A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Itt vagyunk közép-Európába, relatív jó létben, szerinted ki fogja ezt eldobni egy olyan földdarabért amit másnap a Nyugat úgy is visszaadatna velünk az azonnali szankciók kíséretében! Nagyon szeretném ha a visszaállna az ezer éves határ, ha kell fegyvert fogok a hazáért, de annak semmi értelme hogy kitaláljuk hogy holnap megtámadjuk Romániát, másnap meg jeggyel a kezünkben állunk sorba a napi 30 dkg kenyérért! Nekünk elsősorban gazdaságilag kell legyőzni a szomszédokat. Éreztetni kell velük hogy azt vissza akarjuk szerezni, de amíg van EU, addig biztos nem fog senki itt háborúzni, vagy a kőkorszaki visszabombázzák! Romániában is ugyanúgy van nyugati multi, gyárak, nem fogja a német, francia, kínai, akárki hagyni hogy az ő tulajdona elvesszen. Ami itt megy "haditerv", az a rizikó társasjáték an megálja a helyét, de legyünk már felnőttek annyira hogy be lássuk a világ nem ennyire fekete és fehér!
Jól látod. És be is kellene mar fejezni a konteo gyártásokat romániával meg egyebekkel kapcsolatban. Maradjunk a realitások talaján. Építkezünk, fejlődjünk, de ami a legfőbb legyünk türelmesek.
 
Itt vagyunk közép-Európába, relatív jó létben, szerinted ki fogja ezt eldobni egy olyan földdarabért amit másnap a Nyugat úgy is visszaadatna velünk az azonnali szankciók kíséretében! Nagyon szeretném ha a visszaállna az ezer éves határ, ha kell fegyvert fogok a hazáért, de annak semmi értelme hogy kitaláljuk hogy holnap megtámadjuk Romániát, másnap meg jeggyel a kezünkben állunk sorba a napi 30 dkg kenyérért! Nekünk elsősorban gazdaságilag kell legyőzni a szomszédokat. Éreztetni kell velük hogy azt vissza akarjuk szerezni, de amíg van EU, addig biztos nem fog senki itt háborúzni, vagy a kőkorszaki visszabombázzák! Romániában is ugyanúgy van nyugati multi, gyárak, nem fogja a német, francia, kínai, akárki hagyni hogy az ő tulajdona elvesszen. Ami itt megy "haditerv", az a rizikó társasjáték an megálja a helyét, de legyünk már felnőttek annyira hogy be lássuk a világ nem ennyire fekete és fehér!

Volt ötven év kommunizmusunk aminek a hátrányát szervezetten le kell küzdeni és sajnos még nem ment eléggé, túl sokan a másik oldal bábjai, van bekőke politikai jelenleg ellenzékünk, bár a másik fél is ebből nőtte ki magát. A gazdasági fejlődés túl lassú, hogy csak erre hagyatkozzunk. Évtizedek lettek pár ostoba szavazás miatt elpazarolva, a felszabadulás és az azt követő azonnali lerablásunk után. Mennyi időt szánnál a gazdasági főség kiharcolására? Mivan, ha a nép hülye lesz és visszahozza a bolsikat? Az EU hozzáállása is csak annak függvénye az események tekintetében, hogy tőlük épp mennyi demokráciát vásárlunk, illetve, hogy mekkora erővel tesszük ezt. Mert ha ezt a vonalat nyomjuk ami ellen hergeled magad, akkor abból haderő lesz amit aztán komolyan kell venni, ami aztán képes kikényszeríteni a változást jószerével beavatkozás nélkül is mind az elszakított területek, mind pedig a szövetségeseink tekintetében. Mert akkor már nem sajnálkozó mondatokra futja csak amikor meggyalázzák a történelmünket és a holtjainkat. Vagy csinálhatjuk amit eddig, csak lesz mellé egy nato haderőnk, aminek a saját irányítás alatt tartásáért is küzdeni kell majd a bürokráciával mind eu mind nato szinten és közben végignézhetjük rengeteg ájtatos beszéd közepette, ahogy minden ugyanúgy megy tovább, a nép ugyanúgy fogy tovább, a legitimáció velük fogy, az akarat velük fogy nekünk meg marad a tudat, hogy hát végignéztük. Eddig ezt csináltuk, ne erőltessük már tovább.
 
Természetesen, ma már nem erre a Csepelre kell gondolni, mint honvédségi alap teherautó, ez logikus. Azonban a fiatalabbaknak írnám inkább le, hogy ez a gép, egykoron piszok jó gép volt, terepjáró képesség tekintetében. A 88-as bakonyi gyakorlaton magam is átéltem egy olyan szitut, ahol egy erősebb esős nap után, amikor menetben, egy emelkedő földút sarában, az Ural elakadt. Csörlőzték ,vagy kihúzták, már nem emlékszem erre. Aztán jött a kis Csepel és ugyanott, simán átment. Az a teherautó, remek tervezés eredménye volt. Az önsúlyához képest, kiváló menettulajdonságokkal rendelkezett, pláne terepen.
az nem lehet, eddig itt azt tanultam hogy a kerekes teknika nem jó sárban :D
Korbebetonozod az orszagot hegyekkel? Valakinek biztos jo biznisz lenne. :p:D
már van ilyen, Kárpátoknak hívják
 
Ok de én arra próbáltam célozni,hogy nem kötelező nekünk NATO tagnak lenni de a semlegesség kicsit többe fog kerülni katonai értelemben:)

En meg erre irtam, hogy valami hallucinogen szereket szedhettek, ha ezt komolyan irjatok. :P
Szamunkra a semlegesseg kifizethetetlen, mar foldrajzi ill tortenelmi helyzetunkbol adodoan is.
A kisebbsegeinkkel korbe meg vegkepp ovatosan kellene errol meg filozofalgatni is, inkabb csendben arra kell keszulni, ami a legvaloszinubb a kovetkezo 20 even belul: Ukrajna szetesese - na ott nem lesz mindegy, milyen gyorsan gurul be Karpataljara Debrencenbol mondjuk 60 Lynx/Boxer a kozepes dandarbol meg masik 40 kebabos kocsi, mert utana a pacifikalas utan a stabilizalt status quot fogjak fenntartani a hatalmak, amig egyezkednek majd.
 
En meg erre irtam, hogy valami hallucinogen szereket szedhettek, ha ezt komolyan irjatok. :p
Szamunkra a semlegesseg kifizethetetlen, mar foldrajzi ill tortenelmi helyzetunkbol adodoan is.
A kisebbsegeinkkel korbe meg vegkepp ovatosan kellene errol meg filozofalgatni is, inkabb csendben arra kell keszulni, ami a legvaloszinubb a kovetkezo 20 even belul: Ukrajna szetesese - na ott nem lesz mindegy, milyen gyorsan gurul be Karpataljara Debrencenbol mondjuk 60 Lynx/Boxer a kozepes dandarbol meg masik 40 kebabos kocsi, mert utana a pacifikalas utan a stabilizalt status quot fogjak fenntartani a hatalmak, amig egyezkednek majd.
Annál is inkább, mivel Oláhország erősen szemezget Máramaros Kárpátalján maradt részével.
Továbbá a szlovákok is magukénak akarják Kárpátaját, hivatkozva a kemény 20 éves ottlétükre.
(Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Trianonban ugye Kárpátalját Csehszlovákiához csatolták, de ezen belül Szlovákiához tartozott?
Az akkor Csehszlovákia fel volt-e osztva Csehországra és Szlovákiára?)
 
Annál is inkább, mivel Oláhország erősen szemezget Máramaros Kárpátalján maradt részével.
Továbbá a szlovákok is magukénak akarják Kárpátaját, hivatkozva a kemény 20 éves ottlétükre.
(Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Trianonban ugye Kárpátalját Csehszlovákiához csatolták, de ezen belül Szlovákiához tartozott?
Az akkor Csehszlovákia fel volt-e osztva Csehországra és Szlovákiára?)
Rusinsko néven külön tartomány volt.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Annál is inkább, mivel Oláhország erősen szemezget Máramaros Kárpátalján maradt részével.
Továbbá a szlovákok is magukénak akarják Kárpátaját, hivatkozva a kemény 20 éves ottlétükre.
(Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Trianonban ugye Kárpátalját Csehszlovákiához csatolták, de ezen belül Szlovákiához tartozott?
Az akkor Csehszlovákia fel volt-e osztva Csehországra és Szlovákiára?)

Oket Moldova a érdekli, de valojaban a fenekuket nem tudnak kitorolni. Ha holnap megtamadnak a romanokat tobb, mint egy iranybol, esélytelenek lennenek megvedeni a teruletuket, szinte biztos, hogy nyugaton a hegyekbe vonulnanak vissza, ott lenne vedelmi vonaluk.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
  • Tetszik
Reactions: sisimoto
Mit árulnak a Lengyelek?? A K21 tuningját?? Hagyjukmàr.... :)
Borsuk inkább Kaplan-30 rokona.
Ezt most nem olvastam el, de a múltkor böngészve rgy lengyel fórumot, feltűnt milyen csalódottak, hogy nem tőlük vettünk IFV-ét és a csehek sem őket preferálják.
Pedig lesz mit csinálniuk, hogy a saját szukségletuket kielígétsék, nem hogy másoknak gyártani ...
 
Minden örömöm mellett (Lynx), kicsit én is csalódott vagyok, mert egy összevont V4 (de akár a lengyelek +2 V4) rendelés már akkora mennyiség lett volna(1.000+ ! ! ! ), hogy bármelyik láncos gyártótól azt kérünk amit akarunk (mondjuk szintén Lynx szintet, vagy akár szintén ezt a "macskát") és a darabszám miatt (+összevont oktatás, support, egységes/közös alkatrészbázis, egyéb csili-vilik, ...) 25+%-al jobb ár lett volna(összességében).
De így sem rossz, sőt (ez is egéssssszen jóóó ;) ) ...

Szívesen látnék (később/rövidesen) egy ilyen V4 csapatmunkát(Meteor, ...), mert az már mindenkinek/mindenhol jelezne valamit a V4-ről. Szintet ugranánk ( V4 ) ! :rolleyes:
 
Minden örömöm mellett (Lynx), kicsit én is csalódott vagyok, mert egy összevont V4 (de akár a lengyelek +2 V4) rendelés már akkora mennyiség lett volna(1.000+ ! ! ! ), hogy bármelyik láncos gyártótól azt kérünk amit akarunk (mondjuk szintén Lynx szintet, vagy akár szintén ezt a "macskát") és a darabszám miatt (+összevont oktatás, support, egységes/közös alkatrészbázis, egyéb csili-vilik, ...) 25+%-al jobb ár lett volna(összességében).
De így sem rossz, sőt (ez is egéssssszen jóóó ;) ) ...

Szívesen látnék (később/rövidesen) egy ilyen V4 csapatmunkát(Meteor, ...), mert az már mindenkinek/mindenhol jelezne valamit a V4-ről. Szintet ugranánk ( V4 ) ! :rolleyes:

Ne gondold ezt. Sem a Typhoon, sem az NH-90 sem a Tiger nem olcsóbb technika.
Ráadásul vélhetően kisebb lett volan az ipari részvételünk is.