Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
Érdekes, hogy pont a Totalcaron jelenik meg egy ilyen "cikk".
Ja, gyerekkoromban Vácon laktam a régi 2-es mellett. Hétvégén, amikor elindultak hazafelé az emberek a Dunakanyarból Dunakesziig, de néha Gödig állt a sor Pest felé. Na akkor mi volt előbb? A forgalom, vagy az út? A térkép amit bemutat nagyon mulatságos, mert lehet, hogy a középmezőnyben vagyunk, de K-Európa látványosan lemaradva mögöttünk, Nyugat meg elöttünk kilométerekkel, ráadásul pl. a britt sárga inkább vörös, aki ismeri a dual carriageway fogalmát annak nem kell magyarázni, hogy mi a trükk. Lehet, hogy nem autópálya (mert az az M... akárhány) de gyakorlatilag meg az. Úgy is használják. Na lehet mg sorolni napestig a hülyeségeket. Például azt is, hogy a grafikon alapján a legnagyobb csoport az autósoké, még ha összesítve nem is ők vannak többségben, bár kérdéses a mintavétel, meg az átfedések a csoportok közt stb. hiszen statisztika. Na mindegy, csak felbasz mindig, amikor jönnek az okos megmondások. Nem baj, ha próbálunk valamit tenni a tömegközlekedésért, stb, sőt, de ne már sötétzölden.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
WHO szerint orvosok száma per 1000 lakós:
Hazánk: 3,23. Franciák:3,24. Nèmetorsz: 4,33. Svèd: 5,40. GB: 2,81. Ausztria: 5,14. Japàn: 2,41. Lengyel: 2,40. Ott a statisztika 140 országra. Nagyon érdekes....
És ezek milyen adatok alapján készültek? Foglalkoztatási vagy orvosi kamarai tagság alapján?
Mert ha az utóbbi, akkor a magyar (és lengyel) adatok egy jelentős része minimum 2 helyen is szerepel. ;)
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
A földrengéssel kapcsolatban, nagyon sok, a térképen is nyomon követhető adatok vannak /PC & egérke, nagyítható, tekerhető, jelölve a frisset, rákattintva az adat jön fel/

http://foldrenges.hu/

Az időadat most 2 órás késésben van, mert csak. :)

Megnézhető, hogy MO-on is van aktivitása a földkéregnek, de nagyon bőven, mivel az afrikai alapzat észak felé vándorol az izzó magmán / Óhhh Lucifer :D /.

https://pangea.blog.hu/2017/05/03/alfred_wegener_es_a_kontinensvandorlas_elmelete

Ezt meg kéne nézni, de regisztrálni kellene, amit nem nagyon szeretek. :eek:

960.jpg


https://www.mozaweb.hu/Extra-3D_modell-A_kontinensek_vandorlasa-12028
A földkéregnek mindenhol van aktivitása, a lemezek bizony vándorolnak. Itt nálunk több törésvonal is van, de ezek nem jelentenek akkora veszélyt (már amennyiben egy 5-6-os maximum földrengés nem az :() Mondjuk hozzánk legközelebb, igazi problémás lemezszegélyek az Olaszokat érintik és Romániát, Bukarestet néha eltörli egy komolyabb földrengés. :)

Ezen a képen (nem teljesen mai már és azóta is kicsit módosult, de most jó lesz) látszanak a dél-keleti (Európához viszonyítva) (főbb) törésvonalak és a mozgások iránya, valamint a tektonikus lemezek. Lehet rajta keresgélni, és értelmezni a földrengéseket, miért pont ott, és miért akkora amekkora. Hogy jobban érthető legyen, Afrika enyhén forog az óramutató járásával megegyezően, az egész olasz csizma tolódik rá a balkánra, a Kárpát-medence déli része nyomul északkeletre, aztán ott az Anatólia és a Balkán közt az az érdekes törésvonal...van is ott rengeteg földrengés.

8411242_orig.jpg
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Anatóliában a földrengések és nyomukban kitört vulkánok már eltöröltek egy civilizációt 3300 éve (és nyomorba taszították a fél világot).
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 695
113
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/10/31/4_intezkedes_amitol_csak_tobb_lesz_a_dugo/

Mai házifeladat: keressük meg a hibákat a cikkben. Ha azt mondom erős csúsztatás akkor ez a cikk jut eszembe.

Ettől az új totálkáros tamagocsitól csak ilyen cikkek jöttek eddig. Felbüfögi a kötelező, netről összeszedett paneleket. Ismeret, tapasztalat láthatóan nulla. Minő véletlen, hogy van egy biciklis blogja is.

Mondjuk a totalcar már régóta szar, talán sohasem volt jó, csak ugye nem nagyon volt más..
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 911
13 699
113
A földkéregnek mindenhol van aktivitása, a lemezek bizony vándorolnak. Itt nálunk több törésvonal is van, de ezek nem jelentenek akkora veszélyt (már amennyiben egy 5-6-os maximum földrengés nem az :() Mondjuk hozzánk legközelebb, igazi problémás lemezszegélyek az Olaszokat érintik és Romániát, Bukarestet néha eltörli egy komolyabb földrengés. :)

Ezen a képen (nem teljesen mai már és azóta is kicsit módosult, de most jó lesz) látszanak a dél-keleti (Európához viszonyítva) (főbb) törésvonalak és a mozgások iránya, valamint a tektonikus lemezek. Lehet rajta keresgélni, és értelmezni a földrengéseket, miért pont ott, és miért akkora amekkora. Hogy jobban érthető legyen, Afrika enyhén forog az óramutató járásával megegyezően, az egész olasz csizma tolódik rá a balkánra, a Kárpát-medence déli része nyomul északkeletre, aztán ott az Anatólia és a Balkán közt az az érdekes törésvonal...van is ott rengeteg földrengés.

8411242_orig.jpg
A lemeztektonikai mozgásra amit a kéreg alatti folyékony kőzet áramlás befolyásolj, hatással van a felette lévő felsziní réteg vastagság?
Pl. Itt a Kárpát medencei térségben az alacsonyan fekvő régió vs. Kárpárok több ezer méteres hegylánc?
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
A lemeztektonikai mozgásra amit a kéreg alatti folyékony kőzet áramlás befolyásolj, hatással van a felette lévő felsziní réteg vastagság?
Pl. Itt a Kárpát medencei térségben az alacsonyan fekvő régió vs. Kárpárok több ezer méteres hegylánc?
Ez nem ilyen egyszeru, de igen, van hatasa. Bar az igazi hatas az ami a ket tavolodo kozetlemez kozt alakul ki. Ha igeny van raz akkor inditok egy topikot es ott irok egy sorozatot a Foldrol, kereggel, lemezekkel, stb. egyutt. Ha mar van belole egy PhD-m. Nem igazan haditechnika, de sokszor befolyasolta a haborukat ez is.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 461
113
Ez nem ilyen egyszeru, de igen, van hatasa. Bar az igazi hatas az ami a ket tavolodo kozetlemez kozt alakul ki. Ha igeny van raz akkor inditok egy topikot es ott irok egy sorozatot a Foldrol, kereggel, lemezekkel, stb. egyutt. Ha mar van belole egy PhD-m. Nem igazan haditechnika, de sokszor befolyasolta a haborukat ez is.
Nem az ütözéseknél van az igazán próblémás rész?
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 659
12 347
113
Ez nem ilyen egyszeru, de igen, van hatasa. Bar az igazi hatas az ami a ket tavolodo kozetlemez kozt alakul ki. Ha igeny van raz akkor inditok egy topikot es ott irok egy sorozatot a Foldrol, kereggel, lemezekkel, stb. egyutt. Ha mar van belole egy PhD-m. Nem igazan haditechnika, de sokszor befolyasolta a haborukat ez is.
A magam részéről érdeklődve várom! Különös tekintettel a Kárpát-medencét és a környezetét érintő rész érdekel.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
https://hvg.hu/kkv/20201101_ITM_Fel...X6znWrZ6r-K0QO0APJ21TT7BEE_MJE7Zn8YYZexe93pjc
hopp
Ez egy nagyon érdekes hír, ami sok mindenre nem tér ki...
Vajon a kivitelező a tervező által betervezettnek megfelelő sarut rakott-e be? Ha igen, akkor a tervező hibázott, ha nem akkor a kivitelező és az őt ellenőrző mérnök.
Vajon mi óta tudják ezt? Akkor igaz a hír ami régen terjedt a hidászok között, hogy ez egy baromi rosszul sikerült híd, amiben nem túl hosszú idő alatt sikerül mindent kicserélni a felszerkezetben? Mert az volt a pletyka hogy kb bontani kellene az egészet, a terv is egy tök új híd volt és jobb, olcsóbb egy új, de aztán berezeltek hogy jön majd az ellenzék azzal hogy "Mészárosnak csináltak új feladatot, ezért inkább felújítás lett.(mondjuk ez a berezeltek, ez nem jellemző a mai rendszerre.
Vagy a megrendelő "olcsósított"? (ott jellemzően jogászok/pénzügyesek ülnek)
 
M

molnibalage

Guest
https://hvg.hu/kkv/20201101_ITM_Fel...X6znWrZ6r-K0QO0APJ21TT7BEE_MJE7Zn8YYZexe93pjc
hopp
Ez egy nagyon érdekes hír, ami sok mindenre nem tér ki...
Vajon a kivitelező a tervező által betervezettnek megfelelő sarut rakott-e be? Ha igen, akkor a tervező hibázott, ha nem akkor a kivitelező és az őt ellenőrző mérnök.
Vajon mi óta tudják ezt? Akkor igaz a hír ami régen terjedt a hidászok között, hogy ez egy baromi rosszul sikerült híd, amiben nem túl hosszú idő alatt sikerül mindent kicserélni a felszerkezetben? Mert az volt a pletyka hogy kb bontani kellene az egészet, a terv is egy tök új híd volt és jobb, olcsóbb egy új, de aztán berezeltek hogy jön majd az ellenzék azzal hogy "Mészárosnak csináltak új feladatot, ezért inkább felújítás lett.(mondjuk ez a berezeltek, ez nem jellemző a mai rendszerre.
Vagy a megrendelő "olcsósított"? (ott jellemzően jogászok/pénzügyesek ülnek)
Ez melyik hídra vonatkozik? A régire vagy a nyugatabbi újra?