A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő.
Azóta náluk is volt némi infláció.
Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.

Ok de ha megvesszük az NG komoly infrastruktúrát kell mögé pakolni ami többe fog fájni nekunk mint a jelenlegi pilótaképzésunk.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Nebassz ilyen van??? Ez nem poén vagy urbanlegend?
Pontosabban a kormány tudta nelkul volt aláírva: https://spravy.pravda.sk/domace/cla...h-o-nakupe-f-16-porusil-zakon-tvrdi-analytik/

Próbáld meg megkeresni a szlovák F-16 szerződést itt a fórumon. Talán az F-16 topikban volt. Úgy emlékszem hogy a szlovákok elég sok mindent nyilvánosságra hoztak, mert nagy politikai vita volt nálunk a rendelésből. Ha jól emlékszem a vezérkari főnök írta alá a szerződést a miniszter tudta nélkül, ebből lett a a balhé és utána ment náluk a drága-denemdrága vita.
Ja, és itt vannak a szlovák F-16-os szerzodések: https://uloz.to/file/QHk5I1BBmSiA/f...W5xWb-0Ei-uYOBG2cx-EJ4uQQv4yqWlOWLVGF4a9qd6TQ
Valahová tegyétek már el magatoknak. ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ok de ha megvesszük az NG komoly infrastruktúrát kell mögé pakolni ami többe fog fájni nekünk mint a jelenlegi pilótaképzésunk.
Milyen komoly infrastruktúrát? Jelenleg is üzemel itthon 1 v. 2 L-39 egy privát cégeknél. Elvileg még az NG is elmegy füves pályáról is!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 289
113
W

Wilson

Guest
Milyen komoly infrastruktúrát? Jelenleg is üzemel itthon 1 v. 2 L-39 egy privát cégeknél. Elvileg még az NG is elmegy füves pályáról is!

Én csak annyit mondok neked ha megvesszük az NG-t és magunknak képezzük a pilótáinkat majd nézd meg milyen komoly működési költségek lesznek,már most mondom többe fog kerülni a saját pilótaképzés mint a jelenlegi formáció.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én csak annyit mondok neked ha megvesszük az NG-t és magunknak képezzük a pilótáinkat majd nézd meg milyen komoly működési költségek lesznek,már most mondom többe fog kerülni a saját pilótaképzés mint a jelenlegi formáció.
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)

2003-ban 22 pilóta járt kint Kanadában. Ez csak abban az évben 9M USD-ba került. Hangsúlyozom, hogy ez akkori ár, és akkori árfolyamon átszámítva értendő. Azóta náluk is volt némi infláció.

Itt egy másik írás(2007-es) , ahol egy 500M HUF összeg van megadva mint, 1 pilóta kinti képzése. Ha nőni fog a pilóta igényünk, akkor sokkal többől kell a legjobbakat kiválasztani.

2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet. És van "devizaszámla".)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 375
113
2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet.)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
Ennél több emberünk volt kint azóta mert volt fluktuáció a pilóták közt.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
W

Wilson

Guest
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)

Ez nem hivatalos információ kéretik úgy kezelni de a szakma sem látja indokoltnak az NG-k beszerzését és a hazai pilótaképzést,a hazai pilótaképzéssel nem fogunk spórolni,sőt többe fog nekünk kerülni nekünk ez a móka tehát nem racionális okai vannak ennek a mutatványnak,de persze ez még csak feltételezés mert hivatalosan még nem történt semmilyen bejelentés.Egy esetben látom értelmét ennek ha több országot is betudunk vonni de eddig nem úgy tűnik,hogy ennek van reális lehetősége.
 
K

kamm

Guest
Ez nem hivatalos információ kéretik úgy kezelni de a szakma sem látja indokoltnak az NG-k beszerzését és a hazai pilótaképzést,a hazai pilótaképzéssel nem fogunk spórolni,sőt többe fog nekünk kerülni nekünk ez a móka tehát nem racionális okai vannak ennek a mutatványnak,de persze ez még csak feltételezés mert hivatalosan még nem történt semmilyen bejelentés.Egy esetben látom értelmét ennek ha több országot is betudunk vonni de eddig nem úgy tűnik,hogy ennek van reális lehetősége.

Pedig feltehetoen az a racio mogotte - csehek, szlovakok, horvatok, sogorok stb.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Ennél több emberünk volt kint azóta mert volt fluktuáció a pilóták közt.

Számításaim szerint eddig, 17 év alatt összesen kb. 50 pilóta kaphatott Gripen képzést. Valószínűleg ők előtte mind kinn voltak Kanadában.
Hogy mekkora volt Kanadában a lemorzsolódás és hány pilótából lett helikopteres vagy teherszállító pilóta (vagy már ki is azért küldték őket), azt nem tudom, mert elég ellentmondásosak az információk. Volt időszak, amikor évente 2 ember ment ki, mert ki volt fizetve, de nem tudta felszívni a rendszer őket amikor visszajöttek. Amíg volt L-39, azon repülgettek, utána meg minimális óraszám Gripenen. Vagy Kanadában maradtak kiképzőnek. Az egyik Majerik Máté interjú után ment a szörnyülködés hogy ő is 2,5 évet várt a Gripen képzésre Kanada után.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet. És van "devizaszámla".)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
Hogy jön ide a kanadai dollár?
A forrásokban minden HUF-ban volt megadva, amit az adott évben aktuális átlag USD árral leosztottam.
Honnan vetted ezt a 20M USD-s árat? 12-14M az!
Mit akarsz ezzel kiszámolni?
A forrás szerint a kezdeti 22 fő után folyamatosan lett kiküldve képzésre jelölt. A szerződés elvileg évente 8 főről szólt. Hogy ebből mennyi lett ténylegesen kihasználva, nem tudom. Lassan 18-19 éve. És ez csak az egyszázados Gripen flotta meg különben is halódó helikopteres és szállítórepülő flotta igénye volt.
 
K

kamm

Guest
Most dobjak erre egy konteot, hogy a Gripen news alatt pedzegetik a magy L-39NG vételt? :cool:

CdXky2g.png