Ha már Sof, Mali, H225M: friss Aranysas rövidhírek szerint nem lesz légi utántöltő csonk a magyar gépeken
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van egy búvalbaszott aknavető gyárunk teljes palettával próbáljatok abból szemezgetni lehetőség szerint.
Egy normális modern 81-esnek 2x akkora a hatótávja és robbanóereje mint a réginek.....A 81-es kicsi, a 120-as viszi a kvótát.
Semmi. Gondolom nem szeretnének utánrendelni belőle,ha esetleg a papucsosok levernének egy-kettőt misszióban....Mi a baj a Caracallal? A franciák is azzal vannak ott...
Hogy is mondjam szeretnénk úgy megúszni a dolgot, hogy a drágán vett helikoptereink helyett más drágán vett helikoptereit lődözzék le ottkint.
Koszovóban tudom elképzelni az ügyeletes szállítóhelikoptert aztán sanyi...
![]()
A NATO határországaként magunkért is helyt kell állnunk
A magyar hadiiparról és védelempolitikáról beszélgettünk Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztossal. Interjú.index.hu
fenét, sima bullshit a választóiknak, most hogy Viktornak javasolták, hogy akár el is lehet húzni az Únióból,"Van, aki inkább lát stratégiai lehetőséget egy konfliktus felépítésében, de Magyarország egyértelműen nem."
Ez Ukrajnára vonatkozna?
Kurvára meglepődnék, ha Koszovón (és azon belül 1-2 db készenléti szállítóhelikopter és a kint lévő BTR-ek cseréjére pár Gidrán) kívül bárhova is menne bármilyen technika a következő évtizedben.Létezhet egy olyan összeesküvés-elmélet, hogy Afganisztánba visszatérést is azért volt hajlandó komolyan megfontolni a vezetés, mert a kockázatvállalóbb küldetéseket is keres? (Amúgy én meglepődnék, ha a most beszerzett és még korszerűnek értékelt felszereléseinket nem akarnánk külföldön bevetni. Azon sem lepődnék meg, ha a cicákat is kiküldenénk ebben az évtizedben.)
Akkor meg mi a péknek vettünk 36 darabot ???FUN fact, nem fogunk sem tüzérséget sem helikoptert misszióztatni, elvből.
Igen érdekesek ezek a fogalmi változások, illetve a lehetséges összevetések. (OFF: Word Frequency Counter - Count Word Occurrences - Online - Browserling Web Developer Tools)"Idén jelent meg – ráadásul igen magas frekvenciával – az “ipar” szó, az “ellenállóképesség”..."
Az ellenállóképesség kb. 2014 körül megjelent NATO és EU "irányelv". Esetleg érdemes lehet összehasonlítani egy-egy 2014 utáni NATO csúcs- vagy EU védelemről kiadott közös nyilatkozat szóhasználatával. (a 2012-es dokumentumot pedig a korábbiakkal) Lehet hogy nagy lesz az egyezés a kulcsszavakban...
(OFF: Mit használsz a szavak összeszámolására?)
![]()
A NATO határországaként magunkért is helyt kell állnunk
A magyar hadiiparról és védelempolitikáról beszélgettünk Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztossal. Interjú.index.hu
Cak épp a V-4-ek nem kérnek az ötletből. Hiába célozgat arra, hogy vegyen mindenki Lynx nehéz IFV-t,.. Nemzetközi piacon elérhető légvédelmi rendszerekből (radar, ATGM etc lehet azonos beszerzés, de hogy közös?"Nézzük meg, hogy van-e lehetőség közös fegyverzeti beszerzésekre. Nem könnyű feladat, de szerencsére mindhárom V4-es kollégámtól maximális támogatást kaptam."
Érdekesen kihangsúlyozta többször is, hogy a V4-eknek típusainak minél közelebb kellene lenniük egymáshoz. (Ami Jóska Bácsinak a hetedik határban igen fejtörős kérdés, mert akkor csak simán megveszünk a lengyelektől mindent és máris a V4 haderő legnagyobb része ugyan olyan vasakból fog állni. De ettől függetlenül érdekes az a kijelentés, hogy törekedni fogunk arra, hogy mások is azt vezessék be, amit mi...)
Mondjuk,mert már rohadt nagy szükség volt rájuk?Akkor meg mi a péknek vettünk 36 darabot ???
Főként a H225M-et???
Biztos ezért tesztelik a szlovákok meg a csehek is a Lynxet... A Bren is megegyezik természetszerűleg a csehekkel és az sem lehet véletlen , hogy mind mi, mind a cseh-szlovákok azonos radart vásároltunk szinte egyidőben.Cak épp a V-4-ek nem kérnek az ötletből. Hiába célozgat arra, hogy vegyen mindenki Lynx nehéz IFV-t,.. Nemzetközi piacon elérhető légvédelmi rendszerekből (radar, ATGM etc lehet azonos beszerzés, de hogy közös?
azért hogy A-ból B-be lehessen vinni embereket gyorsan könnyedénAkkor meg mi a péknek vettünk 36 darabot ???
Főként a H225M-et???
Ami érdekes, most először említi az AV-t. Ezt egy V4 együttműködési lehetőségnek nevezi és a helyzetet nagyon pontosan leírja.![]()
A NATO határországaként magunkért is helyt kell állnunk
A magyar hadiiparról és védelempolitikáról beszélgettünk Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztossal. Interjú.index.hu
Hogy érdemleges választ is adjak,nagyon is lesz helye azoknak a helikoptereknek. Kiképzés,itthoni és nemzetközi hadgyakorlatok, katasztrófavédelem, határvédelem,SAR feladatok,illetve a honvédség szállítási,logisztikai feladatainak ellátása. Ez a mennyiség végre egy nagyjából normális szint,a gond eddig volt,hogy sikerült a helikopterflottát majdnem lenullázni. Szóval csak azért mert nem fognak a szaharában buckalakókat kergetni,lesz feladatuk bőven. Amúgy a honvédség jelenlegi és beszerzés alatt álló technikájának döntő többsége remélhetően a büdös életben nem fog fegyveres konfliktus közelébe se kerülni,attól még azt hiszem elég egyértelmű,hogy nagyon is szükség van rájuk...Akkor meg mi a péknek vettünk 36 darabot ???
Főként a H225M-et???
Cak várd ki a végét...Cak épp a V-4-ek nem kérnek az ötletből.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..