Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
17 476
30 806
113
Akkor meg miért mondasz olyan butaságot,hogy az örmény légvédelemet komolyan kell venni?
Ha az örmény légvédelmet nem kell komolyan venni, akkor a világon nem létezik komolyanvehető légvédelem! Az azeri drónok bármelyik NATO tagállamban ugyanezt a pusztítást végeznék a tehetetlen légvédelemmel szemben! A világ összes légvédelme elavult, amikor az elmúlt években alulbecsülték a drónok jelentette fenyegetést. A nem drónok elleni harcban viszont az örmény légvédelem komoly tényező! Azt hittem már az előbb megértetted ezt!

A Magyarországon most beszerzés alatt álló NASAMS rendszer nem élné túl a háború első huszonnégy óráját Azerbadzsánnal szemben!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 470
90 460
113
Ha az örmény légvédelmet nem kell komolyan venni, akkor a világon nem létezik komolyanvehető légvédelem! Az azeri drónok bármelyik NATO tagállamban ugyanezt a pusztítást végeznék a tehetetlen légvédelemmel szemben! A világ összes légvédelme elavult, amikor az elmúlt években alulbecsülték a drónok jelentette fenyegetést. A nem drónok elleni harcban viszont az örmény légvédelem komoly tényező! Azt hittem már az előbb megértetted ezt!

Egy 30-40 éves technikai színvonalon lévő légvédelmet nem lehet komolyan venni.Igen a NATO szárazföldi légvédelme nem nagy szám,mert ők nem ezzel képzelik el a légvédelmet hanem repülőkkel.Ha az örményeknek lenne egy ezred Rafale, hozzá vagy 3 SAAB légtérellenőrző akkor a drónok labdába sem rúgnának...
 
P

Pogány

Guest
erről lenne szó?
s89a3eml40f01.jpg

Ez egy ukrán terv,nem véd a felülről támadó löszerek ellen

Nem, ez egy új fejlesztés, bár nem tudom van e egyáltalán protója, mert még csak animáció van:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Nem, ez egy új fejlesztés, bár nem tudom van e egyáltalán protója, mert még csak animáció van:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezek még szerintem csak tervek.Két rendszer van a rajzfilmen,az egyik az Iron Fist koppintása,a másik az RM APS koppintása.Lesz majd
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 521
66 754
113
Amúgy tök jól látszik az a trend, hogy amíg pofán nem basznak, addig tagadod a valóságot.
Nem véletlen, hogy az első ERA téglák az Izraeli és az (szovjet) Orosz harcjárműveken jelentek meg.
Nem véletlen, hogy az első APS rendszerek a (szovjet) Orosz és Izraeli harcjárműveken jelentek meg.
Az M1 Abramsen meg az M2 Bradlyn is harci tapasztalatból jelent meg az ERA.
Leclerc szintúgy. Török Leopárdokat is kicsipkézte a 80's évek beli Fagot meg Konkrus egyből lesz a török Leopárdokon is ERA.
Ez egy ilyen játék, kevesen tanulnak mások hibájából.

Ha van korszerű ERA+APS akkor az ATGM meg a drón nem jelent különösebb veszélyt.
A magyar fegyver beszerzésekkel is pont ez a baj. Elavult német koncepció ami még drága is. Sok plusz pénzükbe fog kerülni mire a beszerzett technikánk korszerű lesz....

A drónok elleni védekezés meg ugyan az lesz, mint anno a repülők és helikopterek elleni védekezés. Önjáró csapat légvédelemnek hívják.
Volt ilyen nyugaton is, Gepárd néven, csak hát az "okosok" kukázták azt is. Pedig AHEAD lőszerrel és korszerű radarral ma is 100%-osan ellátná a feladatát.
Az oroszok is ezért térnek vissza a Zsu-57 koncepciójához. Nekik pár év és nem lesz drón problémájuk.
Addig meg mi itt a nyugton jól elvakargatjuk a tökeinket....
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 591
4 697
113
A 82es háború idején az IDF 5 hk tipust használt. (valójában 7et,de a T62 csak kiképzésre,a Shermant ekkor már szintén csak kiképzésre és megszálló feladatokra).Nem okozott nekik különösebb problémát,mert az 5 (Centurion,T55,M48,M60,Merkava I) tipus ugyan azt a motort,váltot,löveget és tűzvezető rendszert használta.

Ez messze nem volt így.
A Tiran harckocsik a Sherman és az M109-ből is ismerős Detroit Diesel 71-es motorcsalád cirka 600 lóerő körüli motorját kapták. Ugyanezt volt az Achzarit első generációjában is, a második már a nagyobb teljesítményű DD 94 sorozatos motorokat fog kapni, aminek gondolom az egyik nyomós oka volt, hogy 71-es sorozat gyártását 1994-ben befejezik.
A Sho't viszont valóban a széles körben használt Continrntal AVDS 1790 motorokat kapott. Ezt használták az M48 és az M60 gépek is. Azonban ez sem teljesen egyezett meg a Merkavában lévővel, hiszen ez AVDS 1790-2 típus volt ~750 lóerővel, még a Merkava harckocsik a Continental AVDS 1790-5A/6A típusú motorokat használták ami 900 lóerő körül tudott. Ez a motor az M60 szériás gépekbe is be fog kerülni majd, azonban csak a Magach 7 modernizáció során. A Merkava II ennek a motornak a továbbfejlesztett AVDS 1790-7A típusú motorját fogja kapni ami már 950 lóerőt tudott.
Illetve ez egy kicsit kuszább sztori, de legyen. A Merkava I gyártása még az AVDS 1790-5A motorokkal kezdődik, azonban a gyártás alatt új javított, de ugyanilyen teljesítményű motort kezd gyártani a Continental, ez lesz az AVDS 1790-6A, így ezekkel a motorokkal folytatódik a gyártás, később az összes gépet átszerelik ilyen motorra. Gondolom jó zsidó szokás szerint az itt felszabaduló motorok fognak bekerülni a Magachba a fejlesztés során, hiszen ez a motor is bő 150 lóerővel tud többet mint az M széria eredeti motorjai.
Merkava II esetén szintén van egy nagyobb csavar, ott az eleje még ezzel a 900 lóerős javított AVDS 1790-6A motorral kezdődik, viszont időközben elérhetővé válik az AVDS 1790-7A 950 lóerővel és innentől ezek kerülnek a Merkava kettesekbe.
A Merkava III AVDS 1790-9A motorokat kap, már 1200 lóerővel, a Merkava IV pedig már MTU-val lesz szerelve.
Érdekességnek megemlítem, hogy az AVDS 1790-2 motornak volt 8 változata, ahogyan haladt előre az M60 harckocsik gyártása folyamatosan fejlesztgették a motort, a hosszabb élettartam és a magasabb bevethetőség érdekében. Azt, hogy mennyire volt egységes az Izraeli AVDS-1790-2 motorcsalád, azt lehetetlen megmondani.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Ez messze nem volt így.
A Tiran harckocsik a Sherman és az M109-ből is ismerős Detroit Diesel 71-es motorcsalád cirka 600 lóerő körüli motorját kapták. Ugyanezt volt az Achzarit első generációjában is, a második már a nagyobb teljesítményű DD 94 sorozatos motorokat fog kapni, aminek gondolom az egyik nyomós oka volt, hogy 71-es sorozat gyártását 1994-ben befejezik.
A Sho't viszont valóban a széles körben használt Continrntal AVDS 1790 motorokat kapott. Ezt használták az M48 és az M60 gépek is. Azonban ez sem teljesen egyezett meg a Merkavában lévővel, hiszen ez AVDS 1790-2 típus volt ~750 lóerővel, még a Merkava harckocsik a Continental AVDS 1790-5A/6A típusú motorokat használták ami 900 lóerő körül tudott. Ez a motor az M60 szériás gépekbe is be fog kerülni majd, azonban csak a Magach 7 modernizáció során. A Merkava II ennek a motornak a továbbfejlesztett AVDS 1790-7A típusú motorját fogja kapni ami már 950 lóerőt tudott.
Illetve ez egy kicsit kuszább sztori, de legyen. A Merkava I gyártása még az AVDS 1790-5A motorokkal kezdődik, azonban a gyártás alatt új javított, de ugyanilyen teljesítményű motort kezd gyártani a Continental, ez lesz az AVDS 1790-6A, így ezekkel a motorokkal folytatódik a gyártás, később az összes gépet átszerelik ilyen motorra. Gondolom jó zsidó szokás szerint az itt felszabaduló motorok fognak bekerülni a Magachba a fejlesztés során, hiszen ez a motor is bő 150 lóerővel tud többet mint az M széria eredeti motorjai.
Merkava II esetén szintén van egy nagyobb csavar, ott az eleje még ezzel a 900 lóerős javított AVDS 1790-6A motorral kezdődik, viszont időközben elérhetővé válik az AVDS 1790-7A 950 lóerővel és innentől ezek kerülnek a Merkava kettesekbe.
A Merkava III AVDS 1790-9A motorokat kap, már 1200 lóerővel, a Merkava IV pedig már MTU-val lesz szerelve.
Érdekességnek megemlítem, hogy az AVDS 1790-2 motornak volt 8 változata, ahogyan haladt előre az M60 harckocsik gyártása folyamatosan fejlesztgették a motort, a hosszabb élettartam és a magasabb bevethetőség érdekében. Azt, hogy mennyire volt egységes az Izraeli AVDS-1790-2 motorcsalád, azt lehetetlen megmondani.
Dake schön
De tudtommal a T55 Tirán (másképpen TI67) szintén a Continental motort kapta.Azt viszont nagyon is életszerúnek tartom,hogy ahogy a motor fejlődött,ugy egyre erősebb változatokat.Azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogy nagyjavitáskor a motor megkapta az aktuális szinre való modernizálást,amennyire lehet.
Ishermanba tudtommal Cummins V8 került.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 591
4 697
113
De tudtommal a T55 Tirán (másképpen TI67) szintén a Continental motort kapta.Azt viszont nagyon is életszerúnek tartom,hogy ahogy a motor fejlődött,ugy egyre erősebb változatokat.Azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogy nagyjavitáskor a motor megkapta az aktuális szinre való modernizálást,amennyire lehet.
Ishermanba tudtommal Cummins V8 került.

Én nem tudok róla, hogy bármelyik Tiran modernizáció alatt került volna be Continental motor. Igazából mindenhol 1 nagy egységesítő upgradről olvastam, aminek pont az is volt a célja, hogy a T54/55 alapú gépeket teljesen egyformára masszírozzák. A T62 meg ugye a kis száma miatt teljesen elsikkadt.
Az AVDS 1790-2 motorok teljesítményben nem nőttek, végig 750 HP-t tudtak, csak a megbízhatóságuk, üzemidejük és javíthatóságuk fejlesztése volt a cél. Azt, hogy egy AVDS 1790 2A-t át lehet-e alakítani AVDS 1790 2AR vagy 2DC változatra, azt nem tudom megmondani.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 484
8 812
113
Amúgy tök jól látszik az a trend, hogy amíg pofán nem basznak, addig tagadod a valóságot.
Nem véletlen, hogy az első ERA téglák az Izraeli és az (szovjet) Orosz harcjárműveken jelentek meg.
Nem véletlen, hogy az első APS rendszerek a (szovjet) Orosz és Izraeli harcjárműveken jelentek meg.
Az M1 Abramsen meg az M2 Bradlyn is harci tapasztalatból jelent meg az ERA.
Leclerc szintúgy. Török Leopárdokat is kicsipkézte a 80's évek beli Fagot meg Konkrus egyből lesz a török Leopárdokon is ERA.
Ez egy ilyen játék, kevesen tanulnak mások hibájából.

Ha van korszerű ERA+APS akkor az ATGM meg a drón nem jelent különösebb veszélyt.
A magyar fegyver beszerzésekkel is pont ez a baj. Elavult német koncepció ami még drága is. Sok plusz pénzükbe fog kerülni mire a beszerzett technikánk korszerű lesz....

A drónok elleni védekezés meg ugyan az lesz, mint anno a repülők és helikopterek elleni védekezés. Önjáró csapat légvédelemnek hívják.
Volt ilyen nyugaton is, Gepárd néven, csak hát az "okosok" kukázták azt is. Pedig AHEAD lőszerrel és korszerű radarral ma is 100%-osan ellátná a feladatát.
Az oroszok is ezért térnek vissza a Zsu-57 koncepciójához. Nekik pár év és nem lesz drón problémájuk.
Addig meg mi itt a nyugton jól elvakargatjuk a tökeinket....
Egyrészt a most beszerzésre kerülő harcjárművökön lesz APS+ERA, tehát nem értem, miért gondolod elavultnak a koncepciót. Másrészt ott van az általam legpotensebbnek gondolt Skyranger csapatlégvédelemnek, amit remélem néhány osztály nagyságrendben beszerzünk. Néhányszor már tárgyaluk itt. A Gepárdot felejtsd el szerintem, a Skyranger fényévekkel van előtte.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Én nem tudok róla, hogy bármelyik Tiran modernizáció alatt került volna be Continental motor. Igazából mindenhol 1 nagy egységesítő upgradről olvastam, aminek pont az is volt a célja, hogy a T54/55 alapú gépeket teljesen egyformára masszírozzák. A T62 meg ugye a kis száma miatt teljesen elsikkadt.
Az AVDS 1790-2 motorok teljesítményben nem nőttek, végig 750 HP-t tudtak, csak a megbízhatóságuk, üzemidejük és javíthatóságuk fejlesztése volt a cél. Azt, hogy egy AVDS 1790 2A-t át lehet-e alakítani AVDS 1790 2AR vagy 2DC változatra, azt nem tudom megmondani.
Tudtommal mind a Tiránok,mind a Centurion/M48/M60 és Merkava I ugyanazt a 900lóerős motort kapta-legalábbis a 82es háború pillanatában ez igy volt a keleti és nyugati háborúval foglalkozó irások szerint egyaránt.Isermanra,meg a többi Sherman alapú járgányukra is mindenki Cummins V8 motort ir.(mert csináltak belőle önjáró löveget/aknavetőt és harctéri sebesült/utánpótlás szállitót is.)
Búr Centurionok viszont egy DD V12 dizelt kaptak.Dél Afrika nem kaphatta meg a Continental hk motort
T62 meg csak kiképző iskolába került,nem alakitották át.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 521
66 754
113
Masztiff

"Egyrészt a most beszerzésre kerülő harcjárművökön lesz APS+ERA,"

Igen? Konkrétan milyen és hogy helyezkednek el a járműveken?

"A Gepárdot felejtsd el szerintem, a Skyranger fényévekkel van előtte."

Ez tény, de a mondandóm lényege ezek szerint nem jött át. Nem konkrétan a Gepárdok kohóból való kimentéséről prédikáltam, hanem arról, hogy nincs helyette semmi korszerű. Ez a Skyranger valahol rendszerben áll? Tudtommal nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 591
4 697
113
Tudtommal mind a Tiránok,mind a Centurion/M48/M60 és Merkava I ugyanazt a 900lóerős motort kapta-legalábbis a 82es háború pillanatában ez igy volt a keleti és nyugati háborúval foglalkozó irások szerint egyaránt.Isermanra,meg a többi Sherman alapú járgányukra is mindenki Cummins V8 motort ir.(mert csináltak belőle önjáró löveget/aknavetőt és harctéri sebesült/utánpótlás szállitót is.)
Búr Centurionok viszont egy DD V12 dizelt kaptak.Dél Afrika nem kaphatta meg a Continental hk motort
T62 meg csak kiképző iskolába került,nem alakitották át.

Ti-67 was a generic designation for all Tiran Tanks. The “s” upgrade saw improvements in firepower with a new computerized fire control system, night vision equipment, gun stabilization system.

Mobility was improved with a new Detroit Diesel 8V-71T engine, transmission, improved suspension and changes made to the drivers station


https://tanknutdave.com/israeli-tiran-tank-series/

The Sh'ot Kal (which stands for "Continental" simplified in "Cal") can be distinguished easily by its raised rear deck, so to accommodate a bigger, more efficient American diesel engine. Indeed, they all have a new Continental AVDS-1790-2A diesel engine coupled with an Allison CD850-6 transmission.

https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/Israel/shot.php

This main battle tank is powered by a Teledyne Continental AVDS 1790-6A diesel engine, developing 908 hp.

http://www.military-today.com/tanks/merkava_mk1.htm
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Sajnos tévedsz, ...nem marketingens rajz
https://www.rafael.co.il/wp-content/uploads/2019/03/Trophy-Family-brochure.pdf
Tanulj meg angolul, olvasgass és az alapján mond véleményt.
Tanuljon a nyavaja.Azért van a forditó program.Meg Ti:cool:
Láttál egyetlen felvételt,képet,ahol felülről támadó rakétát kap el?Szerintem nem.Mert nem véd ellenük.A TOW2 és Bill rakétákat még el tudja kapni,mert azok nem ballisztikus pályán támadnak,hanem oldalrol,csak emelt röppályán.De a Spike/Javelin,LAHAT 60-80fok beesési szöggel éri el a célt,azok ellen nem véd.KSTAM jellegű löszerek ellen meg esélytelen.
 
T

Törölt tag

Guest
Láttál egyetlen felvételt,képet,ahol felülről támadó rakétát kap el?
Jóember...azért mert még nem láttál ilyet az nem jelenti azt hogy Trophy nem véd a felülről támadó eszközök ellen.
Ezért kéne ALAPOSAN UTÁNANÉZNI ÉS MEGÉRTENI hogyan is működik a rendszer.
Trophy rendszer:
. Az AESA radarok döntötten vannak beépítve ezért mind függőlegesen 0 - és 90 fok között látnak.
trophy_merkava_cu.jpg


- A MEFP (Multiple Explosively Formed Projectile) töltetek egy két szabadságfokú tengelyen forognak víszintesen 180, függőlegesen 90 fokban)
Amikor a radar közeledő célt észlel akkor a rendszer a megfelelő irányba fordítja a töltetet (még eszer: vízszintesen 180 fokban, függőlegesen 90 fokban) és amikor a cél hatótávolságon belül ér akkor elműködik a töltet és kilövi az olvadt fém "cseppeket"
trophy-e1505669685314.jpg


Miután a töltett elműködött kb. 1 sec alatt a rendszer utántölt
Lásd: vidó 0:0:53-nál
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kérjük zárjuk le ezt az ostoba vitát. Tényleg légyszíves tájékozódj mielőtt kijelentesz valamit