A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

G

Galthran

Guest
Természetesen, ma már nem erre a Csepelre kell gondolni, mint honvédségi alap teherautó, ez logikus. Azonban a fiatalabbaknak írnám inkább le, hogy ez a gép, egykoron piszok jó gép volt, terepjáró képesség tekintetében. A 88-as bakonyi gyakorlaton magam is átéltem egy olyan szitut, ahol egy erősebb esős nap után, amikor menetben, egy emelkedő földút sarában, az Ural elakadt. Csörlőzték ,vagy kihúzták, már nem emlékszem erre. Aztán jött a kis Csepel és ugyanott, simán átment. Az a teherautó, remek tervezés eredménye volt. Az önsúlyához képest, kiváló menettulajdonságokkal rendelkezett, pláne terepen.
az nem lehet, eddig itt azt tanultam hogy a kerekes teknika nem jó sárban :D
Korbebetonozod az orszagot hegyekkel? Valakinek biztos jo biznisz lenne. :p:D
már van ilyen, Kárpátoknak hívják
 
K

kamm

Guest
Ok de én arra próbáltam célozni,hogy nem kötelező nekünk NATO tagnak lenni de a semlegesség kicsit többe fog kerülni katonai értelemben:)

En meg erre irtam, hogy valami hallucinogen szereket szedhettek, ha ezt komolyan irjatok. :p
Szamunkra a semlegesseg kifizethetetlen, mar foldrajzi ill tortenelmi helyzetunkbol adodoan is.
A kisebbsegeinkkel korbe meg vegkepp ovatosan kellene errol meg filozofalgatni is, inkabb csendben arra kell keszulni, ami a legvaloszinubb a kovetkezo 20 even belul: Ukrajna szetesese - na ott nem lesz mindegy, milyen gyorsan gurul be Karpataljara Debrencenbol mondjuk 60 Lynx/Boxer a kozepes dandarbol meg masik 40 kebabos kocsi, mert utana a pacifikalas utan a stabilizalt status quot fogjak fenntartani a hatalmak, amig egyezkednek majd.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 057
15 196
113
En meg erre irtam, hogy valami hallucinogen szereket szedhettek, ha ezt komolyan irjatok. :p
Szamunkra a semlegesseg kifizethetetlen, mar foldrajzi ill tortenelmi helyzetunkbol adodoan is.
A kisebbsegeinkkel korbe meg vegkepp ovatosan kellene errol meg filozofalgatni is, inkabb csendben arra kell keszulni, ami a legvaloszinubb a kovetkezo 20 even belul: Ukrajna szetesese - na ott nem lesz mindegy, milyen gyorsan gurul be Karpataljara Debrencenbol mondjuk 60 Lynx/Boxer a kozepes dandarbol meg masik 40 kebabos kocsi, mert utana a pacifikalas utan a stabilizalt status quot fogjak fenntartani a hatalmak, amig egyezkednek majd.
Annál is inkább, mivel Oláhország erősen szemezget Máramaros Kárpátalján maradt részével.
Továbbá a szlovákok is magukénak akarják Kárpátaját, hivatkozva a kemény 20 éves ottlétükre.
(Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Trianonban ugye Kárpátalját Csehszlovákiához csatolták, de ezen belül Szlovákiához tartozott?
Az akkor Csehszlovákia fel volt-e osztva Csehországra és Szlovákiára?)
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 902
8 971
113
Annál is inkább, mivel Oláhország erősen szemezget Máramaros Kárpátalján maradt részével.
Továbbá a szlovákok is magukénak akarják Kárpátaját, hivatkozva a kemény 20 éves ottlétükre.
(Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Trianonban ugye Kárpátalját Csehszlovákiához csatolták, de ezen belül Szlovákiához tartozott?
Az akkor Csehszlovákia fel volt-e osztva Csehországra és Szlovákiára?)
Rusinsko néven külön tartomány volt.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
K

kamm

Guest
Annál is inkább, mivel Oláhország erősen szemezget Máramaros Kárpátalján maradt részével.
Továbbá a szlovákok is magukénak akarják Kárpátaját, hivatkozva a kemény 20 éves ottlétükre.
(Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy Trianonban ugye Kárpátalját Csehszlovákiához csatolták, de ezen belül Szlovákiához tartozott?
Az akkor Csehszlovákia fel volt-e osztva Csehországra és Szlovákiára?)

Oket Moldova a érdekli, de valojaban a fenekuket nem tudnak kitorolni. Ha holnap megtamadnak a romanokat tobb, mint egy iranybol, esélytelenek lennenek megvedeni a teruletuket, szinte biztos, hogy nyugaton a hegyekbe vonulnanak vissza, ott lenne vedelmi vonaluk.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
  • Tetszik
Reactions: sisimoto

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 698
14 992
113
Mit árulnak a Lengyelek?? A K21 tuningját?? Hagyjukmàr.... :)
Borsuk inkább Kaplan-30 rokona.
Ezt most nem olvastam el, de a múltkor böngészve rgy lengyel fórumot, feltűnt milyen csalódottak, hogy nem tőlük vettünk IFV-ét és a csehek sem őket preferálják.
Pedig lesz mit csinálniuk, hogy a saját szukségletuket kielígétsék, nem hogy másoknak gyártani ...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Minden örömöm mellett (Lynx), kicsit én is csalódott vagyok, mert egy összevont V4 (de akár a lengyelek +2 V4) rendelés már akkora mennyiség lett volna(1.000+ ! ! ! ), hogy bármelyik láncos gyártótól azt kérünk amit akarunk (mondjuk szintén Lynx szintet, vagy akár szintén ezt a "macskát") és a darabszám miatt (+összevont oktatás, support, egységes/közös alkatrészbázis, egyéb csili-vilik, ...) 25+%-al jobb ár lett volna(összességében).
De így sem rossz, sőt (ez is egéssssszen jóóó ;) ) ...

Szívesen látnék (később/rövidesen) egy ilyen V4 csapatmunkát(Meteor, ...), mert az már mindenkinek/mindenhol jelezne valamit a V4-ről. Szintet ugranánk ( V4 ) ! :rolleyes:
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 926
17 981
113
Minden örömöm mellett (Lynx), kicsit én is csalódott vagyok, mert egy összevont V4 (de akár a lengyelek +2 V4) rendelés már akkora mennyiség lett volna(1.000+ ! ! ! ), hogy bármelyik láncos gyártótól azt kérünk amit akarunk (mondjuk szintén Lynx szintet, vagy akár szintén ezt a "macskát") és a darabszám miatt (+összevont oktatás, support, egységes/közös alkatrészbázis, egyéb csili-vilik, ...) 25+%-al jobb ár lett volna(összességében).
De így sem rossz, sőt (ez is egéssssszen jóóó ;) ) ...

Szívesen látnék (később/rövidesen) egy ilyen V4 csapatmunkát(Meteor, ...), mert az már mindenkinek/mindenhol jelezne valamit a V4-ről. Szintet ugranánk ( V4 ) ! :rolleyes:

Ne gondold ezt. Sem a Typhoon, sem az NH-90 sem a Tiger nem olcsóbb technika.
Ráadásul vélhetően kisebb lett volan az ipari részvételünk is.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
Ezt most nem olvastam el, de a múltkor böngészve rgy lengyel fórumot, feltűnt milyen csalódottak, hogy nem tőlük vettünk IFV-ét és a csehek sem őket preferálják.

A lengyelek meg maguknak sem gyozik nem hogy masoknak es en szazszor inkabb bizok egy nemet prototipusban mint egy lengyel prototipusban.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
Minden örömöm mellett (Lynx), kicsit én is csalódott vagyok, mert egy összevont V4 (de akár a lengyelek +2 V4) rendelés már akkora mennyiség lett volna(1.000+ ! ! ! ), hogy bármelyik láncos gyártótól azt kérünk amit akarunk (mondjuk szintén Lynx szintet, vagy akár szintén ezt a "macskát") és a darabszám miatt (+összevont oktatás, support, egységes/közös alkatrészbázis, egyéb csili-vilik, ...) 25+%-al jobb ár lett volna(összességében).
De így sem rossz, sőt (ez is egéssssszen jóóó ;) ) ...

Szívesen látnék (később/rövidesen) egy ilyen V4 csapatmunkát(Meteor, ...), mert az már mindenkinek/mindenhol jelezne valamit a V4-ről. Szintet ugranánk ( V4 ) ! :rolleyes:

Ez eleg esti mese kategoria. Igy az egyes orszagok vezetoi hogy lopnanak? Semmi realitasa ekkora beszerzeseknel.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Minden örömöm mellett (Lynx), kicsit én is csalódott vagyok, mert egy összevont V4 (de akár a lengyelek +2 V4) rendelés már akkora mennyiség lett volna(1.000+ ! ! ! ), hogy bármelyik láncos gyártótól azt kérünk amit akarunk (mondjuk szintén Lynx szintet, vagy akár szintén ezt a "macskát") és a darabszám miatt (+összevont oktatás, support, egységes/közös alkatrészbázis, egyéb csili-vilik, ...) 25+%-al jobb ár lett volna(összességében).
De így sem rossz, sőt (ez is egéssssszen jóóó ;) ) ...

Szívesen látnék (később/rövidesen) egy ilyen V4 csapatmunkát(Meteor, ...), mert az már mindenkinek/mindenhol jelezne valamit a V4-ről. Szintet ugranánk ( V4 ) ! :rolleyes:

Sajnos ennek nincs/nem volt realitása. Amennyiben lett volna erre esély, akkor szerintem mi nem lettünk volna kerékkötők, de nem. Itt mindenki nagyon "széjjelfutott". Pl.:

- lengyelek: légierő - alapvetően amcsi vasak (jövőben is). Szárazföldön az kell amiből "hirtelen" nagy mennyiséget tudnak abszolválni (nem mindig jön össze maradéktalanul). Akár azt a katyvaszt is bevállalva ami egy adott fegyvernemnél létrejön. Persze ahol tudják ott hazai ipari részvétellel. Pl. MBT fronton - T72 saját modernizációval, Leo 2 variánsok (alapvetően régebbi típusok, de itt is van olyan, ami saját modernizáció), aztán ez a K2 ügyben molyolás és abban sem vagyok biztos, hogy a Challenger témára nem fognak nekiugrani ... :) Fontos, hogy Nekik van/volt saját hadiiparuk,
- csehek: gyakorlatilag szinte mindenhol a saját nehéz- illetve hadiipar erőltetése. Akkor is, ha nem olcsóbb, kisebb harcértékű vagy éppen ezzel egy szupportálhatatlan katyvasz lesz. Tendereik általában a végtelenségig húzódnak aztán valami tűzoltó ötlet az előbbi szempontokat figyelembevéve. Fontos, hogy Nekik van/volt saját hadiiparuk,
- szlovákok: Próbálnának egy "lengyel-cseh mix -et" tolni, de ehhez sem akkora nehéz- és hadiipari bázisuk sincs - se nem pénzük igazán ...

Nekünk gyakorlatilag nincsen olyan jellegű hadiiparunk, mint a fentebbieknek. Mi meg a határidők szorításában igyekszünk minden fegyvernemhez a legjobbat, korrekt áron és kezelhető illetve koncepción nyugvó szupporttal. Általánosságban igyekszünk az európai hadiipart választani (pl. Gripen -ek, német vasak) - ahol lehet ott a V4 -el való együttműködést is keressük. Ez utóbbira példa lehet a lengyel radaros biznisz vagy éppen a csehekkel a CZ Bren gyár vagy éppen a Aero Vodochody. A Lynx és esetlegesen ezen keresztül történő együttműködés is nyitva állhat - szerintem ennek sem fogunk keresztbefeküdni. Ugyanakkor látni érdemes, hogy azért küzd még limitációkkal a dolog ...