Jó, de az öreg szotyis pont abban a korban és fizikai állapotban van!Egyébként ő most szabadon utazhat. Átesett a Covidon, 4 hónapig min védett.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Jó, de az öreg szotyis pont abban a korban és fizikai állapotban van!Egyébként ő most szabadon utazhat. Átesett a Covidon, 4 hónapig min védett.
Mondjuk tavalyelőtt amikor megkéselték, a belét is kivezették zacsiba, azt is túlélte. Azért szívós a srác!Jó, de az öreg szotyis pont abban a korban és fizikai állapotban van!
A brazil géphez vettünk egy cseh beszállítót. Az A400M pedig olyan súlyos problémákkal küzd és olyan kijavíthatatlan hiányosságai vannak (a botrányos sebessége például), amik felülmúlják az előnyeit -mert azok is vannak! Nehezen tudnám elképzelni, hogy a légierő rábólintson az A400M-re, amikor KC390 is játékban van és annak nincsenek vagy legalábbis nem ismertek olyan problémái, mint az Airbus teherszállítónak. Mondjuk súlyos hajtóműproblémája már biztosan nem lesz, szóval ezzel és vele járó alacsony fogyasztás és nagy sebesség kombóval már komoly előnyben van! Akármi is legyen a KC390 gyerekbetegsége az már jó eséllyel lesz jóval csekélyebb, mint az A400M számos máig ki nem hordott baja.
Úgy, hogy a németek küszködnek vele és nekünk csak az éppen úgy-ahogy működő német gépet prezentálják még csak-csak elmegy az együttműködés. De saját tulajdonba ezt, nos, az őrülség lenne!
Szerintem ezeket célszerűbb lenne a piacról beszerezni il bevásárolni. Itt a térségben is pl V4 vagy szerbia jó pár helyen "gyártják" szerelik még. Inkább haladjunk az tüzérségi lőszerek felé. Arra van is gyárunk már elvileg. Igen nagyon jó lenne ha ismét lenne a hadrendbe Grab és társai.Ha már haderőfejlesztés, és ha már megjött a lendület, ill régóta nincs hadrendben grad-hoz hasonló sorozat rakétavetőnk, nagyon elrugaszkodott ötlet lenne sajátot előállítani? Azért érdekelne, hiszen igen olcsón előállítható maga a rakéta, amire sajnos van példa, pl: a hamas “kasszam” nevü sufni tuning terror rakétái, amiket az interneten olvasott adatok alapján párszáz euroért állítják elő darabját, és mivel nincs szükségük többszáz km-es hatótávra, vagy összetett elktronikára, a céljuknak tökéletesen megfelel a pár tíz km is. Habár már a sokkal messzebre is ellőttek már ezekkel..
Laikusként kérdezve, ha már anyagilag nem vagyunk egy katar, vagy lengyelország, érdemes lehetne ilyen fejlesztést megfontolni? Persze nem a hamaszhoz hasonló, terrort a civilek elleni célok elleni felhasználása, vagy a sufni tuning minőségre, és hatótávra gondoltam példának állításra, hanem az egyszerűségre, olcsó, és viszonylag egyszerű előállíthatóságra nagy mennyiségben. Persze mindez teoretikus, és elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lenne létjogosultsága?
Raketasorozatveto teren a graad alapbol 20 km rt tud. A leguljabb raketakkal /amik mar nem olyan filleresek / tud 30- 40-45 km rt. Max lotavon mar iszonyatosan pontatlan /hisz rovidebb tavra sem pontlovo fegyver./a 45 km eseten sem nem olcso sem nem elterjedt sem nem hatekony alig visz robanotoltetet a raketa /a modern 160 koruliek tudnak 45 km ert amik azert joval nagyobbak./Ha már haderőfejlesztés, és ha már megjött a lendület, ill régóta nincs hadrendben grad-hoz hasonló sorozat rakétavetőnk, nagyon elrugaszkodott ötlet lenne sajátot előállítani? Azért érdekelne, hiszen igen olcsón előállítható maga a rakéta, amire sajnos van példa, pl: a hamas “kasszam” nevü sufni tuning terror rakétái, amiket az interneten olvasott adatok alapján párszáz euroért állítják elő darabját, és mivel nincs szükségük többszáz km-es hatótávra, vagy összetett elktronikára, a céljuknak tökéletesen megfelel a pár tíz km is. Habár már a sokkal messzebre is ellőttek már ezekkel..
Laikusként kérdezve, ha már anyagilag nem vagyunk egy katar, vagy lengyelország, érdemes lehetne ilyen fejlesztést megfontolni? Persze nem a hamaszhoz hasonló, terrort a civilek elleni célok elleni felhasználása, vagy a sufni tuning minőségre, és hatótávra gondoltam példának állításra, hanem az egyszerűségre, olcsó, és viszonylag egyszerű előállíthatóságra nagy mennyiségben. Persze mindez teoretikus, és elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy mennyire lenne létjogosultsága?
Sajnos az a baj az ilyen ötletekkel, hogy minél több időd van átgondolni, annál biztosabb vagy benne, hogy hülyeség.Inkább konteozz a megfelelő topikban, ahogy ígérted.
Miért kellene törölni?Ezt a rész törölve: "Esetleg a Falcon és a TLVS légvédelmi rendszerek isszóba jöhetnek a Lockheeddel kapcsolatban..."
Csak lejárt az időkorlát a módosításra.
Raketasorozatveto teren a graad alapbol 20 km rt tud. A leguljabb raketakkal /amik mar nem olyan filleresek / tud 30- 40-45 km rt. Max lotavon mar iszonyatosan pontatlan /hisz rovidebb tavra sem pontlovo fegyver./a 45 km eseten sem nem olcso sem nem elterjedt sem nem hatekony alig visz robanotoltetet a raketa /a modern 160 koruliek tudnak 45 km ert amik azert joval nagyobbak./ Amire nekunk szuksegunk lenne az egy nagyobb kategorias sorozatveto. 220 tol felfele es iranyitott raketa inditasi lehetoseggel. Ez melle johet 120 koruli kategoria gyakorlasra. De terulet szorasara mondjuk masik tuzersegi eszkoz ellen is minimum 160 mm kellene mert ahhoz hogy egy 122 koruli viszonozni tudja a tuzet kipattintani az ellen tuzerseget a frontra kellene kiallnia celtargynak es akkor is pont ott kellene lennie abba a minimalis korzetbe ahonnan eleri az ellenseges tuzerseget. Ugyhogy igazabol a 120 koruli kategoria ma mar elavault... Egyszeruen tul rovid es gyenge pontatlan... Az a feletti kategorianak viszont van ertelme.
A SAC repült idejéből 1,5%-al rendelkezünk, tehát ennyit a SAC programban rejlő lehetőségekről. Jelenleg már pilótánk sincs a programban.Csak néhány gondolat:
Mi a máknak vennénk Atlast, ha ezt a 'képesség - kategóriát' két programból is immár oldani tudjuk?! Kis józansággal is látszik, hogy a korábbi beharangozott 3 saját rámpás a Herki - KC - Spartan trióból kerülhet ki.
- van nekünk olyan, hogy SAC program
- van nekünk most már olyan, hogy közös német bázisú A400M program
Bár a magyar beszerzések tele vannak meglepetésekkel egy 3db-os A400M kicsengetésének fedezetét nem látom a számokban... 'megérzésem' szerint hamarosan megtudjuk, hogy miben spekuláltak eddig a döntéshozók..., de az én kalapomban az Atlas nincs benne.
Ne nézzetek mindent politikai manővernek. Katonai szempontból nekünk tökéletesen megfelel a brazil gép.
Maróth
"Fontos leszögezni, hogy mire hozzám eljutnak a folyamatok, már döntések egész sorozatán vagyunk túl. Például az, hogy a haderőfejlesztésnek melyek a stratégiai elemei vannak, és azok milyen szempontok szerint valósulnak meg, rendkívül komoly katonai tervező munka előzi meg. Ez számomra már kész keretrendszert biztosít. Amit az én csapatom ehhez hozzá tud tenni, az az, hogy ezeket a beszerzéseket hozzáigazítjuk a legmodernebb ipari, szövetségi és nemzetközi, stratégiai környezethez."
Sztem ez a szemléletet tükröződik a beszerzések kapcsán. Csak politikai alapon nem vettünk semmit.
Tehet mondjuk egy Leo2 A4 az hobbiauto? Mert gondolom a 145M az hobbihelikopter, ezt mar kezdem megszokni...Oké, oké, lehet túlpolitizálom (korábbi személyes tapasztalatok miatt), de tudod mit nem így nézem többet, ha legalább 1 azaz egy darab harcban hatékonyan bevethető (tehát nem összehegesztett, hobbi, kiránduló, miautó, egyéb jelentéktelen) gépezet beérkezik végre.
Nem!!!!!Tehet mondjuk egy Leo2 A4 az hobbiauto? Mert gondolom a 145M az hobbihelikopter, ezt mar kezdem megszokni...
Sztem nagy meglepetés lenne. Bár a Hiúz gyár is meglepett.Nem!!!!!
Az a hegesztett kategória!
Viszont, hogy jó megérzést is mondjak, az eddigi logika alapján szerintem lesz F-35 bejelentés.
Majd emlékezz rá hogy mondtam légy szíves!Sztem nagy meglepetés lenne. Bár a Hiúz gyár is meglepett.
Ez az utolsó infóm szerint már nem igaz.Jelenleg már pilótánk sincs a programban.
Van pilótánk a programban.A SAC repült idejéből 1,5%-al rendelkezünk, tehát ennyit a SAC programban rejlő lehetőségekről. Jelenleg már pilótánk sincs a programban.