Bocsi hogy itt kérdezek srácok , a fórumon mit jelent ha valakinek a neve át van húzva? Most néztem az A330 topicban kamm neve van áthúzva, pihit kapott?
Bűnlajstrom, büntetett tagok listája
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bocsi hogy itt kérdezek srácok , a fórumon mit jelent ha valakinek a neve át van húzva? Most néztem az A330 topicban kamm neve van áthúzva, pihit kapott?
Én pont fordítva emlékszem. Hogy úgy kezdték el, majd pénzhiány és lassú haladás miatt stop. Aztán fúrópajzsokkal fejezték be.![]()
A Masszada ostrománál egy római legió meg az akkori munkaszolgálatosok pár hónap alatt felhúztak ezt. Majd feltoltak rajta egy ostromtornyot és egy faltörő kost.
![]()
Amúgy a piros M2 metró második szakaszát is jórészt kubikusok ásták ki kézi erővel, szóval szerintem inkább az van hogy mi felejtettük el hogy kellő létszámú ember kézi erővel és jó szervezéssel iszonyat mennyiségű földmunkát tud elvégezni.
![]()
A Masszada ostrománál egy római legió meg az akkori munkaszolgálatosok pár hónap alatt felhúztak ezt. Majd feltoltak rajta egy ostromtornyot és egy faltörő kost.
![]()
Amúgy a piros M2 metró második szakaszát is jórészt kubikusok ásták ki kézi erővel, szóval szerintem inkább az van hogy mi felejtettük el hogy kellő létszámú ember kézi erővel és jó szervezéssel iszonyat mennyiségű földmunkát tud elvégezni.
Persze, vas és acélszerszámokkal, homkot meg követ taligáztak, csákányoztak, ástak, fakötegeket kötöztek, hogy összefogják az anyagot. Ez is brutális munka, de kivitelezhető. Elég sok kétkezi munkát is végeztem életem során, hogy legyen képem a teljesítményről meg az emberigényről ehhez, meg aztán meg vagyon írva. De ezt mégsem tekintem egyenlőnek azzal, hogy miközben Egyiptomban sokak szerint az egész népet lekötötte nagyjából az építés, (minimális vas) főleg réz, meg kőszerszámokkal, egyetlen piramis megépítéséhez amiből sok tucat hatalmas van, meg többszáz kisebb, közben még körutakat is volt idejük építeni ami mellé csak hatszáz szfinx szobrot faragtak, hogy elérjenek a Szakkarai Szerafeumhoz, amit többszáz méter hosszan vájtak három méter szélesen, öt méter magasan a sziklába, amibe többtucat szarkofágot raktak le amiből a legnagyobb hetven tonna! Csak a fedlapja húsz tonna és nem csicska kivitelű megalit kődarab:
![]()
![]()
Az összes gránitból meg még keményebb dioritból van! Szóval miközben a nép jórésze nyolcszáz kilométerre követ fejtett, csiszolt, utaztatott, a nép jó része ráért nyolcmillió köbméter homokból tartós rámpát építeni, miközben felhúzott egy piramist amibe 2,5 millió wartburg súlyú követ rakott be precízen egy korábban megépített mag körül amiben kamrákat alakított ki vörösgránitból fél mm pontossággal, 20-50 tonnás lapokból, amiket felemeltek 75 méter magasba és egy 70 tonnás zárófedelet kapott, amire aztán még ráépítették a maradék hetvenöt méterecskét, közben még szobrokat faragtak százával, mumifikáltak ezrével, és eközben még templomokat is ráértek ugyanezek az emberek összegányolni:
![]()
![]()
Meg odarakosgatni a helyére a világ legnehezebb egy darabból faragott szobrait:
![]()
Meg sziklába vájni:
![]()
![]()
![]()
Meg ráértek közben mindent televésni és telefesteni a szövegeikkel és persze eközben gondolom még lazultak is, meg földet is műveltek, meg kereskedtek. Minden fáraónak kellett piramis, kellett templom és kellettek szobrok(már ha nekik készült volna minden), szerinted ez meddig tartható tempó lett volna? Már az elején megbukik, amikor amikor vízszintesre kell egy mészkőplatót vésni többtízezer négyzetméteren, rézzel, meg kövekkel! Félig ősemberek, írástudatlan arcok vályogkunyhó után egyből nekiesnek százméteres precíz kőépítményeket, komplett hegyeket felépíteni matematikailag kiszámított üregekkel, csillagászatilag tájolva. Honnan voltak a logisztikusaik, akik irányították, hogy épp templomhoz, úthoz, szoborhoz, obeliszkhez, piramishoz kell e tömböt fejteni, melyik méretkategória, milyen anyagból, milyen formára vésve, csiszolva? Egyszerre hány tömböt tudtak kihasítani a hegyoldalból, mennyien, mennyi tört össze, mekkora volt a halálozás, ha a La Manche egy modernebb világban lefelé ásás közben ette az embereket ezrével? Hogyan pótolták? Ki és honnan hozta az irgalmatlan mennyiségű fát amire szükség lehetett ehhez? Ki vadászott? Ki volt katona? Ki volt szervezéstudományi zseni a vályogkunyhóból, aki képes volt a napi rengeteg tonna élelmet elosztani, koordinálni a fejtés, szállítás, építés eszközparkját, az azok megépítéséhez szükséges szerszámokat, alapanyagot, műhelyeket, az irgalmatlan mennyiségű aligha alkalmas szerszám alapanyagát, a tüzelőt a kovácsoláshoz, olvasztáshoz, úthálózatot fejleszteni a szállításra, kikötőket építeni, a zúgókat elkerülni szárazföldi vontatással, temetőt létesíteni, megelőzni a fertőzéseket, a lázadásokat, homokot odahordani millió tonnányi mennyiségben, letárolni méret szerint az építőanyagot, koordinálni a csiszolást homokkal, irányítani a feliratozás folyamatát nem csak a gránit teremfalak köveire, hanem a templomok és egyéb épületek falaira, oszlopaira, festmények ezreit rendelni pontos sorrendben, beszerezni a festékeket, tartósítani a nagy mennyiséget, hogy ne rohadjon be idő előtt? Ki volt ez a zseni ősember, aki előtte egy gally, vagy földkunyhóban lakott? Aki képes volt beszerezni a kellő mennyiségű rezet, vasat, állatot, növényt, ruhaszövetet, papiruszt, szervezni a földművelés akadálytalanságát a kiesett munkaerő ellenére és egyáltalán rávenni mindenkit, hogy ezt csinája? ÉS EZ CSAK EGYETLEN PIRAMIS, EGYETLEN TEMPLOM, EGYETLEN ALAGÚT ÉS EZEKBŐL TÖBBSZÁZ VAN CSAK OTT! Minden tiszteletem ellenére, nem egy római ostromrámpáról beszélünk, hogy elkapjunk száz ellenállót.
Pogány
... annak idején gránitból meg márványból nagyon komoly minőségű szobrokat is faragtak? Kézzel! Szerinted szobrot faragni tudtak lyukat fúrni nem?
Jó lett volna elolvasni azt az írást amit belinkeltem. Nem véletlenül tettem. Még a drágaköveket is meg tudták munkálni![]()
Pogány
Az a baj, hogy te teljesen mai gondolkodással nézed ezeket. Ilyeneket írsz, hogy megunják meg lett volna más dolguk
Mi más dolguk lett volna? Miért unták volna meg? Ez nem a mai 5 perc instant legyen kész társadalom!
Tavasztól őszig a nép nagy része mezőgazdálkodást végzett, majd "télen" szépen kimentek a nagy építkezésekre ahol az állam fizetségként vissza osztotta nekik a beszedett adót. A kőfaragók meg a kőbányákban meg egész évben állami pénzen melóztak
Így ment a dolog Egyiptomban.
Anno ha bele kezdtek egy katedrálisba már előre tudták, hogy legalább 100 évig fogják építeni.
Nem azon siránkoztak, hogy jaj bazd+ ez sose lesz kész! Hanem örültek neki az emberek, mert úgy álltak hozzá, hogy életük végéig lesz egy stabil munkahelyük!
Sőt nem csak nekik, de az egész családnak, ugyanis még az unokáik is katedrálist fognak építeni!
Ők így nézték a dolgokat, nem úgy mint te, hogy jahj megunom
Ráadásul nem sok mindent lehetett csinálni helyette, mert nem nagyon voltak a maihoz hasonló szórakozási lehetőségek. Egész világ sokkal lassabb volt.
Nem jó az, hogy a mai pörgős szemmel nézed az akkori lassú világot.
Meg beteszel képeket ahol hót primitív mértani alakzatok vannak faragva kövekbe. Nem tűnt még föl, hogy annak idején gránitból meg márványból nagyon komoly minőségű szobrokat is faragtak? Kézzel! Szerinted szobrot faragni tudtak lyukat fúrni nem?
Jó lett volna elolvasni azt az írást amit belinkeltem. Nem véletlenül tettem. Még a drágaköveket is meg tudták munkálni![]()
Nem piramis meg megalit ugyan, de szerintem nagyon erdekes es jo.
Szoget sem hasznal, semmi aram meg egyeb.
Fájdalmas az, amit pogány itten előad...
Mert, ha szerinte nem emberek voltak, akkor kik...?
Azon is meglepődik, hogy amit az egyik ember kitalált, azt kitalálta a másik is? Talán mert a fizika ugyanazt tudja és a trial and error módszerrel ugyanoda futottak ki?
Mert a piramisoknál is elfeledkezik, hogy a piramisoknak igen szép evolúciója volt, mire a három nagy gízai megépült. Nem a semmiből jöttek. És volt olyan alkotás, ami nem fejkeztek be, mert nem sikerült jól emlékeim szerint. Trial and error módszer.
Szóval akkor csak egyes piramisokat építettek rejtélyes valakik, de a koraiakat nem? Ez kb. akkora marhaság , mint amikor az Apollo 11 felvételeiből a sok barom moohoaxer veri a seggét, hogy hazugság. Aztán mikor felteszed a kérdést, hogy a színes és magasabb FPS-es videók is hamisak és a többi mi volt?
![]()
Ezek mind egy ember munkái:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_works_by_Michelangelo
Ezeket sem Eric von Denikenes UFO zsidók vágták ki szíriuszi lézerrel. Egy ember, egy véső.
Én is hasonlóra tippelnék, mivel szegény megboldogult nagyapám is részt vett anno az 50-es évek felsőbb utasítással kivezényelt kommunista szombatjain a kettes építésében. Volt ott elvileg mindenféle ember az építkezésen, azt hiszem pont egy Eszterházyval dolgozott együttÉn pont fordítva emlékszem. Hogy úgy kezdték el, majd pénzhiány és lassú haladás miatt stop. Aztán fúrópajzsokkal fejezték be.
Az ugye megvan, hogy kísérletképpen építettek a megtalált leletek alapján több ezer éves csónakot és Viking hajót is? Nem sikerült, mindkettő elsüllyedt. Mert már elfelejtettük, hogy ezeket hogyan kell.Szudánban korábban ment a klasszikus forma, csak aztán kétezer évig megint gyakorolni kellett?
Az ugye megvan, hogy kísérletképpen építettek a megtalált leletek alapján több ezer éves csónakot és Viking hajót is? Nem sikerült, mindkettő elsüllyedt. Mert már elfelejtettük, hogy ezeket hogyan kell.
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...ng-boat-abort-maiden-voyage--begins-sink.html
De ugyanez van az Saturn V és holdkomppal is.
Erről is volt már szó. Anno trial and error volt és nem dokumentáltak mindent. Ezzel mára elveszett az akkor meglevő tudás. Úgy, hogy tudunk, képet, hangot és digitális adatot is sokszorosítani. Akkor meg a világ 99%-a írni és olvasni se tudott.
További szó személyeskedést...
Michelangelo acélvésővel faragott márványt, ami egy puha kőzet. Itt gránitról beszélünk és rézszerszámokról.notaricon
Szerinted Michael Angello mivel faragta ki a márvány szobrait? Vagy Da Vinci? Lézerrel?
Pont ugyan úgy vésővel, mint az ókorban. Nem nevetni kellene, hanem elismerni az akkori emberek kitartását és tudását!
...
Senki nem mondta, hogy hallgass. Bár arra választ nem adtál, hogy játszod itt a hitetlen tamást, de hogy akkor mégis ki építette azokat és miért vannak rajta megmunkálás nyomok ésatöbbi...Gyerünk, kezdd a személyeskedést, miért hallgatnék el? Mert nem tetszik?
És akkor csodálkoznak egyesek, hogy milyen a "stílusom".Persze, gyönyörű iskolaszerűen felmondva az iskolás anyagot.
Mi ez a réz mánia? Nem bronzot használtak?Egy kérdésem van: hogyan?
Ha azt mondod rézvésővel akkor nagyon kinevetlek.![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..