Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Ti-67 was a generic designation for all Tiran Tanks. The “s” upgrade saw improvements in firepower with a new computerized fire control system, night vision equipment, gun stabilization system.

Mobility was improved with a new Detroit Diesel 8V-71T engine, transmission, improved suspension and changes made to the drivers station


https://tanknutdave.com/israeli-tiran-tank-series/

The Sh'ot Kal (which stands for "Continental" simplified in "Cal") can be distinguished easily by its raised rear deck, so to accommodate a bigger, more efficient American diesel engine. Indeed, they all have a new Continental AVDS-1790-2A diesel engine coupled with an Allison CD850-6 transmission.

https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/Israel/shot.php

This main battle tank is powered by a Teledyne Continental AVDS 1790-6A diesel engine, developing 908 hp.

http://www.military-today.com/tanks/merkava_mk1.htm
Most ránéztem pár oldalra igy a neten,és a Wiki is DD motort ir.Meg a többség.De van olyan is,amelyik Continentalt.
Az én régi könyveim viszont anno egységesen a Continental motort irták (73 után egységesen az M60A3 hajtáslánc minden tankjukba,minusz Isherman-de az akkora már inkább csak kiképzésre használták,és más kategória-bele se félrne).82-ben ugyanaz a Continental motort és Allison váltót irták minden harctéren használt zsidó hk-ba.82 után kifejlesztették a Merkavába a saját váltot,de addig abban is Allison volt egy 900lovas Continental motorral-meg a T55 Tiranban is.(bár Tiranbol volt 5-6 változat,lehet,itt van a kutya elásva-és többféle motort használtak).Ráadásul zsidó eredetű irások is ezt irták
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 521
66 756
113
A vicc az, hogy még a szovjet Arena APS is elég széles szögtartományban védett már:
T-80_Arena_KAZT_Active_Protection_System.png
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Jóember...azért mert még nem láttál ilyet az nem jelenti azt hogy Trophy nem véd a felülről támadó eszközök ellen.
Ezért kéne ALAPOSAN UTÁNANÉZNI ÉS MEGÉRTENI hogyan is működik a rendszer.
Trophy rendszer:
. Az AESA radarok döntötten vannak beépítve ezért mind függőlegesen 0 - és 90 fok között látnak.
trophy_merkava_cu.jpg


- A MEFP (Multiple Explosively Formed Projectile) töltetek egy két szabadságfokú tengelyen forognak víszintesen 180, függőlegesen 90 fokban)
Amikor a radar közeledő célt észlel akkor a rendszer a megfelelő irányba fordítja a töltetet (még eszer: vízszintesen 180 fokban, függőlegesen 90 fokban) és amikor a cél hatótávolságon belül ér akkor elműködik a töltet és kilövi az olvadt fém "cseppeket"
trophy-e1505669685314.jpg


Miután a töltett elműködött kb. 1 sec alatt a rendszer utántölt
Lásd: vidó 0:0:53-nál
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kérjük zárjuk le ezt az ostoba vitát. Tényleg légyszíves tájékozódj mielőtt kijelentesz valamit
Több APS elemzést is végignyálaztam,és mindegyik szerint a Trophy és az Afganit csak a kb 30fokos beesési szögü támadásoktol véd,felette nem.Iron Fist véd 70fokig,de afelett az sem.Trophynak oldalszögben van 180fok mozgásszabadsága,de helyszögben nincs,csak minimális.
De még majd akkor tovább nyálazok
 
T

Törölt tag

Guest
Több APS elemzést is végignyálaztam,és mindegyik szerint a Trophy és az Afganit csak a kb 30fokos beesési szögü támadásoktol véd,felette nem.Iron Fist véd 70fokig,de afelett az sem.Trophynak oldalszögben van 180fok mozgásszabadsága,de helyszögben nincs,csak minimális.
De még majd akkor tovább nyálazok
De Rudi odatette a linket. Mit nyalazol meg?
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
De Rudi odatette a linket. Mit nyalazol meg?
Amit belinkelt,az horizontálisan konkrét adatot ir,360fokban-vagyis körben.
De vertikálisan nem ir konkrétumot,csak egy "kiterjedt magsságú lefedetség" homályos meghatározást.30fok is "kiterjedt magasság"....30fokos kiterjedségű magasság-ami nagyobb a 10foknál....
Egyébként ez csak egy marketing PDF
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 591
4 697
113
Az én régi könyveim viszont anno egységesen a Continental motort irták (73 után egységesen az M60A3 hajtáslánc minden tankjukba,

A régi könyvekkel, főleg ha magyar (nem fika, csak mondjuk 88-ban nem hiszem, hogy mindenhez hozzáfértek a nyugati cuccokkal kapcsolatban, sanszosan nem nagyon tudtak több forrásból ellenőrizni dolgokat) érdemes óvatosan bánni.
M60A3 78-tól készült és ugyanúgy 750 lőerős motorral. Sebességváltója szintén egy továbbfejlesztett Allison. Eredetileg CD-850-5 később CD-850-6A. Az M48 meg még a CD-850-4 el kezdett. Ha belegondolsz az M60 a fejlesztése során nem ment át komoly tömegnövekedésen, mindösszesen 4 tonnával lett nehezebb, a Magach 7 megjelenéséig a tömege nem igazán indokolta az erősebb motort.
Közben utánaolvasva egy egy AVDS 1790-5A és AVDS 1790-6A 80 százalék körül volt kompatibilis egymással. Azt, hogy át lehetett-e a régebbi motort építeni, továbbra sem találtam meg.

82-ben ugyanaz a Continental motort és Allison váltót irták minden harctéren használt zsidó hk-ba.82 után kifejlesztették a Merkavába a saját váltot,de addig abban is Allison volt egy 900lovas Continental motorral-meg a T55 Tiranban is.(bár Tiranbol volt 5-6 változat,lehet,itt van a kutya elásva-és többféle motort használtak).Ráadásul zsidó eredetű irások is ezt irták

Tiran egyszer kapott új motort ez volt a 600 lovas DD. Később ezt cserélik a Detroit Diesel 650 lőerős változatára az Achzarit árépítéskor. Az Achzarit későbbi változatai pedig már a Detroit Diesel 8V-92 motor 850 lóerős változatát kapják. Ha lett volna 900 lovas Tiran minek bohóckodtak volna egy 150 pacival gyengébb motorral az Achzaritban?
Igazából ahogy nézem a 900 lovas motort a Merkava I/II-n kívül a Magach 7 kapta meg, minden mást kivontak vagy átépítettek valami egyébnek, sanszosan pont a Libanoni háború tapasztalatai miatt.

második már a nagyobb teljesítményű DD 94 sorozatos motorokat fog kapni

Na erre rosszul emlékeztem, nem 94, hanem Detroit Diesel 92 sorozat. Ugyanez a motor gyengébb 500 lovas változata kerül a HEMTT bizonyos változatiba és az M1070 nehéz vontatókba is. Szóval ez sem volt ismeretlen Izraelnek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
A régi könyvekkel, főleg ha magyar (nem fika, csak mondjuk 88-ban nem hiszem, hogy mindenhez hozzáfértek a nyugati cuccokkal kapcsolatban, sanszosan nem nagyon tudtak több forrásból ellenőrizni dolgokat) érdemes óvatosan bánni.
A 70-80as évekbeli könyvek a 650lovas Continental motort is irják.A 90es években viszont már nyugati,és konkrétan izraeli irások is jelentek meg nálunk.Azok irták a 900lovas Continental motort 82es háború idelyén,mint egységes izraeli hk motor (kiemelve ennek logisztikai előnyeit).82es tapasztalat az irások szerint,hogy ez a 900paci kevés a Merkavába,és gyenge hozzá a váltó.Ahogy a Merkava termelése felfutott,elkezték kivonni a régebbi hk-kat,és átépiteni.
Kéne egy fejvakarós szmájli....
Szerintem lehetett olyan feljavitó szett,amivel emelni lehetett a régebbi Continental motor teljesitményét-de mérget azért nem vennék rá.
Anno nekünk is ajánlották az ötvenöcsibe a motorcserét.Többféle motorral,még az 1200lovas Continentalt is.(legalábbis C+D kiállitáson volt plakát-72be is,de abba még a Chally V12Perkinsét is)
Az is lehet,nem kaptak elegendő Continental motort,és DD motorral pótolták
Fenetudja.Itt ahogy körbenézztem a neten,a többség a DD motort irja-de van ami Continentalt
Achzaritba már mindenki egységesen a DD motort irja,az biztos
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
746
1 244
93
Olvasd már el kérlek a februárban kiadott cikkemet a témában...
Senkit nem érdekel a Silka nagyobb tűzgyorsasága. A lövedékeknek telitalálat kell. Az AHEAD lőszer meg olyan, fél-1 méteres átmérőjű lövedékekkel tüzelné, nem 23 mm-rel


Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem. Két azonos szórású és űrméretű lövegnél.
De AHEAD vs csapódó gyújtónál labdába nem rúg.

Erre.
https://htka.hu/2020/02/27/legvedelmi-tuzerseg-szamokban/
Jogos a felháborodás, ez a cikk valahogy elkerülte a figyelmem. Nem sok időm volt akkoriban fórumozni. Most elolvastam.

Az alábbi dolog érdekelne, hogyan néz ki folyamatában(IFV):
Noha radarjuk nincs, de optikai (IR vagy látható fény tartományban működő) érzékelőjük van, és a kontrasztkülönbség elvén képesek a mozgó célpontokat is követni, a távolság-megállapításra pedig a lézeres távolságmérő elvileg alkalmas a reális lőtávolságon belül, tehát a drónok elleni alkalmazás legalábbi elvi szinten elképzelhető, ha azok észlelése és felderítés megoldott.

Ha valaki tud videót, vagy rövid leírást, hogy egy IFV vagy MBT hogyan keres, követ, és “céloz be” bármilyen célpontot automatikusan, azt megköszönöm. A ballisztikai számítógép, hogyan jeleníti meg a lövés helyét, mit csinál az irányzó stb. Azt hiszem ez szorosan összefügg a topic témájával :)
 
S

speziale

Guest
Masztiff

"Egyrészt a most beszerzésre kerülő harcjárművökön lesz APS+ERA,"

Igen? Konkrétan milyen és hogy helyezkednek el a járműveken?

"A Gepárdot felejtsd el szerintem, a Skyranger fényévekkel van előtte."

Ez tény, de a mondandóm lényege ezek szerint nem jött át. Nem konkrétan a Gepárdok kohóból való kimentéséről prédikáltam, hanem arról, hogy nincs helyette semmi korszerű. Ez a Skyranger valahol rendszerben áll? Tudtommal nem.

Hát a telepített változata - Mantis - Afganisztánban védi valamelyik bázist...
Az mondjuk érdekes lenne hogy az ott hogy muzsikál
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Jogos a felháborodás, ez a cikk valahogy elkerülte a figyelmem. Nem sok időm volt akkoriban fórumozni. Most elolvastam.

Az alábbi dolog érdekelne, hogyan néz ki folyamatában(IFV):
Noha radarjuk nincs, de optikai (IR vagy látható fény tartományban működő) érzékelőjük van, és a kontrasztkülönbség elvén képesek a mozgó célpontokat is követni, a távolság-megállapításra pedig a lézeres távolságmérő elvileg alkalmas a reális lőtávolságon belül, tehát a drónok elleni alkalmazás legalábbi elvi szinten elképzelhető, ha azok észlelése és felderítés megoldott.

Ha valaki tud videót, vagy rövid leírást, hogy egy IFV vagy MBT hogyan keres, követ, és “céloz be” bármilyen célpontot automatikusan, azt megköszönöm. A ballisztikai számítógép, hogyan jeleníti meg a lövés helyét, mit csinál az irányzó stb. Azt hiszem ez szorosan összefügg a topic témájával :)
Ami azt illeti,ha átkukkolsz a Mbombe/Barys rovatba,ott van a még prototipus állapotú Ansar torony,ami alkalmas légvédelmi feladatokra.A felderitő tüzvezető rendszerébe már egy földi és légi célokra is jó minilokátor is van.A tüzvezető rendszer 5célt tud automatikusan követni,és parancsra leküzdeni-baromi gyorsan fejlődik az elektronika
 
  • Tetszik
Reactions: zulu

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 591
4 697
113
A 70-80as évekbeli könyvek a 650lovas Continental motort is irják.A 90es években viszont már nyugati,és konkrétan izraeli irások is jelentek meg nálunk.Azok irták a 900lovas Continental motort 82es háború idelyén,mint egységes izraeli hk motor (kiemelve ennek logisztikai előnyeit).82es tapasztalat az irások szerint,hogy ez a 900paci kevés a Merkavába,és gyenge hozzá a váltó.Ahogy a Merkava termelése felfutott,elkezték kivonni a régebbi hk-kat,és átépiteni.
Kéne egy fejvakarós szmájli....
Szerintem lehetett olyan feljavitó szett,amivel emelni lehetett a régebbi Continental motor teljesitményét-de mérget azért nem vennék rá.
Anno nekünk is ajánlották az ötvenöcsibe a motorcserét.Többféle motorral,még az 1200lovas Continentalt is.(legalábbis C+D kiállitáson volt plakát-72be is,de abba még a Chally V12Perkinsét is)
Az is lehet,nem kaptak elegendő Continental motort,és DD motorral pótolták
Fenetudja.Itt ahogy körbenézztem a neten,a többség a DD motort irja-de van ami Continentalt
Achzaritba már mindenki egységesen a DD motort irja,az biztos

650 lovas Continental motort én eddig sehol sem láttam. Tudsz adni egy típusnevet?
Ha nézzük az idővonalat is, akkor sem a 900, sem a 650 lovas, hanem a 750 lovas Continental lett volna logikus, hiszen abból volt egy rahedli az M48/M60/Sho't Kal miatt. Ha megnézed, a 750 lovas motor elvolt az 55 tonnás M60A3, az 52 tonnás Sho't Kal ban is. Luxus lett volna a közel 10 tonnával alacsonyabb tömegű Tiranba egy 900 lóerős motor. A Magachba is akkor kerül be a 900 lóerős motor a Merkavából, mikor már belekarcol a 60 tonnába. Ilyen pedig a Magach 7 meg a néhány darabos Magach 6 Bet Gal Batash, ami tulajdonképpen a Magach 7 előfutára.
Tudtommal az izraeli harckocsik közül ez a 3 M60 variáció kapta meg a Continental 900 lóerős motorját az eredetileg is ezzel tervezett Merkavákat leszámítva.
Magach 6 Bet Gal Batash
gal_batash.png

Magach 7A
ve_mbt_magach7a_p01.jpg

Magach 7C
magach_7.jpg

Legkönnyebben a torony formájáról lehet őket megkülönböztetni.

Szóval szerintem a 82-es háborúban az izraeli csapatok minimum 3 motort használtak a harckocsijaikban. A DD 71 sorozatot a Tiranban, az AVDS 1790-2 750 lóerős motorcsalád változatait az M48/M60/Sho't harckocsikban, valamint az előbbi motorral szoros rokonságban álló és azzal nagymértékben, de nem teljesen megegyező AVDS 1790-5/6 típusú, 900 lóerős motorokat a Merkavák korai változataiban.
Mondom nem logikátlan a DD motor sem, hiszen az volt az M109-ben, M107-ben meg az M110-ben is, illetve van olyan elméletem is, hogy az izraeli tankszállító teherautókban is esélyes a DD 71 sorozatú motor. Ja meg egy barom vagyok, hiszen hegyekben állt az M113 alapú minden a nagyon közeli rokon DD 53 motorokkal.
Ez itt egy FTF vontató amibe szereltek V6/V8/V12 Detroit Diesel 71 motorokat.
Israeli_tank_transporter.jpg

Mack DM895SX szintén létezett DD 71 motorral is.
34555086080_605f9f629c.jpg



A Tiran harckocsik a Sherman és az M109-ből is ismerős Detroit Diesel 71-es motorcsalád cirka 600 lóerő körüli motorját kapták.

Na, nagyon sok utánajárás után azt találtam, hogy ezt rosszul tudtam. A Sherman soha nem kapta meg a Detroit Diesel motort, az csak egy utolsó terv volt. Végig az ötvenes évek elején beépített Continental és Cummins motorokkal pötyögtek. A NIMDA akart csinálni egy egységesítő korszerűsítést a DD 71 motorok felhasználásával, azonban erre az izraeli példányokban már nem került sor. Ellenben a Csillének eladott gépekbe beépítették a DD 8V-71T motorokat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
650 lovas Continental motort én eddig sehol sem láttam. Tudsz adni egy típusnevet?
Ha nézzük az idővonalat is, akkor sem a 900, sem a 650 lovas, hanem a 750 lovas Continental lett volna logikus, hiszen abból volt egy rahedli az M48/M60/Sho't Kal miatt. Ha megnézed, a 750 lovas motor elvolt az 55 tonnás M60A3, az 52 tonnás Sho't Kal ban is. Luxus lett volna a közel 10 tonnával alacsonyabb tömegű Tiranba egy 900 lóerős motor. A Magachba is akkor kerül be a 900 lóerős motor a Merkavából, mikor már belekarcol a 60 tonnába. Ilyen pedig a Magach 7 meg a néhány darabos Magach 6 Bet Gal Batash, ami tulajdonképpen a Magach 7 előfutára.
Tudtommal az izraeli harckocsik közül ez a 3 M60 variáció kapta meg a Continental 900 lóerős motorját az eredetileg is ezzel tervezett Merkavákat leszámítva.
Magach 6 Bet Gal Batash
gal_batash.png

Magach 7A
ve_mbt_magach7a_p01.jpg

Magach 7C
magach_7.jpg

Legkönnyebben a torony formájáról lehet őket megkülönböztetni.

Szóval szerintem a 82-es háborúban az izraeli csapatok minimum 3 motort használtak a harckocsijaikban. A DD 71 sorozatot a Tiranban, az AVDS 1790-2 750 lóerős motorcsalád változatait az M48/M60/Sho't harckocsikban, valamint az előbbi motorral szoros rokonságban álló és azzal nagymértékben, de nem teljesen megegyező AVDS 1790-5/6 típusú, 900 lóerős motorokat a Merkavák korai változataiban.
Mondom nem logikátlan a DD motor sem, hiszen az volt az M109-ben, M107-ben meg az M110-ben is, illetve van olyan elméletem is, hogy az izraeli tankszállító teherautókban is esélyes a DD 71 sorozatú motor. Ja meg egy barom vagyok, hiszen hegyekben állt az M113 alapú minden a nagyon közeli rokon DD 53 motorokkal.
Ez itt egy FTF vontató amibe szereltek V6/V8/V12 Detroit Diesel 71 motorokat.
Israeli_tank_transporter.jpg

Mack DM895SX szintén létezett DD 71 motorral is.
34555086080_605f9f629c.jpg





Na, nagyon sok utánajárás után azt találtam, hogy ezt rosszul tudtam. A Sherman soha nem kapta meg a Detroit Diesel motort, az csak egy utolsó terv volt. Végig az ötvenes évek elején beépített Continental és Cummins motorokkal pötyögtek. A NIMDA akart csinálni egy egységesítő korszerűsítést a DD 71 motorok felhasználásával, azonban erre az izraeli példányokban már nem került sor. Ellenben a Csillének eladott gépekbe beépítették a DD 8V-71T motorokat.
Bocsánat,elirtam-750lovas.
Nincsennek nálam az öreg könyveim-nagyrészük nincs is meg.
Shermanoknál egységesen mindenki egy 450lovas V8 Cummins motort irt,a mindenféle átépitett változatokba is.Chileieknek új motort kaptak,én már nem emlékszem milet,csak arra,hogy ehez át kellett épiteni a hátsórészt.
Mindenki egységes motornak a Continental motort irta anno.60as években még a 750lovas,miután megjelent a 900lovas változatot (továbbra is élek a gyanúpörrel,hogy a régebbi motorokat nagyjavitáskor feljavitották-Super M60 kapcsán olvastan ilyen feljavitószetröl,de mondjuk az már a 90es évek eleje-csak kéne egy fejvakaros smájli).Bocs,de az alváltozat jelzéseket sose tudtam.Csakhogy volt a 750,900 és 1200lovas változatok.(XM1 Abramsba készült egy 1450?lovas dizel is,de azthiszem az új tipus volt).Nem emlékszem,hogy anno bármelyikben is irtak volna a DD motorrol izraeli hk-ba (az átépitett lövészszállitokba igen).A búr Centurionokba viszont mindenki DD motort irt (meg az export Vickers Mk3-okba).
De mivel most a neten a 90% ugyanezt irja-alighanem nem volt tűpontos az akkori irás.
Nem ez lenne az első alkalom,hogy kiderül,mégsem úgy volt valami,ahogy anno olvastam.Ilyenkor nincs más dolgom,mint megköszönni a helyreigazitást,tudásfrissitést
Danke schön
 
W

Wilson

Guest
Ha az örmény légvédelmet nem kell komolyan venni, akkor a világon nem létezik komolyanvehető légvédelem! Az azeri drónok bármelyik NATO tagállamban ugyanezt a pusztítást végeznék a tehetetlen légvédelemmel szemben! A világ összes légvédelme elavult, amikor az elmúlt években alulbecsülték a drónok jelentette fenyegetést. A nem drónok elleni harcban viszont az örmény légvédelem komoly tényező! Azt hittem már az előbb megértetted ezt!

A Magyarországon most beszerzés alatt álló NASAMS rendszer nem élné túl a háború első huszonnégy óráját Azerbadzsánnal szemben!

Már miért végeznének ugyanolyan pusztítást? Azt felejted el hogy a jelentős NATO tagállamok rendelkeznek légierővel elint/sigint/awacs képességgel modern légvédelmi rendszerekkel úgy,hogy egy ilyen támadásnál ezek a drónok szépen lepotyognának az égből.És ha már szó volt a Stryker-l a napokban felkerült egy videó a netre az év elején az amerikai hadsereg által lefolytatott teszteléséről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
Már miért végeznének ugyanolyan pusztítást? Azt felejted el hogy a jelentős NATO tagállamok rendelkeznek légierővel elint/sigint/awacs képességgel modern légvédelmi rendszerekkel úgy,hogy egy ilyen támadásnál ezek a drónok szépen lepotyognának az égből.És ha már szó volt a Stryker-l a napokban felkerült egy videó a netre az év elején az amerikai hadsereg által lefolytatott teszteléséről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy ilyen jármű hatósugara drónok ellen 7-8 km, ráadásul a radarja ha működik akkor elárulja hogy hol van.
Kiszámoltad már hány ilyen járműre lenne szükség hogy egy nem nagy, csak mondjuk egy pár száz km-es fronton bevédjenek minden tankot, radart, parancsnoki központot és utánpótlást?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 304
113
Egy ilyen jármű hatósugara drónok ellen 7-8 km, ráadásul a radarja ha működik akkor elárulja hogy hol van.
Kiszámoltad már hány ilyen járműre lenne szükség hogy egy nem nagy, csak mondjuk egy pár száz km-es fronton bevédjenek minden tankot, radarr, parancsnoki központot és utánpótlást?
Igazabol szerintem boven eleg ha a harcjarmuvek atgm inditoi helyere van nehany legvedelmi raketa /1-2/ telepitve es par erosebb radarral lefedve a harcter. Tobb hullamsavba /ebbe a fix radarok is besegithetnek./ maganak a kozellegvedelemnek es a harcjarmuvek on legvedelmi kepessege akkor kell hogy aktiv legyen amikor a nagy radarok jelzik hogy gaz van. Es egy szakasz esetebe nem biztos hogy annak a jarmunek kell inditania vagy van az optimalisabb inditasi pozicioba amelyik veszelybe van. Az adats pl hasonlo elven mukodott ugye kombinalt foldi es legicel elleni raketa volt./ nekunk meg kombinalt sem kellene pl a lynxre hisz 4 raketanak van hely.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
W

Wilson

Guest
Egy ilyen jármű hatósugara drónok ellen 7-8 km, ráadásul a radarja ha működik akkor elárulja hogy hol van.
Kiszámoltad már hány ilyen járműre lenne szükség hogy egy nem nagy, csak mondjuk egy pár száz km-es fronton bevédjenek minden tankot, radart, parancsnoki központot és utánpótlást?

Na látod ez egy jó kérdés az amerikai hadsereg az én információm szerint nem kizárólagosan ezzel akarja megoldani a csapatai légvédelmét egy integrált rendszer fontos elemeként tekint a Stryker-e amit az is jelez,hogy az október 2-n aláírt szerződés szerint az első szakaszban 28 példányt gyártanak le de a korábban bejelentették,hogy maximum 144 db fognak legyártani belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 837
36 464
113
Egy ilyen jármű hatósugara drónok ellen 7-8 km, ráadásul a radarja ha működik akkor elárulja hogy hol van.
Kiszámoltad már hány ilyen járműre lenne szükség hogy egy nem nagy, csak mondjuk egy pár száz km-es fronton bevédjenek minden tankot, radart, parancsnoki központot és utánpótlást?
Azon gondolkodám,hogy egy ilyen BT féle dront mennyire tudják befogni az IR
MANPADok?