Szállítógépek váltása a MH-nél

Ejnye-bejnye micsoda hanyagság történt nekik nem szóltak Maróthék,hogy Viktorék nem szeretik,hogy ha a magyar bejelentés előtt valakinek eljár a szája.:)
Én ezt a beszerzést már itt több mint egy éve is mondtam, de páran lehurrogtak, hogy miért is vennénk "még csak proto" -gépeket...
Kiváncsian várom a történet végét... :rolleyes:
 
Még nem. Most éppen állítólag holnap délelőtt jön...
"...
Megérkezett a budapesti repülőtérre Dohából az az Airbus A330-200F típusú, szélestörzsű áruszállító repülőgép, amelyet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) vásárolt meg a Qatar Airwaystől.

A repülőgép 2020. október 18-án, vasárnap repült át Dohából új bázisára, Budapestre, és 9 óra 46 perckor szállt le Ferihegyen. A repülőgép a katari légitársaság szürke és fehér alapszíneit viseli, de a feliratokat és logókat eltávolították róla.

A repülőgépet a HA-LHU magyar polgári lajstromjel alatt vette nyilvántartásba a hatóság. ..."

https://airportal.hu/megerkezett-budapestre-a-magyar-allam-szelestorzsu-aruszallito-repulogepe/
 
Ejnye-bejnye micsoda hanyagság történt nekik nem szóltak Maróthék,hogy Viktorék nem szeretik,hogy ha a magyar bejelentés előtt valakinek eljár a szája.:)
2017-ben már leírta Carlos Baptista Jr., hogy KC390 lesz... (olvasd a kommenteket)

https://www.defensenews.com/air/2017/12/08/hungarian-military-to-purchase-transport-aircraft-helos/
4faf0432f50fc5e62b589452c41b4e16.png

Hol is dolgozik az ürge?
https://www.facebook.com/baptistajunior
 
2017-ben már leírta Carlos Baptista Jr., hogy KC390 lesz... (olvasd a kommenteket)

https://www.defensenews.com/air/2017/12/08/hungarian-military-to-purchase-transport-aircraft-helos/
4faf0432f50fc5e62b589452c41b4e16.png

Hol is dolgozik az ürge?
https://www.facebook.com/baptistajunior

Kar, hogy akkor meg rajta kivul senki mas nem tudta, meg mi sem. :D


Vegre valami... mindegy most mar, csak jojjon valami, komolyan.
Egy vicc, hogy semmilyen gep rampas nincs.

Amugy nincs az meg lezarva, marpedig ha valaki, akkor a vedelmi miniszter biztosan jol tudhatja: "governo da Hungria está muito próximo de acertar" ez kb a magyar kormany nagyon kozel van a megallapodashoz - azaz valamiben meg nem sikerult megegyezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?
Mondom,ha occson kijön.....
Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?

Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
Ami azt illeti,ott kicsit mást értenek tartós tárolás alatt,mint nálunk.Az ott tárolás,nem rohasztás.Ami nálunk folyik,azért jobb helyeken 500év kőtörést adnának.....
Arrafelé rendszeresen előfordul,hogy 5,10 év,vagy akár hosszabb tárolás után is kikonzerválják,és repülnek a tartós tárolásba helyezett gépekkel.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Tudod, ugyan úgy csillaggarázsban vannak az S3-ak, remélem tudod azt is, hogy a mi Mig29-ink is ugyan ott vannak, na azok állapota totálisan kuka akkor egy olyan gépé ami régebb óta van parkolópályán annak milyen lehet?
Hogy jönne ki olcsón? Kb annyiba lenne mint a saját Mig29-ek felújítása, az megéri?
A Viking konzerválva van 1 sivatagi fennsíkon, ahol ritkább a levegő és még ritkább az eső - tehát kevesebbet rohad 10 év alatt, mint nálunk a MiG 1 tél alatt. Következésképp jó állapotban lehet, mivel /szállítógéppé alakítva/ szóba került a C-2 váltótípusaként...
Az már más kérdés, hogy a tiltrotoros Osprey lesz a szállítógép, így a Viking jövője továbbra is bizonytalan...
 
Ha valakinek van haverja kellően magas körökben, szólna neki, hogy ebből a szépségből kérnénk 3-4 darabot? Köszi! :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ha valakinek van haverja kellően magas körökben, szólna neki, hogy ebből a szépségből kérnénk 3-4 darabot? Köszi! :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Hat, ennek a cockpitje 10 evvel van lemaradva az Atlastol es 15 evvel a Milleniumtol:

Kawasaki_C-2_-_Cockpit.jpg


airbus-a400m-atlas-cockpit-ec-404.jpg



KC-390-Cockpit.jpg


Ha oszinte akarok lenni, a brazile (utolso) a legmodernebb, ezekkel a 15" kijelzokkel kabe 20 evig max sw upgrade eleg lesz...
 
Atlas cockpit oldalrol:

Airbus_A400M_cockpit_ILA2014.jpg


Azert ez is dögös. :)

Te most komolyan a kijelzők méretével méred, hogy mennyire modern egy gép?

Nem a gep, hanem hogy mennyire modern a cockpitje, igen, azt jol mutatja. Nem csak a merete miatt, hanem például attol flebixilisebb, azaz reconfigurable stb. Szerinted miert haladunk nagyobb kijelzok fele evtizedek ota?
 
Atlas cockpit oldalrol:

Airbus_A400M_cockpit_ILA2014.jpg


Azert ez is dögös. :)



Nem a gep, hanem hogy mennyire modern a cockpitje, igen, azt jol mutatja. Nem csak a merete miatt, hanem például attol flebixilisebb, azaz reconfigurable stb. Szerinted miert haladunk nagyobb kijelzok fele evtizedek ota?
Ok, már csak arra lennék kíváncsi, hogy egy 12es képernyő miért kevésbé konfigurálható szerinted mint egy 15s?

Egy ponton túl csak kényelmi szempont a nagyobb kijelző, meg perszejól mutat, de a kisebben ismegjeleníthető ugyanaz a mennyiségű adat.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ok, már csak arra lennék kíváncsi, hogy egy 12es képernyő miért kevésbé konfigurálható szerinted mint egy 15s?

Egy ponton túl csak kényelmi szempont a nagyobb kijelző, meg perszejól mutat, de a kisebben ismegjeleníthető ugyanaz a mennyiségű adat.

Pont az ellenkezoje.
Egy 15" meg ertekelhetoen lehet akar horizontalisan is ketteosztani avagy 60/40, akarmi, egy 12" mar max vertikalisan es az is hasznalhatatlan kicsi lesz.
 
Ja, csak a kisebből meg több van és nem kell osztani szoval ugyanott vagyunk.

Kiveve, hogy hasznalhatatlan barmire, ami meghaladja az egyes kijelzok egyeni meretet, ugye. Azaz pont ott vagyunk, ahol mondtam: a sok 15" kijelzo hasznalata modernebb, felxibilisebb, jobban konfiguralhato es ahogy a technologia halad elore az ezzel parhuzamosan generalt sokkal tobb informaciot kenyelmesen meg lehet jeleniteni rajta, megfelelo felbontasban es meretben.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Ha valakinek van haverja kellően magas körökben, szólna neki, hogy ebből a szépségből kérnénk 3-4 darabot? Köszi! :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tényleg tetszetős gép, de ezt sajna egyáltalán nem tervezték burkolatlan pályáról történő üzemeltetésre (nem megerősített futómű és relatíve alacsonyan lévő hajtómű).
 
Kiveve, hogy hasznalhatatlan barmire, ami meghaladja az egyes kijelzok egyeni meretet, ugye. Azaz pont ott vagyunk, ahol mondtam: a sok 15" kijelzo hasznalata modernebb, felxibilisebb, jobban konfiguralhato es ahogy a technologia halad elore az ezzel parhuzamosan generalt sokkal tobb informaciot kenyelmesen meg lehet jeleniteni rajta, megfelelo felbontasban es meretben.
Tipikus bullshit duma, a konkrétumok teljes hiányával.
Ahogy a technika halad előre egyre több információ helyett pont hogy egyre kevesebbet igyekszenek megjeleníteni egy időben, csökkentendő a piloták terhelését.
De sorolj már fel csak pár dolgot ami az elmúlt egy-két évtizedben került be a teherszállító vagy csak simán nagyobb gépek cockpitjének kijelzőjére. Vagy miaz amire használhatatlan, egy kisebb kijelző?
Egy 20 éves gép cockpitje is simán hozza egy mai nagyképernyősét, és minden információt képes megjeleníteni. A különbség csak a méretben van. Attol, hogy nagyobb a kijelző onmagában nem lesz technológiailag modernebb, max csak nagyobb méretben nézhetnek egy radarképet, kb ugyanabban a felbontásban.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1