Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Érdekesség. A fotó szerint a 057-es gép a 30-as hajtóművel volt kiállítva:

jlz7sAV0h3o.jpg
 
A 057-es, nem repülőképes(?) földi teszt- és bemutatópéldány a 30-as hajtóművekkel, mellette a 117-es gyártmányjelzésű hajtómű, ami a Szu-35Sz gépek 117Sz (AL-41F-1Sz) hajtóművének továbbfejlesztése, egy MiG-35-ös (MiG-35Sz?) és annak RD-33MK hajtóműve. Háttérben mintha egy R-37-es rakéta orra látszana.

EgbqtKdVAAA0OYc
 
A 057-es, nem repülőképes(?) földi teszt- és bemutatópéldány a 30-as hajtóművekkel, mellette a 117-es gyártmányjelzésű hajtómű, ami a Szu-35Sz gépek 117Sz (AL-41F-1Sz) hajtóművének továbbfejlesztése, egy MiG-35-ös (MiG-35Sz?) és annak RD-33MK hajtóműve. Háttérben mintha egy R-37-es rakéta orra látszana.

EgbqtKdVAAA0OYc
A sorban az utolsó hajtómű egy VK-2500?
 
Minek rá a perforált rész?
Érdekes az a perforált rész. Ha elsőre megnézzük, a szokásos orosz hanyagságot látjuk, hogy egykiállítási darabon az egyik lemez elem széle ki van csorbulva. Majd feltűnik, hogy körkörösen az összes hasonló pozíciójú elem széle egy az egyben ugyanilyen profilú, azaz ez távolról sem véletlen. A perforált lemez maga pedig belehajlik hűtőlevegő sugarába, ami azt feltételezi, hogy a perforált furatokon átfújva a forró gázáramot árnyékolja körbe. A perforáció további előnye, hogy a furatokon átfúvó légáram nagyobb felületen hűti át a lemezt.
A furatokon átkényszerített levegő áramlási sebessége nagyobb, nyomása és így a hőmérséklete is kisebb, ami jobb hűtést és árnyékolást eredményez a gázáram körül.
Fontos még, hogy a felforrósodott lamellákat hátulról csak ezeken befelé hajlított lemezeken levő, hűtött furatokon át kénytelen látni az ellenséges hőképalkotó rendszer, így azok leárnyékolják alaposan őket.
 
Érdekes az a perforált rész. Ha elsőre megnézzük, a szokásos orosz hanyagságot látjuk, hogy egykiállítási darabon az egyik lemez elem széle ki van csorbulva. Majd feltűnik, hogy körkörösen az összes hasonló pozíciójú elem széle egy az egyben ugyanilyen profilú, azaz ez távolról sem véletlen. A perforált lemez maga pedig belehajlik hűtőlevegő sugarába, ami azt feltételezi, hogy a perforált furatokon átfújva a forró gázáramot árnyékolja körbe. A perforáció további előnye, hogy a furatokon átfúvó légáram nagyobb felületen hűti át a lemezt.
A furatokon átkényszerített levegő áramlási sebessége nagyobb, nyomása és így a hőmérséklete is kisebb, ami jobb hűtést és árnyékolást eredményez a gázáram körül.
Fontos még, hogy a felforrósodott lamellákat hátulról csak ezeken befelé hajlított lemezeken levő, hűtött furatokon át kénytelen látni az ellenséges hőképalkotó rendszer, így azok leárnyékolják alaposan őket.

Én is azt hittem,hogy csorbult a lemez de nekem is feltűnt,hogy van még egy halom "csorba".