Minek lenne?Nem értelek téged és @phaidros t
Abban mi az innovatív, hogy egy nyugaton és keleten is gyártott járműtipus, kihal.
Valószínüleg nem véletlenül nem erölteti senki.
De ti visszaugranátok több évtizedet, és most mondjuk gumihevederel de megint előszednétek.
Amúgy egy 8*8 ha elveszti akár több kerekét még mozgásképes maradhat.
Ami egy félláncosnál nem valószínű ha egyik oldalt lepukkan a lánc.
Egy gumihevederel mennyire könnyen javítható?
Főleg harctéren?
Logisztikának, szerelőknek +feladat.
A fajlagos talajnyomás nem csak az össztömegtől meg a felfekvő felület nagyságától függ.
De a jármű súlyelosztásátol is.
Mamár 20 tonna alatt nem valószínű egy ilyen jármű.
Gondolj bele szar talajon az első 4 kerék megsülyed míg a hátulja nem,mert ott kedvezőbb a talajnyomás.
A legtöbb ijen jármű valószínűleg nem véletlen volt majdnem végig láncos.
A jóval kevesebb meghajtott kerék az mennyi?
Ha felteszel 4 kerék helyére láncot a 8-ból.
Marad 4 hajtott.
Hajtani kell a láncot,aminek ugyancsak kell futómű.
Szóval spóroltál 2 kerék meghajtását,de lehet a láncos rendszer nehezebb.
És biztos van még 100 dolog amiért nem jó.
Az nem jutott eszedbe lehet a Rheinmetallnak nem véletlenül nincs ilyen járműve?
Nincs ilyen technikája! Pont ezt írtam korábban: A gyártónak a meglévő gyártástechnológia kihasználása a(z üzleti) célja.
Jelenleg gumikerekes van neki, ezt cicomázza fel a vásárra!
Műszakilag azt az RM 8x8 --és 10x10-et-- sem tartom a legjobbnak: az oroszok sok technikánál hasonló méretű és/de sokkal szélesebb abroncsokat használnak!!!
Visszatérve a hevederesre, milyen súlyú is a Lynx? (Nála kb. 10 tonnával lesz könnyebb a 8x8.) Milyen súlyú is a lánctalpa? Milyen súlyú egy hasonló igénybevételre használt heveder?
A számok adnak egy igen nagy előnyt!!! Várom a választ, kedvelem az alkotó vitát, itt lenne már az ideje egy újabbnak!
A kerekek számolásánál valami nálad nem stimmelt. Egy gyors átszámolást légy szíves a korábbiakat is figyelembe véve!