Dacia Duster Army track
Évek óta mondogatom a gumihevederes megoldást katonai téren... :S Bár azt hiszem ezeken az akadályokon egy rendes terepgumival is megbirkózna a duster.
Gombokból képességnövekedés.
Ennek a kialakításnak rosszabb az akadályleküzdő képessége (süppedős talaj kivételével), mint egy kerekesnek. Lemégy az út széléről Dunakaszinél az M0 körforgalomnál (ahol egy buzinagy kátyú miatt hiányzik az út széle), és vissza se mégy, mert olyan alacsony a görgő magassága
Nem is arra gondoltam, hogy mindenre megoldás, de vannak elég süppedős sík talajok, gondolok itt pl.: Hortobágyra, Kis- és Nagy-Sárrétre, vagy a délalföldi fekete földek is igen vendégmarasztalók, főleg ha nem az első gép vágja össze őket. ...de történelmi példák is mutatják, hogy a kelet-európai síkságok mennyire megnehezíthetik a kerekes technika közlekedését.
A gumihevederhez pedig nem kell az egészet átépíteni. Sőt, talán viszonylag kis és rövid átépítéssel lehet egy amúgy gumikerékkel használt járművet átalakítani.
Minden előnye/hátránya mellett szerintem az egy előremutató lépés lenne, ezen a területen létrehozni gyártási, fejlesztési kapacitást. Ha a mezőgazdasági és építőipari igényeket is figyelembe véve hoz létre mindhárom terület igényeit figyelembe véve terméket a haza gyártó --egy jelentős mértékbenen azonos elemekből építkező hernyó-talp modult--, akkor a nyereséges méretű gyártás is megvalósul.Van a gyártáshoz egy Rába-nk, a nyereséges sorozatgyártáshoz pedig a mezőgazdasági alkalmazást is be lehet venni!
...lehetne!
"Kis" szemléletváltással kellene már villantani némi önállóságot.
Szűz terület, versenytársak nélkül, --Mi a x**x+ra várunk???--, nem csak dumálni kéne a szemléletváltást!!!