Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Fejlodik es igen gyorsan teszi. A kormany elengedesere valo figyelmeztetes jogi dolog elsosorban.
A forgalom pedig durvan jo ellenseges kornyezet modellezesere.
A fejlődéshez minőségi ugrásra van szüksèg.
Az említett táblafelismeréshez pl. nem elég grafikusan felismerni hogy a táblán egy 3-as és egy 0 szerepel. Azt is meg kell értenie hogy az egy útbaigazítás és egy közeli település távolságát jelöli.
Az ember számára ez egy pillanat töredéke megérteni, az önvezető autó meg satu fékez...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 397
113
Azért kell a vezető,mert az autómatika nem képes minden esetben a vezetésre.Autópályán,jó forgalomban,jó minőségű uttesten minden további nélkül működik az önvezető rendszer-de csak addig,amig ideális néki a helyzet.Szóval amikor a soför nem az orrát túrja,akkor áthidalja azokat az ember számára triviális problémákat,amikre a gép képtelen.Utána meg hagyja tovább vezetni a gépet.De azért felügyeli a gép számára ideális körülmények között is,mert tapasztalatbol mondom,hogy eszméletlen hüleségeket tud csinálni a gép.
Az a durva, hogy a tesztelési, fejlesztési időszak alatt vagy azért történtek balesetek, mert más közlekedők hibáztak, vagy annyira megbízott a tesztelő a gépben, pedig még bőven nem kellett volna. Ez a bizalom valószínűleg nem azért alakult ki, mert lépten-nyomon hibázott a rendszer.
De ahogy @2ndt is írta, a harctéren ennél sokkal kisebb feladatot jelent a mozgás maga. A már említett különbségek mellett az is elmondható, hogy míg az autópályán 110-130-as tempóban történnek a dolgok, egy gépesített alegységnél max. 60-70 körül. Gyalogos harcászatban pedig ennél is jóval kisebbek a sebességek (max. 20-30).
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 107
31 051
113
Mondom neked is, olvass utana.

AZ USA pl. onvezeto kamionokat szeretne, - mar tesztelik terepen - az IED-veszelyes kornyekekre.
A Boston Dinamics robotjait gondolom ismered.
SAAB-SCANIA 20+ éve nem tudja forgalomra alkalmassá tenni a közuti vonat koncepcióját.(az első kocsit ember vezeti,a többi autómata üzemben követi)Szóval nem és nem.Nem működik.Apach kisérődronja már mükszik,az valóság.Szárazföldi meg meghaladja a programvezérlés lehetőségeit.Ahoz már legalább a kutya szintjét elérő MI kéne-ami nincs.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
A fejlődéshez minőségi ugrásra van szüksèg.
Az említett táblafelismeréshez pl. nem elég grafikusan feliamerni hogy a táblán egy 3-as és egy 0 szerepel. Azt is meg kell értenie hogy az egy útbaigazítás és egy közeli település távolságát jelöli.
Az ember számára ez egy pillanat töredéke megérteni, az önvezető autó meg satu fékez...

Addig teszi ezt, amig meg nem tanulja. Amikor megtanulta, akkor meg nem bambul el ugy, mint az ember 6 ora vezetes utan.
Lehet szemezgetni a hibakkozul, csak minek? Mindig lesz olyan, hogy at tudja valami verni a gepet vagy epp az embert. Csak a gep fejlesztheto, az ember meg nem.
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
SAAB-SCANIA 20+ éve nem tudja forgalomra alkalmassá tenni a közuti vonat koncepcióját.(az első kocsit ember vezeti,a többi autómata üzemben követi)Szóval nem és nem.Nem működik.Apach kisérődronja már mükszik,az valóság.Szárazföldi meg meghaladja a programvezérlés lehetőségeit.Ahoz már legalább a kutya szintjét elérő MI kéne-ami nincs.

Az elobb tettem be videot a Google cuccarol.

https://techcrunch.com/2019/07/02/w...ASIw-AZ7EMGRUuyqU3DImfoogpH2RG_WrwIXjrMxCqyhd
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Egyebkent a kamionos koncepcio problemasabb, veszelyesebb. A US Army ugyanezen dolgozik.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ehhez mintafelismeres kell, nem emberi tipusu intelligencia.
Nem értünk egyet...
Megérteni az út szélén lévő táblákat kifejezetten inteligenciát igénylő feladat.
Először is a tartalma alapjàn meg kell értenie a gépnek hogy közlekedési jelző tábláról van szó vagy csak egy reklámról.
Ha közlekedési jelző tábla akkor meg kell értenie hogy mi az üzenet.
Kötelező kresztábla vagy csak egy útba igazítás?
Ez messze több mint egyszerű alak felismerés.
Ja, és.mindezt persze gyenge látási viszonyok között és esőben is mert egy olyan gépnek amire emberek biztonságát bízzuk 100%-osnak kell lennie. (nem 99.99%.hanem pontosan 100%)
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Nem értünk egyet...
Megérteni az út szélén lévő táblákat kifejezetten inteligenciát igénylő feladat.
Először is a tartalma alapjàn meg kell értenie a gépnek hogy közlekedési jelző tábláról van szó vagy csak egy reklámról.
Ha közlekedési jelző tábla akkor meg kell értenie hogy mi az üzenet.
Kötelező kresztábla vagy csak egy útba igazítás?
Ez messze több mint egyszerű alak felismerés.
Ja, és.mindezt persze gyenge látási viszonyok között és esőben is mert egy olyan gépnek amire emberek biztonságát bízzuk 100%-osnak kell lennie. (nem 99.99%.hanem pontosan 100%)

"egy olyan gépnek amire emberek biztonságát bízzuk 100%-osnak kell lennie"

Nem igazan, plane, hogy az emberek ennel joval gyengebben teljesitenek. Ez pont ugyanolyan, mint az atomeromuvek tulbiztositasa; gyakorlatilag egy irracionalis felelem kielegitese a felhasznalok felol.

A repulok sem 100%-ig biztonsagosak, hiaba vannak tobbszorozve a kritikus rendszerek. Mindenre nem tudod felkesziteni, csak torekszel ra.

"Először is a tartalma alapjàn meg kell értenie a gépnek hogy közlekedési jelző tábláról van szó vagy csak egy reklámról.
Ha közlekedési jelző tábla akkor meg kell értenie hogy mi az üzenet.
Kötelező kresztábla vagy csak egy útba igazítás?"

Tekintve, hogy a kresz-tablak jellemzoen szabvanyositva vannak illetve lokalis adatbazis tartalmazhatja az eltereseket is (kello szamu minta utan megtanulja), nem egy megugorhatatlan feladat. Felesleges egy geptol 100 szazalekos biztonsagot elvarni, ha az emberektol nem varod el. Ha csak autok vezetnek onmagukat halozatba kapcsolva lenyegesen kevesebb baleset lenne.

Az uzenetet tovabbra sem kell ertenie, a tabla funkciojat kell felismernie es arra helyes valaszt adnia (figyelmen kivul hagyas a vezetes szempontjabol).
http://mialmanach.mit.bme.hu/fogalomtar/kinai_szoba
 
  • Tetszik
Reactions: geseft

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Ja es az onvezeto autok latasa lenyegesen jobb az emberek latasanal megfelelo szenzorokkal (plusz a kornyezet folyamatos erzekelese is megvan uresjaratok/bambulas/faradtsag nelkul).
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 698
113
Ja es az onvezeto autok latasa lenyegesen jobb az emberek latasanal megfelelo szenzorokkal (plusz a kornyezet folyamatos erzekelese is megvan uresjaratok/bambulas/faradtsag nelkul).
Hat hogyne :) zert epitenek lakoprkot a tesztpalya kozeli flvakban mert annyir kiforrott a technologia./nem tennek nagy penzt onvezeto reszvenyekbe./hogy igy fogalmazzak.../akkor inkabb vonat./komnyitett vasuti szerelvenyek keskeny nyomtavon akar...valoszinuleg jobb valasztas elobb utobb kibuvik a szeg a zsakbol...
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Hat hogyne :) zert epitenek lakoprkot a tesztpalya kozeli flvakban mert annyir kiforrott a technologia./nem tennek nagy penzt onvezeto reszvenyekbe./hogy igy fogalmazzak.../akkor inkabb vonat./komnyitett vasuti szerelvenyek keskeny nyomtavon akar...valoszinuleg jobb valasztas elobb utobb kibuvik a szeg a zsakbol...

Nezd, azt hiszel, amit akarsz, en nem gyozkodlek, mert felesleges.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 107
31 051
113
Ja es az onvezeto autok latasa lenyegesen jobb az emberek latasanal megfelelo szenzorokkal (plusz a kornyezet folyamatos erzekelese is megvan uresjaratok/bambulas/faradtsag nelkul).
Naja.Csak az árnyékot nem tudja megkülönböztetni a betonfaltol.....Az optikák mind látható,mind infra,időjárás és szennyeződés érzékenyek-használhatatlanok olyankor.Radar meg a kisebb úthibát is képes betonoszlopnak nézni.Mert csak pont annak a mintájához hasonlit a visszaverődési képe.
És nem fárad el,csak nem tud rész,vagy egymásnak ellentétes információkbol jó(meg semmiféle) döntésre jutni.Amit egy ember félálomban unatkozva is meg tud tenni.
-Az az egy,az a kis dolog,mi tudós elmén kifog-
Nincs MI.Csak egyre bonyorultabb,kifinomultabb programvezérlés.De ahova inteligencia kéne,akárcsak minimális mértékben is,ott a programvezérlés kevés a boldogsághoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem igazan, plane, hogy az emberek ennel joval gyengebben teljesitenek. Ez pont ugyanolyan, mint az atomeromuvek tulbiztositasa; gyakorlatilag egy irracionalis felelem kielegitese a felhasznalok felol
Látom nem érted...ha én hibázok akkor èn felelek érte, ha a gép hibázik akkor azért meg az autó gyàrtója. Ezt a gyártóknak olyan jogi kockázat amit nem engedhetnek meg.
A repulok sem 100%-ig biztonsagosak, hiaba vannak tobbszorozve a kritikus rendszerek. Mindenre nem tudod felkesziteni, csak torekszel ra.
A repülőgépek a legjobb példa arra hogy mir is jelent a biztonság. Az önvezető autók egyenlőre fényévnyi tàvolságra vannak ettől
Tekintve, hogy a kresz-tablak jellemzoen szabvanyositva vannak illetve lokalis adatbazis tartalmazhatja az eltereseket is (kello szamu minta utan megtanulja), nem egy megugorhatatlan feladat.
Vezetsz te autót? Nézz körül egy egy útjavítás meg autópálya lehajtó körül...
Annyi féle a szabványostól eltérő, meg szabványos, de egymásnak ellentmondó táblát használnak hogy még egy embernek is némi fejtörés megérteni őket.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 698
113
Naja.Csak az árnyékot nem tudja megkülönböztetni a betonfaltol.....Az optikák mind látható,mind infra,időjárás és szennyeződés érzékenyek-használhatatlanok olyankor.Radar meg a kisebb úthibát is képes betonoszlopnak nézni.Mert csak pont annak a mintájához hasonlit a visszaverődési képe.
És nem fárad el,csak nem tud rész,vagy egymásnak ellentétes információkbol jó(meg semmiféle) döntésre jutni.Amit egy ember félálomban unatkozva is meg tud tenni.
-Az az egy,az a kis dolog,mi tudós elmén kifog-
Nincs MI.Csak egyre bonyorultabb,kifinomultabb programvezérlés.De ahova inteligencia kéne,akárcsak minimális mértékben is,ott a programvezérlés kevés a boldogsághoz.
Eggyesek elhiszik hogy az ember kepes eletet teremteni.../kepes csak annak mas a modja./. Amikor azt sem tudja mi az hogy gondolat /de elvarja egy targytol/ /bohockodas valojaba/
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 698
113
Scifibe eltek es hisztek a technika mindenhatosagaban... Ember felettisegebe... Gondolkozas teren? Egy targytol amikor egy allat se merheto hozzank?legjobb tudomasunk szerint az egesz vilagegyetembe.... Batrak vagytok...
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 634
1 384
113
Naja.Csak az árnyékot nem tudja megkülönböztetni a betonfaltol.....Az optikák mind látható,mind infra,időjárás és szennyeződés érzékenyek-használhatatlanok olyankor.Radar meg a kisebb úthibát is képes betonoszlopnak nézni.Mert csak pont annak a mintájához hasonlit a visszaverődési képe.
És nem fárad el,csak nem tud rész,vagy egymásnak ellentétes információkbol jó(meg semmiféle) döntésre jutni.Amit egy ember félálomban unatkozva is meg tud tenni.
-Az az egy,az a kis dolog,mi tudós elmén kifog-
Nincs MI.Csak egyre bonyorultabb,kifinomultabb programvezérlés.De ahova inteligencia kéne,akárcsak minimális mértékben is,ott a programvezérlés kevés a boldogsághoz.

Azt ugye vagod, hogy nemcsak optikai rendszerek leteznek illetve a sztereo erzekelo-parok hasznalata + szenzorfuzio erre megoldast jelentenek?

A harcteren meg megkapja a felette lebego dron(ok) infojat is... Tobb infohoz jut a tereprol mint az atlag katona.