A pénz világa

Ne érts félre, nem vagyok a függetlenség ellen.
De ez nem lehetséges.
Miért nem?
Azért, mert a nagyhatalmak nem engedik.

Szerinted <b>hány független ország van ma a világon</b>?

<b>A válasz az, hogy 0. NULLA.</b>

Mindenki az USA-tól függ. Mindenki. A pénzrendszeren, az Interneten, a Windows-on, az NGO-k hálózatán és még sok-sok más dolgon keresztül. Mindenki.
Skandinávia sem független. Az USA egy csomó tankot/fegyvert nyom bele most Norvégiába Oroszo. ellen. Svédországot nyomják bele a NATO-ba. Finnországot dettó.

Ha nem engedelmeskedsz, és függetlenkedni akarsz, akkor összedöntenek gazdaságilag, csinálnak nálad puccsot, fegyveres felkelést, lerohannak katonailag, bármi. De nem maradsz független.

A rendszerváltáskor, 1989-ben, Antal József miért döntött egyből úgy, hogy Mo. legyen az EU és a NATO tagja?
Miért nem hagyták Mo.-ot legalább 10 évig függetlennek?
Hogy legalább meglássuk milyen a függetlenség, tudunk-e függetlenek lenni? Mert hátha tudunk?

Azonnal, érted, azonnal eldöntötték Antal József-ék, hogy Mo.-nak az EU-ba és a NATO-ba kell tartoznia, még valamikor 1990-91 környékén már be is adták a csatlakozási kérelmünket.
Jóformán egy évet nem adtak Mo.-nak, hogy független legyen!

Visszatérve a világra:

Én azt mondanám, hogy a függetlenségi mutatók kb. így néznek ki:

Ország / Függetlenség (%)
<b>USA 90%</b> (-10% mert Kína hitelezi)
<b>EU 20%</b> (TTIP után 10%)
<b>Dél-Amerika 30%</b> (EU+10% mert nincs Brüsszel-jük)
<b>Oroszo. 40%</b> (van saját hadiiparuk, de pénzrendszerük a nyugati, nincs saját elektronikai iparuk, Windows-t használ a lakosság, nincs orosz tulajdonban lévő telefonhálózat - skandináv országok üzemeltetik mindet, nyugati NGO-k hálózzák be az országot, az USA írta - saját érdekei szerint - az Orosz Föderáció Alkotmányát, még alakulóban a szövetségi rendszere: EAU, SCO stb)
<b>Kína 50%</b> (legerősebb gazdaság, de még csak fejlődő hadiipar, nincs nagyhatalmi tapasztalata, ellenséges - USA szövetséges - országok veszik körül: Japán, Dél-Korea, Vietnam, Fülöp-szigetek, Burma, Thaiföld stb.)

<b>Magyarország 5%</b> (alig létező haderő, nincs saját hadiipar, csökkenő lakosság, elvándorló fiatalok, kis területű - nehezen védhető - alföld jellegű ország, ellenséges országok veszik körül (Ausztria talán kivétel), leépült ipar/mezőgazdaság, irtózatos függés a nyugati multiktól, nyugati NGO-k/civil szerveztek hálózzák be, Mo.-ra települt nyugati menedzser réteg, egyre több bevándorló, potenciális etnikai feszültségek, Brüsszel-i kontroll, a Magyar Nemzeti Bank felett EU-s kontroll, növekvő USA haderő az országban, lehallgatható amerikai szoftvereket használ - nemcsak a lakosság - de a kormányzat is, nyersanyagokból (olaj, gáz, nukl. fűtőanyag) behozatalra szorul, stb. stb. stb.)

Szóval ne értsd félre, szeretnék én független Mo.-ot, de egyelőre Kína is csak 50%-ban, Oroszo. is csak 40%-ban független az USA-tól.
Az EU pedig csak 20%-ban független (TTIP után már csak 10%), és benne Mo. függetlensége az USA-tól kb. 5%
Igazak az általad leírtak, de azért Iránt és É-Koreát is megemlíthetted volna.
DE ez a függőség lazul és folyamatosan szűnik meg egyes országok esetében. Hangsúlyozottan Kínára gondolok. Ezért a nagy hiszti és kapkodás. Már nincs sok ideje és lehetősége az USA-nak, hogy ennek az állapotnak a fenntartására valamilyen megoldást találjon.
 

"A magyarországi ivóvízhálózat hossza 92 446 kilométer. A hálózat harmada azbesztcement, ezeket főképp az 1960-as és 70-es években fektették. Az eternitcsövek tervezett élettartama maximum 50 év, így ezek a vezetékek már nem bírják sokáig. A PVC csöveket 1970 és 1990 között fektették, ezeket 30-40 évre tervezték. A következő 20 évben a legóvatosabb becslés szerint is 40 ezer kilométer cső cseréje elkerülhetetlen. Vagyis évente 2000 kilométernyi hálózat megújítása lenne indokolt, ezzel szemben jelenleg évi 350 kilométer cső cseréjére nyújt pénzügyi fedezetet a cégek bevétele.

Az elmúlt évek elmaradt amortizációs munkáinak következménye, hogy tavaly több mint dupla annyi csőtörést kellett elhárítani, mint öt évvel korábban. 2012-ben kilométerenként 0,61 eset történt, 2017-ben már 1,34. A köztes években a hibaszám-növekedés folyamatos volt, tehát nem kiugró adat a tavalyi. "

A "hisztériakeltésbe" még a századvég is beszállt, mert az ő tanulmányuk (pdf formátumban a cikk hivatkozik rá) szerint is fenntarthatatlan a mostani rendszer.
Át kellene gondolni az egész víz rendszer alapelveit, mert ez így nem fenntartható már rövid távon sem.

www.eautarcie.org/hu

A vizgazda alapelveket érdemes átnézni.
 
Át kellene gondolni az egész víz rendszer alapelveit, mert ez így nem fenntartható már rövid távon sem.

www.eautarcie.org/hu

A vizgazda alapelveket érdemes átnézni.
Ez az, amire azt mondtam, hogy semmikféle rezsicsökkentés nincs. Az adóból tömik be az egészet, hogy ne dőljön be.
Úgy ahogy. Értékelhetetlen mértékben olcsóbb a víz számomra, whatvere, de majd cserébe jó drágán majd valami NER lovag építheti újjá az egészen méregdrágán.
 
Ez az, amire azt mondtam, hogy semmikféle rezsicsökkentés nincs. Az adóból tömik be az egészet, hogy ne dőljön be.
Úgy ahogy. Értékelhetetlen mértékben olcsóbb a víz számomra, whatvere, de majd cserébe jó drágán majd valami NER lovag építheti újjá az egészen méregdrágán.
A vízgazda alapelvek a víz takarékos felhasználásáról szólnak. Szürke víz, esővíz tárolás, komposzt árnyékszék, szennyvíz házilagos tisztítás stb. A vízzel való felelősségteljes bánásmódról. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Az állami földek ill. EU pályázati források után egy újabb közpénz/közvagyon lenyúlási lehetőség:



 
Az állami földek ill. EU pályázati források után egy újabb közpénz/közvagyon lenyúlási lehetőség:



Vesszek meg, de én ezt nem értem.
Gyakorlatilag az állam hozhat egy törvényt, hogy az önkormányzatnak el kell adnia a tulajdonát, akár akarja, akár nem...?
TÖREDÉK ÁRON?
Ez kb. egy nekem átlagembernek vonalvastagságnyira van a magántulajdon semmibevételétől.

Ezt mégis milyen alapon? Semmiféle racionális, etikai vagy bármiféle érvet nem látok, hogy ez mégis miért jó a tömegeknek, vagy úgy a közjónak vagy bárkinek.
 
Vesszek meg, de én ezt nem értem.
Gyakorlatilag az állam hozhat egy törvényt, hogy az önkormányzatnak el kell adnia a tulajdonát, akár akarja, akár nem...?
TÖREDÉK ÁRON?
Ez kb. egy nekem átlagembernek vonalvastagságnyira van a magántulajdon semmibevételétől.

Ezt mégis milyen alapon? Semmiféle racionális, etikai vagy bármiféle érvet nem látok, hogy ez mégis miért jó a tömegeknek, vagy úgy a közjónak vagy bárkinek.
Ez ennek a rendszernek a lényege.A törvényesitett lopás.
 
Vesszek meg, de én ezt nem értem.
Gyakorlatilag az állam hozhat egy törvényt, hogy az önkormányzatnak el kell adnia a tulajdonát, akár akarja, akár nem...?
TÖREDÉK ÁRON?
Ez kb. egy nekem átlagembernek vonalvastagságnyira van a magántulajdon semmibevételétől.

Ezt mégis milyen alapon? Semmiféle racionális, etikai vagy bármiféle érvet nem látok, hogy ez mégis miért jó a tömegeknek, vagy úgy a közjónak vagy bárkinek.

A hivatkozott hvg cikket elolvasva nekem nem tűnik olyan hűha dolognak.
Nálunk pl. az önkormányzat olyan szinten nem tudja kiadni a lakásokat, hogy már 2 évre ingyen bérbe lehetett venni mielőtt megunták és eladásra kínálták múlt hónapban.
 
A hivatkozott hvg cikket elolvasva nekem nem tűnik olyan hűha dolognak.
Nálunk pl. az önkormányzat olyan szinten nem tudja kiadni a lakásokat, hogy már 2 évre ingyen bérbe lehetett venni mielőtt megunták és eladásra kínálták múlt hónapban.
Az a nem mindegy hogy saját elhatározásából-e, illetve mennyiért...
 
A hivatkozott hvg cikket elolvasva nekem nem tűnik olyan hűha dolognak.
Nálunk pl. az önkormányzat olyan szinten nem tudja kiadni a lakásokat, hogy már 2 évre ingyen bérbe lehetett venni mielőtt megunták és eladásra kínálták múlt hónapban.
"Annyira nem lehet kiadni az önkormányzati lakásokat". Még az expolgármester Nagy Gábor Tamás, a felesége, Bayer Zsóti, meg még nagyon sokan a "krém"ből várbeli bérlakásra cserélték a lakásaikat, annyira "nem keresett".
Vesszek meg, de én ezt nem értem.
Gyakorlatilag az állam hozhat egy törvényt, hogy az önkormányzatnak el kell adnia a tulajdonát, akár akarja, akár nem...?
TÖREDÉK ÁRON?
Ez kb. egy nekem átlagembernek vonalvastagságnyira van a magántulajdon semmibevételétől.

Ezt mégis milyen alapon? Semmiféle racionális, etikai vagy bármiféle érvet nem látok, hogy ez mégis miért jó a tömegeknek, vagy úgy a közjónak vagy bárkinek.
A fenti krémbeliek azért cserélték mert ez az egyetlen kiskapu, ahogy be lehet jutni a várba. A csere az egy speciális jogintézmény. Ezt a trükköt már nagyon régóta használják hasonló ingatlanoknál. Az akció egyébként teljesen érthető lenne abban az esetben ha csak azokra vonatkozna, akik a rendszerváltáskor nem vehették meg, a többi nem műemlék lakással egy sorban, vagy az ő örököseik, vagy valami hasonló láncolattal. De az, hogy a tavaly dec 31-ig várba bekerültek, haha.
És amúgy igen, ezeknek a lakásoknak a bérleti díja vérlázító, kb a piaci fele alatt van.
Ebben benne van az, hogy van aki még ott él, akinek a felmenői építették újra a világháború után, van aki már generációk óta ott lakik és elvileg pont azért nem voltak eladhatóak, csak bérelhetőek ezek a lakások, mert nem lehet akármilyen módosítást vagy felújítást elvégezni rajtuk, amilyet csak szeretnének, pont mert műemlék. Pont ezért találták ki anno a rendszerváltáskor, hogy csak bérelhetőek, hogy a műemléki állapot biztosan megmaradjon, és ne lehessen szétberhelni a lakásokat, sőt senkinek ne legyen érdeke sem. E miatt egy teljesen speciális jogviszonyban és körülmények között éltek, akik ezekben a lakásokban éltek.
Mostantól az önkormányzatnak nem lesz állandó bérleti díj bevétele belőlük, de nem lesz karbantartási kötelezettsége sem. Egyébként az önkormányzat rengeteget költött ezeknek a házaknak a teljes felújítására, minden évben több ház teljes felújításon esett át a várban, mindezt tették úgy, hogy tudják az nem elidegeníthető, minden esetben az önkormányzaté marad.
Most a magántulajdonosok majd megmutyizhatják a kormányhivatal aktuális részlegével, az engedélyezett munkákat, és soha senki nem jön rá, mert minimális ellenőrzési lehetőség van magántulajdonon, a töredéke a korábbi állapotnak.
A fő probléma szerintem a műemlék lakások várható balkanizálódása műemléki szempontból, utána jön az, hogy egy újabb állandó bevételt vesznek el a kerülettől, és az, hogy a kerület által beleölt milliárdok ezekbe a lakásba, most egy varázsütésre elvesznek. A kerület viszonylag jó anyagi helyzetben volt más kerületekhez képest, így sokkal nehezebb a gazdálkodását kibillenteni az egyensúlyból, a tartalékait minél hamarabb el kell égetni, kiválóan passzol a kormány ellenzéki önkormányzat ellenes politikájába. Csak a cechet a kerület lakói fizetik.

Kíváncsi vagyok milyen újabb népszerűtlen lépésbe kergetik bele a kerületet a buszpályaudvar után, ami most már úgy tűnik, hogy viszalépett tőle az önkormányzat. Azt írják, hogy a korábban közzétettek ami szerint már aláírták a szerződést, azt csak a kerület tette meg, a MÁV részéről még nem írták alá és most ezt visszakérték. (ha aláírta volna a MÁV, akkor egy olyan szerződés lett volna az eredmény, hogy a 10 évi bérletet ki kell fizetni ha lesz buszparkoló ha nem) Ugyan nem reklámozza a kerület, de ez pótolta volna a kormány által elvett bevételeket, de szürreális forgalmi terhelésnek tett volna ki egy olyan kerületi utat, ami csúcsidőszakban már most is be-beáll.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and fishbed
Én is problémának tartom, te is annak tartod, a vízügyes rokonok és ismik is annak tartják, egyedül a francia cég nem tartotta annak se 10 éve se most.
A kormány sem tartja annak, különben cserélné a vezetékeket.
És ez az elhanyagoltság az oka annak hogy miden útépítés baromi drága a városokban, bármihez nyúlunk törik alatta vezeték.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and Catles
Az állami földek ill. EU pályázati források után egy újabb közpénz/közvagyon lenyúlási lehetőség:




Vesszek meg, de én ezt nem értem.
Gyakorlatilag az állam hozhat egy törvényt, hogy az önkormányzatnak el kell adnia a tulajdonát, akár akarja, akár nem...?
TÖREDÉK ÁRON?
Ez kb. egy nekem átlagembernek vonalvastagságnyira van a magántulajdon semmibevételétől.

Ezt mégis milyen alapon? Semmiféle racionális, etikai vagy bármiféle érvet nem látok, hogy ez mégis miért jó a tömegeknek, vagy úgy a közjónak vagy bárkinek.

Ez ennek a rendszernek a lényege.A törvényesitett lopás.




„Ha minden, vagy a legtöbb bérlakást megveszik a most bent lakó bérlők, akkor nem marad bérbeadható lakása az önkormányzatnak, akkor hogyan fog segíteni az önkormányzat a többi lakosának? Hogyan fognak a jövőben boldogulni? Ha nincs elég pénzük piaci albérletet fizetni, hová menjenek? A híd alá vagy egy életre maradjanak a szülői házban, mondjuk 8-an 45 négyzetméteres 1,5 szobás lakásban? Ezt akarod?” - szegezi Böröcznek a kérdéseket, majd hozzáteszi:

„Javaslatod mérhetetlenül igazságtalan!”
Azért tartja igazságtalannak, mert „valaki tavaly bérlakáshoz jutott és még egy éve sem lakik ott, alig fizetett lakbért a tulajdonos önkormányzatnak, miért lenne jogosult megvenni a vagyont, olcsó pénzért, jócskán a piaci ár alatt?”
 
Kínából vasúton keresztűl rengeteg konténer Koper kikötőjéből jön. Ott sem nálunk cseng a kassza!
 
Az üzleti világban 5 év a max, de inkább 3.

Ilyen jellegű beruházásoknál mondjuk 10-et mondanék.

A lényeg, hogy ez az egyetem ebbe na formában nem magyar nemzetgazdasági célokat fog szolgálni.
:eek: Mint pl. ?
Nem mozgok az üzleti világban; mi tud 3 év alatt megtérülni?

Pont azon gondolkozok -elméletben- egy ideje, hogy van egy eladó 150 milliós eladó gyártelep/csarnokok, berendezések nélkül. Mit lehetne gyártani ami belátható időn belül visszatermelné a befektetést (telep+gépek) és hasznot is termelne.
 
:eek: Mint pl. ?
Nem mozgok az üzleti világban; mi tud 3 év alatt megtérülni?

Pont azon gondolkozok -elméletben- egy ideje, hogy van egy eladó 150 milliós eladó gyártelep/csarnokok, berendezések nélkül. Mit lehetne gyártani ami belátható időn belül visszatermelné a befektetést (telep+gépek) és hasznot is termelne.

Pl. egy termelő gép.

Nem véletlen, hogy a standard amortizációs időszak 5 év.

Mit lehetne gyártani?

Saját termék híján vélhetően valami fröccsöntött vagy sajtolt ***t amit be tudsz szállítani valami környékbeli multinak.

Persze ehhez kelleni fog pár jó szakember is.

Esetleg egy szerelősor mehetne oda bérösszeszerelni a környező cégeknek, ha van olcsó munkaerő.
 
Saját termék híján vélhetően valami fröccsöntött vagy sajtolt ***t amit be tudsz szállítani valami környékbeli multinak.
Többen csinálták a fröccsöntést, de volt aki pont azért hagyta abba nemrég, mert úgy kellett volna milliókért szerszámot legyártatni, hogy nem volt biztos a megrendelés. Egy kis (1-2 fős) cégnek meg ez elég lutri szerintem. Oké, egy nagyobb beruházás esetén nyilván le kell nyelni -be kell számítani- ilyeneket, csak pl. így indulni elég necces. Környékbeli nagyobb multi meg csak egy van. Kicsiben meg nem éri meg, mert ahhoz meg nagyok a csarnokok. Meg szerintem elég sokan foglalkoznak vele.

Még ami eszembe jutott az mondjuk mezőgazdasági és ipari gépek szervizelése.

Az a gond, hogy az ország ezen szegletén nemigen vannak nagyobb cégek ... nem BP. vagy az É-Ny. Dunántúl. Tehát környező cégek se. Bár itt kérdés az, hogy a szállítást mennyire kompenzálná a munkaerő alacsonyabb bére. Meg nyilván nehezebb is a kapcsolatépítés is.
 
Többen csinálták a fröccsöntést, de volt aki pont azért hagyta abba nemrég, mert úgy kellett volna milliókért szerszámot legyártatni, hogy nem volt biztos a megrendelés. Egy kis (1-2 fős) cégnek meg ez elég lutri szerintem. Oké, egy nagyobb beruházás esetén nyilván le kell nyelni -be kell számítani- ilyeneket, csak pl. így indulni elég necces. Környékbeli nagyobb multi meg csak egy van. Kicsiben meg nem éri meg, mert ahhoz meg nagyok a csarnokok. Meg szerintem elég sokan foglalkoznak vele.

Még ami eszembe jutott az mondjuk mezőgazdasági és ipari gépek szervizelése.

Az a gond, hogy az ország ezen szegletén nemigen vannak nagyobb cégek ... nem BP. vagy az É-Ny. Dunántúl. Tehát környező cégek se. Bár itt kérdés az, hogy a szállítást mennyire kompenzálná a munkaerő alacsonyabb bére. Meg nyilván nehezebb is a kapcsolatépítés is.

Az a baj, hogy ilyen típusú ötletem abszolút nincsenek. Ha a nyakamba szakadna mondjuk 10 mrd forint, azzal a megkötéssel, hogy a semmiből kellene belőle valami bizniszt csinálnom, és nem fektethetem valami meglevőbe, gőzöm nincs mit kezdenék vele. Mármint úgy, hogy abból profit is legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
ujrahasznosítás az menő lessz a közeljövőbe és ugye eu támogatott dolog...
raktározás akár kis cégeknek felosztva a teret. vagy nagynak. esetleg hajó ilyesmire ráállni. Lefakkozni
vagy valai termelő amihez értessz....
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

A crypto jövedelmek utáni adót az értékpapír, ingatlan, stb. árfolyam jövedelmeivel harmonizálni tervezi a kormány jövőre! Ha azt is megcsinálják, hogy a veszteség szembeállítható lesz a nyereséggel, ahogy értékpapíroknál van, akkor az elég fair lenne.
 

A crypto jövedelmek utáni adót az értékpapír, ingatlan, stb. árfolyam jövedelmeivel harmonizálni tervezi a kormány jövőre! Ha azt is megcsinálják, hogy a veszteség szembeállítható lesz a nyereséggel, ahogy értékpapíroknál van, akkor az elég fair lenne.
Nem tudom, mennyire jó ötlet. A kriptoval a gazdaságból vonják ki a pénzt. Ez normál esetben részvényekbe és kötvényekbe is mehetne.