Ahogy látom az összes jelenleg Gripent üzemeltető ország zászlóját átpörgetik rajta.
03:01 stop
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ahogy látom az összes jelenleg Gripent üzemeltető ország zászlóját átpörgetik rajta.
03:01 stop
Még a végén igaza lesz @kamm -nak
03:01 stop
Viszont ez egyértelmű jelzés, mi lesz a Saab ajánlat. Nem C, hanem E. Benkő is erre célzott.Ahogy látom az összes jelenleg Gripent üzemeltető ország zászlóját átpörgetik rajta.
Most csodálkozol, hogy a drágábbat ajánlják először? Eléggé evidens, hogy az új típust akarják eladni elsősorban.Viszont ez egyértelmű jelzés, mi lesz a Saab ajánlat. Nem C, hanem E. Benkő is erre célzott.
03:01 stop
Elrontod nekik a játékot2016. máj. 18-án publikálták ezt a videót. Kb. ugyanezen a napon megtaláljátok linkelve a nemzetközi Gripen topikban, ha ott visszalapoztok addig.
Ne akarjatok már mindenbe mindent belemagyarázni.
Elrontod nekik a játékot
Néha kicsit úgy érzem magamat mint valami kontinenseken és hónapokon átívelő szabaduló szobás játékon, miután valakik a PR videó sarkában felbukkanó PPT-ket elemzikElrontod nekik a játékot
Még a végén igaza lesz @kamm -nak
Elrontod nekik a játékot
Viszont ez egyértelmű jelzés, mi lesz a Saab ajánlat. Nem C, hanem E. Benkő is erre célzott.
ez egy 2016-os videó ...Viszont ez egyértelmű jelzés, mi lesz a Saab ajánlat. Nem C, hanem E. Benkő is erre célzott.
En nem magyaraztam senkinek semmit csak hogy 03:01-nel gyonyorkodj a latvanybanNe akarjatok már mindenbe mindent belemagyarázni.
Az eddigi fejlesztések - nagyon helyesen - erről szóltak: nemcsak a MH fejlesztése hanem a hadiipar felépítése is kifejezett cél volt, Maróth és csapata előtt le a kalappal, nagyott alkottak, de azért maradjunk a földön: hogy vadászgépet nem fogunk gyártani abban biztos lehetsz. Semmilyen repülőgépipar nincsen és a várhatóan minimális darabszámért nem is célszerű kiépíteni, mert pl a német és angol EF összeszerelőüzemek is mostanában állnak le mivel elkészültek a megrendelt gépmennyiséggel és nincs több megrendelés. 14 vagy szerencsés esetben 28 db gépért biztos, hogy nem fognak összeszerelőüzemet alapítani nálunk. Talán az alkatrészgyártás jöhet szóba, de az F-35 esetén - ahogy te is írtad - már leosztották a lapokat. Annak sem lenne értelme ha a magyar megrendelésért a magyar tulajdonú AV kapna megrendelést, mert azzal csak a csehek lennének kisegítve. A vadászgépkínálat egyre kisebb lesz, már a franciák sem akarnak (tudnak) saját típust fejleszteni: lesz 1 jenki típus meg talán valamikor 1 európai + a svédek. Ekkora lesz a számunkra lehetséges kínálat. Ebből pedig szerintem az 5.generációs gépet érdemes választani az pedig csak az F-35, mert az európai gép talán a 30-as évekre lesz kész. Így a döntéshozók választhatnak, hogy maradnak a jelenlegi Gripenek az európai típus megérkezéséig vagy az F-35. kamm nagyon kampányol a Saabnak, de szerintem még ő sem gondolja, hogy a Gripen E/F képességei elérik az F-35-t. Ettől függetlenül vannak olyan tényezők amelyek az F-35 ellen szólnak (lásd SilvioD kommentjét), amit mérlegelnie kell majd a döntéshozóknak.Láthattad, hogy eddig minden haditechnikai beszerzésnél a "gazdasági ellentételezés" / iparfejlesztés volt a döntő szempont. Ki mit tud ígérni ezen a területen? Hogyan tud Magyarország leggyorsabban és a lehető legnagyobb mértékben bekapcsolódni a jól jövedelmző nemzetközi repülőgépiparba? A jelenleg gyártásban lévő típusoknál már eléggé le vannak osztva a lapok, nincs sok lehetőség. Ellenben a még a fejlesztési fázis elején járó típusoknál... ki és mit fejleszt, amiben valahogy részt lehetne venni egy megrendelésért cserébe?
Szerintem rajtad kivul senki nem vizionalt vadaszgep-osszeszerelest.Az eddigi fejlesztések - nagyon helyesen - erről szóltak: nemcsak a MH fejlesztése hanem a hadiipar felépítése is kifejezett cél volt, Maróth és csapata előtt le a kalappal, nagyott alkottak, de azért maradjunk a földön: hogy vadászgépet nem fogunk gyártani abban biztos lehetsz. Semmilyen repülőgépipar nincsen és a várhatóan minimális darabszámért nem is célszerű kiépíteni, mert pl a német és angol EF összeszerelőüzemek is mostanában állnak le mivel elkészültek a megrendelt gépmennyiséggel és nincs több megrendelés. 14 vagy szerencsés esetben 28 db gépért biztos, hogy nem fognak összeszerelőüzemet alapítani nálunk.
Az F-35 kizar barmifele beszallitast, de meg tech transzfert is.Talán az alkatrészgyártás jöhet szóba, de az F-35 esetén - ahogy te is írtad - már leosztották a lapokat.
Huh? Hogyan lennenek a csehek kisegitve, ha egy magyar cegnel kotne ki a penz, a lancban - erre merget vehetsz - egy Saab-HM ceggel elotte?Annak sem lenne értelme ha a magyar megrendelésért a magyar tulajdonú AV kapna megrendelést, mert azzal csak a csehek lennének kisegítve.
Azaz kb ugyanaz, mint most. BTW a svedek nem europaiak?A vadászgépkínálat egyre kisebb lesz, már a franciák sem akarnak (tudnak) saját típust fejleszteni: lesz 1 jenki típus meg talán valamikor 1 európai + a svédek.
Ebben az a vicces, hogy sajat magadnak mondasz ellent: dicsered Marothek megkozeliteset, de kozben csak az F-35 erdemes valasztani, mikozben minden erv ellene szol, ahogy implicit el is ismered.Ekkora lesz a számunkra lehetséges kínálat. Ebből pedig szerintem az 5.generációs gépet érdemes választani az pedig csak az F-35, mert az európai gép talán a 30-as évekre lesz kész. Így a döntéshozók választhatnak, hogy maradnak a jelenlegi Gripenek az európai típus megérkezéséig vagy az F-35.
Ezeknek a dolgoknak jo resze a precizios elektronikai alaprendszereken tul igazabol mar mind szoftver es az, nagyon demokratikus modon, sokkal tobbek szamara elerheto.kamm nagyon kampányol a Saabnak, de szerintem még ő sem gondolja, hogy a Gripen E/F képességei elérik az F-35-t. Ettől függetlenül vannak olyan tényezők amelyek az F-35 ellen szólnak (lásd SilvioD kommentjét), amit mérlegelnie kell majd a döntéshozóknak.
A Tempest egyetlen sansza a sikerre, ha a Saab benne marad, nelkule a briteknek eselyuk nincs az egeszre, nemhogy penzuk.
Viszont ha az FCAS es a Tempest megis osszeolvad, akkor a Saab jo sansszal kiszall majd, nem lesz negyed-hegedus es inkabb a brazilokkal kozoskodik majd, azoknak azert van penzuk es ott a Saab lehet a falkavezer, a brazilok meg ehesek barmilyen next-gen technikara.
Az azsiaiak igazabol egy tavolabbi opcio lehet majd par orszagnak 2030 korul, de targyalasi poziciok erositesere nagyon jok lesznek es az lenyeges (arverseny.)
Ezeknek a dolgoknak jo resze a precizios elektronikai alaprendszereken tul igazabol mar mind szoftver es az, nagyon demokratikus modon, sokkal tobbek szamara elerheto.
A svedek ugyanahoz az elektronikai szinthez hozzafernek, mint az amerikaiak, de sokkal esszerubbek es agilisebbek evtizedek ota, a haditechnikaban elkepesztoen komolyak egy 10 millios orszaghoz kepest, 100 eve gyartjak sajat fightereiket, semmi meglepo nincs a network/sw fejlettsegukben.
Halalosan komolyan mondom, hogy EW teren siman ugyanott lesz az E/F - sot, 10-20 ev mulva varhatoan elorebb tart majd, mint az F-35, pontosan a modularis fejleszthetosege miatt (utobbi megertesehez 8 altalanos eleg kell hogy legyen), a svedek sokkal okosabb fejlesztesi metodikajat mar nem is emlitve.
Mint emlitettem, ez 30-40 eve igy van, fuggetlenul attol, mit nyomat az amerikai PR avagy itt nehany, a temahoz nem erto rajongoja.
(Gyanitom, kevesebb amerikai videot kellene nezniuk: ugyanazok, akik nyilvanosan foldbealltak a holdkoros Patriot=hypersonic interceptor zoldseggel, kozuluk alllitottak azt is, hogy az amerikaiaknak mar a 70-es evekben halozatban voltak a gepeik - lathatoan mert meg azt sem ertve, mit is jelent az egesz. )
Az meg kulon vicces, hogy a minap valaki pont belinkelt vmi interjut, ahol a vmi sved fejleszto avagy fopilota szinte szorol-szora 'engem idez', hogy tenyleg ilyesmiket tudnak evtizedek ota, amit mas nem tudott.
A C-D már nincs gyártásban.Most csodálkozol, hogy a drágábbat ajánlják először? Eléggé evidens, hogy az új típust akarják eladni elsősorban.
Használtat is adhatnak el modernizálva.A C-D már nincs gyártásban.
Az eddigi fejlesztések - nagyon helyesen - erről szóltak: nemcsak a MH fejlesztése hanem a hadiipar felépítése is kifejezett cél volt, Maróth és csapata előtt le a kalappal, nagyott alkottak, de azért maradjunk a földön: hogy vadászgépet nem fogunk gyártani abban biztos lehetsz. Semmilyen repülőgépipar nincsen és a várhatóan minimális darabszámért nem is célszerű kiépíteni, mert pl a német és angol EF összeszerelőüzemek is mostanában állnak le mivel elkészültek a megrendelt gépmennyiséggel és nincs több megrendelés. 14 vagy szerencsés esetben 28 db gépért biztos, hogy nem fognak összeszerelőüzemet alapítani nálunk. Talán az alkatrészgyártás jöhet szóba, de az F-35 esetén - ahogy te is írtad - már leosztották a lapokat. Annak sem lenne értelme ha a magyar megrendelésért a magyar tulajdonú AV kapna megrendelést, mert azzal csak a csehek lennének kisegítve. A vadászgépkínálat egyre kisebb lesz, már a franciák sem akarnak (tudnak) saját típust fejleszteni: lesz 1 jenki típus meg talán valamikor 1 európai + a svédek. Ekkora lesz a számunkra lehetséges kínálat. Ebből pedig szerintem az 5.generációs gépet érdemes választani az pedig csak az F-35, mert az európai gép talán a 30-as évekre lesz kész. Így a döntéshozók választhatnak, hogy maradnak a jelenlegi Gripenek az európai típus megérkezéséig vagy az F-35. kamm nagyon kampányol a Saabnak, de szerintem még ő sem gondolja, hogy a Gripen E/F képességei elérik az F-35-t. Ettől függetlenül vannak olyan tényezők amelyek az F-35 ellen szólnak (lásd SilvioD kommentjét), amit mérlegelnie kell majd a döntéshozóknak.
Viszont C ből van egy halom a svéd légierő tulajdonában, amiből 40-60db-ot biztosan le fognak tárolni. A D neccesebb, de pár darabot biztosan össze tudnának kaparni.A C-D már nincs gyártásban.
Pontosan erre gondoltam...Ne teljes vadászgép összeszerelésben gondolkodj, hanem mint az Airbus helikoptereknél... ha veszünk gépet, cserébe idehoznak pl. valamilyen részegység gyártását / fejlesztését. Az se biztos hogy katonai termékét, ha van más is a portfóliójukban.
otthonra minimum 60db-E-t