A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 425
120 708
113
2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet.)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
Ennél több emberünk volt kint azóta mert volt fluktuáció a pilóták közt.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
W

Wilson

Guest
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk.... ;)

Ez nem hivatalos információ kéretik úgy kezelni de a szakma sem látja indokoltnak az NG-k beszerzését és a hazai pilótaképzést,a hazai pilótaképzéssel nem fogunk spórolni,sőt többe fog nekünk kerülni nekünk ez a móka tehát nem racionális okai vannak ennek a mutatványnak,de persze ez még csak feltételezés mert hivatalosan még nem történt semmilyen bejelentés.Egy esetben látom értelmét ennek ha több országot is betudunk vonni de eddig nem úgy tűnik,hogy ennek van reális lehetősége.
 
K

kamm

Guest
Ez nem hivatalos információ kéretik úgy kezelni de a szakma sem látja indokoltnak az NG-k beszerzését és a hazai pilótaképzést,a hazai pilótaképzéssel nem fogunk spórolni,sőt többe fog nekünk kerülni nekünk ez a móka tehát nem racionális okai vannak ennek a mutatványnak,de persze ez még csak feltételezés mert hivatalosan még nem történt semmilyen bejelentés.Egy esetben látom értelmét ennek ha több országot is betudunk vonni de eddig nem úgy tűnik,hogy ennek van reális lehetősége.

Pedig feltehetoen az a racio mogotte - csehek, szlovakok, horvatok, sogorok stb.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 551
74 511
113
Ennél több emberünk volt kint azóta mert volt fluktuáció a pilóták közt.

Számításaim szerint eddig, 17 év alatt összesen kb. 50 pilóta kaphatott Gripen képzést. Valószínűleg ők előtte mind kinn voltak Kanadában.
Hogy mekkora volt Kanadában a lemorzsolódás és hány pilótából lett helikopteres vagy teherszállító pilóta (vagy már ki is azért küldték őket), azt nem tudom, mert elég ellentmondásosak az információk. Volt időszak, amikor évente 2 ember ment ki, mert ki volt fizetve, de nem tudta felszívni a rendszer őket amikor visszajöttek. Amíg volt L-39, azon repülgettek, utána meg minimális óraszám Gripenen. Vagy Kanadában maradtak kiképzőnek. Az egyik Majerik Máté interjú után ment a szörnyülködés hogy ő is 2,5 évet várt a Gripen képzésre Kanada után.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 635
46 608
113
2007-ben 170 Ft körül volt a kanadai dollár.
2020-ban 230 Ft körül mozog.

Ha a kanadaiak nem emeltek árat, akkor is drágult az egész 35 %-ot a gyenge forint miatt...

Ha kb. 20 millió USD egy L39NG, akkor 6 gép 120 millió USD. Az kb. 36,6 milliárd forint. Ez elosztva (500millió*1,35=) 675 millió Ft-tal, az 54,2 pilóta.

(Persze euróban kötik az üzletet. És van "devizaszámla".)

Ha jól emlékszem a 2003 kiküldött 22 pilóta ment utána Gripen képzésre. És ez a 22 ember volt a következő 10 évben Gripen pilóta és csak néhány fő cserélődött.
Hogy jön ide a kanadai dollár?
A forrásokban minden HUF-ban volt megadva, amit az adott évben aktuális átlag USD árral leosztottam.
Honnan vetted ezt a 20M USD-s árat? 12-14M az!
Mit akarsz ezzel kiszámolni?
A forrás szerint a kezdeti 22 fő után folyamatosan lett kiküldve képzésre jelölt. A szerződés elvileg évente 8 főről szólt. Hogy ebből mennyi lett ténylegesen kihasználva, nem tudom. Lassan 18-19 éve. És ez csak az egyszázados Gripen flotta meg különben is halódó helikopteres és szállítórepülő flotta igénye volt.
 
K

kamm

Guest
Most dobjak erre egy konteot, hogy a Gripen news alatt pedzegetik a magy L-39NG vételt? :cool:

CdXky2g.png
 
K

kamm

Guest
https://mandiner.hu/cikk/20201120_a..._washingtont_vedi_maroth_gaspar_a_mandinernek
"„Azt a légvédelmi rendszert vesszük meg, amelyik Washingtont védi” – Maróth Gáspár a Mandinernek"

Ez nekem erdekesebb: :D :D :D

"Bizonyos fórumokon és blogokon sokat találgatják, hogy a különböző haderő modernizációs programjaihoz milyen ipari beruházások fognak társulni.

Igen, ezeket én is nagy örömmel olvasom. Látom, hogy folyamatosan együtt gondolkodnak velünk, és sok jó ötletet is kapunk tőlük. Ugyanakkor el kell mondanom, hogy üzletet nem lehet parancsszóra összehozni. Lehet, de annak nem jósolok nagy jövőt. Mi legalább 30-40 évre, ha nem jóval hosszabb távra tervezünk ezekkel a hadiipari beruházásokkal. Ahhoz, hogy egy ilyen megállapodás megvalósuljon, idő kell. Világosan kell látnunk, hogy kinek mi a pontos hozzáadott értéke az együttműködéshez. Kötelező hozzávaló még a tökéletes időzítés, az állami szektortól teljesen szokatlan gyorsaság és rugalmasság, valamint egy hihetetlen adag szerencse is. A szerencsét leszámítva minden más rajtunk múlik. Nemzetközi partnereink eddig minden bejelentésünknél kiemelték, hogy ilyen pozitív kormányzati hozzáállással még nem találkoztak a világban."
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 590
8 187
113
Ez nekem erdekesebb: :D :D :D

"Bizonyos fórumokon és blogokon sokat találgatják, hogy a különböző haderő modernizációs programjaihoz milyen ipari beruházások fognak társulni.

Igen, ezeket én is nagy örömmel olvasom. Látom, hogy folyamatosan együtt gondolkodnak velünk, és sok jó ötletet is kapunk tőlük. Ugyanakkor el kell mondanom, hogy üzletet nem lehet parancsszóra összehozni. Lehet, de annak nem jósolok nagy jövőt. Mi legalább 30-40 évre, ha nem jóval hosszabb távra tervezünk ezekkel a hadiipari beruházásokkal. Ahhoz, hogy egy ilyen megállapodás megvalósuljon, idő kell. Világosan kell látnunk, hogy kinek mi a pontos hozzáadott értéke az együttműködéshez. Kötelező hozzávaló még a tökéletes időzítés, az állami szektortól teljesen szokatlan gyorsaság és rugalmasság, valamint egy hihetetlen adag szerencse is. A szerencsét leszámítva minden más rajtunk múlik. Nemzetközi partnereink eddig minden bejelentésünknél kiemelték, hogy ilyen pozitív kormányzati hozzáállással még nem találkoztak a világban."
Ez beszarás :) :)
Elő a nickekkel! :)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 343
28 082
113
https://mandiner.hu/cikk/20201120_a..._washingtont_vedi_maroth_gaspar_a_mandinernek
"„Azt a légvédelmi rendszert vesszük meg, amelyik Washingtont védi” – Maróth Gáspár a Mandinernek"

a hadiipari high-tech élére dobjuk Magyarországot a régióban.
Ilyen a kiskunfélegyházi kézifegyvergyárunk, a Gyulán épülő Airbus üzemünk és a hozzá kapcsolódó egyéb békés megyei repülőgépipari beruházásaink, a zalaegerszegi páncélozott gyalogsági harcjármű gyárunk, a megvásárolt osztrák aknavető- és gránátgyár, a Dynamit Nobel Defense, valamint a Unique Alpine Magyarországra költözése is. Tervezünk még ezzel kapcsolatban a közeljövőben további számos és értékes bejelentést. Ötletek ? :D
 

geseft

Well-Known Member
2019. február 20.
449
1 477
93
Ez nekem erdekesebb: :D :D :D

"Bizonyos fórumokon és blogokon sokat találgatják, hogy a különböző haderő modernizációs programjaihoz milyen ipari beruházások fognak társulni.

Igen, ezeket én is nagy örömmel olvasom. Látom, hogy folyamatosan együtt gondolkodnak velünk, és sok jó ötletet is kapunk tőlük. Ugyanakkor el kell mondanom, hogy üzletet nem lehet parancsszóra összehozni. Lehet, de annak nem jósolok nagy jövőt. Mi legalább 30-40 évre, ha nem jóval hosszabb távra tervezünk ezekkel a hadiipari beruházásokkal. Ahhoz, hogy egy ilyen megállapodás megvalósuljon, idő kell. Világosan kell látnunk, hogy kinek mi a pontos hozzáadott értéke az együttműködéshez. Kötelező hozzávaló még a tökéletes időzítés, az állami szektortól teljesen szokatlan gyorsaság és rugalmasság, valamint egy hihetetlen adag szerencse is. A szerencsét leszámítva minden más rajtunk múlik. Nemzetközi partnereink eddig minden bejelentésünknél kiemelték, hogy ilyen pozitív kormányzati hozzáállással még nem találkoztak a világban."
Itt gondolom a Kfir-re gondolhatott :D :D