A gép hidraulikus rendszerét (kormányvezérlés, futómű, de még a töltőcsonk mozgatása is) teljes egészében elektromosra kiváltani azt is feltételezi, hogy a leendő hajtómű elektromos energetikai részét most kell átszabni egy jóval komolyabb (de mindenképpen más) teljesítményűre.
Eddig, a klasszikus hidraulikával úgy nézett ki a gép energetikai hálózata, hogy a forgórészekről egyrészt levették a tengelyteljesítményt az elektromos generátorokhoz, hogy azokkal kiszolgálják a gép villamos igényét, továbbá külön levették a tengelyteljesítményt a hidraulikus szivattyúk meghajtásához is. Egyedül a TVC és a fúvócső vezérlése működött a hajtómű saját tüzelőanyagával, mint izolált hidraulikus rendszer, de ez is beleintegrálva a gép FbW vezérlésébe.
A hidraulikus hálózat saját pufferét a különféle kapacitású hidroakkumulátorok sora alkotta/alkotja.
Ezzel szemben viszont a gépből ezt a kettősséget ki kell építeni és csak a hajtómű, mint részlegesen izolált rendszer tarthatja meg a tüzelőanyaggal működő hidraulikáját.
A komplex kormányrendszer (jobb és bal szárny belépőéleinek, csűrő és fékszárny flaperonjainak, LERX-eknek, függőleges és vízszintes vezérsíkokak) a működtetéséhez a hajtómű forgórészéről kell ezen túl levenni a villamos teljesítményt, az alkalmi rész- és csúcsterheléseket ennek a villamos hálózatnak kell elviselnie, biztosítani kell a redundáns vezetékezést, annak minden előnyével és hátrányával (elektromos ellenállás), továbbá - és ez a lényeges - villamos akkumulátor pakkokat kell beépíteni.
Ennek a töltöttségét és a hűtését is biztosítani kell, de ennek az alrendszernek az eddig kiszámolthoz képest egész biztos, hogy teljesen más lesz a gép súlypontjára gyakorolt hatása, mint a hidro-rendszeré idáig volt.
Az is biztos, hogy egy azonos mechanikai teljesítményt biztosító hidraulikus és elektromos akkumulátor csomag között szignifikáns méret-, alak-, térfogat- és tömegbeli eltérés van.
A már szinte késznek kikiáltott gépen ez a fokú mélységi módosítás a már ismert aerodinamikai és súlyponti modellt biztos, hogy keresztbe vágja.
Maximum egy brutális szuperszámítógép és AI rásegítés adhat olyan fokú megoldást, amit az iparági szabványok keretrendszerében is meg lehet valósítani.
Bár hozzáteszem, fogalmam sincs, hogy létezik-e már megbízható szabvány megoldás a repülőipari elektro-szervó, vezetékezés, hálózatbiztonsági elemek és akkumulátor csomagok tekintetében.
Ha nem, akkor az eddigi, ezer éve bejáratott szabvány hidraulikus hálózati elemek (csövek, fittingek, szivattyúk, hidroakkumulátorok, tömítések, szabályzók, szelepek, útválasztók, .... stb és ezek szervíz pótalkatrészei) helyett valami istentelenség fogja alkotni a gép belső hálózatát.