Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Ejnye-bejnye micsoda hanyagság történt nekik nem szóltak Maróthék,hogy Viktorék nem szeretik,hogy ha a magyar bejelentés előtt valakinek eljár a szája.:)
Én ezt a beszerzést már itt több mint egy éve is mondtam, de páran lehurrogtak, hogy miért is vennénk "még csak proto" -gépeket...
Kiváncsian várom a történet végét... :rolleyes:
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
Még nem. Most éppen állítólag holnap délelőtt jön...
"...
Megérkezett a budapesti repülőtérre Dohából az az Airbus A330-200F típusú, szélestörzsű áruszállító repülőgép, amelyet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) vásárolt meg a Qatar Airwaystől.

A repülőgép 2020. október 18-án, vasárnap repült át Dohából új bázisára, Budapestre, és 9 óra 46 perckor szállt le Ferihegyen. A repülőgép a katari légitársaság szürke és fehér alapszíneit viseli, de a feliratokat és logókat eltávolították róla.

A repülőgépet a HA-LHU magyar polgári lajstromjel alatt vette nyilvántartásba a hatóság. ..."

https://airportal.hu/megerkezett-budapestre-a-magyar-allam-szelestorzsu-aruszallito-repulogepe/
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
Ejnye-bejnye micsoda hanyagság történt nekik nem szóltak Maróthék,hogy Viktorék nem szeretik,hogy ha a magyar bejelentés előtt valakinek eljár a szája.:)
2017-ben már leírta Carlos Baptista Jr., hogy KC390 lesz... (olvasd a kommenteket)

https://www.defensenews.com/air/2017/12/08/hungarian-military-to-purchase-transport-aircraft-helos/
4faf0432f50fc5e62b589452c41b4e16.png

Hol is dolgozik az ürge?
https://www.facebook.com/baptistajunior
 
K

kamm

Guest
2017-ben már leírta Carlos Baptista Jr., hogy KC390 lesz... (olvasd a kommenteket)

https://www.defensenews.com/air/2017/12/08/hungarian-military-to-purchase-transport-aircraft-helos/
4faf0432f50fc5e62b589452c41b4e16.png

Hol is dolgozik az ürge?
https://www.facebook.com/baptistajunior

Kar, hogy akkor meg rajta kivul senki mas nem tudta, meg mi sem. :D


Vegre valami... mindegy most mar, csak jojjon valami, komolyan.
Egy vicc, hogy semmilyen gep rampas nincs.

Amugy nincs az meg lezarva, marpedig ha valaki, akkor a vedelmi miniszter biztosan jol tudhatja: "governo da Hungria está muito próximo de acertar" ez kb a magyar kormany nagyon kozel van a megallapodashoz - azaz valamiben meg nem sikerult megegyezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?
Mondom,ha occson kijön.....
Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 781
30 562
113
Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?

Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
Ami azt illeti,ott kicsit mást értenek tartós tárolás alatt,mint nálunk.Az ott tárolás,nem rohasztás.Ami nálunk folyik,azért jobb helyeken 500év kőtörést adnának.....
Arrafelé rendszeresen előfordul,hogy 5,10 év,vagy akár hosszabb tárolás után is kikonzerválják,és repülnek a tartós tárolásba helyezett gépekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?
Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
A Viking konzerválva van 1 sivatagi fennsíkon, ahol ritkább a levegő és még ritkább az eső - tehát kevesebbet rohad 10 év alatt, mint nálunk a MiG 1 tél alatt. Következésképp jó állapotban lehet, mivel /szállítógéppé alakítva/ szóba került a C-2 váltótípusaként...
Az már más kérdés, hogy a tiltrotoros Osprey lesz a szállítógép, így a Viking jövője továbbra is bizonytalan...
 
K

kamm

Guest
K

kamm

Guest
Atlas cockpit oldalrol:

Airbus_A400M_cockpit_ILA2014.jpg


Azert ez is dögös. :)

Te most komolyan a kijelzők méretével méred, hogy mennyire modern egy gép?

Nem a gep, hanem hogy mennyire modern a cockpitje, igen, azt jol mutatja. Nem csak a merete miatt, hanem például attol flebixilisebb, azaz reconfigurable stb. Szerinted miert haladunk nagyobb kijelzok fele evtizedek ota?
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 919
13 715
113
Atlas cockpit oldalrol:

Airbus_A400M_cockpit_ILA2014.jpg


Azert ez is dögös. :)



Nem a gep, hanem hogy mennyire modern a cockpitje, igen, azt jol mutatja. Nem csak a merete miatt, hanem például attol flebixilisebb, azaz reconfigurable stb. Szerinted miert haladunk nagyobb kijelzok fele evtizedek ota?
Ok, már csak arra lennék kíváncsi, hogy egy 12es képernyő miért kevésbé konfigurálható szerinted mint egy 15s?

Egy ponton túl csak kényelmi szempont a nagyobb kijelző, meg perszejól mutat, de a kisebben ismegjeleníthető ugyanaz a mennyiségű adat.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Ok, már csak arra lennék kíváncsi, hogy egy 12es képernyő miért kevésbé konfigurálható szerinted mint egy 15s?

Egy ponton túl csak kényelmi szempont a nagyobb kijelző, meg perszejól mutat, de a kisebben ismegjeleníthető ugyanaz a mennyiségű adat.

Pont az ellenkezoje.
Egy 15" meg ertekelhetoen lehet akar horizontalisan is ketteosztani avagy 60/40, akarmi, egy 12" mar max vertikalisan es az is hasznalhatatlan kicsi lesz.
 
K

kamm

Guest
Ja, csak a kisebből meg több van és nem kell osztani szoval ugyanott vagyunk.

Kiveve, hogy hasznalhatatlan barmire, ami meghaladja az egyes kijelzok egyeni meretet, ugye. Azaz pont ott vagyunk, ahol mondtam: a sok 15" kijelzo hasznalata modernebb, felxibilisebb, jobban konfiguralhato es ahogy a technologia halad elore az ezzel parhuzamosan generalt sokkal tobb informaciot kenyelmesen meg lehet jeleniteni rajta, megfelelo felbontasban es meretben.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 919
13 715
113
Kiveve, hogy hasznalhatatlan barmire, ami meghaladja az egyes kijelzok egyeni meretet, ugye. Azaz pont ott vagyunk, ahol mondtam: a sok 15" kijelzo hasznalata modernebb, felxibilisebb, jobban konfiguralhato es ahogy a technologia halad elore az ezzel parhuzamosan generalt sokkal tobb informaciot kenyelmesen meg lehet jeleniteni rajta, megfelelo felbontasban es meretben.
Tipikus bullshit duma, a konkrétumok teljes hiányával.
Ahogy a technika halad előre egyre több információ helyett pont hogy egyre kevesebbet igyekszenek megjeleníteni egy időben, csökkentendő a piloták terhelését.
De sorolj már fel csak pár dolgot ami az elmúlt egy-két évtizedben került be a teherszállító vagy csak simán nagyobb gépek cockpitjének kijelzőjére. Vagy miaz amire használhatatlan, egy kisebb kijelző?
Egy 20 éves gép cockpitje is simán hozza egy mai nagyképernyősét, és minden információt képes megjeleníteni. A különbség csak a méretben van. Attol, hogy nagyobb a kijelző onmagában nem lesz technológiailag modernebb, max csak nagyobb méretben nézhetnek egy radarképet, kb ugyanabban a felbontásban.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1