Sajnos ennek nincs/nem volt realitása. Amennyiben lett volna erre esély, akkor szerintem mi nem lettünk volna kerékkötők, de nem. Itt mindenki nagyon "széjjelfutott". Pl.:
-
lengyelek: légierő - alapvetően amcsi vasak (jövőben is). Szárazföldön az kell amiből "hirtelen" nagy mennyiséget tudnak abszolválni (nem mindig jön össze maradéktalanul). Akár azt a katyvaszt is bevállalva ami egy adott fegyvernemnél létrejön. Persze ahol tudják ott hazai ipari részvétellel. Pl. MBT fronton - T72 saját modernizációval, Leo 2 variánsok (alapvetően régebbi típusok, de itt is van olyan, ami saját modernizáció), aztán ez a K2 ügyben molyolás és abban sem vagyok biztos, hogy a Challenger témára nem fognak nekiugrani ...
Fontos, hogy Nekik van/volt saját hadiiparuk,
-
csehek: gyakorlatilag szinte mindenhol a saját nehéz- illetve hadiipar erőltetése. Akkor is, ha nem olcsóbb, kisebb harcértékű vagy éppen ezzel egy szupportálhatatlan katyvasz lesz. Tendereik általában a végtelenségig húzódnak aztán valami tűzoltó ötlet az előbbi szempontokat figyelembevéve. Fontos, hogy Nekik van/volt saját hadiiparuk,
-
szlovákok: Próbálnának egy "lengyel-cseh mix -et" tolni, de ehhez sem
akkora nehéz- és hadiipari bázisuk sincs - se nem pénzük igazán ...
Nekünk gyakorlatilag nincsen olyan jellegű hadiiparunk, mint a fentebbieknek. Mi meg a határidők szorításában igyekszünk minden fegyvernemhez a legjobbat, korrekt áron és kezelhető illetve koncepción nyugvó szupporttal. Általánosságban igyekszünk az európai hadiipart választani (pl. Gripen -ek, német vasak) - ahol lehet ott a V4 -el való együttműködést is keressük. Ez utóbbira példa lehet a lengyel radaros biznisz vagy éppen a csehekkel a CZ Bren gyár vagy éppen a Aero Vodochody. A Lynx és esetlegesen ezen keresztül történő együttműködés is nyitva állhat - szerintem ennek sem fogunk keresztbefeküdni. Ugyanakkor látni érdemes, hogy azért küzd még limitációkkal a dolog ...