A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85
Huh? Ennyi jon fel arra a kommentszamra:


Fura. o_O
Február 18.-án beszélgettünk.
Ugyanebben a topicban.
Te akkor a "hagyományos" egyemberes manpadok elmúlását vízionáltad.

Nem tudom miért az iránosat dobja be neked. o_O
@Tcat én nézek be valamit?
 
Fura. o_O
Február 18.-án beszélgettünk.
Ugyanebben a topicban.
Te akkor a "hagyományos" egyemberes manpadok elmúlását vízionáltad.

Nem tudom miért az iránosat dobja be neked. o_O
@Tcat én nézek be valamit?
Igen, azt tovabbra is gondolom, hogy a kezi, egyeni MANPAD hosszu tavon halalra van itelve, mert a VSHORADok ATGM felszereltsege futotuzkent terjed mostantol, pl a Spike miatt is. Ha belegondolsz, akkor az embereknek inkabb CG/RGW/akarmit adnak a kezebe, ha muszaj cipelnie valamit. Egy radarral felszerelt Lynx vagy akarcsak egy normalisan megcsinalt (belulrol ujratoltheto, 6x indito) Mistral RC kocsival sosem tudnak versenyezni (mondjuk szerintem a franciak mindent MANPADnak sorolnak be, ami MIstralt lo ki, de az mindegy.)

De nem ertem, a Tucanot miert ne tudna leloni barmelyik...?
 
Erre azért nem vennék mérget.Hibridháború manifesztálódhat terror/gerilla hadviselésben is,és nem lehet kizárni a turbulens határvidék kialakulását sem.
Mondjuk úgy,hogy csekély a valószinüsége-de sokkal nagyobb,mint egy NATO-Oo háborúra.

Életképtelen, ha megnézed a környező országok légvédelmi képességeit. Biztos halál a pilótáknak, már a harci heliknél is nagyon rezeg a léc, behatárolt merre mozoghatnak (nekik a repülési profil ad még alkalmazhatóságot).
A mi környékünk elérte azt a szintet légvédelem terén, hogy vagy emberes stalth gép, vagy drón (minimum LO) kell a légi hadműveletekhez, annyira magas a színvonal. COIN gépes bohóckodás letarolt országok ellen a győztes szemszögéből pénzkímélés céljából értelmezhető - de arra megint ott a drón, ami sokkal hatékonyabb.
 
Jaj, el ne kezdjuk az osszes masod-, harmad- es negyedkozlo mediahulladekot linkelni... :cool: Mondjuk legalabb arakat irt hozza, az dicseretes.

Próbáltam keresni valami brazil forrást, de a brazil híroldalak is az olasz blogra hivatkoznak. A KC-390-nél legalább volt egy brazil miniszteri beszéd, amiből kiindult az egész hír.

Furcsa, hogy az olasz blog nem említi meg hogy Kanada után elképzelhető hogy Olaszországban fogják képezni a magyar pilótákat.
Ha jól látom, az olaszoknál épp a turboprop kategória (pl. Super Tucano) van kihagyva a pilótaképzésből, mint lépcsőfok.
Ha az M345/M346 előtt szükséges a turboprop képzés és ez egy hosszútávú képzési együttműködés lesz az olaszokkal, akkor akár még az is elképzelhető hogy a jövőben magyar turboprop gépről mennének a magyar (és külföldi) vadászpilóta jelöltek olasz továbbképzésre és onnan harci típusátképzésre.

Z242 -> Super Tucano -> M345 -> M346 -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> M345 -> Gripen
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> Gripen
Z242 -> L39NG -> Gripen


Ezek a változatok nem tűnnek túl valószínűnek:
Z242 -> L39NG -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> F-35

De az olasz képzéssel is az lenne a probléma, ami a kanadaival, hogy rugalmatlan. A hazatérő pilótákat addig is reptetni kell valahol valamin, amíg harci típus átképzésre el tudják őket küldeni.

Ha jól látom, Európában még senki sem rendszeresítette a típust. A legközelebbi rendszeresítő Nigéria, Libanon, Türkmenisztán. Azaz nincs a közelben karbantartó bázis, kell egy Magyarországra is. Egyébként is minden katonai beszerzésnél elvárt a gazdasági ellentételezés. (Türkmenisztánnal és Nigériával mostanában jóban vagyunk, indulhatnak az összeesküvés-elméletek...)

A 2020 október-novemberi marketing körúton Portugáliában, Montenegróban és Horvátországban tartottak bemutatót a típussal. A litvánok is ott voltak a horvát bemutatón. A Wikipedia a svédeket és az ukránokat említi még lehetséges vevőként.

Az elképzelt olasz pilótaképzési együttműködésnek azért ellentmond hogy az NFTE programhoz csatlakoztunk, amiben az olaszok nincsenek benne.
Nem igazán látom a magyar Super Tucano helyét ebben az együttműködésben, főleg ha a horvátok is megrendelik a gépet. A görögök és a portugálok saját pilótaképzést akarnak indítani, a spanyoloknál is van már PC-21 rendszeresítve. Így persze a kérdés már az, hogy az NFTE-ben ki és hogyan fog együttműködni.

Amikor a horvátokhoz kiküldték a magyar pilótákat Kanada előtt, az azért volt mert akkor probléma volt a Zlinek üzemeltetésével vagy rájöttek hogy szükséges az a lépcsőfok is?
 
Szerintem ne vegyünk Super Tucanot, hiszen a nigériai Magnus biznisz óta "tudjuk", hogy milyen drágán üzemeltethető :oops:

 
Életképtelen, ha megnézed a környező országok légvédelmi képességeit. Biztos halál a pilótáknak, már a harci heliknél is nagyon rezeg a léc, behatárolt merre mozoghatnak (nekik a repülési profil ad még alkalmazhatóságot).
A mi környékünk elérte azt a szintet légvédelem terén, hogy vagy emberes stalth gép, vagy drón (minimum LO) kell a légi hadműveletekhez, annyira magas a színvonal. COIN gépes bohóckodás letarolt országok ellen a győztes szemszögéből pénzkímélés céljából értelmezhető - de arra megint ott a drón, ami sokkal hatékonyabb.
Ezt a romanok Kubjara, Iglajara avagy Gepardjara erted ezt a "szimvonalat"? :D
Mert a Patriottal nem fognak sehova sem lovoldozni egy jo darabig, amerikai meg a szemelyzete is egyelore...
 
Bocs, ha valamelyik NERherceg kereshet rajta rendesen, akkor lesz Tucano, ha aztán ott rohad szét a pálya mellett, akkor is.
Annyira egyszerűen gondolkodsz, néha nem fáj??? Ha L39, akkor NER, ha ST, akkor NER. Ha F-35??? Akkir negvesszük az ancsik jóindulatát. o_O
Melyik NER herceg keresett a Leopardon??? Tudom azon vettük meg a Néppárti tagságot, jah nem ez a narratíva a héten csöcsre futott.
 
Próbáltam keresni valami brazil forrást, de a brazil híroldalak is az olasz blogra hivatkoznak. A KC-390-nél legalább volt egy brazil miniszteri beszéd, amiből kiindult az egész hír.

Furcsa, hogy az olasz blog nem említi meg hogy Kanada után elképzelhető hogy Olaszországban fogják képezni a magyar pilótákat.
Ha jól látom, az olaszoknál épp a turboprop kategória (pl. Super Tucano) van kihagyva a pilótaképzésből, mint lépcsőfok.
Ha az M345/M346 előtt szükséges a turboprop képzés és ez egy hosszútávú képzési együttműködés lesz az olaszokkal, akkor akár még az is elképzelhető hogy a jövőben magyar turboprop gépről mennének a magyar (és külföldi) vadászpilóta jelöltek olasz továbbképzésre és onnan harci típusátképzésre.

Z242 -> Super Tucano -> M345 -> M346 -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> M345 -> Gripen
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> Gripen
Z242 -> L39NG -> Gripen


Ezek a változatok nem tűnnek túl valószínűnek:
Z242 -> L39NG -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> F-35

De az olasz képzéssel is az lenne a probléma, ami a kanadaival, hogy rugalmatlan. A hazatérő pilótákat addig is reptetni kell valahol valamin, amíg harci típus átképzésre el tudják őket küldeni.
Erre lesz az L-39NG v. ST v. is-is.
Ha jól látom, Európában még senki sem rendszeresítette a típust. A legközelebbi rendszeresítő Nigéria, Libanon, Türkmenisztán. Azaz nincs a közelben karbantartó bázis, kell egy Magyarországra is. Egyébként is minden katonai beszerzésnél elvárt a gazdasági ellentételezés. (Türkmenisztánnal és Nigériával mostanában jóban vagyunk, indulhatnak az összeesküvés-elméletek...)
Montenegró szemezett a Tucanoval, asszem vett is de mérget nem veszek rá.
Gazdasági ellentételezés. A légierő egy magas rangú vezetője hónapokkal ezelőtt lenyilatkozta a honvedelem.hu-n, hogy lesz hazai gyártású kiképzőgép!!!
Lehet, hogy sok volt a tüske vagy álmodozott, de bármi lehet.
A 2020 október-novemberi marketing körúton Portugáliában, Montenegróban és Horvátországban tartottak bemutatót a típussal. A litvánok is ott voltak a horvát bemutatón. A Wikipedia a svédeket és az ukránokat említi még lehetséges vevőként.

Az elképzelt olasz pilótaképzési együttműködésnek azért ellentmond hogy az NFTE programhoz csatlakoztunk, amiben az olaszok nincsenek benne.
Nem igazán látom a magyar Super Tucano helyét ebben az együttműködésben, főleg ha a horvátok is megrendelik a gépet. A görögök és a portugálok saját pilótaképzést akarnak indítani, a spanyoloknál is van már PC-21 rendszeresítve. Így persze a kérdés már az, hogy az NFTE-ben ki és hogyan fog együttműködni.

Amikor a horvátokhoz kiküldték a magyar pilótákat Kanada előtt, az azért volt mert akkor probléma volt a Zlinek üzemeltetésével vagy rájöttek hogy szükséges az a lépcsőfok is?
 
Ezt a romanok Kubjara, Iglajara avagy Gepardjara erted ezt a "szimvonalat"? :D
Mert a Patriottal nem fognak sehova sem lovoldozni egy jo darabig, amerikai meg a szemelyzete is egyelore...
Sajnos rengeteg ex holland Hawk Mim23 rakétájuk “is” van. Több mint 200. Ezzel azért tudnak széttelepülni, meg lövöldözni is... :(
Nem gondolom ellenfélnek egy Gripennek, de hogy a légierejükkel közösen bevetéseket tudnak meghiusítsni, zavarni, az tuti.
Nem is értem ezekröl soha nem vesztek tudomást, már a Hawk-okról...

Van vmi, amiröl lemaradtam...?
Örülnék ha igen... :rolleyes:
 
Erre lesz az L-39NG v. ST v. is-is.

Montenegró szemezett a Tucanoval, asszem vett is de mérget nem veszek rá.
Gazdasági ellentételezés. A légierő egy magas rangú vezetője hónapokkal ezelőtt lenyilatkozta a honvedelem.hu-n, hogy lesz hazai gyártású kiképzőgép!!!
Lehet, hogy sok volt a tüske vagy álmodozott, de bármi lehet.
Hát ha mind kettő lesz én helyben leszopom magam....