A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Azt már tudjuk, miért pont ma repültek ide az Aero Vodochodytól egy L39-NG-vel??? Ölég gyanus, hogy pont az Embraer - KC-390 deal napján érkezett. A véletlenekben ugye nem hiszünk...van a 2 cég között kapcsolat. Egyáltalán volt hivatalos magyar bejelentés vagy csak az Embraer közlemény?
Lehet hogy az L39-NG-t, eladás céljából mutogattuk a braziloknak?
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 066
113
Köszönjük, Béla bá'!
Kivéve, ha....
Arra célozhat, hogy A330MRTT lesz még rendszerben 608-as szám alatt, amit eredetileg KC-390-nek szánhattak, vagy arra, hogy a harmadik brazil gép egyszer még megérkezhet?

601 ?
602 ?
603 An-26 (kivonva)
604 A319-100
605 A319-100
606 Falcon 7X
607 Falcon 7X
608 ?
609 KC-390
610 KC-390
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 426
113
A kezdő fizetés, csak egyik sem egy olyan munka amit 40-50-es korosztály sokáig el tud húzni anélkül, hogy tönkremenne szükség van az ÉLETKÉPES és értelmes fiatalok 140 ezerért meg a kutya nem fog odamenni, illetve a túlhajtás meg a körülmények miatt egy éven belül lelép. (meg a kiegekkel együtt sem közelíti meg a tisztességes aljának mondható 200 körüli értéket, úgy hogy a rendőrségi juttatásokat egymás után szüntetik meg, ajánlom a csúnya valóságért a Zsaruellátó facebook oldalt)
Attól függ, hogy az ország melyik részén nézed a fizetés értékét. Más Tatán, Bp-n, és más HMVH-n. Meg ugye van, ahol munkaerőhiány van és van, ahol munkahely hiány.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
A Forint/EUR árfolyam egyértelműen káros, mert igaz, hogy az ipar alapvetően exportorientált (mármint a jármű összeszerelés, részegységek gyártása), de azokhoz is nagyon sok külföldi alkatrészt, rendszert szerzünk be. A Forintárfolyam romlása viszont mint olajban, földgázban és egyéb foszilis erőforrásban bővelkedő országnak kurvára káros, mert ezzel megy minden (még az autógyártáshoz is energia kell) és ez begyűrűzik mindenbe amelyet termelünk, akár ipari, akár mezőgazdasági termék. Ráadásul a polgároknak kifizetett fizetések még mindig alacsonyabbak mint a folyamatos infláció. Gyakorlatilag sokkal kevesebbet ér a pénzünk, ez érezhető a napi megélhetési cikkek beszerzésekor. (Persze a fogyasztói kosárban van TV is, meg számítógép de azt nem veszünk évente).. Az orvosok béremelése is azért szemfényvesztés, mert kvázi annyit kapna emelés után, mintha nem kaptak volna árfolyamromlás után. Ha kidugom a fejem Magyarország határán túlra (különösen az Európai Unió vagyis ki kell mondani saját területre (mégha ez nem is tetszik minden turbómagyarnak) mert a Fekete Tengertől az Atlanti Óceánig terjed az Uniónk), akkor a pénzem lassan 2/3-át éri mint 2 éve.. Ez azért kurva jelentős különbség.. Ami fontos az árfolyamról. Az MNB-nek és a kormánypártnak érdeke az árfolyam ilyen szinten, sőt még alacsonyabban tartása, mert akkor több pénzt síbolhat ki az árfolyam különbözetből az alapítványaiba stb. (ja és persze pld. a gáz paici és a rezsicsökkentéses emelt ára között.).
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
hahaha... és a Super Tucano-t gyártóknak éppen az L-39NG kéne, mikor azzal is, mint a Pilatus 21-el simán emulálható akár 5. gen. típus műszerfala stb.. marhaság.. Akár az NG. Sajnos amikor nem saját pénzéből bevásárolta magát Tombor úr, akkor már lehetett tudni, hogy miért.. A csehek sem voltak hülyék és az "aranypakettet" vagyis a vétójogot fenntartották, hogyha gázt akarna csinálni a menedzsment, akkor repitik. Hasonlóan mint az amcsikat, az első privatizáció során. Az Aero cseh nemzeti érték, és a csehek szerint ilyen olcsón és jól nem tudtak tőkeemelést csinálni a cégnél - akár állami befolyással sem.. Az évtized üzletének minősítették...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Arra célozhat, hogy A330MRTT lesz még rendszerben 608-as szám alatt, amit eredetileg KC-390-nek szánhattak, vagy arra, hogy a harmadik brazil gép egyszer még megérkezhet?

601 ?
602 ?
603 An-26 (kivonva)
604 A319-100
605 A319-100
606 Falcon 7X
607 Falcon 7X
608 ?
609 KC-390
610 KC-390

608: pl harmadik A319 v Falcon, mint EW gép.
MRTT minek, ha lesz KC390?