A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 412
76 065
113
Lehet tudni mennyi is az annyi?

Próbáld meg megkeresni a szlovák F-16 szerződést itt a fórumon. Talán az F-16 topikban volt. Úgy emlékszem hogy a szlovákok elég sok mindent nyilvánosságra hoztak, mert nagy politikai vita volt nálunk a rendelésből. Ha jól emlékszem a vezérkari főnök írta alá a szerződést a miniszter tudta nélkül, ebből lett a a balhé és utána ment náluk a drága-denemdrága vita.
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Nem értek veled egyet csak gondolj bele ennek csak a fenntartása sokkal többe fog kerülni mint amit jelenleg pilótaképzésre költünk.
2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő.
Azóta náluk is volt némi infláció.
Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.
 
K

kamm

Guest
Próbáld meg megkeresni a szlovák F-16 szerződést itt a fórumon. Talán az F-16 topikban volt. Úgy emlékszem hogy a szlovákok elég sok mindent nyilvánosságra hoztak, mert nagy politikai vita volt nálunk a rendelésből. Ha jól emlékszem a vezérkari főnök írta alá a szerződést a miniszter tudta nélkül, ebből lett a a balhé és utána ment náluk a drága-denemdrága vita.

Nebassz ilyen van??? Ez nem poén vagy urbanlegend?

Szlovakul korupcia a szo, amit keresel. :)
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
W

Wilson

Guest
2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő.
Azóta náluk is volt némi infláció.
Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.

Ok de ha megvesszük az NG komoly infrastruktúrát kell mögé pakolni ami többe fog fájni nekunk mint a jelenlegi pilótaképzésunk.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 255
13 890
113
Nebassz ilyen van??? Ez nem poén vagy urbanlegend?
Pontosabban a kormány tudta nelkul volt aláírva: https://spravy.pravda.sk/domace/cla...h-o-nakupe-f-16-porusil-zakon-tvrdi-analytik/

Próbáld meg megkeresni a szlovák F-16 szerződést itt a fórumon. Talán az F-16 topikban volt. Úgy emlékszem hogy a szlovákok elég sok mindent nyilvánosságra hoztak, mert nagy politikai vita volt nálunk a rendelésből. Ha jól emlékszem a vezérkari főnök írta alá a szerződést a miniszter tudta nélkül, ebből lett a a balhé és utána ment náluk a drága-denemdrága vita.
Ja, és itt vannak a szlovák F-16-os szerzodések: https://uloz.to/file/QHk5I1BBmSiA/f...W5xWb-0Ei-uYOBG2cx-EJ4uQQv4yqWlOWLVGF4a9qd6TQ
Valahová tegyétek már el magatoknak. ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 412
76 065
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Ok de ha megvesszük az NG komoly infrastruktúrát kell mögé pakolni ami többe fog fájni nekünk mint a jelenlegi pilótaképzésunk.
Milyen komoly infrastruktúrát? Jelenleg is üzemel itthon 1 v. 2 L-39 egy privát cégeknél. Elvileg még az NG is elmegy füves pályáról is!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 972
22 918
113
W

Wilson

Guest
Milyen komoly infrastruktúrát? Jelenleg is üzemel itthon 1 v. 2 L-39 egy privát cégeknél. Elvileg még az NG is elmegy füves pályáról is!

Én csak annyit mondok neked ha megvesszük az NG-t és magunknak képezzük a pilótáinkat majd nézd meg milyen komoly működési költségek lesznek,már most mondom többe fog kerülni a saját pilótaképzés mint a jelenlegi formáció.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Én csak annyit mondok neked ha megvesszük az NG-t és magunknak képezzük a pilótáinkat majd nézd meg milyen komoly működési költségek lesznek,már most mondom többe fog kerülni a saját pilótaképzés mint a jelenlegi formáció.
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 412
76 065
113
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)

2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő. Azóta náluk is volt némi infláció.

Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.

2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet. És van "devizaszámla".)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed