[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Szerintem még 2.1-2.2%-ra is tud majd az a költségvetés , de igazából szerintem az extra költségvetést felfogja szívni maga a karbantartás , azét 2019-es 1.29% hovédeségi költség nem a 218 lynx , 300 gidrán , 60 leo , 24 pzh , valszeg nagyobb grippen vagy drágáb f35 repülőkkel , kc390 , nasam , drónok és megnövelt létszámmal és fizetéssel jött ki 1.29%-ra ... szóval így jobban át gondolva lehet 2.2% kevés is lesz majd a jelenlegi rendelés és tervek mellet :ssss szerintem a végén ilyen 3.5 tájt kötünk ki ha komolyan gondolják az ekkora haderő anyagi fenntartását :D

Ps: Bár valaki mintha írta volna hogy jelenleg a honvédség extrán plusz tartalék pénzel üzemel 1.29%-nál , idk
Tartósan 2% felé csak akkor fogunk menni, ha "helyzet" miatt ez elkerülhetetlen.
Hidd el a mostani 2% sincsen benne a magyar politikai "testsémába".
 
Hozzátenném ehhez, hogy Maróth a korábbi, Spirit FM-es interjújában azt hangsúlyozta, hogy az "Áfa-pozíciónk" milyen fontos volt ebben és minden más beszerzési-gyártási sztoriban.
 
Szerintem még 2.1-2.2%-ra is tud majd az a költségvetés , de igazából szerintem az extra költségvetést felfogja szívni maga a karbantartás , azét 2019-es 1.29% hovédeségi költség nem a 218 lynx , 300 gidrán , 60 leo , 24 pzh , valszeg nagyobb grippen vagy drágáb f35 repülőkkel , kc390 , nasam , drónok és megnövelt létszámmal és fizetéssel jött ki 1.29%-ra ... szóval így jobban át gondolva lehet 2.2% kevés is lesz majd a jelenlegi rendelés és tervek mellet :ssss szerintem a végén ilyen 3.5 tájt kötünk ki ha komolyan gondolják az ekkora haderő anyagi fenntartását :D

Ps: Bár valaki mintha írta volna hogy jelenleg a honvédség extrán plusz tartalék pénzel üzemel 1.29%-nál , idk
Én elégségesnek tartom a 2,1-2,2% körülit ezt is csak azért hogy ne az előírt minimumon legyünk.
 
1/3 megy fejlesztesre, amikor azokkal nagyreszt megvagyunk (2026-28, mert a Gripenek kulon keret), akkor az valszeg leesik 1/4-re es az uzemeltetes meg berek megy majd fel 3/4-re.
Pontosabban úgy van ez az arány hogy bérek 40%, karbantart-infrastruktúra 30%, beszerzések 30%.
 
Szerintem még 2.1-2.2%-ra is tud majd az a költségvetés , de igazából szerintem az extra költségvetést felfogja szívni maga a karbantartás , azét 2019-es 1.29% hovédeségi költség nem a 218 lynx , 300 gidrán , 60 leo , 24 pzh , valszeg nagyobb grippen vagy drágáb f35 repülőkkel , kc390 , nasam , drónok és megnövelt létszámmal és fizetéssel jött ki 1.29%-ra ... szóval így jobban át gondolva lehet 2.2% kevés is lesz majd a jelenlegi rendelés és tervek mellet :ssss szerintem a végén ilyen 3.5 tájt kötünk ki ha komolyan gondolják az ekkora haderő anyagi fenntartását :D

Ps: Bár valaki mintha írta volna hogy jelenleg a honvédség extrán plusz tartalék pénzel üzemel 1.29%-nál , idk
Az a baj, hogy a 2%-ot is akkor hinném, ha látnám mi van oda könyvelve.
 
Amire tudok gondolni, az a 100%-os otthoni gyártás, valamint az esetleges kezdeti beszerzési árba foglalt kb. 10 éves support költsége.
Jó irányba gondolkozol. A Boxer szőröstől-bőröstől 5,2 milliárd AUD. Ebben benne van a tesztektől a gyárépítéseken át a melósok béréig minden. Erre jön még egy 10,5 milliárd AUD értékű összeg, ami 30 év supportot jelent.
Maga a gép olyan 8 millió US dollár körül jön ki "vasárban", ezt sikerült feltornázni az ausztráloknak az otthoni gyártással közel 16 millió US dollárra, miközben létrehoztak vele 1500 új munkahelyet. Kapásból 2,8 milliárd AUD-ot kellett belenyomni az ausztrál cégekbe, hogy elindulhasson a gyártás. Nem csak a gyártósorra, hanem a legelső szinttől kezdve, gyakorlatilag az acél gyártásához is több száz millió AUD-ot kellett elkölteniük. A teljes Boxer programjuk 15,7 milliárd AUD-ba fog kerülni és a várakozások szerint ennek az összegnek a 70 százaléka marad Ausztráliában.
 
Jó irányba gondolkozol. A Boxer szőröstől-bőröstől 5,2 milliárd AUD. Ebben benne van a tesztektől a gyárépítéseken át a melósok béréig minden. Erre jön még egy 10,5 milliárd AUD értékű összeg, ami 30 év supportot jelent.
Maga a gép olyan 8 millió US dollár körül jön ki "vasárban", ezt sikerült feltornázni az ausztráloknak az otthoni gyártással közel 16 millió US dollárra, miközben létrehoztak vele 1500 új munkahelyet. Kapásból 2,8 milliárd AUD-ot kellett belenyomni az ausztrál cégekbe, hogy elindulhasson a gyártás. Nem csak a gyártósorra, hanem a legelső szinttől kezdve, gyakorlatilag az acél gyártásához is több száz millió AUD-ot kellett elkölteniük. A teljes Boxer programjuk 15,7 milliárd AUD-ba fog kerülni és a várakozások szerint ennek az összegnek a 70 százaléka marad Ausztráliában.

meglep hogy ilyen magas az anyagáruk ahhoz képest hogy mekkora nyersanyaguk iparuk van , a kiaknázatlan kontinens , pont múltkor néztem hogy az ausztrálok azért kell ennyire a szárazföldi erő mert attól félnek hogy ha kitör valami csetepaté kínával akkor kína defacto megpróbálja megszálni majd ausztráliát mert olyan szinten függ a kínai ipar az ausztrál nyersanyagoktól hogy kb barbarossa terv az olajmezőkért és a nyersanyagért 2.0
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Jó irányba gondolkozol. A Boxer szőröstől-bőröstől 5,2 milliárd AUD. Ebben benne van a tesztektől a gyárépítéseken át a melósok béréig minden. Erre jön még egy 10,5 milliárd AUD értékű összeg, ami 30 év supportot jelent.
Maga a gép olyan 8 millió US dollár körül jön ki "vasárban", ezt sikerült feltornázni az ausztráloknak az otthoni gyártással közel 16 millió US dollárra, miközben létrehoztak vele 1500 új munkahelyet. Kapásból 2,8 milliárd AUD-ot kellett belenyomni az ausztrál cégekbe, hogy elindulhasson a gyártás. Nem csak a gyártósorra, hanem a legelső szinttől kezdve, gyakorlatilag az acél gyártásához is több száz millió AUD-ot kellett elkölteniük. A teljes Boxer programjuk 15,7 milliárd AUD-ba fog kerülni és a várakozások szerint ennek az összegnek a 70 százaléka marad Ausztráliában. Leírom lassan,
Leírijam lassan mégegyszer? az ausztrálok beleszámolták a teljes életciklusköltséget a beszerzési árba. Azért jött ki ez az összeg, míg a ld a britek a bolti árcédulát emlegetik csak,.. Ahogy a magyarok is, tehát a kétezermiliiárd forintos beszerzési ár mellett tessék legalább ennyit rászámolni a magyar Lynxekre és visszaosztani az élettartamra, eseteleges modernizációs költségek nélkül... + az esetleges olyant amit nem lehet majd megspórolni a jövőben: aktív védelem, usw.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Hozzátenném ehhez, hogy Maróth a korábbi, Spirit FM-es interjújában azt hangsúlyozta, hogy az "Áfa-pozíciónk" milyen fontos volt ebben és minden más beszerzési-gyártási sztoriban.
Maróth azt is mondta, hogy a Honvédség piackutatás végez a Gripen beszerzéssel kapcsolatban... no comment.
 
meglep hogy ilyen magas az anyagáruk ahhoz képest hogy mekkora nyersanyaguk iparuk van , a kiaknázatlan kontinens , pont múltkor néztem hogy az ausztrálok azért kell ennyire a szárazföldi erő mert attól félnek hogy ha kitör valami csetepaté kínával akkor kína defacto megpróbálja megszálni majd ausztráliát mert olyan szinten függ a kínai ipar az ausztrál nyersanyagoktól hogy kb barbarossa terv az olajmezőkért és a nyersanyagért 2.0

A munkabérük nagyon magas és ez mindenbe beépül. Átlagosan az ausztrál melós vagy harmadával magasabb bért kap mint a német.
 
Leírijam lassan mégegyszer? az ausztrálok beleszámolták a teljes életciklusköltséget a beszerzési árba. Azért jött ki ez az összeg, míg a ld a britek a bolti árcédulát emlegetik csak,.. Ahogy a magyarok is, tehát a kétezermiliiárd forintos beszerzési ár mellett tessék legalább ennyit rászámolni a magyar Lynxekre és visszaosztani az élettartamra, eseteleges modernizációs költségek nélkül... + az esetleges olyant amit nem lehet majd megspórolni a jövőben: aktív védelem, usw.
Az első mondatodat biztos nekem szántad?
 
Maróth azt is mondta, hogy a Honvédség piackutatás végez a Gripen beszerzéssel kapcsolatban... no comment.

Nem ezt mondta.. Maroth annyit mondott, hogy elkezdik a piac ill az igenyekhez passzolo ajanlatok felmereset es jovore megkezdik a tárgyalasokat.
Ez kb annyit jelent, hogy 2022-re ala is irjak az uj fighterekre a megrendelest.
En tovabbra is lefogadom, hogy ket szazadot fognak rendelni., az teljesen egybevagna mindennel, amit eddig lattunk, amit mar tudunk es ami kiszivargott.
 
Nem ezt mondta.. Maroth annyit mondott, hogy elkezdik a piac ill az igenyekhez passzolo ajanlatok felmereset es jovore megkezdik a tárgyalasokat.
Ez kb annyit jelent, hogy 2022-re ala is irjak az uj fighterekre a megrendelest.
En tovabbra is lefogadom, hogy ket szazadot fognak rendelni., az teljesen egybevagna mindennel, amit eddig lattunk, amit mar tudunk es ami kiszivargott.
Hagyjad, neki savanyú a szőlő...
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma and Laci1970
Nem ezt mondta.. Maroth annyit mondott, hogy elkezdik a piac ill az igenyekhez passzolo ajanlatok felmereset es jovore megkezdik a tárgyalasokat.
Ez kb annyit jelent, hogy 2022-re ala is irjak az uj fighterekre a megrendelest.
En tovabbra is lefogadom, hogy ket szazadot fognak rendelni., az teljesen egybevagna mindennel, amit eddig lattunk, amit mar tudunk es ami kiszivargott.



megállapodás előtt állnak a felek.

Azzal kapcsolatban, hogy 2026-ban lejár a Gripen vadászrepülőkre vonatkozó szerződés, elmondta, 2021-ben már megkezdődnek a szakmai tárgyalások, és annak felmérése, hogy mire is kell egy ilyen flotta, illetve mekkora flottára van szükség. „Azt tűztük ki célul, hogy jövőre lássuk, milyen képességet kell biztosítanunk a magyar honvédség számára ezen a területen, utána indul el a piackutatás és majd csak az utolsó fázisban a konkrét tárgyalás a cégekkel” – fogalmazott a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos.


Egyébként ugyanitt azt mondta, hogy a Lynx változatol fejlesztési költsége 2-3 jármű ára lesz magyar részről,.... Ami ismét felvet kérdéseket.
 



megállapodás előtt állnak a felek.
Semmi ilyet nem mondott. Te direkt csinalod ezt a folyamatos dezinformaciot?

Vagy a magyar nem anyanyelved?

Azzal kapcsolatban, hogy 2026-ban lejár a Gripen vadászrepülőkre vonatkozó szerződés, elmondta, 2021-ben már megkezdődnek a szakmai tárgyalások, és annak felmérése, hogy mire is kell egy ilyen flotta, illetve mekkora flottára van szükség. „Azt tűztük ki célul, hogy jövőre lássuk, milyen képességet kell biztosítanunk a magyar honvédség számára ezen a területen, utána indul el a piackutatás és majd csak az utolsó fázisban a konkrét tárgyalás a cégekkel” – fogalmazott a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos.
Igen, ez pontosan azt irja, amit en irtam, nem amit te allitasz:

Maroth annyit mondott, hogy elkezdik a piac ill az igenyekhez passzolo ajanlatok felmereset es jovore megkezdik a tárgyalasokat.
Ez kb annyit jelent, hogy 2022-re ala is irjak az uj fighterekre a megrendelest.


Egyébként ugyanitt azt mondta, hogy a Lynx változatol fejlesztési költsége 2-3 jármű ára lesz magyar részről,.... Ami ismét felvet kérdéseket.

Semmi ilyesmit nem mondott a Lynxrol.

Az uj 8x8 kerekesrol mondta, hogy a protok kifejlesztese kb 2024-re lesz meg es 2-3 harmu araba fog kerulni nekunk, ami nem egy számottevő ktg.

Mondom, te direkt nyomod a dezinfot meg a FUDot.

De miert...?
 
Semmi ilyet nem mondott. Te direkt csinalod ezt a folyamatos dezinformaciot?

Vagy a magyar nem anyanyelved?


Igen, ez pontosan azt irja, amit en irtam, nem amit te allitasz:

Maroth annyit mondott, hogy elkezdik a piac ill az igenyekhez passzolo ajanlatok felmereset es jovore megkezdik a tárgyalasokat.
Ez kb annyit jelent, hogy 2022-re ala is irjak az uj fighterekre a megrendelest.




Semmi ilyesmit nem mondott a Lynxrol.

Az uj 8x8 kerekesrol mondta, hogy a protok kifejlesztese kb 2024-re lesz meg es 2-3 harmu araba fog kerulni nekunk, ami nem egy számottevő ktg.

Mondom, te direkt nyomod a dezinfot meg a FUDot.

De miert...?
Mert troll. Eddig semmi se volt neki jó. Ha foglalkozol vele = eteted.
Ha nem reagálsz, megunja.