A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Tetszik
Reactions: Anti
Viszont azért vagyok biztos az F-35-ben, mert a Gripen ügylet nem tartana ilyen sokáig. Legalábbis vicces lenne és erőltetett 15 évig elhúzni.

Ennek most semmi ertelme szamomra... a mostani gepeket is fizetjuk meg mindig.
Az hagyjan, de megis hogyan fizetnel ki mondjuk 4 milliard dollart, fele elore, fele utana? :D

Az F-35 szerintem kizart hacsak az amerikaiak nem revidealjak teljesen a legfontosabb policykat a kedvunkert (tech transfer, no strings attached deployment etc.)

Másrészt úgy gondolom, hogy a civil törvény ügyében (benyújtott javaslat a visszavonásra) tett gesztus NASAMS-ot hozhat (egyelőre bejelentést természetesen) rövid időn belül.
További prognózisom, hogy APC, valamint géppuska beszerzés helyett gyártás lesz. Ebben az esetben az a megérzésem, hogy a németekkel lesz még (vagy kisebb horderejű, vagy esetleg hosszabb távú) biznisz, itt a két favoritom a Skyranger és a MEADS.
A török kebabos csodák érkezése viszont egyre bizonytalanabb, valószínűleg halasztást nyer.
A Z2026 (2032) program időben egyre jobban expandol.

Elnyulik, kiterjed (de az felulet inkabb), no stb. :P

Hol talalom?

Nekem ez az egyetlen 4-5 milliardos tetel akkor is gyanus. Ez mar inkab 2 szazadnak fellene meg nem egynek nem - be is b.szna ha bejelentenek hogy vettek egy szazad Gripen meg GlobalEye-t 5 milliardert? :p:D

Igen, +2 szazad lenne.
FYI a Harangozo altal emlegetett 1300 milliard azaz 4-5 milliard koruli osszeg pont a fele a finn HX tenderre beadott sved ajanlatnak, en ezekbol derivaltam +2 szazadot 28-30 E/F plusz esetleg 2 GlobalEye, ha mar lud, legyen kover alapon.... ez siman 15-20 ev kifizetni, raadasul akkor bvaloban teljesulne a Foni es Benokoek alma, hogy mi lennenk a terseg meghatarozo hadereje hirtelen, kozvetlenul a lengyelek utan. :cool: Mar most is vigyorgok, amikor elkepzelem, micsoda sivalkodas meg futkosas lenne a romanoknal a valasz... :D :D :D
 
értsd már meg, hogy simán lehet valaki kommunista 90 évesen 1900ban és 22 évesen 2020-ban is!

Technikailag igen, mert az 1880-asok korul jott Marx Tokeje (a Kommunista Kialtvany joveal elotte), de igazabol egyiekt sem olvasta a kyutya sem az ideologusokon kivul Nemetorszagban sem, nemhogy valami magyar atlagember.
Valosagban aki kommunista, annak semmi koze a leginkabb a neocon globalista gazdasagpolitikat szocialliberalis penzosztogatassal otvozo MSZPhez, igy aztan kizart, hogy Harangozo az lenne.
 
Viszont azért vagyok biztos az F-35-ben, mert a Gripen ügylet nem tartana ilyen sokáig. Legalábbis vicces lenne és erőltetett 15 évig elhúzni.
Másrészt úgy gondolom, hogy a civil törvény ügyében (benyújtott javaslat a visszavonásra) tett gesztus NASAMS-ot hozhat (egyelőre bejelentést természetesen) rövid időn belül.
További prognózisom, hogy APC, valamint géppuska beszerzés helyett gyártás lesz. Ebben az esetben az a megérzésem, hogy a németekkel lesz még (vagy kisebb horderejű, vagy esetleg hosszabb távú) biznisz, itt a két favoritom a Skyranger és a MEADS.
A török kebabos csodák érkezése viszont egyre bizonytalanabb, valószínűleg halasztást nyer.
A Z2026 (2032) program időben egyre jobban expandol.
A vadászgépekről 2022/23-ban lesz döntés, ezt Maróth már lenyilatkozta. Tehát nem sokáig tart a tárgyalás, hanem még nincs abban a fázisban.
A civil törvény módosítására egy EU bíróság kötelezett, itt nincs mozgástere a kormánynak, ez nem gesztus volt, hanem kényszer.

A Skyranger és további RM termék sanszos, amióta a németekkel csatlakoztunk ezekhez a NATO együttműködésekhez. Ez is eldől 2022-ig.
https://euro-sd.com/2020/10/articles/exclusive/19611/nato-air-defence-initiatives/

A kebabos kocsi eldöntött tény, nincs halasztás, decemberben kezdik a leszállítást.
 
Nem lehet, hogy ezeket mind a Kaleta-botrany miatt valtjak le most csendben?



Talan nezd vissza az interjut. Konkrétan egyetlen tetelt emlit, ezen buktak ki, a mereten.

Kommunistazni meg ertelmetlen 2020-ban, amikor a faszi talan 40 ha lehet...
2 titkoszszolgálati vezetőt cseréltek. Mindkettőt a közvetlen helyettese váltja. Ez arra utal, nem elbaszás volt, akkor új ember jönne. Ráadásul az egyikről már kiderült, hogy felfelé bukik. Mondjuk arra kíváncsi leszek, milyen diplomáciai posztot kap és hol.
 
A vadászgépekről 2022/23-ban lesz döntés, ezt Maróth már lenyilatkozta. Tehát nem sokáig tart a tárgyalás, hanem még nincs abban a fázisban.
A civil törvény módosítására egy EU bíróság kötelezett, itt nincs mozgástere a kormánynak, ez nem gesztus volt, hanem kényszer.

A Skyranger és további RM termék sanszos, amióta a németekkel csatlakoztunk ezekhez a NATO együttműködésekhez. Ez is eldől 2022-ig.
https://euro-sd.com/2020/10/articles/exclusive/19611/nato-air-defence-initiatives/

A kebabos kocsi eldöntött tény, nincs halasztás, decemberben kezdik a leszállítást.
Lesz itt török gyártás?
 
Ha ez igaz akkor orszagvedelmi szempontbol melyik lenne az optimalisabb
  • ~45 Gripen
  • vagy fene tudja mennyi F-35, oke, legyen mondjuk "legalabb" 20 de az is nyilvan szempont hogy a katari fele "buta" valtozatot kapnank-e(mondjuk ez eleg valoszinu ha lesz egyaltalan olyan valtozat is) vagy pedig a telivert
 
A vadászgépekről 2022/23-ban lesz döntés, ezt Maróth már lenyilatkozta. Tehát nem sokáig tart a tárgyalás, hanem még nincs abban a fázisban.
A civil törvény módosítására egy EU bíróság kötelezett, itt nincs mozgástere a kormánynak, ez nem gesztus volt, hanem kényszer.

A Skyranger és további RM termék sanszos, amióta a németekkel csatlakoztunk ezekhez a NATO együttműködésekhez. Ez is eldől 2022-ig.
https://euro-sd.com/2020/10/articles/exclusive/19611/nato-air-defence-initiatives/

A kebabos kocsi eldöntött tény, nincs halasztás, decemberben kezdik a leszállítást.
Ez a nincs halasztás akkor legyen kijelentve ha itt lesznek.
 
Ha ez igaz akkor orszagvedelmi szempontbol melyik lenne az optimalisabb
  • ~45 Gripen
  • vagy fene tudja mennyi F-35, oke, legyen mondjuk "legalabb" 20 de az is nyilvan szempont hogy a katari fele "buta" valtozatot kapnank-e(mondjuk ez eleg valoszinu ha lesz egyaltalan olyan valtozat is) vagy pedig a telivert
Nem vagyok benne biztos, hogy nem e a Gripennek kellene lennie az utolsó pilótával a levegőbe felszálló magyar harci gépünknek! Talán jó forgatókönyv lenne, hogy kibekkeljük 2040-ig a Gripennel és utána pedig egyből egy pilóta nélküli hatodik generációra váltunk, ami alapvetően autonóm módon vív légiharcot és hajt végre támadóműveletet, de drónként is használható távvezérléssel. Ha más nem, akkor a Aero-Saab-valami magyar projektcég keretében az L-39NG-t mint tesztpadot használva kifejleszteni egy MI vezérelte pilóta nélküli rendszert és azt egy Neuron jellegű, de annál valamivel nagyobb gépbe applikálni a Gripen meglévő rendszereinek jelentős részét felhasználva hozzá, hogy ezzel is drasztikusan csökkentsük a fejlesztési költségeket!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nem vagyok benne biztos, hogy nem e a Gripennek kellene lennie az utolsó pilótával a levegőbe felszálló magyar harci gépünknek! Talán jó forgatókönyv lenne, hogy kibekkeljük 2040-ig a Gripennel és utána pedig egyből egy pilóta nélküli hatodik generációra váltunk, ami alapvetően autonóm módon vív légiharcot és hajt végre támadóműveletet, de drónként is használható távvezérléssel. Ha más nem, akkor a Aero-Saab-valami magyar projektcég keretében az L-39NG-t mint tesztpadot használva kifejleszteni egy MI vezérelte pilóta nélküli rendszert és azt egy Neuron jellegű, de annál valamivel nagyobb gépbe applikálni a Gripen meglévő rendszereinek jelentős részét felhasználva hozzá, hogy ezzel is drasztikusan csökkentsük a fejlesztési költségeket!

Szerintem még nagyon sokáig szükség lesz pilóta-vezérelte gépekre; az már más kérdés, hogy remote carrierek viszik majd azokat a drónokat, amik valójában végzik majd a küldetéseket, amiket a pilota (vagy +1 személy) kiad nekik, miközben a háttérben (az ellenséges erök HMZ-jén kívül) marad kvázi láthatatlanul (jellemzöen valószínüleg nagyon magasan is).
Az RC-k és a drónok is többnyire autonómok lesznek (AI-val), de a mission-t helyben adja majd az anyarepzi (infrával vagy még az is lehet, hogy fizikai kontakton keresztül).

Legalábbis most így néz ki.
Persze 20 év alatt lehet valami olyan változás, hogy ilyenre nem lesz szükség, mert pl müholdról irányítasz majd valamilyen biztonságos csatornán. De ilyen egyelöre nem játszik.

Az Aero-val én (is) RC irányba indulnék. A Saab ebben természetes partner lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Viszont azért vagyok biztos az F-35-ben, mert a Gripen ügylet nem tartana ilyen sokáig. Legalábbis vicces lenne és erőltetett 15 évig elhúzni.
Másrészt úgy gondolom, hogy a civil törvény ügyében (benyújtott javaslat a visszavonásra) tett gesztus NASAMS-ot hozhat (egyelőre bejelentést természetesen) rövid időn belül.
További prognózisom, hogy APC, valamint géppuska beszerzés helyett gyártás lesz. Ebben az esetben az a megérzésem, hogy a németekkel lesz még (vagy kisebb horderejű, vagy esetleg hosszabb távú) biznisz, itt a két favoritom a Skyranger és a MEADS.
A török kebabos csodák érkezése viszont egyre bizonytalanabb, valószínűleg halasztást nyer.
A Z2026 (2032) program időben egyre jobban expandol.

Hát nem tudom én nem hiszem,hogy F-35 veszünk számomra sokkal logikusabb választás lenne,ha a Gripenek maradnának,de ha viccesre akarom venni a dolgot akkor bizony vannak jelek az F-35-k érkezésére mivel,ma délelőtt a 47-s debreceni bevezető szakaszánál a repülőtérnél két HM katonai térképészet feliratú pick up az út mellett és a személyzet lézerszkenner-e a környéket.Szerintem ez biztos jel arra,hogy két F-35-s századot veszünk és emiatt kibővítik a debreceni repülőteret de az is lehet,hogy építenek mellé egy újat:-)a sok ott parkoló Wizz air-s gép mellett üdítő látvány lenne 24 db F-35-s:-):-).De komolyra fordítva szót nekünk túl drága lenne az
F-35 és még drágább lenne nekünk az üzemeltetése.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
Hát nem tudom én nem hiszem,hogy F-35 veszünk számomra sokkal logikusabb választás lenne,ha a Gripenek maradnának,de ha viccesre akarom venni a dolgot akkor bizony vannak jelek az F-35-k érkezésére mivel,ma délelőtt a 47-s debreceni bevezető szakaszánál a repülőtérnél két HM katonai térképészet feliratú pick up az út mellett és a személyzet lézerszkenner-e a környéket.Szerintem ez biztos jel arra,hogy két F-35-s századot veszünk és emiatt kibővítik a debreceni repülőteret de az is lehet,hogy építenek mellé egy újat:)a sok ott parkoló Wizz air-s gép mellett üdítő látvány lenne 24 db F-35-s:):).De komolyra fordítva szót nekünk túl drága lenne az
F-35 és még drágább lenne nekünk az üzemeltetése.

Hozzátenném, nem hiszem hogy az amcsik hozzájárulnának a bevetésükhöz mondjuk a románok ellen.
A gépet le tudnák tiltani elektronikus úton, de javíts ki ha tévedek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0