Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 477
90 473
113
Ez ha jól emlékszem a LeoA4 fejlesztett páncélú változata volt, az meg minden tekintetben a korszak legjobb HK-ja.
Az A5 ék alakú páncélja nem ad +300-400mm-t KE ellen.Ráadásul az A4-nél már volt titán és wolfram is a páncélban.

let-lt-s.jpg
 
W

Wilson

Guest
Páncélzat összehasonlítás
Leopard-2 I, M1A2 Abrams, Leclerc, T-80U
A következők megvásárlására irányuló pályázat alapján
harckocsi svédországi rendszeresítés és gyártása (1993)
A következők alapján
Stridsfordonidag och imorgon
Ett föredrag om Svenskt Pansar med utgängspunkt i historien
Arsenalen den 8 november 2012 av
Rickard O. Lindström


Nemrégiben egy meglehetősen furcsa anyag bukkant fel a neten a svéd harckocsivásárlásról szóló pályázati jelentésből.
A svéd fél tanulmányozta a potenciális jelöltek páncélzatát: Leopard 2 , M1A2 Abrams, Leclerc és az orosz T-80U. Mind a meglévő páncélzatot, mind a svéd tervezők által továbbfejlesztett lehetséges változatokat elemezték.
A modern harckocsik páncélzati jellemzői köztudottan az egyik legjobban őrzött titkok közzé tartoznak, különösen, ha nyugati eredetű harckocsikról van szó.
Ez az adat, amely valószínűleg már nem minősül "titkosnak", a jelentés legérdekesebb része.


A T-80U lövegtorony páncélozási diagramja

Piros: 100 mm-es méhsejtes öntött lemez;
Zöld: 60 mm-es méhsejtes öntött lemez;
Sárga: nagy keménységű acéllemez.

A páncélzat mintázata nem teljesen egyezik a tényleges "töltőanyaggal". A középső lemez(polimerrel töltött), a két cellás öntvényblokk között, az ábráról hiányzik.



image001.jpg





Pirossal jelzik a károsodott területeket amikor DM33-al 200 m (1) és 2000 m (2) távolságból a toronyra lőttek.
A torony 50%-a 610 mm acélnak megfelelő védelemmel rendelkezik a APFSDS (DM33) ellen;



image002.jpg



A T-80U harckocsi toronypáncéljának "modelje" tüzelési tesztekhez

image003.png




Általános következtetések a T-80U-ról

-Nagyon jó ballisztikai védelem
-Nehéz" reaktív páncélzat
-Kombinált páncélzat > 600 mm-es védelemmel az elülső részen
-Jó nappali és éjszakai optikai képesség

Összességében a T-80U jó minősítést kapott, de nyilvánvaló okokból nem vált Svédország rendszeresített harckocsijává.

A T-80U-t 1993 októbere és 1994 januárja között tesztelték, főként a Skövde-i Páncélozott Jármű Központban.
1994 januárjában a kormány úgy döntött, hogy a Leopard 2 lesz a Svédországban rendszeresített harckocsi. Ennek fényében a T-80U teszteket leállították, és márciusban visszaküldték őket Oroszországba. A tesztek leállása miatt elmaradt tesztek többsége , a löveg pontossági tesztelése és a működési elemzés volt.

Svédország harckocsiparkjának fejlesztése
image004.jpg




image005.jpg


Leopard-2 , Leclerc, M1A2 Abrams


Felülről lefele: Mobilitás, Fegyverrendszer, Életképesség, Harci információs rendszer, Megbízhatóság/könnyebb karbantartás, Összeg,

A táblázatban szereplő számok büntetőpontok,tehát minél kevesebb ponttal rendelkezik egy harckocsi annál jobban szerepelt a teszteken.....


Screenshot-2021-06-09-at-23-23-36-2-I-1-2-80.png



Néhány következtetés a harckocsik tesztjeiből:

- A Leopard 2 kapta a legkevesebb büntetőpontot a túlélőképesség kategóriában, mivel a svédek szerint a három harckocsi közül a Leopard 2 kombinált páncélzata volt a legjobb. Ezenkívül a torony tetején további páncélzattal rendelkezett, ami még a különálló rakodóhely hiányát is ellensúlyozta (ami az M1A2-nél rendelkezésre állt). Miután azonban a Leclercet felszerelték az Åkers Krutbruk által tervezett svéd páncélzattal, a véleményük szerint 50-100%-al nőtt a védelme.

- A mobilitás kategóriában a Leclerc a második helyre került, mivel az üzemanyag-fogyasztása magasabb volt, mint a Leopard 2-é; a harmadik helyre az M1A2 került, nyilvánvaló okokból.

- A "fegyverrendszer" kategóriában a Leopard 2 az első helyen végzett a magasabb lövésbiztonsága miatt. A Leopard 2 és az M1A2 a panoráma látcsőben "hővilágító (hőerősítő?) csatornával rendelkezett (a Leclerc csak infravörös világítótesttel), az M1A2 pedig külön nappali csatornával is.

- "Irányítórendszer" - az M1A2-nek IVIS irányító- és információcsere-rendszere volt, a Leopard 2 prototípusa IFIS rendszerrel rendelkezett, a Leclerc FINDERS rendszere pedig nyilvánvalóan még fejlesztés alatt állt.

- Megbízhatóság - a Leopard 2 megbízhatósága magasabb szintű volt, mint az M1A2-é, míg a Leclerc még nem gyógyult ki teljesen a
"gyermekbetegségeiből".

APFSDS- és formázott kumulatív töltetű lőszer a ballisztikai védelem szintjének tesztelésére:


image006.jpg


1 APFSDS- és 2 kumulatív lőszer harckocsitest homlok részének vizsgálatához
3 APFSDS és 4 kumulatív lőszer harckocsitorony homlok részének vizsgálatához



A Leopard-2A4 és a Leopard-2 I védelmi szintjének összehasonlítása


image008.jpg



A svéd és német tervezésű "páncélcsomagok" összehasonlítása.

A táblázatban szereplő felkiáltójel azokat a páncélzati területeket mutatja, ahol a svéd"csomag" fölényben van a németekkel szemben.

A harckocsi torony homlok részének (jobb oldal) páncélzata 758-917 mm acélnak megfelelő védelem APFSDS találat esetén (0-30°)

A harckocsi torony homlokpáncélzata (bal oldal) a 720-862 mm-es acélnak megfelelő védelem APFSDS találat (0-30°) esetén.


image009.jpg


A svéd és német tervezésű "páncélcsomagok" összehasonlítása.

A táblázatban szereplő felkiáltójel azokat a páncélzati területeket mutatja, ahol a svéd "csomagok" fölényben vannak a németekkel szemben.

A harckocsi törzsének homlokpáncélzata (jobb oldala) a APFSDS lőszer esetén (0°) 670 mm-es acélnak megfelelő védelem a német, és 750 mm acélnak megfelelő védelem a svéd változat esetén.


image010.jpg
 
W

Wilson

Guest
2.
Védelmi ágazati követelmények piros - Svédország, kék - Németország.
Beépítés, Németország/Svédország:
APFSDS- 670/750 mm;
Formázott kumulatív lőszernél - 1257/1580 mm.

image011.jpg

Svéd védelmi követelmények:
A legénység nagyon magas szintű védelmének követelménye mind a toronyban (beleértve a tetőt is), mind a testnél.
Ajánlások > 70%-os védelem a tervezési területen
A modul össztömege > 10 tonna

image012.jpg


image013.jpg

M1A2 Abrams

image014.jpg

Megállapítható, hogy az M1A2 harckocsi jelentősen elmarad a test APL elleni védelmének szintje tekintetében, amely az 1960-as évek tankjainak (T-64A) szintjén van.
A toronyvédelem szintje (az APFSDS tekintetében) elmarad a Leopard-2 I harckocsitól, és a T-80U szintjén van.
Vizsgálatok az M1A2 Abrams harckocsihoz Svédországban kifejlesztett "páncél csomagokkal" kapcsolatban.

image015.jpg

M1A2 torony teszt model

image016.jpg

Az ábra azokat a területeket mutatja, ahol (-20°-os hőmérsékleten) 700 mm acélnak ( APFSDS lőszer esetén) megfelelő védelem érhető el.
Az alap (amerikai) konfigurációban az elért szint kevesebb, mint 20%.
A svéd változatban ez az érték 70%.
Általánosságban elmondható, hogy az M1A2 "Abrams" tank tornyának meglehetősen nagy "gyengébb" területei vannak.

image017.jpg

Az ábra azokat a területeket mutatja, amelyek a harckocsitest homlokrészén (-15°-os hőmérsékleten) 1000 mm acélnak (kumulatív lőszer esetén) megfelelő védelmet biztosítanak.
Az alap (amerikai) konfigurációban és a svéd változatban

image018.jpg
 
W

Wilson

Guest
3.

Leclerc harckocsi

A Leclerc harckocsi páncélvédelmének javítási terve:


image019.jpg

Az elképzelés az volt, hogy a műanyag ládákat (a francia alapkonfigurációban a felszerelés tárolására szolgált)
a torony elülső és oldalsó részein páncélmodulokra cserélik le.


Leclerc harckocsitörzs orr-részének Svédországban készült modelje
a továbbfejlesztett páncélzat "csomagok" teszteléséhez.

image020.jpg

Összefoglaló táblázat a harckocsik tornyainak védelmére vonatkozó mutatókkal

APFSDS lőszer esetén 700 mm-es acélnak megfelelő védelem -20°-on és kumulatív lőszer esetén 1200 mm-es acélnak megfelelő védelem -20°-o

Az ábrán jól látható a Leopard 2 harckocsi jelentős előnye,
a Leclerc harckocsi tornya APFSDS lőszer esetén 700 mm-es acélnak megfelelő védelemmel csak a torony 15%-ánál rendelkezik.


image021.jpg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 591
4 697
113
Újra feltöltöttem remélem most már az összes ábra és fotó látható:)
T-80 tesztek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 304
113
hagyjuk ezt a 15 km ert... 800 atgm kapásból...jobbra balra mind eléri a 15 km szélét ha középre helyeznénk a járműveket... (még a bakaszarra is atgm el tüzelhetnénk pár év múlva ha 15 km jutna 1 dd nek)
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 864
41 344
113
Arrol agyalgok,hogy egy esetleges KM-i konvencionális háborúban (amire szerintem különben elég kicsi az esély mostanában) nem lesz csapaterő olyan összefügó védvonalak kiépitésére,amiket ne lehetne megkerülni.
Harcelőőrs van a fő védelmi vonal elött,annek feladata rajtaütéses lerohanás megakadályozása,illetve a támadó lendületének megtörése.
A védelem szempontjából a Tisza, illetve a Duna viszonylag nehezen megkerülhető, viszont számunkra jó a KM vízrajza, és domborzata. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
T

Törölt tag

Guest
Még jó, hogy az egyetlen bármely szinten lehetséges ellenfél a déli szomszédunk.
Azt gondolni, hogy az MH akár a Z2026 befejeztével is megállítaná a románokat nedves vágyálom kategória.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby