Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 190
60 023
113
Amúgy tök jól látszik az a trend, hogy amíg pofán nem basznak, addig tagadod a valóságot.
Nem véletlen, hogy az első ERA téglák az Izraeli és az (szovjet) Orosz harcjárműveken jelentek meg.
Nem véletlen, hogy az első APS rendszerek a (szovjet) Orosz és Izraeli harcjárműveken jelentek meg.
Az M1 Abramsen meg az M2 Bradlyn is harci tapasztalatból jelent meg az ERA.
Leclerc szintúgy. Török Leopárdokat is kicsipkézte a 80's évek beli Fagot meg Konkrus egyből lesz a török Leopárdokon is ERA.
Ez egy ilyen játék, kevesen tanulnak mások hibájából.

Ha van korszerű ERA+APS akkor az ATGM meg a drón nem jelent különösebb veszélyt.
A magyar fegyver beszerzésekkel is pont ez a baj. Elavult német koncepció ami még drága is. Sok plusz pénzükbe fog kerülni mire a beszerzett technikánk korszerű lesz....

A drónok elleni védekezés meg ugyan az lesz, mint anno a repülők és helikopterek elleni védekezés. Önjáró csapat légvédelemnek hívják.
Volt ilyen nyugaton is, Gepárd néven, csak hát az "okosok" kukázták azt is. Pedig AHEAD lőszerrel és korszerű radarral ma is 100%-osan ellátná a feladatát.
Az oroszok is ezért térnek vissza a Zsu-57 koncepciójához. Nekik pár év és nem lesz drón problémájuk.
Addig meg mi itt a nyugton jól elvakargatjuk a tökeinket....
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A 82es háború idején az IDF 5 hk tipust használt. (valójában 7et,de a T62 csak kiképzésre,a Shermant ekkor már szintén csak kiképzésre és megszálló feladatokra).Nem okozott nekik különösebb problémát,mert az 5 (Centurion,T55,M48,M60,Merkava I) tipus ugyan azt a motort,váltot,löveget és tűzvezető rendszert használta.

Ez messze nem volt így.
A Tiran harckocsik a Sherman és az M109-ből is ismerős Detroit Diesel 71-es motorcsalád cirka 600 lóerő körüli motorját kapták. Ugyanezt volt az Achzarit első generációjában is, a második már a nagyobb teljesítményű DD 94 sorozatos motorokat fog kapni, aminek gondolom az egyik nyomós oka volt, hogy 71-es sorozat gyártását 1994-ben befejezik.
A Sho't viszont valóban a széles körben használt Continrntal AVDS 1790 motorokat kapott. Ezt használták az M48 és az M60 gépek is. Azonban ez sem teljesen egyezett meg a Merkavában lévővel, hiszen ez AVDS 1790-2 típus volt ~750 lóerővel, még a Merkava harckocsik a Continental AVDS 1790-5A/6A típusú motorokat használták ami 900 lóerő körül tudott. Ez a motor az M60 szériás gépekbe is be fog kerülni majd, azonban csak a Magach 7 modernizáció során. A Merkava II ennek a motornak a továbbfejlesztett AVDS 1790-7A típusú motorját fogja kapni ami már 950 lóerőt tudott.
Illetve ez egy kicsit kuszább sztori, de legyen. A Merkava I gyártása még az AVDS 1790-5A motorokkal kezdődik, azonban a gyártás alatt új javított, de ugyanilyen teljesítményű motort kezd gyártani a Continental, ez lesz az AVDS 1790-6A, így ezekkel a motorokkal folytatódik a gyártás, később az összes gépet átszerelik ilyen motorra. Gondolom jó zsidó szokás szerint az itt felszabaduló motorok fognak bekerülni a Magachba a fejlesztés során, hiszen ez a motor is bő 150 lóerővel tud többet mint az M széria eredeti motorjai.
Merkava II esetén szintén van egy nagyobb csavar, ott az eleje még ezzel a 900 lóerős javított AVDS 1790-6A motorral kezdődik, viszont időközben elérhetővé válik az AVDS 1790-7A 950 lóerővel és innentől ezek kerülnek a Merkava kettesekbe.
A Merkava III AVDS 1790-9A motorokat kap, már 1200 lóerővel, a Merkava IV pedig már MTU-val lesz szerelve.
Érdekességnek megemlítem, hogy az AVDS 1790-2 motornak volt 8 változata, ahogyan haladt előre az M60 harckocsik gyártása folyamatosan fejlesztgették a motort, a hosszabb élettartam és a magasabb bevethetőség érdekében. Azt, hogy mennyire volt egységes az Izraeli AVDS-1790-2 motorcsalád, azt lehetetlen megmondani.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 210
33 461
113
Ez messze nem volt így.
A Tiran harckocsik a Sherman és az M109-ből is ismerős Detroit Diesel 71-es motorcsalád cirka 600 lóerő körüli motorját kapták. Ugyanezt volt az Achzarit első generációjában is, a második már a nagyobb teljesítményű DD 94 sorozatos motorokat fog kapni, aminek gondolom az egyik nyomós oka volt, hogy 71-es sorozat gyártását 1994-ben befejezik.
A Sho't viszont valóban a széles körben használt Continrntal AVDS 1790 motorokat kapott. Ezt használták az M48 és az M60 gépek is. Azonban ez sem teljesen egyezett meg a Merkavában lévővel, hiszen ez AVDS 1790-2 típus volt ~750 lóerővel, még a Merkava harckocsik a Continental AVDS 1790-5A/6A típusú motorokat használták ami 900 lóerő körül tudott. Ez a motor az M60 szériás gépekbe is be fog kerülni majd, azonban csak a Magach 7 modernizáció során. A Merkava II ennek a motornak a továbbfejlesztett AVDS 1790-7A típusú motorját fogja kapni ami már 950 lóerőt tudott.
Illetve ez egy kicsit kuszább sztori, de legyen. A Merkava I gyártása még az AVDS 1790-5A motorokkal kezdődik, azonban a gyártás alatt új javított, de ugyanilyen teljesítményű motort kezd gyártani a Continental, ez lesz az AVDS 1790-6A, így ezekkel a motorokkal folytatódik a gyártás, később az összes gépet átszerelik ilyen motorra. Gondolom jó zsidó szokás szerint az itt felszabaduló motorok fognak bekerülni a Magachba a fejlesztés során, hiszen ez a motor is bő 150 lóerővel tud többet mint az M széria eredeti motorjai.
Merkava II esetén szintén van egy nagyobb csavar, ott az eleje még ezzel a 900 lóerős javított AVDS 1790-6A motorral kezdődik, viszont időközben elérhetővé válik az AVDS 1790-7A 950 lóerővel és innentől ezek kerülnek a Merkava kettesekbe.
A Merkava III AVDS 1790-9A motorokat kap, már 1200 lóerővel, a Merkava IV pedig már MTU-val lesz szerelve.
Érdekességnek megemlítem, hogy az AVDS 1790-2 motornak volt 8 változata, ahogyan haladt előre az M60 harckocsik gyártása folyamatosan fejlesztgették a motort, a hosszabb élettartam és a magasabb bevethetőség érdekében. Azt, hogy mennyire volt egységes az Izraeli AVDS-1790-2 motorcsalád, azt lehetetlen megmondani.
Dake schön
De tudtommal a T55 Tirán (másképpen TI67) szintén a Continental motort kapta.Azt viszont nagyon is életszerúnek tartom,hogy ahogy a motor fejlődött,ugy egyre erősebb változatokat.Azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogy nagyjavitáskor a motor megkapta az aktuális szinre való modernizálást,amennyire lehet.
Ishermanba tudtommal Cummins V8 került.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
De tudtommal a T55 Tirán (másképpen TI67) szintén a Continental motort kapta.Azt viszont nagyon is életszerúnek tartom,hogy ahogy a motor fejlődött,ugy egyre erősebb változatokat.Azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogy nagyjavitáskor a motor megkapta az aktuális szinre való modernizálást,amennyire lehet.
Ishermanba tudtommal Cummins V8 került.

Én nem tudok róla, hogy bármelyik Tiran modernizáció alatt került volna be Continental motor. Igazából mindenhol 1 nagy egységesítő upgradről olvastam, aminek pont az is volt a célja, hogy a T54/55 alapú gépeket teljesen egyformára masszírozzák. A T62 meg ugye a kis száma miatt teljesen elsikkadt.
Az AVDS 1790-2 motorok teljesítményben nem nőttek, végig 750 HP-t tudtak, csak a megbízhatóságuk, üzemidejük és javíthatóságuk fejlesztése volt a cél. Azt, hogy egy AVDS 1790 2A-t át lehet-e alakítani AVDS 1790 2AR vagy 2DC változatra, azt nem tudom megmondani.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Amúgy tök jól látszik az a trend, hogy amíg pofán nem basznak, addig tagadod a valóságot.
Nem véletlen, hogy az első ERA téglák az Izraeli és az (szovjet) Orosz harcjárműveken jelentek meg.
Nem véletlen, hogy az első APS rendszerek a (szovjet) Orosz és Izraeli harcjárműveken jelentek meg.
Az M1 Abramsen meg az M2 Bradlyn is harci tapasztalatból jelent meg az ERA.
Leclerc szintúgy. Török Leopárdokat is kicsipkézte a 80's évek beli Fagot meg Konkrus egyből lesz a török Leopárdokon is ERA.
Ez egy ilyen játék, kevesen tanulnak mások hibájából.

Ha van korszerű ERA+APS akkor az ATGM meg a drón nem jelent különösebb veszélyt.
A magyar fegyver beszerzésekkel is pont ez a baj. Elavult német koncepció ami még drága is. Sok plusz pénzükbe fog kerülni mire a beszerzett technikánk korszerű lesz....

A drónok elleni védekezés meg ugyan az lesz, mint anno a repülők és helikopterek elleni védekezés. Önjáró csapat légvédelemnek hívják.
Volt ilyen nyugaton is, Gepárd néven, csak hát az "okosok" kukázták azt is. Pedig AHEAD lőszerrel és korszerű radarral ma is 100%-osan ellátná a feladatát.
Az oroszok is ezért térnek vissza a Zsu-57 koncepciójához. Nekik pár év és nem lesz drón problémájuk.
Addig meg mi itt a nyugton jól elvakargatjuk a tökeinket....
Egyrészt a most beszerzésre kerülő harcjárművökön lesz APS+ERA, tehát nem értem, miért gondolod elavultnak a koncepciót. Másrészt ott van az általam legpotensebbnek gondolt Skyranger csapatlégvédelemnek, amit remélem néhány osztály nagyságrendben beszerzünk. Néhányszor már tárgyaluk itt. A Gepárdot felejtsd el szerintem, a Skyranger fényévekkel van előtte.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 210
33 461
113
Én nem tudok róla, hogy bármelyik Tiran modernizáció alatt került volna be Continental motor. Igazából mindenhol 1 nagy egységesítő upgradről olvastam, aminek pont az is volt a célja, hogy a T54/55 alapú gépeket teljesen egyformára masszírozzák. A T62 meg ugye a kis száma miatt teljesen elsikkadt.
Az AVDS 1790-2 motorok teljesítményben nem nőttek, végig 750 HP-t tudtak, csak a megbízhatóságuk, üzemidejük és javíthatóságuk fejlesztése volt a cél. Azt, hogy egy AVDS 1790 2A-t át lehet-e alakítani AVDS 1790 2AR vagy 2DC változatra, azt nem tudom megmondani.
Tudtommal mind a Tiránok,mind a Centurion/M48/M60 és Merkava I ugyanazt a 900lóerős motort kapta-legalábbis a 82es háború pillanatában ez igy volt a keleti és nyugati háborúval foglalkozó irások szerint egyaránt.Isermanra,meg a többi Sherman alapú járgányukra is mindenki Cummins V8 motort ir.(mert csináltak belőle önjáró löveget/aknavetőt és harctéri sebesült/utánpótlás szállitót is.)
Búr Centurionok viszont egy DD V12 dizelt kaptak.Dél Afrika nem kaphatta meg a Continental hk motort
T62 meg csak kiképző iskolába került,nem alakitották át.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 190
60 023
113
Masztiff

"Egyrészt a most beszerzésre kerülő harcjárművökön lesz APS+ERA,"

Igen? Konkrétan milyen és hogy helyezkednek el a járműveken?

"A Gepárdot felejtsd el szerintem, a Skyranger fényévekkel van előtte."

Ez tény, de a mondandóm lényege ezek szerint nem jött át. Nem konkrétan a Gepárdok kohóból való kimentéséről prédikáltam, hanem arról, hogy nincs helyette semmi korszerű. Ez a Skyranger valahol rendszerben áll? Tudtommal nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Tudtommal mind a Tiránok,mind a Centurion/M48/M60 és Merkava I ugyanazt a 900lóerős motort kapta-legalábbis a 82es háború pillanatában ez igy volt a keleti és nyugati háborúval foglalkozó irások szerint egyaránt.Isermanra,meg a többi Sherman alapú járgányukra is mindenki Cummins V8 motort ir.(mert csináltak belőle önjáró löveget/aknavetőt és harctéri sebesült/utánpótlás szállitót is.)
Búr Centurionok viszont egy DD V12 dizelt kaptak.Dél Afrika nem kaphatta meg a Continental hk motort
T62 meg csak kiképző iskolába került,nem alakitották át.

Ti-67 was a generic designation for all Tiran Tanks. The “s” upgrade saw improvements in firepower with a new computerized fire control system, night vision equipment, gun stabilization system.

Mobility was improved with a new Detroit Diesel 8V-71T engine, transmission, improved suspension and changes made to the drivers station


https://tanknutdave.com/israeli-tiran-tank-series/

The Sh'ot Kal (which stands for "Continental" simplified in "Cal") can be distinguished easily by its raised rear deck, so to accommodate a bigger, more efficient American diesel engine. Indeed, they all have a new Continental AVDS-1790-2A diesel engine coupled with an Allison CD850-6 transmission.

https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/Israel/shot.php

This main battle tank is powered by a Teledyne Continental AVDS 1790-6A diesel engine, developing 908 hp.

http://www.military-today.com/tanks/merkava_mk1.htm
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 210
33 461
113
Sajnos tévedsz, ...nem marketingens rajz
https://www.rafael.co.il/wp-content/uploads/2019/03/Trophy-Family-brochure.pdf
Tanulj meg angolul, olvasgass és az alapján mond véleményt.
Tanuljon a nyavaja.Azért van a forditó program.Meg Ti:cool:
Láttál egyetlen felvételt,képet,ahol felülről támadó rakétát kap el?Szerintem nem.Mert nem véd ellenük.A TOW2 és Bill rakétákat még el tudja kapni,mert azok nem ballisztikus pályán támadnak,hanem oldalrol,csak emelt röppályán.De a Spike/Javelin,LAHAT 60-80fok beesési szöggel éri el a célt,azok ellen nem véd.KSTAM jellegű löszerek ellen meg esélytelen.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Láttál egyetlen felvételt,képet,ahol felülről támadó rakétát kap el?
Jóember...azért mert még nem láttál ilyet az nem jelenti azt hogy Trophy nem véd a felülről támadó eszközök ellen.
Ezért kéne ALAPOSAN UTÁNANÉZNI ÉS MEGÉRTENI hogyan is működik a rendszer.
Trophy rendszer:
. Az AESA radarok döntötten vannak beépítve ezért mind függőlegesen 0 - és 90 fok között látnak.
trophy_merkava_cu.jpg


- A MEFP (Multiple Explosively Formed Projectile) töltetek egy két szabadságfokú tengelyen forognak víszintesen 180, függőlegesen 90 fokban)
Amikor a radar közeledő célt észlel akkor a rendszer a megfelelő irányba fordítja a töltetet (még eszer: vízszintesen 180 fokban, függőlegesen 90 fokban) és amikor a cél hatótávolságon belül ér akkor elműködik a töltet és kilövi az olvadt fém "cseppeket"
trophy-e1505669685314.jpg


Miután a töltett elműködött kb. 1 sec alatt a rendszer utántölt
Lásd: vidó 0:0:53-nál

Kérjük zárjuk le ezt az ostoba vitát. Tényleg légyszíves tájékozódj mielőtt kijelentesz valamit
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 210
33 461
113
Ti-67 was a generic designation for all Tiran Tanks. The “s” upgrade saw improvements in firepower with a new computerized fire control system, night vision equipment, gun stabilization system.

Mobility was improved with a new Detroit Diesel 8V-71T engine, transmission, improved suspension and changes made to the drivers station


https://tanknutdave.com/israeli-tiran-tank-series/

The Sh'ot Kal (which stands for "Continental" simplified in "Cal") can be distinguished easily by its raised rear deck, so to accommodate a bigger, more efficient American diesel engine. Indeed, they all have a new Continental AVDS-1790-2A diesel engine coupled with an Allison CD850-6 transmission.

https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/Israel/shot.php

This main battle tank is powered by a Teledyne Continental AVDS 1790-6A diesel engine, developing 908 hp.

http://www.military-today.com/tanks/merkava_mk1.htm
Most ránéztem pár oldalra igy a neten,és a Wiki is DD motort ir.Meg a többség.De van olyan is,amelyik Continentalt.
Az én régi könyveim viszont anno egységesen a Continental motort irták (73 után egységesen az M60A3 hajtáslánc minden tankjukba,minusz Isherman-de az akkora már inkább csak kiképzésre használták,és más kategória-bele se félrne).82-ben ugyanaz a Continental motort és Allison váltót irták minden harctéren használt zsidó hk-ba.82 után kifejlesztették a Merkavába a saját váltot,de addig abban is Allison volt egy 900lovas Continental motorral-meg a T55 Tiranban is.(bár Tiranbol volt 5-6 változat,lehet,itt van a kutya elásva-és többféle motort használtak).Ráadásul zsidó eredetű irások is ezt irták
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 210
33 461
113
Jóember...azért mert még nem láttál ilyet az nem jelenti azt hogy Trophy nem véd a felülről támadó eszközök ellen.
Ezért kéne ALAPOSAN UTÁNANÉZNI ÉS MEGÉRTENI hogyan is működik a rendszer.
Trophy rendszer:
. Az AESA radarok döntötten vannak beépítve ezért mind függőlegesen 0 - és 90 fok között látnak.
trophy_merkava_cu.jpg


- A MEFP (Multiple Explosively Formed Projectile) töltetek egy két szabadságfokú tengelyen forognak víszintesen 180, függőlegesen 90 fokban)
Amikor a radar közeledő célt észlel akkor a rendszer a megfelelő irányba fordítja a töltetet (még eszer: vízszintesen 180 fokban, függőlegesen 90 fokban) és amikor a cél hatótávolságon belül ér akkor elműködik a töltet és kilövi az olvadt fém "cseppeket"
trophy-e1505669685314.jpg


Miután a töltett elműködött kb. 1 sec alatt a rendszer utántölt
Lásd: vidó 0:0:53-nál

Kérjük zárjuk le ezt az ostoba vitát. Tényleg légyszíves tájékozódj mielőtt kijelentesz valamit
Több APS elemzést is végignyálaztam,és mindegyik szerint a Trophy és az Afganit csak a kb 30fokos beesési szögü támadásoktol véd,felette nem.Iron Fist véd 70fokig,de afelett az sem.Trophynak oldalszögben van 180fok mozgásszabadsága,de helyszögben nincs,csak minimális.
De még majd akkor tovább nyálazok
 
T

Törölt tag 467

Guest
Több APS elemzést is végignyálaztam,és mindegyik szerint a Trophy és az Afganit csak a kb 30fokos beesési szögü támadásoktol véd,felette nem.Iron Fist véd 70fokig,de afelett az sem.Trophynak oldalszögben van 180fok mozgásszabadsága,de helyszögben nincs,csak minimális.
De még majd akkor tovább nyálazok
De Rudi odatette a linket. Mit nyalazol meg?
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 210
33 461
113
De Rudi odatette a linket. Mit nyalazol meg?
Amit belinkelt,az horizontálisan konkrét adatot ir,360fokban-vagyis körben.
De vertikálisan nem ir konkrétumot,csak egy "kiterjedt magsságú lefedetség" homályos meghatározást.30fok is "kiterjedt magasság"....30fokos kiterjedségű magasság-ami nagyobb a 10foknál....
Egyébként ez csak egy marketing PDF
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Az én régi könyveim viszont anno egységesen a Continental motort irták (73 után egységesen az M60A3 hajtáslánc minden tankjukba,

A régi könyvekkel, főleg ha magyar (nem fika, csak mondjuk 88-ban nem hiszem, hogy mindenhez hozzáfértek a nyugati cuccokkal kapcsolatban, sanszosan nem nagyon tudtak több forrásból ellenőrizni dolgokat) érdemes óvatosan bánni.
M60A3 78-tól készült és ugyanúgy 750 lőerős motorral. Sebességváltója szintén egy továbbfejlesztett Allison. Eredetileg CD-850-5 később CD-850-6A. Az M48 meg még a CD-850-4 el kezdett. Ha belegondolsz az M60 a fejlesztése során nem ment át komoly tömegnövekedésen, mindösszesen 4 tonnával lett nehezebb, a Magach 7 megjelenéséig a tömege nem igazán indokolta az erősebb motort.
Közben utánaolvasva egy egy AVDS 1790-5A és AVDS 1790-6A 80 százalék körül volt kompatibilis egymással. Azt, hogy át lehetett-e a régebbi motort építeni, továbbra sem találtam meg.

82-ben ugyanaz a Continental motort és Allison váltót irták minden harctéren használt zsidó hk-ba.82 után kifejlesztették a Merkavába a saját váltot,de addig abban is Allison volt egy 900lovas Continental motorral-meg a T55 Tiranban is.(bár Tiranbol volt 5-6 változat,lehet,itt van a kutya elásva-és többféle motort használtak).Ráadásul zsidó eredetű irások is ezt irták

Tiran egyszer kapott új motort ez volt a 600 lovas DD. Később ezt cserélik a Detroit Diesel 650 lőerős változatára az Achzarit árépítéskor. Az Achzarit későbbi változatai pedig már a Detroit Diesel 8V-92 motor 850 lóerős változatát kapják. Ha lett volna 900 lovas Tiran minek bohóckodtak volna egy 150 pacival gyengébb motorral az Achzaritban?
Igazából ahogy nézem a 900 lovas motort a Merkava I/II-n kívül a Magach 7 kapta meg, minden mást kivontak vagy átépítettek valami egyébnek, sanszosan pont a Libanoni háború tapasztalatai miatt.

második már a nagyobb teljesítményű DD 94 sorozatos motorokat fog kapni

Na erre rosszul emlékeztem, nem 94, hanem Detroit Diesel 92 sorozat. Ugyanez a motor gyengébb 500 lovas változata kerül a HEMTT bizonyos változatiba és az M1070 nehéz vontatókba is. Szóval ez sem volt ismeretlen Izraelnek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 210
33 461
113
A régi könyvekkel, főleg ha magyar (nem fika, csak mondjuk 88-ban nem hiszem, hogy mindenhez hozzáfértek a nyugati cuccokkal kapcsolatban, sanszosan nem nagyon tudtak több forrásból ellenőrizni dolgokat) érdemes óvatosan bánni.
A 70-80as évekbeli könyvek a 650lovas Continental motort is irják.A 90es években viszont már nyugati,és konkrétan izraeli irások is jelentek meg nálunk.Azok irták a 900lovas Continental motort 82es háború idelyén,mint egységes izraeli hk motor (kiemelve ennek logisztikai előnyeit).82es tapasztalat az irások szerint,hogy ez a 900paci kevés a Merkavába,és gyenge hozzá a váltó.Ahogy a Merkava termelése felfutott,elkezték kivonni a régebbi hk-kat,és átépiteni.
Kéne egy fejvakarós szmájli....
Szerintem lehetett olyan feljavitó szett,amivel emelni lehetett a régebbi Continental motor teljesitményét-de mérget azért nem vennék rá.
Anno nekünk is ajánlották az ötvenöcsibe a motorcserét.Többféle motorral,még az 1200lovas Continentalt is.(legalábbis C+D kiállitáson volt plakát-72be is,de abba még a Chally V12Perkinsét is)
Az is lehet,nem kaptak elegendő Continental motort,és DD motorral pótolták
Fenetudja.Itt ahogy körbenézztem a neten,a többség a DD motort irja-de van ami Continentalt
Achzaritba már mindenki egységesen a DD motort irja,az biztos