A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem értek veled egyet csak gondolj bele ennek csak a fenntartása sokkal többe fog kerülni mint amit jelenleg pilótaképzésre költünk.
2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő.
Azóta náluk is volt némi infláció.
Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.
 
Próbáld meg megkeresni a szlovák F-16 szerződést itt a fórumon. Talán az F-16 topikban volt. Úgy emlékszem hogy a szlovákok elég sok mindent nyilvánosságra hoztak, mert nagy politikai vita volt nálunk a rendelésből. Ha jól emlékszem a vezérkari főnök írta alá a szerződést a miniszter tudta nélkül, ebből lett a a balhé és utána ment náluk a drága-denemdrága vita.

Nebassz ilyen van??? Ez nem poén vagy urbanlegend?

Szlovakul korupcia a szo, amit keresel. :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő.
Azóta náluk is volt némi infláció.
Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.

Ok de ha megvesszük az NG komoly infrastruktúrát kell mögé pakolni ami többe fog fájni nekunk mint a jelenlegi pilótaképzésunk.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Nebassz ilyen van??? Ez nem poén vagy urbanlegend?
Pontosabban a kormány tudta nelkul volt aláírva: https://spravy.pravda.sk/domace/cla...h-o-nakupe-f-16-porusil-zakon-tvrdi-analytik/

Próbáld meg megkeresni a szlovák F-16 szerződést itt a fórumon. Talán az F-16 topikban volt. Úgy emlékszem hogy a szlovákok elég sok mindent nyilvánosságra hoztak, mert nagy politikai vita volt nálunk a rendelésből. Ha jól emlékszem a vezérkari főnök írta alá a szerződést a miniszter tudta nélkül, ebből lett a a balhé és utána ment náluk a drága-denemdrága vita.
Ja, és itt vannak a szlovák F-16-os szerzodések: https://uloz.to/file/QHk5I1BBmSiA/f...W5xWb-0Ei-uYOBG2cx-EJ4uQQv4yqWlOWLVGF4a9qd6TQ
Valahová tegyétek már el magatoknak. ;)
 
Ok de ha megvesszük az NG komoly infrastruktúrát kell mögé pakolni ami többe fog fájni nekünk mint a jelenlegi pilótaképzésunk.
Milyen komoly infrastruktúrát? Jelenleg is üzemel itthon 1 v. 2 L-39 egy privát cégeknél. Elvileg még az NG is elmegy füves pályáról is!
 
Milyen komoly infrastruktúrát? Jelenleg is üzemel itthon 1 v. 2 L-39 egy privát cégeknél. Elvileg még az NG is elmegy füves pályáról is!

Én csak annyit mondok neked ha megvesszük az NG-t és magunknak képezzük a pilótáinkat majd nézd meg milyen komoly működési költségek lesznek,már most mondom többe fog kerülni a saját pilótaképzés mint a jelenlegi formáció.
 
Én csak annyit mondok neked ha megvesszük az NG-t és magunknak képezzük a pilótáinkat majd nézd meg milyen komoly működési költségek lesznek,már most mondom többe fog kerülni a saját pilótaképzés mint a jelenlegi formáció.
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)

2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő. Azóta náluk is volt némi infláció.

Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.

2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet. És van "devizaszámla".)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet.)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
Ennél több emberünk volt kint azóta mert volt fluktuáció a pilóták közt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)

Ez nem hivatalos információ kéretik úgy kezelni de a szakma sem látja indokoltnak az NG-k beszerzését és a hazai pilótaképzést,a hazai pilótaképzéssel nem fogunk spórolni,sőt többe fog nekünk kerülni nekünk ez a móka tehát nem racionális okai vannak ennek a mutatványnak,de persze ez még csak feltételezés mert hivatalosan még nem történt semmilyen bejelentés.Egy esetben látom értelmét ennek ha több országot is betudunk vonni de eddig nem úgy tűnik,hogy ennek van reális lehetősége.
 
Ez nem hivatalos információ kéretik úgy kezelni de a szakma sem látja indokoltnak az NG-k beszerzését és a hazai pilótaképzést,a hazai pilótaképzéssel nem fogunk spórolni,sőt többe fog nekünk kerülni nekünk ez a móka tehát nem racionális okai vannak ennek a mutatványnak,de persze ez még csak feltételezés mert hivatalosan még nem történt semmilyen bejelentés.Egy esetben látom értelmét ennek ha több országot is betudunk vonni de eddig nem úgy tűnik,hogy ennek van reális lehetősége.

Pedig feltehetoen az a racio mogotte - csehek, szlovakok, horvatok, sogorok stb.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Ennél több emberünk volt kint azóta mert volt fluktuáció a pilóták közt.

Számításaim szerint eddig, 17 év alatt összesen kb. 50 pilóta kaphatott Gripen képzést. Valószínűleg ők előtte mind kinn voltak Kanadában.
Hogy mekkora volt Kanadában a lemorzsolódás és hány pilótából lett helikopteres vagy teherszállító pilóta (vagy már ki is azért küldték őket), azt nem tudom, mert elég ellentmondásosak az információk. Volt időszak, amikor évente 2 ember ment ki, mert ki volt fizetve, de nem tudta felszívni a rendszer őket amikor visszajöttek. Amíg volt L-39, azon repülgettek, utána meg minimális óraszám Gripenen. Vagy Kanadában maradtak kiképzőnek. Az egyik Majerik Máté interjú után ment a szörnyülködés hogy ő is 2,5 évet várt a Gripen képzésre Kanada után.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed