A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
A fogyasztói árak növekedése kissé túlugrotta az inflációt.

Hat iden az mindenhol, meg itt is nagyon durvan meg fog ugrani, hiaba kozmetikazzak a statisztikat szovetsegi szinten.
Ez egy nagyon draga kornyek volt mindig is, ahol lakom, de hogy a kenyer (skinny baguette) $2-$2.50-rol $3-$4 re ment fel, az azert az aractlansag teteje - es minden elelmiszer igy ugrott meg, siman par dollarokat racsaptak mindenre, ami alapbol 20-60% kozotti aremelkedest jelent. Na ez a durva, mert kozben a fel varosnak meg mindig otthon ul es nincs munkaja, tobbhavi lakberrel log mindenki stb.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 841
82 373
113
Ez nagyon nagy mellélövés szerintem.
Nem neked mondom elsősorban, de több embernél előkerült ez a dolog.
A braziloknak nincs szüksége kiképzőgépekre.
Nekik ott a saját gyártású Super Tucano.
Tulajdonképpen konkurenciája az NG-nek.
Az Gripen F-et meg tulajdonképpen a kedvükért fejlesztette le a Saab. Szerintem csak egybeesés a két ügy.
Ráadásul a NG Kecskemétre ment az aláírás meg Pesten volt, a HM-ben.

A 36 E/F Gripennel mit váltanak le a brazilok?
Jelentősen megkésve a már kivont Mirage2000-et?
Az F-5-ösöket?
Az AMX-eket?
Mindent? (Ezért van a kb. 100 gépes Gripen opció?)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A fogyasztói árak növekedése kissé túlugrotta az inflációt.
Tényleg nem akarom nagyon túloffolni a topicot, de ez paradoxon. Az infláció mértékét a fogyasztói árak mértékének változásából számolják (Statisztikai Hivatal).
Igen, előfordulhat, hogy az az érzete az egyénnek, hogy nincs köze az inflációnak az árindexhez, de az inflációt nem egyénekre számolják, hanem komplett gazdaságokra.
Na én befejeztem.
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95 and SilvioD

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 372
113
Hat iden az mindenhol, meg itt is nagyon durvan meg fog ugrani, hiaba kozmetikazzak a statisztikat szovetsegi szinten.
Ez egy nagyon draga kornyek volt mindig is, ahol lakom, de hogy a kenyer (skinny baguette) $2-$2.50-rol $3-$4 re ment fel, az azert az aractlansag teteje - es minden elelmiszer igy ugrott meg, siman par dollarokat racsaptak mindenre, ami alapbol 20-60% kozotti aremelkedest jelent. Na ez a durva, mert kozben a fel varosnak meg mindig otthon ul es nincs munkaja, tobbhavi lakberrel log mindenki stb.
Hát idén kb 300 forinttal ment feljebb a csirkemell is.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Kishuszár

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 372
113
Tényleg nem akarom nagyon túloffolni a topicot, de ez paradoxon. Az infláció mértékét a fogyasztói árak mértékének változásából számolják (Statisztikai Hivatal).
Igen, előfordulhat, hogy az az érzete az egyénnek, hogy nincs köze az inflációnak az árindexhez, de az inflációt nem egyénekre számolják, hanem komplett gazdaságokra.
Na én befejeztem.
Nagyon sok termékre pofátlan módon még plusz pénzt rádobtak a kereskedők, köztük alapélelmiszerekre, gondolj bele hogy megugrott mindennek az ára amikor lefosztották a boltokat és azon a szinten is maradt. Nem feltétlen az infláció, hanem a kereskedői mohóság is tolja az árakat.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A 36 E/F Gripennel mit váltanak le a brazilok?
Jelentősen megkésve a már kivont Mirage2000-et?
Az F-5-ösöket?
Az AMX-eket?
Mindent? (Ezért van a kb. 100 gépes Gripen opció?)
Az F5-ösöket. De gyaníthatóan lesz még rendelésük, mivel 36db-ra nem nagyon éri meg gyárat alapítani.
Az AMX-ek még fiatalok, de aztán mire kifut az első, esetleg a második Gripen batch, akkorra már a harmadik lehetséges, hogy az AMX-ek cseréjét fogja jelenteni.
Különben mintha úgy rémlene, hogy az Embraernek mintha export joga is lenne. Full tech transfert kaptak. Többek között ezért sem gondolom, hogy megállnának, mert a 36 gép darabára így nagyon horrorra jön ki. Asszem F-et meg különben is csak ők fognak gyártani, a svédeknek egyelőre nem kellett...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
A 36 E/F Gripennel mit váltanak le a brazilok?
Jelentősen megkésve a már kivont Mirage2000-et?
Az F-5-ösöket?
Az AMX-eket?
Mindent? (Ezért van a kb. 100 gépes Gripen opció?)

Mindkettot.



Kesobb igen, a terv elvileg 120-130 Gripen E/F a braziloknal.

Az F5-ösöket. De gyaníthatóan lesz még rendelésük, mivel 36db-ra nem nagyon éri meg gyárat alapítani.
Az AMX-ek még fiatalok, de aztán mire kifut az első, esetleg a második Gripen batch, akkorra már a harmadik lehetséges, hogy az AMX-ek cseréjét fogja jelenteni.
Különben mintha úgy rémlene, hogy az Embraernek mintha export joga is lenne. Full tech transfert kaptak. Többek között ezért sem gondolom, hogy megállnának, mert a 36 gép darabára így nagyon horrorra jön ki. Asszem F-et meg különben is csak ők fognak gyártani, a svédeknek egyelőre nem kellett...
mindent, a braziloknak összesen 108 gépre van vagy rendelésük vagy opciójuk. mindenre grif lesz a váltó
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Mi köze egy ÜZLETNEK egy fegyverrendszer ár/érték arányáról vagy hasznosságról?
Ha sarkantyúgyárat venne meg egy magyar üzletember, akkor felállna újra a huszársereg?
Pislogok, erősen...

Balázs, bakker, ne csinálj úgy, mint ha nem ismernéd az országot.

Azért van pofájuk azt is bruttóban számítani :DD

Merthogy mindenki megkapja a bruttóját, aztán a nettó meg lesz valami, annak függvényében, hogy milyen adó- és járulékterheket rónak a munkabéredre.
Azzal tudnak a minisztériumban számolni, hogy:
-Hány ilyen dolgozó van?
-13534
-Jó, itt van X milliárd, osszátok szét közöttük.


az is, hogy az EMBRAER weboldalán látható promóciós képen a 610-es szám szerepel a magyar teherszállítón, ami nekem sehogy se akar kijönni, kivéve ha…

?????
Ne tartsd magadban!:)

Ezt kifejtené nekem valaki szájbarágósan?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Hát idén kb 300 forinttal ment feljebb a csirkemell is.
Viszont ez csak a "fogyasztói kosár" csak egy igen kis része. Ha a súlyozottabb tételek nem változtak (rezsiköltségek), vagy csökkennek, akkor azok bőven kompenzálják a teljes árszint növekedést. Ezért mondom, hogy felesleges 1-1 terméket, szolgáltatást kiemelni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 841
82 373
113
Ezt kifejtené nekem valaki szájbarágósan?

Emlegette Benkő egy időben hogy lesz még egy A319 kategóriájú gép. Azt gondoltuk, hogy az A320Neo M3-ra várnak. Előtte meg az elektronikai hadviselésre átalakított Falcont emlegette állandóan. Nem lett egyik sem. De ha 2023-ig mégis lenne mindkettő, akkor az első KC-390-en lehetne a 610-es oldalszám...
Jelenleg a legnagyobb problémának az tűnik, hogy Szíjjártó és a külügy nagyon sokat használja a Falconokat. Ha az egyik Falcon ellenőrzés/karbantartás miatt épp kiesik, a másikat meg elviszi a kormányfő vagy más, akkor Szíjjártónak az egyik A319-es jut, a katonáknak meg marad a másik A319 ha azon nincs épp valami kisebb ellenőrzés/karbantartás. Ha meg épp a katonák használják a rendelkezésre álló gépeket (missziók ellátása, főtisztet vagy katonai attasét visz valahová, helikoptereseket képzésre Németországba stb.), akkor meg egy civil lajstromú géppel szokott utazni Szíjjártó. Többnapos utakra szinte mindig azzal megy. Az látható, hogy sem az 1-4 db A330, sem a 2 KC-390 nem oldja meg a rendelkezésre állási problémát, így személyszállításra is még venni kell valamit. Lehet, ez van betervezve 608 és 609 oldalszámra. Vagy a grafikus volt kreatív és azt gondolta hogy a civil lajstromos gépek (1 A330,1 bizjet) majd katonai lajstromba kerülnek egyszer, mint ahogy a 607-es Falconnal történt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 841
82 373
113
Ha ezt a listát végignézem, akkor szerintem a 603-as és 608-as lajstromszámok még egy ideig nem lesznek kiadva. (lehet, hogy a 609-es sem)
Lehetséges, hogy a KC-k majd a 610-estől kezdődően lesznek felszámozva, de az is lehet, hogy 609-610-et fogják kapni. Ha tényleg meglesz az eredetileg 3 gépesre tervezett flotta, akkor is lehet feljebb, és lejjebb is menni. A maradék A319-esről sem tudunk még sok mindent. Mert sokáig volt emlegetve, még honvédelmi bizottsági szinten is (ha emlékeim nem csalnak), aztán meg jött ugye a 330.... Szerintem az eredeti funkcióról biztosan nem mondtunk le. A kérdés az, hogy be lesz-e vonva az A330 ebbe (Mert több fórumtárs is rebesgeti, hogy abból sem 1 marad, hanem egyenesen összesen 4 lesz), vagy maradunk a kisebb platform mellet.

A 608-as lajstromszám miért nem lesz még egy ideig kiadva?