F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 504
113
Israeli F-15s Were Armed With Old Missiles During B-52 Escort...

F-15-Baz-Sparrow.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Viszont, az egy dolog, hogy ezeken a repüléseken nincs rajta a CFT, ugyanakkor a CFT-vel elérhet maximális sebességet a GE hajtóművek esetében én nem ismerem. És ez két külön dolog.
Újabb infók gyűlnek, úgyhogy időről-időre revideálom magam.
Az F-15EX legelső repülésén, a CFT tartályokkal és a rajtuk levő két sorban elhelyezkedő jókora pilonokkal is megvolt a Mach 2.
A feladatot repülő Boeing tesztpilóta szerint CFT nélkül, teljesen tiszta konfigurációban az F110GE129-es hajtóművekkel még a kétüléses géppel is meg lehet repülni a Mach 2.5-öt.
Azt jó volna tudni, hogy ezt pontosan hogyan értette a pilóta. Úgy általánosságban az idén 49 éves F-15-ös flottára értendő alapigazságként, vagy konkrétan az F-15EX típus, a kétüléses kabintetővel, a MAWS kiálló, szögletes konténerével, és a GE hajtóművekkel képes erre?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Mountain Home AFB, ID

Az a legdiverzebb F-15E üzemeltető alakulat. Nekik van első szériás F-15E-jük PW220-as hajtóművel:

160223-F-QT909-005.jpg


2eb92768427448d47d5c50af1931d2a1.jpg


második szériás F-15E-jük PW229-es hajtóművel:

33529529700_e47604f992_o.jpg


7J9A1076-366og.jpg


(Ha nem látunk rá a fúvócső színre, ami a 220-asoknál kormosabb, a 229-eseknél pedig jóval tisztább, akkor érdemes keresni a CFT-n a hátső két oldalpilon között meglévő pótbeömlőt, ami a 220-as hajtóművekhez még nem kellett. Ott is van egy pótbeömlő, de csak egy kisebb. szögletes forma.)

és a szingapúri F-15SG-k is itt vannak az ezred farokkódjával felvértezve, GE129-es hajtóművel.

100324-F-2449R-290.JPG
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
M

molnibalage

Guest
Ezen sincs CFT, de sajnos nem túl jó a felvétel. :(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed