Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

Ha igaz a példány neve, akkor ez már egy olyan Tu-160M (vagy M2? - összekuszálódtak a megnevezések), amiben már a most átadott, új NK-32-02-es hajtóművek vannak. Csodák nincsenek, ezek is sűrű, sárga nitrogén-dioxidos füstöt eregetnek minimál forszázs üzemmódon:

277286.jpg

RF-94103 alapján ez a 14-es oldalszámú Igor Szikorszkij, amely jelenleg modernizáción van a Gorbunov gyárban. Ez az első repülés az augusztusban átadott új(második szériás) NK-32-02 hajtómüvel. Ezek lesznek a Tu-160M gépek. A 0-ról épülő gépek lesznek a Tu-160M2 jelzésüek. Már elkészült az újabb adag NK-32-02 és ahogy a Kuznyecovban nyilatkozták január végéig leszállítják Kazanyba.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Eddig is ilyen réselt volt a szárny? Vajon meddig tudja ez tartani a 2M sebességet?
Dehogy tudja sokáig. Alig egy éve volt róla szól pont itt és sikerült akkor is marhaságokat összehozni részedről.
Ez előtt és után.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Dehogy tudja sokáig. Alig egy éve volt róla szól pont itt és sikerült akkor is marhaságokat összehozni részedről.
Ez előtt és után.
Viszont önmagában a réselt, komplexen mechanizált belépőél nem akadálya a Mach 2-vel való tartós repülésnek egy változtatható szárnyállású repülőgépen. A Tu-160-as más okokból nem képes tartósan ilyen sebességgel repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Dehogy tudja sokáig. Alig egy éve volt róla szól pont itt és sikerült akkor is marhaságokat összehozni részedről.
Ez előtt és után.

Ha csak 1 órát tud az már bőven a sok kategória.
 
Az SR-71-et a MIG-25-öt és MIG-31-et leszámítva percekben merhető a katonai repülők M2 sebességgel megtehető ideje és kérdese az hogy egyáltalan képes-e erre értelmezhető mennyiségű fegyverzettel.
 
Ha csak 1 órát tud az már bőven a sok kategória.
Az SR-71-et a MIG-25-öt és MIG-31-et leszámítva percekben merhető a katonai repülők M2 sebességgel megtehető ideje és kérdese az hogy egyáltalan képes-e erre értelmezhető mennyiségű fegyverzettel.
Azt nem értem, ha a HTÖ és évekig tartó oktatás után is ilyen marhaságokat tudsz csak leírni, akkor minek erőlködöm én vagy bárki...
  1. A vadászgépek még ASF konfigban sem képesek az M2 elérésére sem az F-22-őt és a két szovjet típus leszámítva.
  2. Senkit nem érdekel az 1 óra, ha gép teljes hatósugarát olyan szinten levágja, amit bemutattunk. Nem időben, távolságban kell gondolkodni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Azt nem értem, ha a HTÖ és évekig tartó oktatás után is ilyen marhaságokat tudsz csak leírni, akkor minek erőlködöm én vagy bárki...
  1. A vadászgépek még ASF konfigban sem képesek az M2 elérésére sem az F-22-őt és a két szovjet típus leszámítva.
  2. Senkit nem érdekel az 1 óra, ha gép teljes hatósugarát olyan szinten levágja, amit bemutattunk. Nem időben, távolságban kell gondolkodni.

Valamilyen módon össze kell hasonlítanik és az időtartam erre megfelelő.Lehet távolságban is,de akkor is az jön ki hogy sok,mert értelmes fegyverzettel más nem is nagyon képes rá.Tudod a majdnem nullával összehasonlítva még a 100km is sok...
 
2 órát nyilatkozott az ODK PAO Kuznyecov igazgatója .
Ok, és mekkora hatósugárral...? Oda-vissza utántöltés, stb.
Ezen felül ez az M2.0 vagy simán hangsebesség felett?

Mert amúgy a nagyobb szuperszonikus vadászok is meglepően sokáig képesek az szuperszonikus elfogásra idealizált esetben. Ha egy F-15-öst pl. éppen légitankolás után 10 km magasan BARCAP-el, eldobja a pótost, akkor M1.5 sebességel képes vagy akár 20 percet is vígan ellenni és még bőven sok keróval hazarepülni. Csak ez "enyhén" idealizált állapot... Ez a CFT nélküli F-15C. Egy CFT-a F-15E 8 db AIM-120-szal erre vagy akár 35-40 percet is képes lehet.

Ha már ennyire száguldozási mániája van valakinek, akkor inkább a reálisabb sebességtartományokat nézzük...
 
Én úgy tudom, hogy Mach 1.5-el szokott száguldozni. Gondolom ezt tudja 10 percekig tartani.
 
Ok, és mekkora hatósugárral...? Oda-vissza utántöltés, stb.
Ezen felül ez az M2.0 vagy simán hangsebesség felett?
Jó kérdés. Augusztusban az első NK-32-02 hajtómüvek átadása után nyilatkozott az igazgató, hogy kisebb a fogyasztása za új hajtómünek és ezáltal a gép hatótávja 1000 km-el nőtt. Ha jól emlékszem M2 -re értette , konkrét részletek nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
2 órát nyilatkozott az ODK PAO Kuznyecov igazgatója .
Jól nyilatkozott, mert igazat úgysem fogja nyilvánosságra hozni.
Az minden esetre beszédes, hogy az amik dobták a gyors B-1A-t, és csak a lassabb B-1B került sorozatgyártásra...

Elvégre ez nem a 70-es évek autóskártya. Abban - apám szerint - a "Mák Leren" mindent vitt...
:):):)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Jól nyilatkozott, mert igazat úgysem fogja nyilvánosságra hozni.
Az minden esetre beszédes, hogy az amik dobták a gyors B-1A-t, és csak a lassabb B-1B került sorozatgyártásra...

Elvégre ez nem a 70-es évek autóskártya. Abban - apám szerint - a "Mák Leren" mindent vitt...
:):):)
Pedig az a Lola T volt.
 
Jól nyilatkozott, mert igazat úgysem fogja nyilvánosságra hozni.
Az minden esetre beszédes, hogy az amik dobták a gyors B-1A-t, és csak a lassabb B-1B került sorozatgyártásra...

Elvégre ez nem a 70-es évek autóskártya. Abban - apám szerint - a "Mák Leren" mindent vitt...
:):):)
Az én fejemben mindig a szuperszónikus utasszállító jár.
 
A Tu-160M2-t, nem lehetett volna átépiteni fix szárnyúvá a változtatható nyilazású helyett? Ez a variaszárny mindenhonnan kikopott, fix szárnnyal gondolom nagyon sok súly is spórolnának, egyszerűbb lenne a gép, és a szárnyak alá is szerelhetnének felfüggesztőket, szárnyba egyszerűbben üzemanyagot, stb
Kérdés, lehetne-e egy optimális szárnyállást találni, ami felszálláskor, leszálláskor, repüléskor ad egy optimális egyensúlyt. Mondjuk a csúcssebességből lehetne valamennyit feláldozni.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
Ez a pár fotó egyébként nem túl meggyőző, ha megnézitek a polcokon, asztalokon, szerelőállványokon nincs semmi. Pár ember odaállt a fotó kedvéért, de amúgy semmi látható jele a gépen zajló aktiv munkának. Az egész képnek olyan volt a hangulata, hogy augusztusban a gépet kezdte belepni a por.