legyártva. Ez egyrészt tényleg lehetségessé teszi egy viszonylag korai első batch szállítását, másrészt a németekkel együtt a hazai szakemberek odakint építhetik fel (közben tanulva) az első Lynx gyártósort, amit az első széria legyártása után egyszerűen kamionra pakolnak, és hozzák. Emellett a Rába új kovácsoló gépsora (és egyéb részlegei, de más cégek is) gyakorlatilag azonnal elkezdheti a beszállítást a kinti RM-nak.
Azzal, hogy Magyarország bekerül a RM beszállítói láncába, az azt fogja eredményezni, hogy a későbbi Boxer, Lynx és esetleg PZH 2000 megrendelésekbe is beszállíthatunk. Mindenesetre most már nagyon fogok szurkolni ezek sikeréért! :rolleyes:
Ezen túl nekem akkor eldőlni látszik, hogy a Lynx üzletbe több háttéralku is belekerülhetett. Szerintem ennek folyománya volt a Rába H széria leállítása, és egy esetleges BW-s járműbeszerzésbe való társulás (ugye a múltkor írtam erről a RM gyártói elemzései alapján). Ezzel esetleg biztosított lehet a MAN járművek tömeges (és kedvezményes) beszerzése, és ez fogja minden kerekes eszköz alapját adni. Az biztos, hogy a Tatra nem hinném, hogy beszállíttatna a járművei gyártásába. A MAN meg már - tudtommal - eddig is.
Kérdés, hogy mi lesz a kisebb platformokkal úgy mint a G Mercivel, és az UNIMOG-gal. A RM elvileg gyárt (átalakít) militarizált Amarok-ot, Ez talán bele is illene a további VW konszernes összefonódásba, de nem gondolom, hogy teljesen eleresztenénk a Merci kezét hadiipari beszállítóként.

Mindenesetre, ha és amennyiben beszerzésre kerül 8x8 APC, akkor az innentől nem nagyon lehet más, mint Boxer. Pontosan, a sok közös alkatrész miatt. Sőt tulajdonképpen a tornyot - és a mission modulokat - komplett mi is gyárthatnánk, ha egy Lynx már megy.
Lehet, hogy a GAMMA moduláris Komondorai már ennek a referenciái voltak?
Meglátjuk! :hadonaszos:
De,lehet másik 8x8.RM Agilis
agilis-8x8-armored-personnel-carrier-variants.jpg
 
De,lehet másik 8x8.RM Agilis
agilis-8x8-armored-personnel-carrier-variants.jpg
Nem, mert az Agilis az a RM és a románok KÖZÖS platformja, fejlesztése. A románok meg ugye nem hinném, hogy belemennének, hogy ne maguknak gyártsák.
Meg hát minek is okoskodnánk. Lynx esetén van értelme a dolognak, de a Boxer alternatívájaként nem fog SOHA SENKI a későbbiekben Agilist venni.
Úgy meg.... :rolleyes:
A láncos platformban van lehetőség, mivel most kezd el újra tetszhalotti állapotából magához térni, a kerekesben semmi...
 
Nem, mert az Agilis az a RM és a románok KÖZÖS platformja, fejlesztése. A románok meg ugye nem hinném, hogy belemennének, hogy ne maguknak gyártsák.
Meg hát minek is okoskodnánk. Lynx esetén van értelme a dolognak, de a Boxer alternatívájaként nem fog SOHA SENKI a későbbiekben Agilist venni.
Úgy meg.... :rolleyes:
A láncos platformban van lehetőség, mivel most kezd el újra tetszhalotti állapotából magához térni, a kerekesben semmi...
Nem.Az RM terve,amit felajánlott oláh közös gyártásra.
Semmi nem fog úszni?Miközben tele vagyunk kis folyókkal.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Az elszamolas oraberbe tortent egyebkent. Munkaltatonak allitolag csak hosszabb teljes napos vagy annal hosszabb behivas eseten fizettek kompenzaciot... /alitolag volt valami csokkentet ideju koztes modul kora delutan azokon nem jartam egyszer sem allitolag nem is sokat veszittettem vele mert azok voltak a pencserek.../ a torzs allomamynak mondjuk eleg jo kis mellekest jelentett volt aki szinte csak ebbol elt /mellette elbohockodott mint asztalos szaki hebe hoba dolgozgatva /ez az en raj pkm volt :p / igazabol a titok abban allt hogy laza volt es bar rovid idotartamu egy egy goglalkozas heti tobbszor. Volt foglalkozas... No meg utanna a sorozes...az elmaradhatatlan resze volt./azalatt ugye meg ment a plussz oktatas gratiszba de ez mar csak olyan fogjuk ra dolog volt.../
 
Nem, mert az Agilis az a RM és a románok KÖZÖS platformja, fejlesztése. A románok meg ugye nem hinném, hogy belemennének, hogy ne maguknak gyártsák.
Meg hát minek is okoskodnánk. Lynx esetén van értelme a dolognak, de a Boxer alternatívájaként nem fog SOHA SENKI a későbbiekben Agilist venni.
Úgy meg.... :rolleyes:
A láncos platformban van lehetőség, mivel most kezd el újra tetszhalotti állapotából magához térni, a kerekesben semmi...
A románok végül nem a Piranha-t választották e helyett? Mintha végül azt gyártanák maguknak.
A Boxer nem úszóképes az Agilis meg az.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and geseft
Fúú
Annyira gyorsan pörög most a Fórum, hogy egyszerűen nem volt érkezésem megírni a székfoglalómat.
De majd most. Hosszú lesz. Bocs.
Szóval érdekes fejlemények vannak itt.
Mindenki tudja rólam, hogy én a PUMA-t többre értékelem, mint a Lynxet. De azt is tudhatjátok, hogy a hazai gyártásban igen is látok perspektívát. Én a PUMA gyártósorban bíztam, mivel a cseheknél is belebegtette a PSM CEO-ja. Tényleg nagyon kíváncsi lennék, hogy milyen szempontrendszerek szerint választották a Lynx-et. Ez remélem 1-2 háttérbeszélgetés során azért csak ki fog derülni.
Azt is elmondtam már, hogy ezer és egy dolog szól a PUMA mellett, de én a Lynx-szet is el tudom fogadni, amolyan "Meghalt a Király. Éljen a Király!" elven (most valakitől plagizáltam a fórumon, de lusta vagyok visszakeresni). Ha nem hazai gyártás lenne, akkor sokkal nehezebben menne ez a folyamat... :)

Ami nem tetszik (ebből lesz kevesebb, ezért ezzel kezdem):
- Túl nagy méret. Minden értelemben.
- 0 gyakorlati tapasztalat. A harceljárásokat magunknak kell kidolgozni rá. Emiatt nagyon csücskös lesz a timetable.
- nagy a gyanúm, hogy marad a Lance 2.0 emberes torony, és ez nem baba, mert egy modern harcjárműre ember nélküli kell!

Ami tetszik:
- a hazai gyártás
- kétségtelen, hogy a 35mm-es ágyú nagyobb tűzerőt jelent, és ahogy láttam (a kis makett szerint), a párhuzamosított géppuska mellett, még kapni fog egy független .50-eset is a tetejére
- a hazai gyártás mellett egyedi hazai fejlesztésű verziók is készülhetnek. Bár én a sebesültszállítást meg a műszaki mentéshez nem ragaszkodtam volna, így viszont - hogy itthon készül - már ki kell használni az erre optimalizált járművet. (Meg a GDP növelő hatást)
- a hazai gyártás azt jelenti, hogy nem 200db-bal fogunk pöcsölni. Lesz elegendő M-zárolt jármű is, ha nem is a legelején. Gyaníthatóan 3-400 darabig nem fognak megállni.
Ez pedig előre vetíti a valódi 3 dandáros (értsd: 2+KMD) rendszert.

Egyéb kapcsolódó dolgok:
Nem véletlenül ide tettem ezt, és nem a Lynx topicba.
Azt gondolom, hogy itt ezzel a Lynx üzlettel vannak kapcsolódó hatások is. Azzal, hogy beszántásra került a H sorozatú Rábák gyártói kapacitása biztosan felszabadult egy komolyabb gyárrészleg, ahol például a Lynx egyes elemei is készülhetnének.
Alapvetően szerintem az ausztrálokéhoz (és úgy általában a licence gyártáshoz) hasonlóan itt is az első 20-50 jármű a németeknél lesz legyártva. Ez egyrészt tényleg lehetségessé teszi egy viszonylag korai első batch szállítását, másrészt a németekkel együtt a hazai szakemberek odakint építhetik fel (közben tanulva) az első Lynx gyártósort, amit az első széria legyártása után egyszerűen kamionra pakolnak, és hozzák. Emellett a Rába új kovácsoló gépsora (és egyéb részlegei, de más cégek is) gyakorlatilag azonnal elkezdheti a beszállítást a kinti RM-nak.
Azzal, hogy Magyarország bekerül a RM beszállítói láncába, az azt fogja eredményezni, hogy a későbbi Boxer, Lynx és esetleg PZH 2000 megrendelésekbe is beszállíthatunk. Mindenesetre most már nagyon fogok szurkolni ezek sikeréért! :rolleyes:
Ezen túl nekem akkor eldőlni látszik, hogy a Lynx üzletbe több háttéralku is belekerülhetett. Szerintem ennek folyománya volt a Rába H széria leállítása, és egy esetleges BW-s járműbeszerzésbe való társulás (ugye a múltkor írtam erről a RM gyártói elemzései alapján). Ezzel esetleg biztosított lehet a MAN járművek tömeges (és kedvezményes) beszerzése, és ez fogja minden kerekes eszköz alapját adni. Az biztos, hogy a Tatra nem hinném, hogy beszállíttatna a járművei gyártásába. A MAN meg már - tudtommal - eddig is.
Kérdés, hogy mi lesz a kisebb platformokkal úgy mint a G Mercivel, és az UNIMOG-gal. A RM elvileg gyárt (átalakít) militarizált Amarok-ot, Ez talán bele is illene a további VW konszernes összefonódásba, de nem gondolom, hogy teljesen eleresztenénk a Merci kezét hadiipari beszállítóként.

Mindenesetre, ha és amennyiben beszerzésre kerül 8x8 APC, akkor az innentől nem nagyon lehet más, mint Boxer. Pontosan, a sok közös alkatrész miatt. Sőt tulajdonképpen a tornyot - és a mission modulokat - komplett mi is gyárthatnánk, ha egy Lynx már megy.
Lehet, hogy a GAMMA moduláris Komondorai már ennek a referenciái voltak?
Meglátjuk! :hadonaszos:

Szerintem jól látod a dolgokat, csak a Merci témába szólnék bele.
Semmi gond a további G merga és Unimog utánpótlással, hisz azért mégis csak van itt egy Mercedes gyár,, ilyenkor azért illik mindig valamit berendelni a cégtől, általába buszokat szoktak,,, most majd több lesz a G Merci.

Más. Arra senki nem gondolt, hogy az egész világ fegyverkezik, nő a globális fegyvereladás, mi pedig ennek a küszöbén írtunk alá szerződést az egyik csúcs gyártó késöbbiekben jó eséllyel kelendő termékéről? Illetve konkrét gyártásról, gyárépítésről, úgy néz ki mindenkit megelőzve. Magyar cégeket fognak keresni minden apró dolog beszállítására, akár más termékikhez is. Mi lesz ha öt éven belül lesz vagy 7-800 Hiúzra megrendelés? Mint írtam, nem a Denel termékének, vagy turbános cucc gyártása jött ide, hanem egy csúcs cég terméke. Akár egy évtizeden belül több pénz jöhet be ebből, mint az itt lévő autógyárakból.
 
Egyebkent zomebe a hadsereg levedlett szarjai lett a tartalekosoke annyi hogy mivel folyamatos volt nalluk az aktiv allomany szintentartasa a levedlett szarok jobb alapotuak es modernebbek voltak mint a kadarrakrari tarsaik. /persze ez sem igaz mindenre./ optika ott is csak a rj pk nak es rajk h nak jutott az m16 ra ami egy az aktivak altal mar nem hasznalt fegyver. Maroklofegyverbol meg volt ezer egy fele mind regi tipus /hadsereg rendorseg egyeb fegyveres testulettol./ ruhabol is az eggyik valtas a regi tipusu volt bakancsbol is a regebbi jart /persze nem 20-50 eves bakancsok./ de elyellato es vedomelleny legalabbis amik a kontenerekbe voltak mind regi tipusuak voltak. Ahogy a malha melleny is.../annyi hogy a szinten tartas vegett nem 20-30-50 evesek... Sisakbol detto ott is volt meg acel is igaz nem hasznalta senki de volt.../ a jarmupark zome /egy teherautot es egy szemelyautot es egy terepjarot leszamitva mind naestvedbe volt neha lehoztak egyet egyet hetvegere jobban irva valami szombati rendezveny utan amin megjelent a jrmu gyerekjatszoter funkcioba lentmaradt egy napot akkor volt vele foglalkozas.../de azok is semmi modernizaciot nem kaptak tartalekallomamyba kerulesukkor./annyi hogy amig rendszerbe volt koltottek a fejlesztesere.../ aztan kitudja lehet volt egy ket valamilyen szinten modernizaltabb valtozat csak arrol en nem tudok.../ elonyuk vegulis annyi hogy bar levedlett technikat es felszerelest kaptak zomebe a nagyobb rotacionak hala azok modernebbek voltak mint a hazaiak.
 
Egyebkent zomebe a hadsereg levedlett szarjai lett a tartalekosoke annyi hogy mivel folyamatos volt nalluk az aktiv allomany szintentartasa a levedlett szarok jobb alapotuak es modernebbek voltak mint a kadarrakrari tarsaik. /persze ez sem igaz mindenre./ optika ott is csak a rj pk nak es rajk h nak jutott az m16 ra ami egy az aktivak altal mar nem hasznalt fegyver. Maroklofegyverbol meg volt ezer egy fele mind regi tipus /hadsereg rendorseg egyeb fegyveres testulettol./ ruhabol is az eggyik valtas a regi tipusu volt bakancsbol is a regebbi jart /persze nem 20-50 eves bakancsok./ de elyellato es vedomelleny legalabbis amik a kontenerekbe voltak mind regi tipusuak voltak. Ahogy a malha melleny is.../annyi hogy a szinten tartas vegett nem 20-30-50 evesek... Sisakbol detto ott is volt meg acel is igaz nem hasznalta senki de volt.../ a jarmupark zome /egy teherautot es egy szemelyautot es egy terepjarot leszamitva mind naestvedbe volt neha lehoztak egyet egyet hetvegere jobban irva valami szombati rendezveny utan amin megjelent a jrmu gyerekjatszoter funkcioba lentmaradt egy napot akkor volt vele foglalkozas.../de azok is semmi modernizaciot nem kaptak tartalekallomamyba kerulesukkor./annyi hogy amig rendszerbe volt koltottek a fejlesztesere.../ aztan kitudja lehet volt egy ket valamilyen szinten modernizaltabb valtozat csak arrol en nem tudok.../ elonyuk vegulis annyi hogy bar levedlett technikat es felszerelest kaptak zomebe a nagyobb rotacionak hala azok modernebbek voltak mint a hazaiak.
Na mi a tártáskán kívül egy váltás angol gyakorlót adunk a tartalékosoknak, szóval itt még levedlett sincs.
 
Nem.Az RM terve,amit felajánlott oláh közös gyártásra.
Semmi nem fog úszni?Miközben tele vagyunk kis folyókkal.
NEM!
AGILIS 8x8 is an amphibious armored personnel carrier that will be developed by Romanian Military Vehicle Systems, a joint venture between Uzina Automecanica Moreni of Romania and Rheinmetall of Germany.
On june 14, 2017, Romanian Military Vehicle Systems (RMVS) was founded. The new company, a joint venture between Automecanica Moreni and Rheinmetall, will develop and manufacture the new AGILIS 8x8 armored personnel carrier.
Automecanica Moreni is a subsidiary of the state owned Romarm defence corporation. Romarm owns a research institute and 15 factories and is under the authority of Romanian Ministry of Economy.
Both the Romanian Ministry of Economy and the German Rheinmetal Landsysteme GmbH, will each hold 50% of RMVS share capital.
The new 8x8 wheeled APC will be developed and manufactured at the Automecanica Moreni plant. The intellectual property rights over the AGILIS armoured personnel carrier will be fully owned by the Romanian state.

Lehet, hogy a terveket eredetileg a RM birtokolta, de azt dobta bele a közös vállalatba. Ha ki is lép belőle (hosszú pereskedések után), akkor az még semmit sem jelent. Az a típus még demó járművekkel sem rendelkezik. Na az lenne csak az igazi huszárvágás, ha egy ilyen marhaságot - a fejlesztési költségek teljes kifizetésével - bevállalnánk. Ezzel pedig nagyjából egy olyan piacra akarnánk belépni, ahova maga a RM sem merte maga ráfejleszteni az Agilist. Te tényleg az AMV-vel, az ACV-vel meg a Pars-sal, és közvetve a Boxerrel akarsz versenyezni? o_O

 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
NEM!
AGILIS 8x8 is an amphibious armored personnel carrier that will be developed by Romanian Military Vehicle Systems, a joint venture between Uzina Automecanica Moreni of Romania and Rheinmetall of Germany.
On june 14, 2017, Romanian Military Vehicle Systems (RMVS) was founded. The new company, a joint venture between Automecanica Moreni and Rheinmetall, will develop and manufacture the new AGILIS 8x8 armored personnel carrier.
Automecanica Moreni is a subsidiary of the state owned Romarm defence corporation. Romarm owns a research institute and 15 factories and is under the authority of Romanian Ministry of Economy.
Both the Romanian Ministry of Economy and the German Rheinmetal Landsysteme GmbH, will each hold 50% of RMVS share capital.
The new 8x8 wheeled APC will be developed and manufactured at the Automecanica Moreni plant. The intellectual property rights over the AGILIS armoured personnel carrier will be fully owned by the Romanian state.

Lehet, hogy a terveket eredetileg a RM birtokolta, de azt dobta bele a közös vállalatba. Ha ki is lép belőle (hosszú pereskedések után), akkor az még semmit sem jelent. Az a típus még demó járművekkel sem rendelkezik. Na az lenne csak az igazi huszárvágás, ha egy ilyen marhaságot - a fejlesztési költségek teljes kifizetésével - bevállalnánk. Ezzel pedig nagyjából egy olyan piacra akarnánk belépni, ahova maga a RM sem merte maga ráfejleszteni az Agilist. Te tényleg az AMV-vel, az ACV-vel meg a Pars-sal, és közvetve a Boxerrel akarsz versenyezni? o_O
Nem.Én a Patria XP-t látnám szivesen ék felségjelzéssel
 
Attól még néhány darabot össze tudnak rakni, hiszem a proto is elkészül valahogy.



A debreceniek majd megkapják a tataiak felszerelését. :D
A sorozatgyártás az más, mint egy prototípus. Amit egy haderő rendszerbe állít, az ellenőrzött, egyforma méretű, kialakítású, jármű. Egy sorozat. 5-10 darab valamit nem raknak össze nekünk kiképzésre.
Mert nem fizetnének ki. Csak harcba vethető, sorozatgyártású járműveket szabad átvenni. Ettől most vagyunk a legmesszebb, és egy nagyon nehéz és hosszú út áll előttünk, amíg harci járművei lesznek az MH nak.