Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 981
20 273
113
Amin meglepődtem az az hogy nem a 2004-5 jneki jhmcs vonalat követi hanem a striker 2 jhmcs-2 az az éjszakai látás is biztosított lesz .
Azt molni írta hogy az első JHMCS külön éjjellátót kellet biztosítani
Szerintem nem meglepő, lemaradtak a sisakkijelzők terén, ez nem jelenti azt, hogy ugyanonnan kiindulva kell nekik is végigjárniuk ugyanazt az utat. A lehető legmodernebbet igyekeznek kifejleszteni, látják a konkurencia tapasztalatait, nyilván felhasználják a saját fejlesztéseikhez.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 254
70 469
113
Hát igen. A Szu-57-es legfeleslegesebb, vagy legellentmondásosabb megoldása, hogy van ugyan belső fegyvertere, de pont a gép legvékonabb keresztmetszeténél.
Ha szemből megnézzük, pont van egy nagyobb fegyverzetnyi mélység a két szívócsatorna között, a fegyvertér ajtókon kívül, ami teljesen kihasználatlan.
Azonban oda függeszteni semmit se lehet, pedig elférne.
A fegyverteret legalább a szívócsatornák aljáig le kellett volna mélyíteni.
Ez utóbbitól a tervezők nyílván azért zárkóztak el, mert kerülni akarták az egymást blokkoló fegyverzetek hibáját.
Tudniillik az egymás alatt-felett elhelyezett fegyverzet esetén az alsó pilon meghibásodásakor a felette levő fegyverzet is blokkolódik. Az amerikaiak ezért alkalmaznak egymás melletti pilonozást, illetve az F-35 esetében - elmés módon - az egymást a fegyvertérben átfedő fegyverzet külön-külön a belső, illetve a fegyvertér ajtón elhelyezett pilonra kerül.
Ez utóbbit eleve nyitni kell, így a rajta levő fegyverzet elkerül a másik kivetési útjából.
Ezt lehetett volna alkalmazni a Szu-57-es esetében is, ha a fegyvertér ajtók forgáspontjai például a szívócsatornák belső élére kerülnek.
Kb, a fent látott rajzon az 1-es és 2-es jelű függesztmény vonalába. Ez ugyanakkor feltételezi a sokkal masszívabb ajtó kialakítást és a rajta levő komplett rögzító és kivető mechanizmust, elektronikát is.

Az is nyilvánvaló, hogy ez így a gép komplett aerodinamikáját és szerekezeti tömegét is elvitte volna egy olyan irányba, amivel elképzelhető, hogy a kitűzött tömeg és teljesítmény paraméterek nem lettek volna tarhatóak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 918
20 225
113
Készül egy kis méretű siklóbomba , álló és mozgó célok ellen

Úgy néz ki hogy ez lesz az oroszok GBU-53-sa. sokkal kisebb lesz mint a GBU-39 és drónokra és a szu-57 belső fegyverterébe lehet majd helyezni .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 254
70 469
113
Itt van a 01-es, épp leszáll Zsukovszkijban.

282153.jpg


A KOLSz ki van forgatva (ezen már beforgatható, mint nyugati társai), de egyúttal az elhelyezkedése rávilágít egy fontos elemre.
Ugyanis pont emiatt nem lehet az F-22-eshez, F-35-öshöz és a J-20-ashoz hasonlóan egyrészes kbintetőt konstruálni a gépnek.
Ygy viszont marad a nagy méretű, masszív kabinkeret, aminem csak a kilátásban korlát (bár egyetlen előnye, hogy rajta elhelyezhetőek a visszapillantók, már ha ilyenekre valóban van még szükség), de az RCS-t is növeli.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 648
18 706
113
Ygy viszont marad a nagy méretű, masszív kabinkeret, aminem csak a kilátásban korlát (bár egyetlen előnye, hogy rajta elhelyezhetőek a visszapillantók, már ha ilyenekre valóban van még szükség), de az RCS-t is növeli.
Ha jól emlékszem van valamennyi előnye, mivel a torlónyomás csak az első kabintetőrészt éri, így a felnyíló rész lehet vékonyabb (kisebb erő éri repülés közben). Ez pedig ekkora felület esetén tömegcsökkentő tényező. Ráadásul ha a ledobó mechanizmus nem működik, az ülés könnyebben töri át.
 
T

Törölt tag

Guest
  • Vicces
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest

Su-57 applied for a patent in China and accidentally exposed the core parameters, which is 100 times worse than the J-20!​

"The international standard for stealth fighters is that the RCS value is less than 1 square meter"
Most mondjam azt, hogy itt hagytam abba az olvasást?

  1. Nincs ilyen szabvány.
  2. Az area denial rendszerek észlelési távolságának valódi letörése 0.01 m2 táján kezdőik... A radar egyenlet elég egyértelmű.
main-qimg-35d99b22d7fc878df4c9814d4741c4bf


A többi állítás is, ami utána jön nettő hülyeség, a 0.1-0.01 m2-es F-35-ről.
Ha 0.001 m2 nem érhető el, akkor felesleges is nagyon powerkodni a stealth szóval...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 008

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 254
70 469
113

Itt látszik jól, hogy a Szu-57-esen miért nem valósítható meg az F-22-esek és F-35-ös egybe kabintető kialakítása.
A front szélvédőnek nincs megerősített kerete, nincs meg az az úgynevezett kiváltás, amire a felnyíló dekk alsó kerete ráfeküdhetne.
Emiatt a front szélvédő a törzs orrszekció része, mint a hasonló, külön frontszélvédős gépeknél is.
Az ilyen tervezői döntés már a törzs kialakításának korai szakaszában kialakul, így ez már nem fog módosulni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 254
70 469
113
Mondjuk ez az idióta, optikailag túlértékelt-túlmagyarázott digit camo az, ami feleslegesen jelent meg, ráadásul a szlovák MiG-29-eseken kívül egyedüliként kerül alkalmazásra, mert rajtuk, kettőjükön kívül senki se hisz benne.
Amúgy is egy feleslegesen nehéz festésminta.
Szégyen, vagy sem, de az USAF F-35A gépeinek leges legújabb szürkéje a lehető legjobb álcázás.
Nem a legszebb, de a legjobb.

Viszont amiben én látok szignifikáns fejlődési-fejlesztési potenciált, az a kabin előtti ormótlan KOLSz lenne.
Egész egyszerűen behúzhatóra kellene csinálni.
És ha már elektro-optikai rendszer, akkor kellene egy ilyen a kabin alá is, hasonlóan behúzható kivitelben, mint a MiG-31-eseken volt.

283564.jpg