A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

hahaha... és a Super Tucano-t gyártóknak éppen az L-39NG kéne, mikor azzal is, mint a Pilatus 21-el simán emulálható akár 5. gen. típus műszerfala stb.. marhaság.. Akár az NG. Sajnos amikor nem saját pénzéből bevásárolta magát Tombor úr, akkor már lehetett tudni, hogy miért.. A csehek sem voltak hülyék és az "aranypakettet" vagyis a vétójogot fenntartották, hogyha gázt akarna csinálni a menedzsment, akkor repitik. Hasonlóan mint az amcsikat, az első privatizáció során. Az Aero cseh nemzeti érték, és a csehek szerint ilyen olcsón és jól nem tudtak tőkeemelést csinálni a cégnél - akár állami befolyással sem.. Az évtized üzletének minősítették...
 
Arra célozhat, hogy A330MRTT lesz még rendszerben 608-as szám alatt, amit eredetileg KC-390-nek szánhattak, vagy arra, hogy a harmadik brazil gép egyszer még megérkezhet?

601 ?
602 ?
603 An-26 (kivonva)
604 A319-100
605 A319-100
606 Falcon 7X
607 Falcon 7X
608 ?
609 KC-390
610 KC-390

608: pl harmadik A319 v Falcon, mint EW gép.
MRTT minek, ha lesz KC390?
 
Ez nagyon nagy mellélövés szerintem.
Nem neked mondom elsősorban, de több embernél előkerült ez a dolog.
A braziloknak nincs szüksége kiképzőgépekre.
Nekik ott a saját gyártású Super Tucano.
Tulajdonképpen konkurenciája az NG-nek.
Az Gripen F-et meg tulajdonképpen a kedvükért fejlesztette le a Saab. Szerintem csak egybeesés a két ügy.
Ráadásul a NG Kecskemétre ment az aláírás meg Pesten volt, a HM-ben.
 
608: pl harmadik A319 v Falcon, mint EW gép.
MRTT minek, ha lesz KC390?
Mert már van egy fél MRTT-nk, egy A330 cargo, ami technikilag az MRTT átépítés szerkezeti részét már teljesítette, igazi bravúr lenne kihagyni a befejezését! A civil lajstrom maradhat, meg a fehér festés is, az nem osz, nem szoroz.
 
Ez nagyon nagy mellélövés szerintem.
Nem neked mondom elsősorban, de több embernél előkerült ez a dolog.
A braziloknak nincs szüksége kiképzőgépekre.
Nekik ott a saját gyártású Super Tucano.
Tulajdonképpen konkurenciája az NG-nek.
Az Gripen F-et meg tulajdonképpen a kedvükért fejlesztette le a Saab. Szerintem csak egybeesés a két ügy.
Ráadásul a NG Kecskemétre ment az aláírás meg Pesten volt, a HM-ben.
Igazatok van.... túlkombináltam :-) :-)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Mert már van egy fél MRTT-nk, egy A330 cargo, ami technikilag az MRTT átépítés szerkezeti részét már teljesítette, igazi bravúr lenne kihagyni a befejezését! A civil lajstrom maradhat, meg a fehér festés is, az nem osz, nem szoroz.

Total ertelmetlen penzkidobas lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: ms07
A Forint/EUR árfolyam egyértelműen káros, mert igaz, hogy az ipar alapvetően exportorientált (mármint a jármű összeszerelés, részegységek gyártása), de azokhoz is nagyon sok külföldi alkatrészt, rendszert szerzünk be. A Forintárfolyam romlása viszont mint olajban, földgázban és egyéb foszilis erőforrásban bővelkedő országnak kurvára káros, mert ezzel megy minden (még az autógyártáshoz is energia kell) és ez begyűrűzik mindenbe amelyet termelünk, akár ipari, akár mezőgazdasági termék. Ráadásul a polgároknak kifizetett fizetések még mindig alacsonyabbak mint a folyamatos infláció. Gyakorlatilag sokkal kevesebbet ér a pénzünk, ez érezhető a napi megélhetési cikkek beszerzésekor. (Persze a fogyasztói kosárban van TV is, meg számítógép de azt nem veszünk évente).. Az orvosok béremelése is azért szemfényvesztés, mert kvázi annyit kapna emelés után, mintha nem kaptak volna árfolyamromlás után. Ha kidugom a fejem Magyarország határán túlra (különösen az Európai Unió vagyis ki kell mondani saját területre (mégha ez nem is tetszik minden turbómagyarnak) mert a Fekete Tengertől az Atlanti Óceánig terjed az Uniónk), akkor a pénzem lassan 2/3-át éri mint 2 éve.. Ez azért kurva jelentős különbség.. Ami fontos az árfolyamról. Az MNB-nek és a kormánypártnak érdeke az árfolyam ilyen szinten, sőt még alacsonyabban tartása, mert akkor több pénzt síbolhat ki az árfolyam különbözetből az alapítványaiba stb. (ja és persze pld. a gáz paici és a rezsicsökkentéses emelt ára között.).
Amikor még az előző banda az alapkamatokat magassan tartotta, akkor is volt infláció nem kicsi. Gazdaságban pedig 1 millióval kevesebben dolgoztak. A magas alapkamattal megtámasztott forint stabil volt, lehetett menni külföldre vásárolgatni. Cserébe MNB kasszája is külföldön landolt évről-évre és mit ad isten, egy ennél kisebb vállság majdnem csődbe vitte az országot. Most meg nem! Hülyeségeket beszélsz!
 
A Forint/EUR árfolyam egyértelműen káros, mert igaz, hogy az ipar alapvetően exportorientált (mármint a jármű összeszerelés, részegységek gyártása), de azokhoz is nagyon sok külföldi alkatrészt, rendszert szerzünk be. A Forintárfolyam romlása viszont mint olajban, földgázban és egyéb foszilis erőforrásban bővelkedő országnak kurvára káros, mert ezzel megy minden (még az autógyártáshoz is energia kell) és ez begyűrűzik mindenbe amelyet termelünk, akár ipari, akár mezőgazdasági termék. Ráadásul a polgároknak kifizetett fizetések még mindig alacsonyabbak mint a folyamatos infláció. Gyakorlatilag sokkal kevesebbet ér a pénzünk, ez érezhető a napi megélhetési cikkek beszerzésekor. (Persze a fogyasztói kosárban van TV is, meg számítógép de azt nem veszünk évente).. Az orvosok béremelése is azért szemfényvesztés, mert kvázi annyit kapna emelés után, mintha nem kaptak volna árfolyamromlás után. Ha kidugom a fejem Magyarország határán túlra (különösen az Európai Unió vagyis ki kell mondani saját területre (mégha ez nem is tetszik minden turbómagyarnak) mert a Fekete Tengertől az Atlanti Óceánig terjed az Uniónk), akkor a pénzem lassan 2/3-át éri mint 2 éve.. Ez azért kurva jelentős különbség.. Ami fontos az árfolyamról. Az MNB-nek és a kormánypártnak érdeke az árfolyam ilyen szinten, sőt még alacsonyabban tartása, mert akkor több pénzt síbolhat ki az árfolyam különbözetből az alapítványaiba stb. (ja és persze pld. a gáz paici és a rezsicsökkentéses emelt ára között.).
Srácok ne menjünk már el az idiótizmus irányába. Magyarország külkereskedelmi mérlege évek óta (2008 óta) pozitív.
És akkor ebbe szerintem még nincsen benne a túrizmus, valamint az EU befizetés/támogatások mérlege.
Azt el tudom képzelni, hogy privát pénztárcádnak ez nem tetszik, de a saját helyzetedből nem kell örökérvényű következtetéseket levonni.
 
amúgy ezt hogyan kell elképzelni?:D bejönnek az amcsik és mögöttük a szolnokiak halomralőnek mindenkit akit oroszbérencnek vélnek ?D:D vagy átvezsik a hatalmat?
 
Adria kiválló hely alacsony terepkövető repülésre... tetszik vagy sem, ahhoz végtelen fenyvesek (Kanada) vagy sivatag kell (USA)
Te nem hallottad a patáliát, amit Veszprém környékén levágtak a legutóbbi Gripen éjszakai kiképzőrepüléskor?
Finnország vagy Svédország alkalmas lenne vadászpilóta-képzésre, de ha a NATO megjelenne a finneknél, szerintem az oroszok durcáskodnának. A svéd területek inkább alkalmasabbak erre, északon ugyanolyan ritkán lakott mint Kanada, van sarkvidékük, fenyveserdőik, tengerük, csak éppen a svédek se NATO-tagok.
 
Arra célozhat, hogy A330MRTT lesz még rendszerben 608-as szám alatt, amit eredetileg KC-390-nek szánhattak, vagy arra, hogy a harmadik brazil gép egyszer még megérkezhet?

601 ?
602 ?
603 An-26 (kivonva)
604 A319-100
605 A319-100
606 Falcon 7X
607 Falcon 7X
608 ?
609 KC-390
610 KC-390

Ha ezt a listát végignézem, akkor szerintem a 603-as és 608-as lajstromszámok még egy ideig nem lesznek kiadva. (lehet, hogy a 609-es sem)
Lehetséges, hogy a KC-k majd a 610-estől kezdődően lesznek felszámozva, de az is lehet, hogy 609-610-et fogják kapni. Ha tényleg meglesz az eredetileg 3 gépesre tervezett flotta, akkor is lehet feljebb, és lejjebb is menni. A maradék A319-esről sem tudunk még sok mindent. Mert sokáig volt emlegetve, még honvédelmi bizottsági szinten is (ha emlékeim nem csalnak), aztán meg jött ugye a 330.... Szerintem az eredeti funkcióról biztosan nem mondtunk le. A kérdés az, hogy be lesz-e vonva az A330 ebbe (Mert több fórumtárs is rebesgeti, hogy abból sem 1 marad, hanem egyenesen összesen 4 lesz), vagy maradunk a kisebb platform mellet.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Blitz97
amúgy ezt hogyan kell elképzelni?:D bejönnek az amcsik és mögöttük a szolnokiak halomralőnek mindenkit akit oroszbérencnek vélnek ?D:D vagy átvezsik a hatalmat?

Eddig igyekeztem ebből kimaradni, de ha bekövetkezne egy ilyen megszállás ( :D ) szigorúan a demokrácia nevében, akkor azért lennének akik így reagálnának szerintem. A parancsnokokon is múlna a dolog persze, de azért ne már, minden megszállásuk idején megvoltak a jó kapcsolataik adott egységekkel az adott országokban. Ha nem lettek volna ilyenek, nem jött volna össze a becsicskítás sehol, már a puhatolózásnál fejlövéssel lett volna visszaküldve az érdeklődő. Szóval @tarzaan ilyentén aggodalmát a részben túlzásnak találom, de hogy keményen fognám az ilyen irányt az állományban, az tuti, ha tiszt, ha bokorugró.
 
Alapvetően igazad van, de
+70% +500.000
Is-is.
A járvány ilyen, sehol sincs elég.
Ez csak tűzoltás, akármennyi pénzt adsz, egészségügyi szakszemélyzetet nem tudsz hirtelen sehonnan se leakasztani. Ez ugyanaz mint a Honvédségnél, hiába lenne 50 Gripenünk, ha 20-ra se tudnánk pilótát ültetni. Az eü. bérfejlesztést min. 5-6 évvel ezelőtt kellett volna elkezdeni, akkor kevesebben mentek volna el, és már lenne plusz belépő és iskolát végzett eü. személyzet. De volt ami akkor is fontosabb volt ennél ...
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Alapvetően az a gond, hogy egy világjárványba egy az utolsó cseppig kifacsart közszférával estünk lényeg, hogy nekem nem olyan könnyű hinni, ahhoz túl sok ígérettel ejtettek már pofára.
Anno régen a PG-ben is volt ilyen:
-"Na, megint kaptunk egy nagy PG-szendvicset!!" (PG-szendvics: két ígéret közt egy nagy lófütyi :(:mad:)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz
A Forint/EUR árfolyam egyértelműen káros, mert igaz, hogy az ipar alapvetően exportorientált (mármint a jármű összeszerelés, részegységek gyártása), de azokhoz is nagyon sok külföldi alkatrészt, rendszert szerzünk be. A Forintárfolyam romlása viszont mint olajban, földgázban és egyéb foszilis erőforrásban bővelkedő országnak kurvára káros, mert ezzel megy minden (még az autógyártáshoz is energia kell) és ez begyűrűzik mindenbe amelyet termelünk, akár ipari, akár mezőgazdasági termék. Ráadásul a polgároknak kifizetett fizetések még mindig alacsonyabbak mint a folyamatos infláció. Gyakorlatilag sokkal kevesebbet ér a pénzünk, ez érezhető a napi megélhetési cikkek beszerzésekor. (Persze a fogyasztói kosárban van TV is, meg számítógép de azt nem veszünk évente).. Az orvosok béremelése is azért szemfényvesztés, mert kvázi annyit kapna emelés után, mintha nem kaptak volna árfolyamromlás után. Ha kidugom a fejem Magyarország határán túlra (különösen az Európai Unió vagyis ki kell mondani saját területre (mégha ez nem is tetszik minden turbómagyarnak) mert a Fekete Tengertől az Atlanti Óceánig terjed az Uniónk), akkor a pénzem lassan 2/3-át éri mint 2 éve.. Ez azért kurva jelentős különbség.. Ami fontos az árfolyamról. Az MNB-nek és a kormánypártnak érdeke az árfolyam ilyen szinten, sőt még alacsonyabban tartása, mert akkor több pénzt síbolhat ki az árfolyam különbözetből az alapítványaiba stb. (ja és persze pld. a gáz paici és a rezsicsökkentéses emelt ára között.).
Én kedvelem a haditechnikai írásaidat, mégha mindig belecsempészel egy kis nerezést, de lexarom, ha érdekes és hát legalább egyedi. Egy kis becsípődés senkinek sem árt. Ez a komment viszont hemzseg az ökörségtől.

hogy az ipar alapvetően exportorientált (mármint a jármű összeszerelés, részegységek gyártása), de azokhoz is nagyon sok külföldi alkatrészt, rendszert szerzünk be.
Nein. Nem forintot utalnak a szlovák importörnek, hanem eurot. 0 hatása van az árfolyamváltozásnak. Az itthoni költségeiken viszont fognak. Ezért engedhetnek meg maguknak nagyobb béremelést. A gyengülő forint részben kompenzálja az emelkedő bérköltségeiket.

Te a hazai költségeiden az infláció függvényében érezhetnéd meg a gyenge forint hatását. 0 - 4% közötti rekordalacsony infláció volt az elmúlt években Magyarországon.
Amikor negatív infláció volt az a rezsicsökkentés hatása.
@krisss vmi ilyet kértél, oder? :)
20200811_mti.jpg


Ehhez rekord reálbérnövekedés társult. Durva, de tényleg ez volt. Tartósan ennyi évig sosem volt Magyarországon ilyen trend. Egyszóval semmiben nem vitte el a forintgyengülés a bérnövekedést!!!
reálbérnövekedés = inflációval kompenzált valós bérnövekedés.
20190103szazadveg-eurostat-bernovekedes.jpg


Az energiaárakra gyakorolt forintgyengülés hatása nagyrészt igaz. ( Paks nem.) De mivel befagyasztott rezsi van évek óta, ebből direkt semmit sem érzel, a benzinben részben, de ezt kompenzálja a változó adótartalma. Ha nő az olajár, csökken a benzin jövedéki adója, ha csökken, akkor emelkedik.
Illetve ahogy írod az általános infláción keresztül rontja a reálbérnövekedést, de ezzel együtt, ahogy látszik dinamikus növekedés volt!

Az orvosok béremelése is azért szemfényvesztés, mert kvázi annyit kapna emelés után, mintha nem kaptak volna árfolyamromlás után.
Nah, ez erős volt!!!! Betettem! 8 év alatt 10%-os forint-euro árfolyamromlás volt....
Idén kábé még 10% eddig. De ugye idén a Covid miatt hektikus a piac.Az látszik, hogy az MNB gond nélkül minimál kamatemeléssel visszanyomta idén kétszer is 345-re.Ha megnézed a hosszú távú trendeket, ez jövőre a múlt tapasztalatai alapján lazán vissza fog korrigálni.
Egyébként ilyen direkt kapcsolat max. akkor lenne, ha a forintban kapott fizetésedet 100%-ban euroban költenéd el. ( védjük a magyar munkahelyeket a szlovák vendégmunkásoktól :) )
EUR-MNBkozeparfolyam-2020-01.png



A külföldi nyaralási költségekben 100%-ban igazad van. De ez nem szempont egy hazai gazdaságpolitika kialakításánál. Sőt igazából ez is pozitív. Az államnak nem cél, hogy külföldön költsd el a fizetésed. Több turistát viszont generál, ami viszont cél.

Egy szó mint száz a fokozatosan, mérsékelten gyengülő forintnak:
export és külföldi befektetésösztönző hatása. --> ez munkahelyeket generál --> a munkaerőhiány megtolja a béreket.
Arra kell figyelni, hogy az infláció ne szálljon el, ami ronthatja a reálbérnövekedést. Mint látod és érezhetted is ez az utóbbi időkben sikeres volt.( tudom te 20-30%-os inflációt éreztél. :rolleyes: )
Most az EU-s pénzek megnövelt Ft-ban kifejezett értékére ki sem térek.

Ez egyébként nem magyar találmány. Szinte minden exportorientált gazdaság alkalmazza, fejlettségtől függetlenül, ( pl. Japán igen erőteljesen ).