Szállítógépek váltása a MH-nél

Wunstorf: amíg Lechfeldet átalakítják az A4000M üzemeltetéshez, addig is kell valahonnan üzemelni a gépeknek és csiszolódni az együttműködésnek.

Légi utántöltés: A400M-mel csak olyan típusokat lehet utántölteni, amelyek a kosaras módszert használják. Ha a vadászgépeket nézzük, kiesnek a lengyelek, szlovákok, bolgárok, románok is az F-16 miatt. Ha a horvátok F-16-ot vesznek, akkor ők is. A cseh-, szlovák, román, bolgár és lengyel szállítógépeken sincs töltőcsonk. A csehek betársultak az európai közös tankerflottába (A330MRTT), így a cseh Gripeneket sem kell tölteni, hacsak nem akarnak több tanker típuson is gyakorolni. (A csehek csütörtökön egy egy amerikai KC-135-ösön gyakoroltak.) A németek most hagytak fel a A310MRTT tankerként üzemeltetésével, mert a közös európai tankerflotta többségét ők fizetik, így azt fogják használni. Az osztrákok még szóba jöhetnének, de ők nem vesznek részt nemzetközi akciókban, így nekik nem kell a légi utántöltés. A litván C-27-eseken van töltőcsont, ők még szóba jöhetnek.

Légi szállítás:

A pápai C-17-esek kapacitását igénybe vevők közül kinek lehet még szüksége további szállító kapacitásra?
FH_web-2-_web.jpg


A SALIS program AN-124-eseiről se feledkezzünk meg. Aki fizeti a rendelkezésre állásukat, az szükség esetén igénybe is fogja venni őket, hogy ne legyen kidobott pénz a befizetett összeg.
- A Salis programban részt vevőknek lassan más után kell nézni, mert a gépek kirepülik az idejüket.
- Ne felejtsük el az összes utántölthető helikoptert. Ugye az A400M nemrég elérte ezt a képességet is.
- A svédeknek olyan öregek a Hercules-ei, hogy gyakorlatilag járókerettel repülnek. Emellett pedig egyre aktívabbak nemzetközi műveletek során is.
- Cseheknek annak ellenére megérheti a csatlakozás, hogy már benne vannak az MRTT-ben. Szimplán sokkal közelebb van hozzájuk a bázis, továbbá a csehek Mali missziójának támogatására sokkal alkalmasabb az A400M.
- A finneknek nincs légi utántöltőjük.
Az olaszok bár tagjai az MRTT flottának, de nekik is kézenfekvő lesz az a Lechfeldi átköltözés után a csatlakozás.
Ráadásul az olaszok elképesztően alul vannak mindenféle szállítási kapacitással tervezve. Nekik ez egy kiváló belépő lenne az A400M felhasználók közé. Szerintem elsősorban az ő saját gépes csatlakozásuk miatt van benne a korábban már általam beidézett saját felségjel alatti üzemelés is.
- A lengyelek a most beszerzés alatt lévő 5db felújított C-130-asait, nem kapacitásbővítés miatt veszik, hanem mert a régieket le kell cserélni. Náluk is szükség lesz kapacitásbővítésre, de ugye ez náluk elsősorban pénz kérdés. Akár átmeneti jelleggel is csatlakozhatnak, vagy ha végre európai gépet választanak, akkor szintén saját felségjel alatt is.
- Hja és ne felejtsük, hogy az F-16V-k kaphatnak olyan CFT-t is, amiben benne van a töltőcsonk is!
CARTS_02_1267828237_9073.jpg

Innentől pedig drasztikusan megnő a lehetséges csatlakozók száma.
 
Azért a győri program idejéhez képest most nincs reálisan kilátásban egy világháború,és arról sem szabad megfeledkezni,hogyha Trumpli nem nyögi be,hogy az USA nem fizeti tovább egyedül a cehet akkor maximum pár kebabos kocsi beszerzésének örömködnénk itt a fórumon.A mi életünkben nem lesz még egy ilyen nagyságú haderőfejlesztés sok teruletet a nulláról kell felépíteni és ez egy nagyon komplex folyamat aminek a haditechnikai beszerzés csak egy kis része,meg kell teremteni egy teljesen új honvédséget infrastruktúrával humánerőforrással és egy gyökeresen új gondolkodásmóddal és szemlélettel,ez időbe kerül ezt nem lehet egyik napról a másikra végrehajtani.

OFF
Mi az hogy nincs kilátásban? :D Szerinted csak úgy döntöttek világszerte, hogy kicsit megnyomják a fegyverzetvásárlást, modernizálást és ennek semmi köze a lélegeztetőgépen tartott usa pénzhez, meg a rengeteg felgyűlt aljasság okozta gyűlölethez? Vissza lett szabva az atomfegyver mennyiség minden oldalon 4000 körülire, plusz a kicsik, mindenki megint elhiszi a nagyok közül, hogy megnyerhető a nuki háború és mellette le tud folyni egy konvencionális, mert ezt a mennyiséget le tudják szedni. Birodalmi elsőségért, szóval a világ meguralásáért erőlködnek a kis sárga kommunisták, szerinted nincs kilátásban egy háború?

Nagy hiba azt gondolni, hogy Oroszország és Kína minden körülmények között a nyugati szabályok szerint fog játszani - jelentette ki Szergej Lavrov orosz külügyminiszter csütörtökön a külföldre sugárzó RTVI televíziónak nyilatkozva.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/218095/
ON
 
Wunstorf: amíg Lechfeldet átalakítják az A4000M üzemeltetéshez, addig is kell valahonnan üzemelni a gépeknek és csiszolódni az együttműködésnek.

Légi utántöltés: A400M-mel csak olyan típusokat lehet utántölteni, amelyek a kosaras módszert használják. Ha a vadászgépeket nézzük, kiesnek a lengyelek, szlovákok, bolgárok, románok is az F-16 miatt. Ha a horvátok F-16-ot vesznek, akkor ők is. A cseh-, szlovák, román, bolgár és lengyel szállítógépeken sincs töltőcsonk. A csehek betársultak az európai közös tankerflottába (A330MRTT), így a cseh Gripeneket sem kell tölteni, hacsak nem akarnak több tanker típuson is gyakorolni. (A csehek csütörtökön egy egy amerikai KC-135-ösön gyakoroltak.) A németek most hagytak fel a A310MRTT tankerként üzemeltetésével, mert a közös európai tankerflotta többségét ők fizetik, így azt fogják használni. Az osztrákok még szóba jöhetnének, de ők nem vesznek részt nemzetközi akciókban, így nekik nem kell a légi utántöltés. A litván C-27-eseken van töltőcsont, ők még szóba jöhetnek.

Légi szállítás:

A pápai C-17-esek kapacitását igénybe vevők közül kinek lehet még szüksége további szállító kapacitásra?
FH_web-2-_web.jpg


A SALIS program AN-124-eseiről se feledkezzünk meg. Aki fizeti a rendelkezésre állásukat, az szükség esetén igénybe is fogja venni őket, hogy ne legyen kidobott pénz a befizetett összeg.

- A Salis programban részt vevőknek lassan más után kell nézni, mert a gépek kirepülik az idejüket.
- Ne felejtsük el az összes utántölthető helikoptert. Ugye az A400M nemrég elérte ezt a képességet is.
- A svédeknek olyan öregek a Hercules-ei, hogy gyakorlatilag járókerettel repülnek. Emellett pedig egyre aktívabbak nemzetközi műveletek során is.
- Cseheknek annak ellenére megérheti a csatlakozás, hogy már benne vannak az MRTT-ben. Szimplán sokkal közelebb van hozzájuk a bázis, továbbá a csehek Mali missziójának támogatására sokkal alkalmasabb az A400M.
- A finneknek nincs légi utántöltőjük.
Az olaszok bár tagjai az MRTT flottának, de nekik is kézenfekvő lesz az a Lechfeldi átköltözés után a csatlakozás.
Ráadásul az olaszok elképesztően alul vannak mindenféle szállítási kapacitással tervezve. Nekik ez egy kiváló belépő lenne az A400M felhasználók közé. Szerintem elsősorban az ő saját gépes csatlakozásuk miatt van benne a korábban már általam beidézett saját felségjel alatti üzemelés is.
- A lengyelek a most beszerzés alatt lévő 5db felújított C-130-asait, nem kapacitásbővítés miatt veszik, hanem mert a régieket le kell cserélni. Náluk is szükség lesz kapacitásbővítésre, de ugye ez náluk elsősorban pénz kérdés. Akár átmeneti jelleggel is csatlakozhatnak, vagy ha végre európai gépet választanak, akkor szintén saját felségjel alatt is.
- Hja és ne felejtsük, hogy az F-16V-k kaphatnak olyan CFT-t is, amiben benne van a töltőcsonk is!
CARTS_02_1267828237_9073.jpg

Innentől pedig drasztikusan megnő a lehetséges csatlakozók száma.

Egyébként korábban amikor agyaltam ezen, akkor én is gondolkodtam, hogy pár A330 MRTT-t is be kéne dobni ezen flottába, akár mint dedikált tanker. Érdekes módon nem is ilyen inkompabilitási kérdések miatt, hanem azért ezzel remek módon (és gyorsan) légi-utántölteni lehet az A400M -eket. Miért is? Mostanában arra felé mennek a dolgok, hogy pl. keleti irányban kezd "forrósodni a levegő" (Ukrajna mellett most a törökök felé is parázslik a hangulat) - ki tudja milyen "kacskaringókkal" kellene pl. Afganisztán felé repülni ... Pl. egy Lechfeld -ről felszálló A400M -et lehetne egy ideiglenesen Magyarországra áttelepült A330 MRTT -vel feltölteni. Ugye majd pl. Aranyosgyéres is adná magát, mint útközben feltöltés, de azt első körben nem feltétlenül erőltetném.

A másik oldalról nézve - ugye ott lesz majd pont a szomszédban az Airbus, oldják meg, ha ez komolyan felmerül a kedves ügyfél részéről ... :) Ugye amikor volt a francia szállítógép tender, akkor a helikopter légi-utántöltés feltétel volt (akkor ezt még nem tudta). Ugye először csökkentették a mennyiséget 50 db -ra (bár ennek inkább anyagi okai lehettek meg, hogy mégsem kellett annyi) aztán vettek 4 db C-130J -t "csak" azért, hogy az Airbus helikopterjeiket tudják utántöltögetni ... Aztán az Airbus is megoldotta, hogy A400 -al is lehessen Airbus helikoptereket légi-utántölteni - nemcsak a katonaikat, de a civileket is ... Igaz ennek megoldása javarészt arra épült, hogy a 80 láb hosszú csonkot 120 lábasra cserélték, de akkor is. Bakker ez komoly "felsülés" volt, hogy egy Airbus turboprop (ugye kis magasságon alacsony sebességre ez ideális utántölteni) nem tudott Airbus helikoptereket utántölteni ... :) Úgyhogy ki tudja, ha tapasztalnak ilyen igényt, akkor meglépik-e a kompatibilitás bővítését. Egyfelől a németekkel jó az Airbus viszony - a típus (A400M) legnagyobb üzemeltetői. Amennyiben ilyen módon is szeretnék a gépeik kihasználtságát javítani, akkor lehet partnerek lennének benne. Apróság, de talán mi sem vagyunk "feketeseggűek" az Airbus szemében ...

Kik jöhetnek szóba? Elsősorban ez nekünk szempont most. Ez esetleg előrevetítheti, hogy 2026 után is számítunk a Gripen -re (avagy addig az Airbus megoldja, hogy mást is lehessen utántölteni). A cseheknél 2027 (2029 -ig kitolható) után lesz-e Gripen ki tudja? Szívük szerint lehet rámennének a F-35 -re, de a pénztárcájuk és a pozitív Gripen tapasztalatok illetve kiépült infrastruktúra miatt lehet maradnak. Persze, ha a Saab -nak/Svéd államnak "van esze", akkor esetleg "pro-aktívan" kidolgoznak ezen kvázi egyszerre lejáró kedves ügyfeleknek valami ütős csomagot. Avagy mi is odamehetünk "kézenfogva" a csehekkel a svédekhez. Nagyon jó referenciák voltunk Nekik eddig - szép exportsikereket értek el azóta. Akár mind a két országnak külön-külön, ahogy @kamm is emlegette mehetne 2 század E/F + 2 db Globaleye. Meglátjuk ...

@pöcshuszár említette a megoldást F-16 -ra - ezzel meg kb. az összes F-16 környékbeli üzemeltető szóbajöhet. Pl. a lengyelek (az F-35 részével nem tudom mi újság), szlovákok, horvátok (ha az lenne, de mondjuk ennek alternatívája pont a Gripen lenne ...), románok (?) ... A környékről ne felejtsük el Svájc -ot sem - a F/A-18 -t "alapból" is újra tudja tölteni a A400 MRTT (spanyolok pl. a saját légiflottájuknál ezt a kombót használják alapból) ... Persze nem tudom mikor cserélnének a svájciak (aktuális lenne már), de amennyiben cserélnek ott is Gripen lenne a valószínű ... Egyébként a finneknél is ugyanez a szituáció - most F/A-18 van (ami kompatibilis) aztán Gripen lesz (ami szintén az), igaz Ők messzebb vannak.

Ugyanakkor úgy gondolom, hogy itt alapból a kulcs az lenne, hogy a németek szeretnék lepasszolni az "üres" repórákat más(ok)nak is. Repüljenek a gépek illetve pörögjenek a repórák a pilótáknak is. A légi-utántöltés jelen pillanatban ezen projekt keretein belül elsősorban nekünk fontos, de mivel ez az előző pontnak nem mond ellent így ebben a németek partnerek lesznek.

Úgy egyébként ez a Lechfeld nagyon Európa közepe. Úgyhogy lehet bármi ... :)

P.S.: A C-17 egy teljesen más méretkategória. Jól látszik, hogy a pápai C-17 -et még a szlovének is sokkal inkább kihasználták, mint pl. mi ... :) Ilyenformán nem biztos, hogy a A400M/KC-390 tartományban annyira reális az összehasonlítás ...
 
OFF
Mi az hogy nincs kilátásban? :D Szerinted csak úgy döntöttek világszerte, hogy kicsit megnyomják a fegyverzetvásárlást, modernizálást és ennek semmi köze a lélegeztetőgépen tartott usa pénzhez, meg a rengeteg felgyűlt aljasság okozta gyűlölethez? Vissza lett szabva az atomfegyver mennyiség minden oldalon 4000 körülire, plusz a kicsik, mindenki megint elhiszi a nagyok közül, hogy megnyerhető a nuki háború és mellette le tud folyni egy konvencionális, mert ezt a mennyiséget le tudják szedni. Birodalmi elsőségért, szóval a világ meguralásáért erőlködnek a kis sárga kommunisták, szerinted nincs kilátásban egy háború?

Nagy hiba azt gondolni, hogy Oroszország és Kína minden körülmények között a nyugati szabályok szerint fog játszani - jelentette ki Szergej Lavrov orosz külügyminiszter csütörtökön a külföldre sugárzó RTVI televíziónak nyilatkozva.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/218095/
ON

Amikor 1938.03.05-n Darányi bejelentette a györi programot akkor már reálisan esély volt egy világháborúra ahhoz a helyzethez képest most nincs reálisan kilátásban (belátható időn belul)egy kiterjedt nagyhatalmak közötti fegyveres konfliktus a térségünkben.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
@pöcshuszár említette a megoldást F-16 -ra - ezzel meg kb. az összes F-16 környékbeli üzemeltető szóbajöhet. Pl. a lengyelek (az F-35 részével nem tudom mi újság), szlovákok, horvátok (ha az lenne, de mondjuk ennek alternatívája pont a Gripen lenne ...), románok (?) ... A környékről ne felejtsük el Svájc -ot sem - a F/A-18 -t "alapból" is újra tudja tölteni a A400 MRTT (spanyolok pl. a saját légiflottájuknál ezt a kombót használják alapból) ... Persze nem tudom mikor cserélnének a svájciak (aktuális lenne már), de amennyiben cserélnek ott is Gripen lenne a valószínű ... Egyébként a finneknél is ugyanez a szituáció - most F/A-18 van (ami kompatibilis) aztán Gripen lesz (ami szintén az), igaz Ők messzebb vannak.

Ugyanakkor úgy gondolom, hogy itt alapból a kulcs az lenne, hogy a németek szeretnék lepasszolni az "üres" repórákat más(ok)nak is. Repüljenek a gépek illetve pörögjenek a repórák a pilótáknak is. A légi-utántöltés jelen pillanatban ezen projekt keretein belül elsősorban nekünk fontos, de mivel ez az előző pontnak nem mond ellent így ebben a németek partnerek lesznek.

Úgy egyébként ez a Lechfeld nagyon Európa közepe. Úgyhogy lehet bármi ... :)

P.S.: A C-17 egy teljesen más méretkategória. Jól látszik, hogy a pápai C-17 -et még a szlovének is sokkal inkább kihasználták, mint pl. mi ... :) Ilyenformán nem biztos, hogy a A400M/KC-390 tartományban annyira reális az összehasonlítás ...

Az F-16-osra ezt az utántöltési megoldást kb. 2008-ban fejlesztette ki az Lockheed, az indiai tender miatt. Azóta sem rendelte meg senki. Ha jól emlékszem, csak a Block 50/52 vagy annál újabb változatokra szerelhető fel a CFT, így már csak a lengyel, szlovák, görög, török F-16 jöhetne szóba, ha vennének ilyen CFT-be épített utántöltő megoldást, de egyszerűbb nekik, ha eleve merevcsöves tankerrel gyakorolnak. (az olaszoknak van 4 KC-767-ese, angoloknak-franciáknak saját A400M-A330MRTT, törököknek A400M-KC135 flottája van). A lengyelek be akartak társulni a közös európai MRTT flottába, de meggondolták magukat, mert valószínűleg saját tankert vesznek. Svájc semleges, nem mennek külföldre, nem kell nekik légi utántöltés, sem szállítási kapacitás. (Magyarországon is ez volt a mantra 15-20 éve...). A lengyeleknek van kb. 17 db C-295-öse is. A finnek jó ötletnek tűnnek.

A C-17 igény azért érdekes, mert a programban résztvevő országok többségének van kisebb szállítógépe, a többségnek C-130, az mellé már nem kell A400M. Akinek viszont csak C295/C27 van, annak kell-e egy ennél nagyobb de a C-17-esnél kisebb szállítási kapacitás? És persze az egészben ott a csavar hogy "mi utálunk mindent ami közös", de azt várjuk hogy mások is csatlakozzanak a közösbe, mert az nekünk jó lesz...:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci
Evek ota probaljak ravenni a cseheket a csatlakozasra az MNAU-ba... kivancsi vagyok lesz-e valamilyen bejelentes Ostravaban vagy nekik eleg lesz a MAGdays.
Ne felejtsd el, hogy a cseheknek nincs SAC. Légiszállítási képességük kifullad a 6db C295-ben. Meg vannak a VIP transportjaik. Az MRTT-ben meg kérdés, hogy mennyi időt vettek. De az MRTT egyik fő problémája, hogy nem tud taktikai szállítást csinálni. Ha rendelnek is KC-390-et, az nem mostanában fog megjönni.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Ne felejtsd el, hogy a cseheknek nincs SAC. Légiszállítási képességük kifullad a 6db C295-ben. Meg vannak a VIP transportjaik. Az MRTT-ben meg kérdés, hogy mennyi időt vettek. De az MRTT egyik fő problémája, hogy nem tud taktikai szállítást csinálni. Ha rendelnek is KC-390-et, az nem mostanában fog megjönni.

Évi 100 órát vettek a csehek, a következő 30 évre. Bármilyen gépük is lesz 10-20-30 év múlva, az A330MRTT képes lesz utántölteni a levegőben.
 
- A Salis programban részt vevőknek lassan más után kell nézni, mert a gépek kirepülik az idejüket.

Meddig repülhetnek? Mennyi az élettartamuk, 40 év? Akkor még 6-10 évig?
Az Antonov kb. 10 éve felújította a gépeit.

A csehek viszonylag sokszor használták a SALIS program An-124eseit.
 
Meddig repülhetnek? Mennyi az élettartamuk, 40 év? Akkor még 6-10 évig?
Az Antonov kb. 10 éve felújította a gépeit.

A csehek viszonylag sokszor használták a SALIS program An-124eseit.
A probléma nem ez. Hanem az, hogy a SALIS program az egy készenlétet feltételez. 2db azonnali, 2db 6 napi előfoglalásra van, és 2db 9 napra.
Ez van a szerződésben.
Így sajnos ha tényleg vége az üzemidejüknek (nem én találtam ki, hanem olvastam) akkor vagy új szerződés jön, vagy nem tudják teljesíteni.
Az Antonovnak 7db An-124-ese van. És 3 db gép már csak 5-6 évre van a 40 éves koráig.
 
A probléma nem ez. Hanem az, hogy a SALIS program az egy készenlétet feltételez. 2db azonnali, 2db 6 napi előfoglalásra van, és 2db 9 napra.
Ez van a szerződésben.
Így sajnos ha tényleg vége az üzemidejüknek (nem én találtam ki, hanem olvastam) akkor vagy új szerződés jön, vagy nem tudják teljesíteni.
Az Antonovnak 7db An-124-ese van. És 3 db gép már csak 5-6 évre van a 40 éves koráig.

Ez az szállítógép beszerzés egy nagy szerencsétlenkedés. Habár a külügy ura nem oly rég azt nyilatkozta, hogy a második fázisába lépett, csak ki tudja, hány fázis van. Azért érdekes, vettünk 218 db nem létező IFV-t , persze nagyon örülök neki, mert az egyik kedvencem lett. Mondjuk több milliárd euróért, pár száz millás szállítógépen meg tökölünk. Ha már a németekkel közösködünk,vegyünk 3 db C27-est. Tudom, hogy kicsi de azt legalább csikkzsebből kifizetjük.
 
Ez az szállítógép beszerzés egy nagy szerencsétlenkedés. Habár a külügy ura nem oly rég azt nyilatkozta, hogy a második fázisába lépett, csak ki tudja, hány fázis van. Azért érdekes, vettünk 218 db nem létező IFV-t , persze nagyon örülök neki, mert az egyik kedvencem lett. Mondjuk több milliárd euróért, pár száz millás szállítógépen meg tökölünk. Ha már a németekkel közösködünk,vegyünk 3 db C27-est. Tudom, hogy kicsi de azt legalább csikkzsebből kifizetjük.
Gondolkozzunk már egy kicsit: ha mondjuk 4-5 éve már rendeltünk volna a brazil csodán kívül BÁRMELYIK másik még gyártásban lévő szállítógép-tipust (akár újat akár használtat), melyik és miért nem állna már a kecskeméti betonon min. 1 példányban??!! Magyarán szerintem ki van választva egy konkrét típus, de VÁRNI kell a leszállítására. Lehet tovább gondolkozni ...;)
 
Ez az szállítógép beszerzés egy nagy szerencsétlenkedés. Habár a külügy ura nem oly rég azt nyilatkozta, hogy a második fázisába lépett, csak ki tudja, hány fázis van. Azért érdekes, vettünk 218 db nem létező IFV-t , persze nagyon örülök neki, mert az egyik kedvencem lett. Mondjuk több milliárd euróért, pár száz millás szállítógépen meg tökölünk. Ha már a németekkel közösködünk,vegyünk 3 db C27-est. Tudom, hogy kicsi de azt legalább csikkzsebből kifizetjük.
A külügynek ehhez semmi köze.....ellenben Benkő papa lenyilatkozta a legutóbbi rádiós riportjában, hogy még idén be lesz jelentve.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD
Gondolkozzunk már egy kicsit: ha mondjuk 4-5 éve már rendeltünk volna a brazil csodán kívül BÁRMELYIK másik még gyártásban lévő szállítógép-tipust (akár újat akár használtat), melyik és miért nem állna már a kecskeméti betonon min. 1 példányban??!! Magyarán szerintem ki van választva egy konkrét típus, de VÁRNI kell a leszállítására. Lehet tovább gondolkozni ...;)


Persze, hogy el van döntve, megvárjuk míg elkészül a 10. KC390-es.A 11,12,13-as a miénk lesz. :D:D:D Viccet félretéve, egyértemű ,hogy KC vagy A 400-as lesz. Csak még egy dolog zavar engem, az USA-ban az LM cégnél függőben lévő 1 milliárd mi lehet? Ha jól tudom, ők gyártják a C 130-ast. Szerintem repülő technikát az USA-ból nem veszünk. Lehet, hogy további rakéták vagy Himars? Mondjuk azt el tudnám képzelni.
 
Persze, hogy el van döntve, megvárjuk míg elkészül a 10. KC390-es.A 11,12,13-as a miénk lesz. :D:D:D Viccet félretéve, egyértemű ,hogy KC vagy A 400-as lesz. Csak még egy dolog zavar engem, az USA-ban az LM cégnél függőben lévő 1 milliárd mi lehet? Ha jól tudom, ők gyártják a C 130-ast. Szerintem repülő technikát az USA-ból nem veszünk. Lehet, hogy további rakéták vagy Himars? Mondjuk azt el tudnám képzelni.
Ha vennék is A400-at, valószínűleg marad a Lechfeldi egységbe. Mi értelme ilyen típust venni, ha a közös egységben úgyis használhatjuk? Mikyen előnye lenne? Megérné így az árát?

Amcsi sztori. Mostanában Szíjjártó annyit jár oda, hogy nekem itt már minden gyanús.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Gondolkozzunk már egy kicsit: ha mondjuk 4-5 éve már rendeltünk volna a brazil csodán kívül BÁRMELYIK másik még gyártásban lévő szállítógép-tipust (akár újat akár használtat), melyik és miért nem állna már a kecskeméti betonon min. 1 példányban??!! Magyarán szerintem ki van választva egy konkrét típus, de VÁRNI kell a leszállítására. Lehet tovább gondolkozni ...;)

Tipp?