Van ilyen,egy francia model.Hátultoltős,de nem automata.én inkább egy automata 60 mm sbe gondolkoznákami vizszintes tüzelésre is képes. mivel kisebbek az erőhatások és a tömeg egyszerübb /fartöltésesbe/
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van ilyen,egy francia model.Hátultoltős,de nem automata.én inkább egy automata 60 mm sbe gondolkoznákami vizszintes tüzelésre is képes. mivel kisebbek az erőhatások és a tömeg egyszerübb /fartöltésesbe/
Lynx meg nincs igazan keszen.Szlovénok sajnos folytatják a Boxer beszerzést. Jó lett volna őket berántani egy Lynx vásárlásba.
A litván Boxerekhez hasonlóan Rafael Samson mk2 tornyokkal lesznek felszerelve.
https://www.gov.si/novice/2021-05-2...m-postopkov-glede-upravljanja-programa-boxer/
Lynx meg nincs igazan keszen.
Kerekes nem zarja ki a lancost.
En nem temetnem meg...
Igen, tudom, pont azert mondom. Szerintem eleve kicsi esély van arra, hogy meggyőzzék oket a lancosrol, de ha van is, ez azon nem valtoztat szerintem.Jelenleg is csak kerekes van nekik, így, hogy a Boxert IFV konfigban veszik, nem sok esély van, hogy vesznek láncost is, ahhoz akkor kellene elvileg új alakulat, plusz emberek stb.
Hát ha még nincs is készen, hozzánk már 22 második felében érkezni kell az első példányoknak és a termelés is beindul Zegen. Ha minden jól megy. Ha.Lynx meg nincs igazan keszen.
Kerekes nem zarja ki a lancost.
En nem temetnem meg...
Ki kéne a szlovéneket vásárolni a Boxerből és cserébe Hiúzokat felkínálni.Hát ha még nincs is készen, hozzánk már 22 második felében érkezni kell az első példányoknak és a termelés is beindul Zegen. Ha minden jól megy. Ha.
23-nál előbb ők se fogják megkapni az első Boxereket, még ha tegnap megrendelték volna meg, akkor sem.
Náluk a szűkös források és létszám miatt sajnos biztosan nem lesz így már Lynx.
Nekünk nem a Boxerre van szükségünk, hanem a leendő hazaira minél nagyobb mennyiségben.Ki kéne a szlovéneket vásárolni a Boxerből és cserébe Hiúzokat felkínálni.
Boxerre amúgy is szükségünk van.
![]()
![]()
Dacia Duster Army track
Évek óta mondogatom a gumihevederes megoldást katonai téren... :S Bár azt hiszem ezeken az akadályokon egy rendes terepgumival is megbirkózna a duster.
Gombokból képességnövekedés.
Ennek a kialakításnak rosszabb az akadályleküzdő képessége (süppedős talaj kivételével), mint egy kerekesnek. Lemégy az út széléről Dunakaszinél az M0 körforgalomnál (ahol egy buzinagy kátyú miatt hiányzik az út széle), és vissza se mégy, mert olyan alacsony a görgő magassága![]()
Nem is arra gondoltam, hogy mindenre megoldás, de vannak elég süppedős sík talajok, gondolok itt pl.: Hortobágyra, Kis- és Nagy-Sárrétre, vagy a délalföldi fekete földek is igen vendégmarasztalók, főleg ha nem az első gép vágja össze őket. ...de történelmi példák is mutatják, hogy a kelet-európai síkságok mennyire megnehezíthetik a kerekes technika közlekedését.
A gumihevederhez pedig nem kell az egészet átépíteni. Sőt, talán viszonylag kis és rövid átépítéssel lehet egy amúgy gumikerékkel használt járművet átalakítani.
Minden előnye/hátránya mellett szerintem az egy előremutató lépés lenne, ezen a területen létrehozni gyártási, fejlesztési kapacitást. Ha a mezőgazdasági és építőipari igényeket is figyelembe véve hoz létre mindhárom terület igényeit figyelembe véve terméket a haza gyártó --egy jelentős mértékbenen azonos elemekből építkező hernyó-talp modult--, akkor a nyereséges méretű gyártás is megvalósul.Van a gyártáshoz egy Rába-nk, a nyereséges sorozatgyártáshoz pedig a mezőgazdasági alkalmazást is be lehet venni!
...lehetne!
Teljesen felesleges. Rengeteg cég próbálkozik vele, nincs komoly piaca, törzscsuklós traktoroknál van igazából az egyetlen értelme, ott is csak azért, mert a teljes lánctalp műszakilag nem megoldható.Minden előnye/hátránya mellett szerintem az egy előremutató lépés lenne, ezen a területen létrehozni gyártási, fejlesztési kapacitást. Ha a mezőgazdasági és építőipari igényeket is figyelembe véve hoz létre mindhárom terület igényeit figyelembe véve terméket a haza gyártó --egy jelentős mértékbenen azonos elemekből építkező hernyó-talp modult--, akkor a nyereséges méretű gyártás is megvalósul.
"Kis" szemléletváltással kellene már villantani némi önállóságot.
Szűz terület, versenytársak nélkül, --Mi a x**x+ra várunk???--, nem csak dumálni kéne a szemléletváltást!!!
Teljesen felesleges. Rengeteg cég próbálkozik vele, nincs komoly piaca, törzscsuklós traktoroknál van igazából az egyetlen értelme, ott is csak azért, mert a teljes lánctalp műszakilag nem megoldható.
A koreai IFV-nél is megoldották.
Mintha a CV-90-nél is lenne.
Én inkább azt gyanítom, hogy a jelenlegi nagy multik a jelenleg 8x8 gyártási technológiájukból kipréselik a lehető legtöbbet, majd látványosan felfedezik a már korábban is meglévő "forradalmian új" technológiát bezsebelve a "úttörő" kicsik helyett az extra-profitot.
Az autó(és egyéb ipari)-ipari recept másolása!
A műszaki megoldás valódi értéke és haszna újdonsága nem tud érvényesülni.
Ezt a svéd katonai fejlesztések meglepő módon ki tudták kerülni.
Meg kéne fejteni a titkát és átvenni!!!
What.A svédekhez nagyon nehéz hasonlítanunk. Nekik ugyan annyi lakosra, mint nekünk fele annyi a GDP-jük, mint Oroszországnak. És mindig egy magát bizonytalanul védő finn nép választotta el őket tőlük. Az ő geográfiai elhelyezkedésük mindig védelmet jelentett, kivéve a keletről érkező fenyegetéstől, amire a történelem során végig az egyik legerőseb hadsereggel válaszoltak.
Ők nem azért csinálnak meg ezt vagy azt a hadiparban, mert valami okosságot kitaláltak, amit a Föld lakosságának 95%-a nem. Hanem mert évszázadokra visszamenően a fegyverkezés és a polgári ipar nem csak összefonódott, de soha nem is váltak szét. Lehetne kezdeni a sort a viking időkben a hajózással, amit náluk varégoknak neveztek. Sokkal korábbról számolják az ipari forradalmat, mert nekik a hadsereg ellátására szánt vasércek kibányászása és az acélgyártás adta meg azt a húzóerőt, amit Angliának a textil. És ez korábban kezdődött, mint az általunk tanult. De ez a nehézipar forradalmi találmányaival mai napig az alapja a civil iparuknak is.
Én évekig hallgattam, hogy a Teslát elnyomják a nagyok, meg felvásárolják és lehet ingyen autózni, csak a nagyok nem hagyják, mert nekik az olajtól való függés az érdekük. Utána befutott az Musk gyerek, nem csinálja rosszul, de mai napig nem az olcsó népautó a villany, ami ráadásul magától megy. Az aksi mai napig kevesebb energiát tárol egy kilogrammban, mint a szénhidrogén. A cellás megoldásba az RM is önti a pénzt, de még nem kiforrott technológia.
A nagyok nem akkor lépnek, amikor a kicsik már elvéreznek, hanem akkor, amikor készen van a termékük, aminek van értelme. Emlékezz vissza a DataCom csődhullámra! Nem voltak hülyék azok, akik azt mondták, hogy van jövője az internetnek, de azokban az években még CyberPunkot nem futtathattad volna a gépeken.
Sanszosan félreértettem a dolgot, én nem magára a gumihevederre gondoltam, hanem arra, hogy a kerék helyére menjen, mint a Dákón, ami az idézetek között lévő filmen volt.A koreai IFV-nél is megoldották.
Mintha a CV-90-nél is lenne.
Én inkább azt gyanítom, hogy a jelenlegi nagy multik a jelenleg 8x8 gyártási technológiájukból kipréselik a lehető legtöbbet, majd látványosan felfedezik a már korábban is meglévő "forradalmian új" technológiát bezsebelve a "úttörő" kicsik helyett az extra-profitot.
Az autó(és egyéb ipari)-ipari recept másolása!
A műszaki megoldás valódi értéke és haszna újdonsága nem tud érvényesülni.
Ezt a svéd katonai fejlesztések meglepő módon ki tudták kerülni.
Meg kéne fejteni a titkát és átvenni!!!
Sanszosan félreértettem a dolgot, én nem magára a gumihevederre gondoltam, hanem arra, hogy a kerék helyére menjen, mint a Dákón, ami az idézetek között lévő filmen volt.
Azt már vagy ötször kitárgyaltuk itt, hogy mi az előnye-hátránya egy kerekes vagy egy láncos gépnek, de azt is érintettük, hogy a vegyes kialakítás a 2 rendszer hátrányait egyesíti. Annak fényében, hogy mit akarsz azzal a szerencsétlen géppel, sokkal jobb egy teljes hevederes vagy egy sima kerekes gép.Én inkább arra gondolok, hogy a jövő megoldása a gumi-hevederes vagy vegyes --: hibrid; gumikerekes+hevederes-- megoldás, mert már egy csak a hátsó dupla tengelynél használt heveder is bőven adja egy 8x8 de még egy 10-10 kerekes fajlagos talajnyomását a jelentősen megnövekedett --talajra felfekvő-- felület miatt, emellett jelentős súly-megtakarítással a 8x8/10x10 erőátvitel technikai megvalósításához képest.
Akkor minek is a 8x8???
Minden rosszindulat nélkül, de a valós helyzetet gyanítva: ...azért mert ez van a Rheinmetall-nak?
Szerintem ugyanis ezen a területen váltás előtt áll a nehéz APC technika, a gumikerekesről a gumihevederesre.
Nekem persze nehéz egy német multinacionális vállalat, a Rheinmetall-technika tekintélyével pusztán műszaki alapon szembeszállni, úgy, hogy az új technikával nem a "nagy" gyártó járna jobban, hanem a politikailag --lehet hogy-- zsarolható magyar megrendelő.
A érvek érdekelnek, szakma-közeli vagy: Mi a véleményed?
Én inkább arra gondolok, hogy a jövő megoldása a gumi-hevederes vagy vegyes --: hibrid; gumikerekes+hevederes-- megoldás, mert már egy csak a hátsó dupla tengelynél használt heveder is bőven adja egy 8x8 de még egy 10-10 kerekes fajlagos talajnyomását a jelentősen megnövekedett --talajra felfekvő-- felület miatt, emellett jelentős súly-megtakarítással a 8x8/10x10 erőátvitel technikai megvalósításához képest.
Akkor minek is a 8x8???
Minden rosszindulat nélkül, de a valós helyzetet gyanítva: ...azért mert ez van a Rheinmetall-nak?
Szerintem ugyanis ezen a területen váltás előtt áll a nehéz APC technika, a gumikerekesről a gumihevederesre.
Nekem persze nehéz egy német multinacionális vállalat, a Rheinmetall-technika tekintélyével pusztán műszaki alapon szembeszállni, úgy, hogy az új technikával nem a "nagy" gyártó járna jobban, hanem a politikailag --lehet hogy-- zsarolható magyar megrendelő.
A érvek érdekelnek, szakma-közeli vagy: Mi a véleményed?
...Ha előtérbe helyezzük az üzemeltetés költségeit, egyszerűségét, stratégiai mozgékonyságot akkor egy 8x8 jó választás.
Ha létrehozunk egy vegyes, hevederes-kerekes modern halft-rackot, akkor az gyengébben páncélozható hasonló méret mellett, gyengébb lesz a terepjáró képessége hasonló tömeg mellett és bonyolultabb lesz a felépítése (nem csak a gumiheveder napkerekének, hanem a kerekek hajtását is meg kell oldani, ugyanígy a kormányzást is) mint a teljes hevederes gépnek, viszont lényegesen karbantartásigényesebb lesz, drágábban fog üzemelni, megfelelő körülmények között kevésbé lesz mozgékony mint egy kerekes gép.
Nem, elengedtem, jó félhernyó gyártást!Nekifutsz még egyszer --valóban--, vagy hagyjuk?
Annyiból érdekes a dolog, hogy pl. ha anno a Komondornál lett volna olyan szemlélet -és nyilván kellő anyagi tőke, akkor érdekes lett volna egy olyan innovatív dolog, ami nem ugyan arra a kihívásra ugyan az a válasz, hanem pl. esetleg valamilyen hevederes megoldás kipróbálása. Aztán vagy bejön, vagy sem. De lett volna valami "más".A érvek érdekelnek, szakma-közeli vagy: Mi a véleményed?
Annyiból érdekes a dolog, hogy pl. ha anno a Komondornál lett volna olyan szemlélet -és nyilván kellő anyagi tőke, akkor érdekes lett volna egy olyan innovatív dolog, ami nem ugyan arra a kihívásra ugyan az a válasz, hanem pl. esetleg valamilyen hevederes megoldás kipróbálása. Aztán vagy bejön, vagy sem. De lett volna valami "más".
A hozzászólásod elejét "dobtam", mert a "8x8 a fél-hernyó ellenében" volt a kérdésem lényege, nem tudom miért hoztad a többit. ???
A felvetett kérdésnél pedig:
A jóval kedvezőbb fajlagos talajnyomás miatt miért is lesz gyengébb a fél-hevederes terepjáró képessége?
A 8x8-as konstrukció 8 meghajtott kereke mellett a fél-hevederesnek 4 meghajtott kereke --2 a kormányzott tengely és a heveder "napkereke"-- lesz. Ez a 4 kerékhez tartozó gépészet miért is bonyolultabb mint a 8 kerékhez tartozó? Ez a 4 kerékhez tartozó gépészet miért is nehezebb mint a 8 kerékhez tartozó?
Sok esetben kihozod az összehasonlításban kedvezőtlenebbre a fenti hozzászolásodban a fél-hevederest, amiben ott igazad is van!
...csak egyik ilyen esetben sem a kérdésben felvetett 8x8-al hasonlítod össze! Most próbál meg mégegyszer, de ezúttal a 8x8-al összevetni!
Néhány kilométeres sebesség előnye maradna esetleg a gumi-kerekesnek, ha az összehasonlítás másik oldalán szereplő versenyzőnek a jóval kevesebb meghajtott kerék miatti konstrukciós előnyből nem lenne jelentős megtakarított tömege, amiből ezt a tervezés során bőven lehet ellensúlyozni, ha ez cél!
Nekifutsz még egyszer --valóban--, vagy hagyjuk?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..