A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 405
36 391
113
Arról hallottál már, hogy a pilótaképzésnek lépcsőfokai vannak?
A hagyományos rendben az alap a Zlin szintje, a második a turboprop (pl. Super Tucano), a harmadik egy nem hangsebesség feletti jet (pl.: L-39NG), és legfelül egy nagy sebességű jet van (pl.: M-346). Innen kerülnek fel a pilóták a vadászgép tipusra.
A modern megközelítésben meg az egyes fokokat összevonják.
A svédek pl. egyből jeten kezdenek.
De a leggyakoribb, hogy a 2.-3. szinteket összevonják.
A cseheknél pl. a képzés Zlin-en kezdődik, majd L-39 után a pilóták Alca századhoz kerülnek, ahol több éves gyakorlat után mennek ki a legjobbak a svédekhez, Gripen átképzésre.

L-39NG mellé értelmetlen Super Tucanót is venni, vagy ez, vagy az. Egyébként meg nem csak modern megközelítés, 30 éve úgy akartuk újrakezdeni a hazai pilótaképzést (ami egyedül nálunk nem volt a VSZ-ben) hogy Jak-50 majd L-39, végül kétüléses MiG, már az alakulatnál. Aztán az MSZP-kormány leállította ezt a képzést, pilóta sem kellett miután tovább csökkentették a légierőt, aztán a Gripen-pilóták kiképzéséhez Kanadába küldtük a növendékeket, a típusra meg a svédeknél kapták meg a kiképzést.
Az M-346 is szubszonikus, szuperszonikus tréner jelenleg csak a T-38 Talon (meg az erre használt F-5-ösök), JL-9 és a koreai T-50 van rendszerben, illetve most lesz a T-7 Red Hawk.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 659
113
A Super Tucano dugattyús motorosban talán a legkomoylabb cucc, van fedélzeti nehézgéppuskája, hordozhat akár Hydra, Maverick rakétákat, Sidewinder/Python rakétákat vagyakár 227kg-os irányított bombákat is.
Akkor már inkább OV-10X Super Bronco...

Pylon-turn képesség, 3.5 m3 raktér, 5-6 fő deszant, kétmotoros kiképzési lehetőség, stb ...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
L-39NG mellé értelmetlen Super Tucanót is venni, vagy ez, vagy az. Egyébként meg nem csak modern megközelítés, 30 éve úgy akartuk újrakezdeni a hazai pilótaképzést (ami egyedül nálunk nem volt a VSZ-ben) hogy Jak-50 majd L-39, végül kétüléses MiG, már az alakulatnál. Aztán az MSZP-kormány leállította ezt a képzést, pilóta sem kellett miután tovább csökkentették a légierőt, aztán a Gripen-pilóták kiképzéséhez Kanadába küldtük a növendékeket, a típusra meg a svédeknél kapták meg a kiképzést.
Az M-346 is szubszonikus, szuperszonikus tréner jelenleg csak a T-38 Talon (meg az erre használt F-5-ösök), JL-9 és a koreai T-50 van rendszerben, illetve most lesz a T-7 Red Hawk.
Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót. Igen, volt róla szó korábban, de nem gondolom, hogy az Aero magyar kormányzati körök (NER) érdekeltségébe kerülése után a brazil gépet vennénk meg. Ugyanakkor nem is üti teljesen a kettő egymást. Ha valaki azt mondja, hogy M345-öt akarunk venni, akkor kiröhögöm.
Ha mégis meg akarjuk tartani a több lépcsőt, akkor ez egy jó kiegészítő lenne. Ugyanakkor, tényleg nem sok értelme lenne.
Szerintem kevered az M345-öt az M346-tal. Az M345 a L-39NG vetélytársa, vele azonos hajtóművel.
Az M346 szuperszónikus.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 405
36 391
113
Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót. Igen, volt róla szó korábban, de nem gondolom, hogy az Aero magyar kormányzati körök (NER) érdekeltségébe kerülése után a brazil gépet vennénk meg. Ugyanakkor nem is üti teljesen a kettő egymást. Ha valaki azt mondja, hogy M345-öt akarunk venni, akkor kiröhögöm.
Ha mégis meg akarjuk tartani a több lépcsőt, akkor ez egy jó kiegészítő lenne. Ugyanakkor, tényleg nem sok értelme lenne.
Szerintem kevered az M345-öt az M346-tal. Az M345 a L-39NG vetélytársa, vele azonos hajtóművel.
Az M346 szuperszónikus.

M-346-ra gondoltam, nem tudtam, hogy szuperszónikus, a Jak-130 sem az.

Egyébként már a rendszerváltás körül házalt Magyarországon egy brazíliai magyar a Tucanóval, bár valószínűleg sosem volt komolyan szóban, hogy vennénk. Most lehet, hogy a KC-390-esek miatt került képbe, hogy mást is vennénk a braziloktól.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 882
113
Én szerintem ez egy marhaság.
Mármint az egész Super Tucano ügy. Teljesen nyilvánvaló, hogy az összes eddig ezzel megjelenő cikk azonos fordulatokat alkalmazva egy helyről szedte az infót.
Nem ertesz hozza. A cseh forumon el lett magyarazva hogy hatarvedelemre kell. Igy van, nem a H145M, nem izraeli dronok hanem a Tucano fog monitorozni. :D :D
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Lengyel, holland, olasz, szerb, cseh híroldalak és még néhány olyan országban már megírták hogy ilyet veszünk, akiknek semmi információja nem lehet róla mert semmi közük a típushoz vagy az Embraerhez, csak egymásra hivatkoznak és az egyik egy meg nem nevezett magyar helyi lapra/forrásra hogy "az már megírta"... a horvátok, akiknél ott volt egy hétig a gép bemutatózni 2020 október végén, ők nem említették hogy a Honvédség ott lett volna mint érdeklődő. Ha lenne valami komoly vételi szándék , akkor már a magyar újságokban és blogokon is Super Tucano bemutató cikkek jelentek volna meg jólértesültségüket bizonygatva, Persze az is lehet hogy a KC-390 aláírásakor már aláírták a gyakorlógépeket is és még ipari együttműködés is lesz, csak nem jelentették be... úgy tűnik senki nem tud semmit, csak találgat.
Szerintem mostanában döntik el, hogy a 2 típusból melyiket szerezzük be. Mikor tavaly nyáron a NER megvette az AV többségi részvénycsomagját elég egyértelműnek tűnt, hogy bármennyire nincs rá szükségünk sajnos veszünk az L-39-ből. Aztán érdekes módon azóta is nagy a csönd. Nem nehéz kitalálni, hogy sokan ellenzik a HM-MH-ban a L-39 beszerzést és ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet akkor inkább olcsóbb, bevált, többcélú könnyű támadó gépet szereznének be pl. ST-t. . Itt arra érdemes gondolni, hogy a Nato egy halom asszimmetrikus konfliktusban részt vesz Afrikában és Ázsiában ahol nagy hasznát veszik egy lassabb gépnek amely mind felderítési mind támadó funkcióban jól használható. A pilótáinknak pedig olyan új, semmivel nem pótolható harci tapasztalatot (A-G) jelentene amelyet már lassan 80 éve nem használtunk.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Negan

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Na de, hogy komolyra fordítsuk a szót
Március 15-től a legénységi állomány is jogosult albérlet támogatásra és honvédségi lakáslízingre.

Ez most jó, nem?

A Super Tucano dugattyús motoros

Te vagy egy dugattyú, szégyelld össze magad.

És mi gátolja meg az első manpaddal felszerelt komát, hogy lelője a picsába?

A származása. :D :D

Arról hallottál már, hogy a pilótaképzésnek lépcsőfokai vannak?
A hagyományos rendben az alap a Zlin szintje, a második a turboprop (pl. Super Tucano), a harmadik egy nem hangsebesség feletti jet (pl.: L-39NG), és legfelül egy nagy sebességű jet van (pl.: M-346). Innen kerülnek fel a pilóták a vadászgép tipusra.
A modern megközelítésben meg az egyes fokokat összevonják.
A svédek pl. egyből jeten kezdenek.
De a leggyakoribb, hogy a 2.-3. szinteket összevonják.
A cseheknél pl. a képzés Zlin-en kezdődik, majd L-39 után a pilóták Alca századhoz kerülnek, ahol több éves gyakorlat után mennek ki a legjobbak a svédekhez, Gripen átképzésre.

Ez így rohadt sok. A Zlin után bőven elég volna az L-39.

Szerintem mostanában döntik el, hogy a 2 típusból melyiket szerezzük be. Mikor tavaly nyáron a NER megvette az AV többségi részvénycsomagját elég egyértelműnek tűnt, hogy bármennyire nincs rá szükségünk sajnos veszünk az L-39-ből. Aztán érdekes módon azóta is nagy a csönd. Nem nehéz kitalálni, hogy sokan ellenzik a HM-MH-ban a L-39 beszerzést és ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet akkor inkább olcsóbb, bevált, többcélú könnyű támadó gépet szereznének be pl. ST-t. . Itt arra érdemes gondolni, hogy a Nato egy halom asszimmetrikus konfliktusban részt vesz Afrikában és Ázsiában ahol nagy hasznát veszik egy lassabb gépnek amely mind felderítési mind támadó funkcióban jól használható. A pilótáinknak pedig olyan új, semmivel nem pótolható harci tapasztalatot (A-G) jelentene amelyet már lassan 80 éve nem használtunk.

Vagy valamilyen UCAV, aztán szevasz. Egy nagyadag Bajraktár bőven jó lenne.
 
K

kamm

Guest
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Huh? Ennyi jon fel arra a kommentszamra:


Fura. o_O
Február 18.-án beszélgettünk.
Ugyanebben a topicban.
Te akkor a "hagyományos" egyemberes manpadok elmúlását vízionáltad.

Nem tudom miért az iránosat dobja be neked. o_O
@Tcat én nézek be valamit?