[HUN] Vadászgépek beszerzése

Már most tökéletesen értelmetlen a dolog

Lsd. lejjebb miért



Az alapvetésed hogy a mos meglévő C / D "kifutnak"
Ezzel szemben Gripenjeink még jó ideig nem "futnak ki". Annyira kevés időt repültek hogy - amennyiben továbbra is ilyen tempóban használjuk őket - méh hosszú évtizedekig szolgálhatnak.
Amire te gondolsz az szerintem a lízing szerződés lejárta ami mindössze a gépek tulajdonjogában beálló változást jelent, de a gépek NEM futnak ki.

Az hogy a KC390 hajlékony csövön tud utántölteni semmilyen logikai kapcsolatban nincs azzal hogy Gripen E-t akarnánk beszerezni.
A szállítógép beszerzés egyáltalán nem jelenti hogy vadászgépeket IS be akarunk szerezni.

Megint csak....mi köze a még be sem érkezett KC390-nek a Gripen E hez? (semmi...)
Ha szerencsénk van akkor és a KC390 beválik akkor a szolgálati ideje ennek a típusnak is bőven meghaladhatja a 20 évet.
Nézd meg hogy a népszerű szállítógép típusok hány éveket szolgálnak (C-130, An-26, stb...)
Továbbá mint fent...a Gripen C / D ben egy mid life felújítás után bőven van még 20 év szolgálati idő.


Elbagatelizálod a kérdést. A Gripen E / F 80% ban más típus mint a korábbi C / D. A hajózók és pláne a műszakiak átképzése nem kis feladat és pláne nem olcsó. Ezen kívül mind a hajózó mind a műszaki állomány jártasságát fenn kell tartani mind a két típuson, vagy kétszer annyi hajózó és műszaki kell. Ami javasolsz az tökéletesen értelmetlen egy 2-3 százados légierő esetében.

A fentiek miatt ez az utólsó megállapításod is tökéletesen értelmetlen
Most olvastam a Palkovics interjút. Ismét megerősített abban, hogy a jelenlegi kurzus a fejlesztésekben látja azt az előrehaladást, ami egyúttal a gazdaságot is húzza. Meglepne, ha ebből pont a légierőt hagynák ki.
Számukra nem lesz üzlet a jelenlegi Griffeket megtartani, hacsak nem addig hosszabbítani a jelenlétüket, ameddig egy újabb megoldást nem tudnak felszálló ágra állítani. Persze ez csak tipp, pontosabban a jelenleg zajló folyamatok továbbgondolása. Lehet vele egyet nem érteni, majd kiderül mi lesz. Az is lehet, hogy a vadászgépekhez nem tudnak befektetéseket rendelni, ezáltal bizonyos értelemben érdektelenné válik számukra, ezért maradnak a jelenlegi Gripenek.
Ennek persze ellentmond, hogy a KC-390-esekhez sem kapcsolódik közvetlen ipari együttműködés. Vagy tévedek, és van ilyen? Vagy esetleg mégse vegyük egy kalap alá a vadász és szállítógépek kérdését? Ezeket szerintem csak azok tudják pontosan, akik benne vannak például a VBÜ vezetésében.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Véleményem szerint figyelembe kell venni a fejlesztési irányokat. Nemrég vásároltunk KC-390-es, aminél hangsúlyosan említették az utántöltő képességet.
Szárazföldi F4 változatok a merevcsöves rendszert használták.
Kivéve
d9a33f28f4182d1d742768a203664557.jpg
1620px-F-4E_GivatOlga_081014_01.jpg

Ha az a kivánságunk,F35A(Hu) is megkaphatja a haditengerészeti fogadórendszert-csak fizessük meg.......
 
Ennek persze ellentmond, hogy a KC-390-esekhez sem kapcsolódik közvetlen ipari együttműködés. Vagy tévedek, és van ilyen? Vagy esetleg mégse vegyük egy kalap alá a vadász és szállítógépek kérdését? Ezeket szerintem csak azok tudják pontosan, akik benne vannak például a VBÜ vezetésében.
A cseh-magyar Aero Vodochody beszállítója a KC-390-nek. Tehát van kapcsolódási pont. Illetve, hogy erősítsem az álláspontod, a brazilok is gyártanak Gripen E-t. Szal van további együttműködési potenciál.
 
Számukra nem lesz üzlet a jelenlegi Griffeket megtartani, hacsak nem addig hosszabbítani a jelenlétüket, ameddig egy újabb megoldást nem tudnak felszálló ágra állítani.
Ez nem üzlet kérdése...
A Gripenek a lízing szerződés lejártát követően a tulajdonunkba fognak kerülni.
  • Eladni nem valószínű hogy el tudnánk őket. (olyan vevőt találni aki fizetőképes, pont Gripen kell neki és nekünk a Svédeknek és az USA nak is megfelel a pedigréje kb. 0% az esély)
  • Több milliárd $ vagy € sem valószínű hogy lesz 2-3 század vadonat új vadászgépre. (de még 1.5 milliárd sem ha továbbra is csak egy században gondolkodna...)
  • Az eddigi nyilatkozatokból annyi a nyilvánvaló hogy a vezetés is tisztában van vele hogy a Gripen C / D-k képességei fejlesztésre szorulnak.

Szerintem ezek alapján az a logikus és nyilvánvaló következtetés hogy a tulajdonunkban lévő gépeket kell fellhoznunk fel olyan technikai színvonalra hogy még minimum 20 évig - amíg az új generációs Eu.i gépek szolgálatba állnak - el tudják látni a feladatukat.
Az is lehet, hogy a vadászgépekhez nem tudnak befektetéseket rendelni, ezáltal bizonyos értelemben érdektelenné válik számukra, ezért maradnak a jelenlegi Gripenek.
A Gripenek felújításához - amennyiben a SAAB részéről van rá hajlandóság - tudnának ipari együttműködést rendelni.
Ott az AV amely 50% ban magyar érdekeltség van. Az pl. símán bele tudna folyni egy Gripen flotta felújításba (pláne ha a Cseheket is meg lehetne győzni hogy csatlakozzanak egy korszerűsítési programhoz)
Vagy esetleg mégse vegyük egy kalap alá a vadász és szállítógépek kérdését?
A vadász és a szállítógép kérdés semmilyen kapcsolatban sincs egymással.
A KC390 megvétele mindössze annyit jelent hogy ezzel a géppel csak hajlékony csöves rendszerrel fogunk tudni gépeket utántölteni (esetleg ha az A330-ast átalakítják át MRTT-vé lehet merev csöves is képesség is...),
de semmiképp nem következik belőle hogy új vadászgépeket is kívánunk venni, pláne nem hogy hogy Gripen E / F tipust.
 
Én azért megpróbálnám eladni a Gripeneket a Horvátoknak vagy Szlovéneknek...!Aztán jöhet a 2 század E vagy F-35 Biden papától karira...!Azt ennyi!Köszönöm a figyelmet!
 
Én azért megpróbálnám eladni a Gripeneket a Horvátoknak vagy Szlovéneknek...!Aztán jöhet a 2 század E vagy F-35 Biden papától karira...!Azt ennyi!Köszönöm a figyelmet!
Szlovéniának? ;)

Javaslom Lichtensteint, esetleg San Marinót.

Szóval, egy század Gripen-hez azért légtér is kell! Megjegyzem a C/D kifejezetten ránk van szabva. Na nem Nato szerepvállalással, hanem
akár országútról üzemeltetve. Ez alapvetően persze hidegháborús eljárás, de azt gondolom az egy darab Kecskeméttel pont így lehet túljárni
az ellen, de akár a károgók eszén is...
A svédek ezt a képességet gyakorolják is úgy tudom velük.
 
Én azért megpróbálnám eladni a Gripeneket a Horvátoknak vagy Szlovéneknek...!Aztán jöhet a 2 század E vagy F-35 Biden papától karira...!Azt ennyi!Köszönöm a figyelmet!
Biden szerintem nem fog eladni nekünk F-35-t! 4 Gripent eladni a szlovéneknek a maradékkal meg állandó jelleggel rotációsan kimenni Baltikumba! És ha nincs F-35 akkor jöhet 2 század Rafale
 
Biden szerintem nem fog eladni nekünk F-35-t! 4 Gripent eladni a szlovéneknek a maradékkal meg állandó jelleggel rotációsan kimenni Baltikumba! És ha nincs F-35 akkor jöhet 2 század Rafale
"No way" a Gripen a "függetlenségünk" záloga. Se F-35, se Rafael! A romulánok közvetlen alávetett alattvalói a Biden adminisztrációnak, Ukrajna úgyszintén. A polákok nem fognak mellénk állni, már látszik.
 
A gripenek melle szerintem 6-8 f35 osnel tobbre nem igen lenne szuksegunk.
A gripen mehet igaslonak airpolic kikepzogep jaror stb. F35 meg kikimelve bekeben elorre tervezett repulesekkel. 8 f35 ara szerintem nincs tul messze 14 gripen e/f artol. A c/d gripenek meg szerintem igyis ugyis maradnanak maradvany aron.
 
A 14 gripen melle lehet meg 6 db f35 os is eleg lenne... 60% os hadrafoghatosaggal is 2 geppar... De 8 geppel az amik tuti leszallnanak rollunk. 6 al is de arra azert lehet huznak kisse a szajukat. /kitudja/
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Nem kovetem nyomon mostanaba az arak alakulasat. De szerintem 8 f35 kb egy arba lehet 14 db e/f el.
Es a c/d k igyis ugyis kellenenek akarmelyiket is valasztanank.
De a 8 f35 os harcaszati hadaszati szemmel nezve /plussz politikailag./ is joval e/f ek elott vannak db szam ide vagy oda...
 
Igy az f35 uzemeltetese se lenne annyira huzos hisz annyibol lehetne uzemeltetni mint 14 e/f et /hisz kisebb raktarkeszlet kell a kevesebb gephez joval kevesebb szemelyzet hangar stb.../

Igazabol a nagykonyvbe nincs leirva hogy egy repulloszazadnak 14 gepnek kell lenni ahogy az se hogy ha ket gep parhuzamos uzemeltetese all fenn a 2 szazadnak azonos db szammal kell hogy rendelkezzen./
 
1. Meglevő Gripen upgrade, esetleg plusz gépek.
2. Gripen E/F
3. F-35

Szerintem ezek lehetnek.
Upgrade esetén is nagyon jó lenne ha 4 db E/F-t is vennénk hozzájuk, ezzel 4 rajos századot tudnánk kialakítani.
Az E/F-k megnövelt hatósugarára és fejlettebb érzékelőrendszereire szükség van!

Ha a 2 db D-t értékarányosan beszámítanák 4 db F-be, akkor az F-ek rajparancsnoki gépként üzemelnének.
Ahol a hátsó ember senso/tacco/wo stb. szerepkörben működhetne (bár ezek ma már eléggé automatizáltak).
Olvastam erről jót is és rosszat is, szerintetek ez hogy nézne ki?
Rajonként elosztva lennének jók az E/F-k vagy külön rajban?