Az hogy kamm szerint a kománál lévő manpad nem lesz tényező(nem lesz) az elkövetkező háborúkban.És mi gátolja meg az első manpaddal felszerelt komát, hogy lelője a picsába?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az hogy kamm szerint a kománál lévő manpad nem lesz tényező(nem lesz) az elkövetkező háborúkban.És mi gátolja meg az első manpaddal felszerelt komát, hogy lelője a picsába?
Arról hallottál már, hogy a pilótaképzésnek lépcsőfokai vannak?
A hagyományos rendben az alap a Zlin szintje, a második a turboprop (pl. Super Tucano), a harmadik egy nem hangsebesség feletti jet (pl.: L-39NG), és legfelül egy nagy sebességű jet van (pl.: M-346). Innen kerülnek fel a pilóták a vadászgép tipusra.
A modern megközelítésben meg az egyes fokokat összevonják.
A svédek pl. egyből jeten kezdenek.
De a leggyakoribb, hogy a 2.-3. szinteket összevonják.
A cseheknél pl. a képzés Zlin-en kezdődik, majd L-39 után a pilóták Alca századhoz kerülnek, ahol több éves gyakorlat után mennek ki a legjobbak a svédekhez, Gripen átképzésre.
Akkor már inkább OV-10X Super Bronco...A Super Tucano dugattyús motorosban talán a legkomoylabb cucc, van fedélzeti nehézgéppuskája, hordozhat akár Hydra, Maverick rakétákat, Sidewinder/Python rakétákat vagyakár 227kg-os irányított bombákat is.
A skyraider a legkomolyabb cucc dugattyúsbanA Super Tucano dugattyús motorosban talán a legkomoylabb cucc, van fedélzeti nehézgéppuskája, hordozhat akár Hydra, Maverick rakétákat, Sidewinder/Python rakétákat vagyakár 227kg-os irányított bombákat is.
Én szerintem ez egy marhaság.L-39NG mellé értelmetlen Super Tucanót is venni, vagy ez, vagy az. Egyébként meg nem csak modern megközelítés, 30 éve úgy akartuk újrakezdeni a hazai pilótaképzést (ami egyedül nálunk nem volt a VSZ-ben) hogy Jak-50 majd L-39, végül kétüléses MiG, már az alakulatnál. Aztán az MSZP-kormány leállította ezt a képzést, pilóta sem kellett miután tovább csökkentették a légierőt, aztán a Gripen-pilóták kiképzéséhez Kanadába küldtük a növendékeket, a típusra meg a svédeknél kapták meg a kiképzést.
Az M-346 is szubszonikus, szuperszonikus tréner jelenleg csak a T-38 Talon (meg az erre használt F-5-ösök), JL-9 és a koreai T-50 van rendszerben, illetve most lesz a T-7 Red Hawk.
Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót. Igen, volt róla szó korábban, de nem gondolom, hogy az Aero magyar kormányzati körök (NER) érdekeltségébe kerülése után a brazil gépet vennénk meg. Ugyanakkor nem is üti teljesen a kettő egymást. Ha valaki azt mondja, hogy M345-öt akarunk venni, akkor kiröhögöm.
Ha mégis meg akarjuk tartani a több lépcsőt, akkor ez egy jó kiegészítő lenne. Ugyanakkor, tényleg nem sok értelme lenne.
Szerintem kevered az M345-öt az M346-tal. Az M345 a L-39NG vetélytársa, vele azonos hajtóművel.
Az M346 szuperszónikus.
A Super Tucano dugattyús motorosban talán a legkomoylabb cucc, van fedélzeti nehézgéppuskája, hordozhat akár Hydra, Maverick rakétákat, Sidewinder/Python rakétákat vagyakár 227kg-os irányított bombákat is.
Nem ertesz hozza. A cseh forumon el lett magyarazva hogy hatarvedelemre kell. Igy van, nem a H145M, nem izraeli dronok hanem a Tucano fog monitorozni.Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót.
Put down the crackpipe... te mirol beszelsz? Nem sikerul kovetni a temakat?Az hogy kamm szerint a kománál lévő manpad nem lesz tényező(nem lesz) az elkövetkező háborúkban.
Szerintem mostanában döntik el, hogy a 2 típusból melyiket szerezzük be. Mikor tavaly nyáron a NER megvette az AV többségi részvénycsomagját elég egyértelműnek tűnt, hogy bármennyire nincs rá szükségünk sajnos veszünk az L-39-ből. Aztán érdekes módon azóta is nagy a csönd. Nem nehéz kitalálni, hogy sokan ellenzik a HM-MH-ban a L-39 beszerzést és ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet akkor inkább olcsóbb, bevált, többcélú könnyű támadó gépet szereznének be pl. ST-t. . Itt arra érdemes gondolni, hogy a Nato egy halom asszimmetrikus konfliktusban részt vesz Afrikában és Ázsiában ahol nagy hasznát veszik egy lassabb gépnek amely mind felderítési mind támadó funkcióban jól használható. A pilótáinknak pedig olyan új, semmivel nem pótolható harci tapasztalatot (A-G) jelentene amelyet már lassan 80 éve nem használtunk.Lengyel, holland, olasz, szerb, cseh híroldalak és még néhány olyan országban már megírták hogy ilyet veszünk, akiknek semmi információja nem lehet róla mert semmi közük a típushoz vagy az Embraerhez, csak egymásra hivatkoznak és az egyik egy meg nem nevezett magyar helyi lapra/forrásra hogy "az már megírta"... a horvátok, akiknél ott volt egy hétig a gép bemutatózni 2020 október végén, ők nem említették hogy a Honvédség ott lett volna mint érdeklődő. Ha lenne valami komoly vételi szándék , akkor már a magyar újságokban és blogokon is Super Tucano bemutató cikkek jelentek volna meg jólértesültségüket bizonygatva, Persze az is lehet hogy a KC-390 aláírásakor már aláírták a gyakorlógépeket is és még ipari együttműködés is lesz, csak nem jelentették be... úgy tűnik senki nem tud semmit, csak találgat.
Na de, hogy komolyra fordítsuk a szót
Március 15-től a legénységi állomány is jogosult albérlet támogatásra és honvédségi lakáslízingre.
A Super Tucano dugattyús motoros
És mi gátolja meg az első manpaddal felszerelt komát, hogy lelője a picsába?
Arról hallottál már, hogy a pilótaképzésnek lépcsőfokai vannak?
A hagyományos rendben az alap a Zlin szintje, a második a turboprop (pl. Super Tucano), a harmadik egy nem hangsebesség feletti jet (pl.: L-39NG), és legfelül egy nagy sebességű jet van (pl.: M-346). Innen kerülnek fel a pilóták a vadászgép tipusra.
A modern megközelítésben meg az egyes fokokat összevonják.
A svédek pl. egyből jeten kezdenek.
De a leggyakoribb, hogy a 2.-3. szinteket összevonják.
A cseheknél pl. a képzés Zlin-en kezdődik, majd L-39 után a pilóták Alca századhoz kerülnek, ahol több éves gyakorlat után mennek ki a legjobbak a svédekhez, Gripen átképzésre.
Szerintem mostanában döntik el, hogy a 2 típusból melyiket szerezzük be. Mikor tavaly nyáron a NER megvette az AV többségi részvénycsomagját elég egyértelműnek tűnt, hogy bármennyire nincs rá szükségünk sajnos veszünk az L-39-ből. Aztán érdekes módon azóta is nagy a csönd. Nem nehéz kitalálni, hogy sokan ellenzik a HM-MH-ban a L-39 beszerzést és ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet akkor inkább olcsóbb, bevált, többcélú könnyű támadó gépet szereznének be pl. ST-t. . Itt arra érdemes gondolni, hogy a Nato egy halom asszimmetrikus konfliktusban részt vesz Afrikában és Ázsiában ahol nagy hasznát veszik egy lassabb gépnek amely mind felderítési mind támadó funkcióban jól használható. A pilótáinknak pedig olyan új, semmivel nem pótolható harci tapasztalatot (A-G) jelentene amelyet már lassan 80 éve nem használtunk.
Ez bizony, hogy jó. Toborzóerő és állománymegtartás.Ez most jó, nem?
#94923Put down the crackpipe... te mirol beszelsz? Nem sikerul kovetni a temakat?
Huh? Ennyi jon fel arra a kommentszamra:
Mondjuk azt nem tudtam, hogy magyar tervezte. Ez egy kis büszkeséget, kötődést adhat.Nem kell Super Tucano.
Jaj, el ne kezdjuk az osszes masod-, harmad- es negyedkozlo mediahulladekot linkelni... Mondjuk legalabb arakat irt hozza, az dicseretes.A Blikk is lehozta! Vótmá?Újabb brazil harci gépeket vehet Magyarország - A-29 Super Tucano
Brazil gyártású könnyű támadó vadászrepülőgépek vásárlását fontolgatja Magyarország egy külföldi szakportál értesülései szerint. A gépek darabja minimum 3 milliárd forint.www.blikk.hu
Huh? Ennyi jon fel arra a kommentszamra:
[BIZTPOL] Irán
Augusztusban bemutatják az új iráni tengeralattjárót.... http://www.presstv.com/detail/2013/04/06/296829/iran-to-unveil-new-submarine-by-august/forum.htka.hu