Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Én meg azt nem értem, hogy pl.: egy csoffadt Babettára -aminek a teljesítménye, de főleg a gyorsulása valahol a béka segge alatt kettővel van- kell bukósisak és moped kategóriájú jogosítvány; ezzel szemben az elektromos biciklire, meg robogó kinézetű elektromos közlekedési eszközökre meg nem kell egyik sem, pedig szerintem a menetteljesítménye, gyorsulása sokkal jobb, mint a példaként hozott Csehszlovák csodáéra.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
Én meg azt nem értem, hogy pl.: egy csoffadt Babettára -aminek a teljesítménye, de főleg a gyorsulása valahol a béka segge alatt kettővel van- kell bukósisak és moped kategóriájú jogosítvány; ezzel szemben az elektromos biciklire, meg robogó kinézetű elektromos közlekedési eszközökre meg nem kell egyik sem, pedig szerintem a menetteljesítménye, gyorsulása sokkal jobb, mint a példaként hozott Csehszlovák csodáéra.

Meg jogsi sem ártana, ma reggel épp láttam, hogy egy ilyen elektromos robszival elcsapnak egy gyalogost a JÁRDÁN!
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Én meg azt nem értem, hogy pl.: egy csoffadt Babettára -aminek a teljesítménye, de főleg a gyorsulása valahol a béka segge alatt kettővel van- kell bukósisak és moped kategóriájú jogosítvány; ezzel szemben az elektromos biciklire, meg robogó kinézetű elektromos közlekedési eszközökre meg nem kell egyik sem, pedig szerintem a menetteljesítménye, gyorsulása sokkal jobb, mint a példaként hozott Csehszlovák csodáéra.

Meg jogsi sem ártana, ma reggel épp láttam, hogy egy ilyen elektromos robszival elcsapnak egy gyalogost a JÁRDÁN!
Pont ezt írtam. Sisak+jogsi.
 
M

molnibalage

Guest
Most tényleg csak a kamerák miatt, vagy tényleg ennyivel több köcsögbarom balfasz van az utakon? 2011 óta tekerek és régről gyakorlatilag nem tudok ilyeneket felidézni. Ma alig telik el nap, hogy ne lássak súlyos szabálysértést...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113
Musk áttörésről számolt be az akkumulátor technológiában. Az új eljárás nemcsak hatékonyabb, hanem számottevően olcsóbb is mint a régi, ami kulcsfontosságú, hogy az elektromos autók árban is versenyre tudjanak kelni pöfögő társaikkal.
Screen_Shot_2020_09_22_at_2.58.54_PM.png

https://www.theverge.com/2020/9/22/21449238/tesla-electric-car-battery-tabless-cells-day-elon-musk
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Musk áttörésről számolt be az akkumulátor technológiában. Az új eljárás nemcsak hatékonyabb, hanem számottevően olcsóbb is mint a régi, ami kulcsfontosságú, hogy az elektromos autók árban is versenyre tudjanak kelni pöfögő társaikkal.
Screen_Shot_2020_09_22_at_2.58.54_PM.png

https://www.theverge.com/2020/9/22/21449238/tesla-electric-car-battery-tabless-cells-day-elon-musk
Hiszem, ha látom (az üzletekben).

Azt persze továbbra sem válaszolták meg, hogy ha az akkuk már szupik lesznek, és mindenki villanyautóba ülne át, akkor az elektromos hálózat hogy lesz elég kapacitású az igények kiszolgálására.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Hiszem, ha látom (az üzletekben).

Azt persze továbbra sem válaszolták meg, hogy ha az akkuk már szupik lesznek, és mindenki villanyautóba ülne át, akkor az elektromos hálózat hogy lesz elég kapacitású az igények kiszolgálására.

Úgy, hogy bővítik. BADA-TSS.

Ahogyan a nemlétező benzinkúthálózatot, illetve autópályahálózatot is kialakították a gépkocsik megjelenésekor.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
M

molnibalage

Guest
Úgy, hogy bővítik. BADA-TSS.

Ahogyan a nemlétező benzinkúthálózatot, illetve autópályahálózatot is kialakították a gépkocsik megjelenésekor.
A benzinkutak filléres dolgok a villamos hálózat bővítéséhez képest. Sőt, az első benzinkutak még kézi pumpával mentek. A villamos hálózat átszabása ennél "picivel" több lesz. A bázisteleptől induló tankautó ugyanazt az utat használja, minta a forgalom. Ha meg tényleg komoly gyorstöltőt akarsz letenni, akkor kezdheted keresni az első közelben levő HV kábelt és lehet letenni az új trafót.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Most tényleg csak a kamerák miatt, vagy tényleg ennyivel több köcsögbarom balfasz van az utakon? 2011 óta tekerek és régről gyakorlatilag nem tudok ilyeneket felidézni. Ma alig telik el nap, hogy ne lássak súlyos szabálysértést...

A másik oldal: az átlagvezető egyre lassabban megy (és nem forgalmi okokból, sőt ez okozza a dugók egy részét), aki meg siet, az megbolondul tőlük és elkezd előzni, időnként eszetlenül.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Úgy, hogy bővítik. BADA-TSS.

Ahogyan a nemlétező benzinkúthálózatot, illetve autópályahálózatot is kialakították a gépkocsik megjelenésekor.
Ha egy benzinkúton van most 6 kútfej, és azzal egy óra alatt ki tudnak szolgálni mondjuk autónként 5 perces tankolási idővel (elég laza tempó) 72 autót.

Ha egy villanyautót fél óra lesz feltölteni gyorstöltővel, akkor 72 autó egy óra alatt töltéséhez kell 144 töltőpont. A legnagyobb Tesla Supercharger 250 kW-os, 144 ilyet egyszerre bekapcsolva 36MW csúcsterhelés jelentkezik. Hogy oldjuk meg, hogy ez ne fektesse meg a hálózatot? Benzinkútnál begördül pár naponta egy tartálykocsi, és nem dugul be tőle a város, nem kell mások szolgáltatását korlátozni. Vagy nem fog tudni gyorsan tölteni a gyorstöltő,hogy ne álljon le a lélegeztetőgép amíg Józsi tankol az állam által pármillióval dotált autójába? Esetleg kell még több autónyi akkutelep a töltőállomásra, és abból balanszolnak, hogy kisebb állandó terhelést jelentsenek? Az lesz ám a különösen olcsó és környezetbarát, főleg, hogy a 10k töltési ciklust így gyorsan el fogja érni az az akkupakk. Mert 1-2 napelem a "kút" tetejére téve ezt nem fogja megoldani, ez egy komplett hektáros naperőmű park.

Ez egy forgalmasabb benzinkúttal megegyező kapacitás.*

* a számítás csak szalvéta-becslés minőségű reggeli kávé közbeni szemléltetése a nagyságrendeknek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
A másik oldal: az átlagvezető egyre lassabban megy (és nem forgalmi okokból, sőt ez okozza a dugók egy részét), aki meg siet, az megbolondul tőlük és elkezd előzni, időnként eszetlenül.
Azt nem tudom, hogy az átlagos vezetőre igaz-e, de sokszor látok indokolatlanul lassan közlekedőket, mind vidéki főutakon, mind Budapesten belül.