Hát igen. A Szu-57-es legfeleslegesebb, vagy legellentmondásosabb megoldása, hogy van ugyan belső fegyvertere, de pont a gép legvékonabb keresztmetszeténél.
Ha szemből megnézzük, pont van egy nagyobb fegyverzetnyi mélység a két szívócsatorna között, a fegyvertér ajtókon kívül, ami teljesen kihasználatlan.
Azonban oda függeszteni semmit se lehet, pedig elférne.
A fegyverteret legalább a szívócsatornák aljáig le kellett volna mélyíteni.
Ez utóbbitól a tervezők nyílván azért zárkóztak el, mert kerülni akarták az egymást blokkoló fegyverzetek hibáját.
Tudniillik az egymás alatt-felett elhelyezett fegyverzet esetén az alsó pilon meghibásodásakor a felette levő fegyverzet is blokkolódik. Az amerikaiak ezért alkalmaznak egymás melletti pilonozást, illetve az F-35 esetében - elmés módon - az egymást a fegyvertérben átfedő fegyverzet külön-külön a belső, illetve a fegyvertér ajtón elhelyezett pilonra kerül.
Ez utóbbit eleve nyitni kell, így a rajta levő fegyverzet elkerül a másik kivetési útjából.
Ezt lehetett volna alkalmazni a Szu-57-es esetében is, ha a fegyvertér ajtók forgáspontjai például a szívócsatornák belső élére kerülnek.
Kb, a fent látott rajzon az 1-es és 2-es jelű függesztmény vonalába. Ez ugyanakkor feltételezi a sokkal masszívabb ajtó kialakítást és a rajta levő komplett rögzító és kivető mechanizmust, elektronikát is.
Az is nyilvánvaló, hogy ez így a gép komplett aerodinamikáját és szerekezeti tömegét is elvitte volna egy olyan irányba, amivel elképzelhető, hogy a kitűzött tömeg és teljesítmény paraméterek nem lettek volna tarhatóak.