A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Erre azért nem vennék mérget.Hibridháború manifesztálódhat terror/gerilla hadviselésben is,és nem lehet kizárni a turbulens határvidék kialakulását sem.
Mondjuk úgy,hogy csekély a valószinüsége-de sokkal nagyobb,mint egy NATO-Oo háborúra.
És mi gátolja meg az első manpaddal felszerelt komát, hogy lelője a picsába?
 
Az STnek csak annyi fegyveres képességrevan szüksége, amennyi a pilótaképzéshez kell.
 
pont lehozott a honvedelem.hu a Zlinről egy írást, össze lehet hasonlítani a ST-val. https://honvedelem.hu/hirek/nyolcan...uFZXz7116rzBgjEiCt4fvkC_cikjeq4XvavxPSDcKrVUo
Arról hallottál már, hogy a pilótaképzésnek lépcsőfokai vannak?
A hagyományos rendben az alap a Zlin szintje, a második a turboprop (pl. Super Tucano), a harmadik egy nem hangsebesség feletti jet (pl.: L-39NG), és legfelül egy nagy sebességű jet van (pl.: M-346). Innen kerülnek fel a pilóták a vadászgép tipusra.
A modern megközelítésben meg az egyes fokokat összevonják.
A svédek pl. egyből jeten kezdenek.
De a leggyakoribb, hogy a 2.-3. szinteket összevonják.
A cseheknél pl. a képzés Zlin-en kezdődik, majd L-39 után a pilóták Alca századhoz kerülnek, ahol több éves gyakorlat után mennek ki a legjobbak a svédekhez, Gripen átképzésre.
 
Arról hallottál már, hogy a pilótaképzésnek lépcsőfokai vannak?
A hagyományos rendben az alap a Zlin szintje, a második a turboprop (pl. Super Tucano), a harmadik egy nem hangsebesség feletti jet (pl.: L-39NG), és legfelül egy nagy sebességű jet van (pl.: M-346). Innen kerülnek fel a pilóták a vadászgép tipusra.
A modern megközelítésben meg az egyes fokokat összevonják.
A svédek pl. egyből jeten kezdenek.
De a leggyakoribb, hogy a 2.-3. szinteket összevonják.
A cseheknél pl. a képzés Zlin-en kezdődik, majd L-39 után a pilóták Alca századhoz kerülnek, ahol több éves gyakorlat után mennek ki a legjobbak a svédekhez, Gripen átképzésre.

L-39NG mellé értelmetlen Super Tucanót is venni, vagy ez, vagy az. Egyébként meg nem csak modern megközelítés, 30 éve úgy akartuk újrakezdeni a hazai pilótaképzést (ami egyedül nálunk nem volt a VSZ-ben) hogy Jak-50 majd L-39, végül kétüléses MiG, már az alakulatnál. Aztán az MSZP-kormány leállította ezt a képzést, pilóta sem kellett miután tovább csökkentették a légierőt, aztán a Gripen-pilóták kiképzéséhez Kanadába küldtük a növendékeket, a típusra meg a svédeknél kapták meg a kiképzést.
Az M-346 is szubszonikus, szuperszonikus tréner jelenleg csak a T-38 Talon (meg az erre használt F-5-ösök), JL-9 és a koreai T-50 van rendszerben, illetve most lesz a T-7 Red Hawk.
 
A Super Tucano dugattyús motorosban talán a legkomoylabb cucc, van fedélzeti nehézgéppuskája, hordozhat akár Hydra, Maverick rakétákat, Sidewinder/Python rakétákat vagyakár 227kg-os irányított bombákat is.
Akkor már inkább OV-10X Super Bronco...

Pylon-turn képesség, 3.5 m3 raktér, 5-6 fő deszant, kétmotoros kiképzési lehetőség, stb ...
 
L-39NG mellé értelmetlen Super Tucanót is venni, vagy ez, vagy az. Egyébként meg nem csak modern megközelítés, 30 éve úgy akartuk újrakezdeni a hazai pilótaképzést (ami egyedül nálunk nem volt a VSZ-ben) hogy Jak-50 majd L-39, végül kétüléses MiG, már az alakulatnál. Aztán az MSZP-kormány leállította ezt a képzést, pilóta sem kellett miután tovább csökkentették a légierőt, aztán a Gripen-pilóták kiképzéséhez Kanadába küldtük a növendékeket, a típusra meg a svédeknél kapták meg a kiképzést.
Az M-346 is szubszonikus, szuperszonikus tréner jelenleg csak a T-38 Talon (meg az erre használt F-5-ösök), JL-9 és a koreai T-50 van rendszerben, illetve most lesz a T-7 Red Hawk.
Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót. Igen, volt róla szó korábban, de nem gondolom, hogy az Aero magyar kormányzati körök (NER) érdekeltségébe kerülése után a brazil gépet vennénk meg. Ugyanakkor nem is üti teljesen a kettő egymást. Ha valaki azt mondja, hogy M345-öt akarunk venni, akkor kiröhögöm.
Ha mégis meg akarjuk tartani a több lépcsőt, akkor ez egy jó kiegészítő lenne. Ugyanakkor, tényleg nem sok értelme lenne.
Szerintem kevered az M345-öt az M346-tal. Az M345 a L-39NG vetélytársa, vele azonos hajtóművel.
Az M346 szuperszónikus.
 
Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót. Igen, volt róla szó korábban, de nem gondolom, hogy az Aero magyar kormányzati körök (NER) érdekeltségébe kerülése után a brazil gépet vennénk meg. Ugyanakkor nem is üti teljesen a kettő egymást. Ha valaki azt mondja, hogy M345-öt akarunk venni, akkor kiröhögöm.
Ha mégis meg akarjuk tartani a több lépcsőt, akkor ez egy jó kiegészítő lenne. Ugyanakkor, tényleg nem sok értelme lenne.
Szerintem kevered az M345-öt az M346-tal. Az M345 a L-39NG vetélytársa, vele azonos hajtóművel.
Az M346 szuperszónikus.

M-346-ra gondoltam, nem tudtam, hogy szuperszónikus, a Jak-130 sem az.

Egyébként már a rendszerváltás körül házalt Magyarországon egy brazíliai magyar a Tucanóval, bár valószínűleg sosem volt komolyan szóban, hogy vennénk. Most lehet, hogy a KC-390-esek miatt került képbe, hogy mást is vennénk a braziloktól.
 
Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót.
Nem ertesz hozza. A cseh forumon el lett magyarazva hogy hatarvedelemre kell. Igy van, nem a H145M, nem izraeli dronok hanem a Tucano fog monitorozni. :D :D
 
Lengyel, holland, olasz, szerb, cseh híroldalak és még néhány olyan országban már megírták hogy ilyet veszünk, akiknek semmi információja nem lehet róla mert semmi közük a típushoz vagy az Embraerhez, csak egymásra hivatkoznak és az egyik egy meg nem nevezett magyar helyi lapra/forrásra hogy "az már megírta"... a horvátok, akiknél ott volt egy hétig a gép bemutatózni 2020 október végén, ők nem említették hogy a Honvédség ott lett volna mint érdeklődő. Ha lenne valami komoly vételi szándék , akkor már a magyar újságokban és blogokon is Super Tucano bemutató cikkek jelentek volna meg jólértesültségüket bizonygatva, Persze az is lehet hogy a KC-390 aláírásakor már aláírták a gyakorlógépeket is és még ipari együttműködés is lesz, csak nem jelentették be... úgy tűnik senki nem tud semmit, csak találgat.
Szerintem mostanában döntik el, hogy a 2 típusból melyiket szerezzük be. Mikor tavaly nyáron a NER megvette az AV többségi részvénycsomagját elég egyértelműnek tűnt, hogy bármennyire nincs rá szükségünk sajnos veszünk az L-39-ből. Aztán érdekes módon azóta is nagy a csönd. Nem nehéz kitalálni, hogy sokan ellenzik a HM-MH-ban a L-39 beszerzést és ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet akkor inkább olcsóbb, bevált, többcélú könnyű támadó gépet szereznének be pl. ST-t. . Itt arra érdemes gondolni, hogy a Nato egy halom asszimmetrikus konfliktusban részt vesz Afrikában és Ázsiában ahol nagy hasznát veszik egy lassabb gépnek amely mind felderítési mind támadó funkcióban jól használható. A pilótáinknak pedig olyan új, semmivel nem pótolható harci tapasztalatot (A-G) jelentene amelyet már lassan 80 éve nem használtunk.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Negan
Na de, hogy komolyra fordítsuk a szót
Március 15-től a legénységi állomány is jogosult albérlet támogatásra és honvédségi lakáslízingre.

Ez most jó, nem?

A Super Tucano dugattyús motoros

Te vagy egy dugattyú, szégyelld össze magad.

És mi gátolja meg az első manpaddal felszerelt komát, hogy lelője a picsába?

A származása. :D :D

Arról hallottál már, hogy a pilótaképzésnek lépcsőfokai vannak?
A hagyományos rendben az alap a Zlin szintje, a második a turboprop (pl. Super Tucano), a harmadik egy nem hangsebesség feletti jet (pl.: L-39NG), és legfelül egy nagy sebességű jet van (pl.: M-346). Innen kerülnek fel a pilóták a vadászgép tipusra.
A modern megközelítésben meg az egyes fokokat összevonják.
A svédek pl. egyből jeten kezdenek.
De a leggyakoribb, hogy a 2.-3. szinteket összevonják.
A cseheknél pl. a képzés Zlin-en kezdődik, majd L-39 után a pilóták Alca századhoz kerülnek, ahol több éves gyakorlat után mennek ki a legjobbak a svédekhez, Gripen átképzésre.

Ez így rohadt sok. A Zlin után bőven elég volna az L-39.

Szerintem mostanában döntik el, hogy a 2 típusból melyiket szerezzük be. Mikor tavaly nyáron a NER megvette az AV többségi részvénycsomagját elég egyértelműnek tűnt, hogy bármennyire nincs rá szükségünk sajnos veszünk az L-39-ből. Aztán érdekes módon azóta is nagy a csönd. Nem nehéz kitalálni, hogy sokan ellenzik a HM-MH-ban a L-39 beszerzést és ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet akkor inkább olcsóbb, bevált, többcélú könnyű támadó gépet szereznének be pl. ST-t. . Itt arra érdemes gondolni, hogy a Nato egy halom asszimmetrikus konfliktusban részt vesz Afrikában és Ázsiában ahol nagy hasznát veszik egy lassabb gépnek amely mind felderítési mind támadó funkcióban jól használható. A pilótáinknak pedig olyan új, semmivel nem pótolható harci tapasztalatot (A-G) jelentene amelyet már lassan 80 éve nem használtunk.

Vagy valamilyen UCAV, aztán szevasz. Egy nagyadag Bajraktár bőven jó lenne.