Most olvastam a Palkovics interjút. Ismét megerősített abban, hogy a jelenlegi kurzus a fejlesztésekben látja azt az előrehaladást, ami egyúttal a gazdaságot is húzza. Meglepne, ha ebből pont a légierőt hagynák ki.Már most tökéletesen értelmetlen a dolog
Lsd. lejjebb miért
Az alapvetésed hogy a mos meglévő C / D "kifutnak"
Ezzel szemben Gripenjeink még jó ideig nem "futnak ki". Annyira kevés időt repültek hogy - amennyiben továbbra is ilyen tempóban használjuk őket - méh hosszú évtizedekig szolgálhatnak.
Amire te gondolsz az szerintem a lízing szerződés lejárta ami mindössze a gépek tulajdonjogában beálló változást jelent, de a gépek NEM futnak ki.
Az hogy a KC390 hajlékony csövön tud utántölteni semmilyen logikai kapcsolatban nincs azzal hogy Gripen E-t akarnánk beszerezni.
A szállítógép beszerzés egyáltalán nem jelenti hogy vadászgépeket IS be akarunk szerezni.
Megint csak....mi köze a még be sem érkezett KC390-nek a Gripen E hez? (semmi...)
Ha szerencsénk van akkor és a KC390 beválik akkor a szolgálati ideje ennek a típusnak is bőven meghaladhatja a 20 évet.
Nézd meg hogy a népszerű szállítógép típusok hány éveket szolgálnak (C-130, An-26, stb...)
Továbbá mint fent...a Gripen C / D ben egy mid life felújítás után bőven van még 20 év szolgálati idő.
Elbagatelizálod a kérdést. A Gripen E / F 80% ban más típus mint a korábbi C / D. A hajózók és pláne a műszakiak átképzése nem kis feladat és pláne nem olcsó. Ezen kívül mind a hajózó mind a műszaki állomány jártasságát fenn kell tartani mind a két típuson, vagy kétszer annyi hajózó és műszaki kell. Ami javasolsz az tökéletesen értelmetlen egy 2-3 százados légierő esetében.
A fentiek miatt ez az utólsó megállapításod is tökéletesen értelmetlen
Számukra nem lesz üzlet a jelenlegi Griffeket megtartani, hacsak nem addig hosszabbítani a jelenlétüket, ameddig egy újabb megoldást nem tudnak felszálló ágra állítani. Persze ez csak tipp, pontosabban a jelenleg zajló folyamatok továbbgondolása. Lehet vele egyet nem érteni, majd kiderül mi lesz. Az is lehet, hogy a vadászgépekhez nem tudnak befektetéseket rendelni, ezáltal bizonyos értelemben érdektelenné válik számukra, ezért maradnak a jelenlegi Gripenek.
Ennek persze ellentmond, hogy a KC-390-esekhez sem kapcsolódik közvetlen ipari együttműködés. Vagy tévedek, és van ilyen? Vagy esetleg mégse vegyük egy kalap alá a vadász és szállítógépek kérdését? Ezeket szerintem csak azok tudják pontosan, akik benne vannak például a VBÜ vezetésében.