A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha ezt a listát végignézem, akkor szerintem a 603-as és 608-as lajstromszámok még egy ideig nem lesznek kiadva. (lehet, hogy a 609-es sem)
Lehetséges, hogy a KC-k majd a 610-estől kezdődően lesznek felszámozva, de az is lehet, hogy 609-610-et fogják kapni. Ha tényleg meglesz az eredetileg 3 gépesre tervezett flotta, akkor is lehet feljebb, és lejjebb is menni. A maradék A319-esről sem tudunk még sok mindent. Mert sokáig volt emlegetve, még honvédelmi bizottsági szinten is (ha emlékeim nem csalnak), aztán meg jött ugye a 330.... Szerintem az eredeti funkcióról biztosan nem mondtunk le. A kérdés az, hogy be lesz-e vonva az A330 ebbe (Mert több fórumtárs is rebesgeti, hogy abból sem 1 marad, hanem egyenesen összesen 4 lesz), vagy maradunk a kisebb platform mellet.

A 608-as lajstromszám miért nem lesz még egy ideig kiadva?
 
A 608-as lajstromszám miért nem lesz még egy ideig kiadva?
Ez csak egy kombináció. Ha valamelyik brazil gép tényleg 610-es lesz, akkor 2 lehetőség van, ha egymás melleti számokat akarnak nekik adni 609-610, vagy a 610-611.
Ha lesz még egy Airbus, akkor az inkább 603 irányba várható számot kaphat. Más gépről meg jelenleg nem tudunk. E két opció is minimum 2023-24-ben fog kiderülni.
Addig én nem várok másik szállító flottába való bejelentést. Ha lesz 3. KC, az esetleg megkaphatja a 608-at is, de az sem mostanában lesz bejelentve, meg főleg leszállítva. A lehetsége 3. Airbus sem mostanába fog realizálódni.
De hagyjuk is, ez egy marginális marhaság.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Tippek?
APC
L-39 NG
FN Herstal

Egy. Már csak kettő karácsonyig.

Szerintem:
  • Légvédelmi renczer (valószínüleg NASAMS kvázi kizárásos alapon, de eddig csak a rakik voltak hivatalosan bejelentve, a rendszer nem; ettöl függetlenül magyar topikja már van.) Esetleg ha - adná az ég - @pöcshuszár jól sakkozik IRIS-T gyártással egybekötve (duplaplusz bónusz TLVS-sel).
  • Tehergépjármü. Az nagyon érik, de december 3-án a Raba közgyülésen kiderül. Itt ugye adja magát a MAN HX/SX györi gyártással. Sejtésem szerint eddig azon ment a sakk, hogy milyen részeket gyártunk majd a futómüvön kívül. Esélyes lehet ugye kabin (egerszegi RM üzemben), motorgyár (ha a VW idehozza, és akkor az nem csak HX-be, de ugye az a mondás, hogy otthon az elektromost nyomatják, ami katonai célra totál alkalmatlan), esetleg alváz. Az osztrák üzem meg szépen bezár.
Én mást idén már nem várok.
(Az AERO remélem, nem az L-39NG miatt érdekes).
 
Eddig igyekeztem ebből kimaradni, de ha bekövetkezne egy ilyen megszállás ( :D ) szigorúan a demokrácia nevében, akkor azért lennének akik így reagálnának szerintem. A parancsnokokon is múlna a dolog persze, de azért ne már, minden megszállásuk idején megvoltak a jó kapcsolataik adott egységekkel az adott országokban. Ha nem lettek volna ilyenek, nem jött volna össze a becsicskítás sehol, már a puhatolózásnál fejlövéssel lett volna visszaküldve az érdeklődő. Szóval @tarzaan ilyentén aggodalmát a részben túlzásnak találom, de hogy keményen fognám az ilyen irányt az állományban, az tuti, ha tiszt, ha bokorugró.
Történelmi példát lehet ám hozni az ellenkezőjére is. A 48-as forradalom tisztjei a H. birodalom seregének tisztjei voltak, közülük sokan egyenesen osztrákok. A legjobb alakulatok a reguláris sereg ezredei voltak, a huszárok sem felejtettek el hazaszökni.
Mindenesetre be kéne ezt fejezni, ha nincs konkrét "sérelem", mert kevés kártékonyabb témát tudok elképzelni.
 
Ő milyen jószág?

5e7cfeb698681047adf5c3ef32a9d538e9f1ff08.jpg