Svájci vadászgép tender (Air2030)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 928
113
kevesebbet mint amenyit az angolok es a nemetek dobnak rosszvasba az eufighter elso szeriaibol :p
Azok a gépek azért nagyjából kiszolgálták az élettartamukat, a legnagyobb kritika velük szemben hogy csak AA feladatokra voltak alkalmasak, de hát 20+ éve épültek, valamint kaptak is érte kritikát, teljesen jogosan ők is. Az az F-35 simán lehet hogy lesz akkora teli-találat mint az F-16 volt/van, csak hát azért ennyire előre ne tapsoljuk már meg...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
de csak AKKOR fogom azt mondani, hogy ez is egy hasonlóan sikeres konstrukció, mint a Viper volt. Szerintem ez még nagyon nincs lefutva

Értem mind a két oldal álláspontját.
Tőled azért megkérdezném, hogy ha 20 év múlva akarod kijelenteni egy gépről, hogy jó konstrukció volt, akkor ma a kormányok mi alapján döntsenek?
Nyilván ex catedra akkor jelentek ki valamit, ha minden információnak a birtokában vagyok és történelmi távlatból látom (bírálom) a megelőző korok vezetőinek hibás döntéseit.

Ez nem változtat azon a tényen, hogy ma kell válaszokat adnom az áldott népnek. Ha 20 év múlva rendszeresítem, mert szeretném látni, hogy sikeres volt-e a konstrukció, akkor bebiztosítom magamnak, hogy sosem a legideálisabbat választom, hanem egy olyat, ami két évtizeddel ezelőtt kiváló döntés lett volna, ma egy "okés" kategória, már a beszerzésemtől számítva 10 évre rá elavult. (Körülbelül a román használt F-16-os. Amikor az USA legyártotta magának, akkor első osztály, amikor Portugália megvette tőle, akkor is egy elfogadható/kompromisszumos ajánlat. Az utolsó mondatot nem írom le, mert 20 év távlatából majd én is elemzem a jelen döntéseit. Nincsenek információm arról, hogy 20 év múlva repülni fognak-e azok a gépek.)

Azt látom, hogy ma rengeteg a Viper eladás a környező országokban. Ha beigazolódik a svájci állítás az F-35-ről, akkor ezek a beszerzések hibásak voltak. Ha nem, és a költségek mégis elszállnak, akkor kiváló döntéseknek fognak bizonyulni.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
T

Törölt tag 2361

Guest
Azok a gépek azért nagyjából kiszolgálták az élettartamukat, a legnagyobb kritika velük szemben hogy csak AA feladatokra voltak alkalmasak, de hát 20+ éve épültek, valamint kaptak is érte kritikát, teljesen jogosan ők is. Az az F-35 simán lehet hogy lesz akkora teli-találat mint az F-16 volt/van, csak hát azért ennyire előre ne tapsoljuk már meg...
nem tapsolom meg.
az sem tokeletes gep, mert olyan nem is letezhet.
mint egy uj, modern repulo nagyon is ok, a legnagyobb gond vele szerintem a LM es a hires penzehesege es pofatlansaga, amivel majd idovel 100% kibaszak par kulfoldi megrendelonek a biztositekot. Ha az megtortenik, eros politikai nyomas nelkul, baszik majd valameik amcsi szovetseges rendelni meg egy tucat gepet.

nincs bajom a rafival meg a tobbi geppel sem, csak elfog a nevetes amikor vki az f35 osszehasonlitsa a gripennel. Mar csak varom hogy megjojon az NGAD is, lesz majd par nagyokos aki a szazbol talal egy parametert amibe a gripenE jobb tolle, es majd nem lehet majd a sok hulyesegtol komolyan elolvasni megint semmit sem.
 
M

molnibalage

Guest
Egyébként meg lehet saccolni, hogy 4+4SDB, 2 Amraam, 2 Sidewinder, Litening és egy hasi pótossal "mekkorát térhet egy C" ?
Nincs elérhető FM a Gripenről...

De F-16CJ supplementtel érdemes megnézni, hogy a tiszta F-16 fajlagos fogyasztása és sebessége hogyan változik, ha ráteszel CL DP + 6 db Mk-82-őt ECM-pod-ot és 4 AAM-et. Kb. ennél jobban csökken relatív arányban a Gripen hatósugara.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 928
113
Értem mind a két oldal álláspontját.
Tőled azért megkérdezném, hogy ha 20 év múlva akarod kijelenteni egy gépről, hogy jó konstrukció volt, akkor ma a kormányok mi alapján döntsenek?
Nyilván ex catedra akkor jelentek ki valamit, ha minden információnak a birtokában vagyok és történelmi távlatból látom (bírálom) a megelőző korok vezetőinek hibás döntéseit.

Ez nem változtat azon a tényen, hogy ma kell válaszokat adnom az áldott népnek. Ha 20 év múlva rendszeresítem, mert szeretném látni, hogy sikeres volt-e a konstrukció, akkor bebiztosítom magamnak, hogy sosem a legideálisabbat választom, hanem egy olyat, ami két évtizeddel ezelőtt kiváló döntés lett volna, ma egy "okés" kategória, már a beszerzésemtől számítva 10 évre rá elavult. (Körülbelül a román használt F-16-os. Amikor az USA legyártotta magának, akkor első osztály, amikor Portugália megvette tőle, akkor is egy elfogadható/kompromisszumos ajánlat. Az utolsó mondatot nem írom le, mert 20 év távlatából majd én is elemzem a jelen döntéseit. Nincsenek információm arról, hogy 20 év múlva repülni fognak-e azok a gépek.)

Azt látom, hogy ma rengeteg a Viper eladás a környező országokban. Ha beigazolódik a svájci állítás az F-35-ről, akkor ezek a beszerzések hibásak voltak. Ha nem, és a költségek mégis elszállnak, akkor kiváló döntéseknek fognak bizonyulni.
Nyilván a beszerzés pillanatában valahol ez rizikó is minden új konstrukciónál, amivel kalkulál mindenki. Amúgy meg a tényleges beszerzési folyamatokban a harcérték, ár/érték, költséghatékonyság mint faktor általában a fasorban sincs fontosságát tekintve, mert a fő és döntő tényezők a politikai-gazdasági vonzatok. Ez mindig is így volt, meg valószínű így is lesz.

Ha esze lenne az EU-s országoknak, akkor már csak ezért is ragaszkodna mindegyik mindenből a saját belső piacoshoz, még akkor is ha jelenleg pusztán száraz tények alapján gyengébb teljesítményű lenne az a bármi, mint amit egy akármilyen akár szövetséges/harmadik fél tud és hajlandó szállítani. Nem így cselekedni kiszolgáltatottá teszi ezt a térséget hosszú távon, mert lemaradunk, megszűnik még a képesség is hogy csináljunk önállóan komolyabb fegyverrendszereket.

Jobb ma egy saját Rafale/EF, az F-35 helyett, mint 20 év múlva a meghalt - felszámolt EU-s vadászgépgyártás, akkor majd lehet pislogni mint hal a szatyorban, ha nézeteltérésünk lesz valahol a világban az USA-val. Mert félreértés NE legyen, a valóságban az egységes EU-nak legalább akkora vetélytársa és ellenfele az USA is, mint mondjuk Kína, vagy Oroszország.

Ezt aki nem látja, az hülye.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and kamm
M

molnibalage

Guest
Ezt aki nem látja, az hülye.
Majd magyarázd el ezt annak a pilótának, akit majd kinyír egy SAM vagy 5. gen vadászgép.
Az optikát elég szűklátókörű és elég vicces, hogy pusztán iparfejlesztési szempontból vizsgálsz valamit, amikor egy fegyvernek a harctéren kell működnie.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 2361

Guest
Nyilván a beszerzés pillanatában valahol ez rizikó is minden új konstrukciónál, amivel kalkulál mindenki. Amúgy meg a tényleges beszerzési folyamatokban a harcérték, ár/érték, költséghatékonyság mint faktor általában a fasorban sincs fontosságát tekintve, mert a fő és döntő tényezők a politikai-gazdasági vonzatok. Ez mindig is így volt, meg valószínű így is lesz.

Ha esze lenne az EU-s országoknak, akkor már csak ezért is ragaszkodna mindegyik mindenből a saját belső piacoshoz, még akkor is ha jelenleg pusztán száraz tények alapján gyengébb teljesítményű lenne az a bármi, mint amit egy akármilyen akár szövetséges/harmadik fél tud és hajlandó szállítani. Nem így cselekedni kiszolgáltatottá teszi ezt a térséget hosszú távon, mert lemaradunk, megszűnik még a képesség is hogy csináljunk önállóan komolyabb fegyverrendszereket.

Jobb ma egy saját Rafale/EF, az F-35 helyett, mint 20 év múlva a meghalt - felszámolt EU-s vadászgépgyártás, akkor majd lehet pislogni mint hal a szatyorban, ha nézeteltérésünk lesz valahol a világban az USA-val. Mert félreértés NE legyen, a valóságban az egységes EU-nak legalább akkora vetélytársa és ellenfele az USA is, mint mondjuk Kína, vagy Oroszország.

Ezt aki nem látja, az hülye.
Miben latsz te egyszseges EU-t? Mar az uj europai gepen is ossze vannak veszve, meghozza ugy, hogy meg csak alapkoncepcioig alig ertek el. Es ez csak egy repulo, mennyi hasonlo dolog van europa szerte? ki sem lehet szamolni.

Az eu egy csomo orszag egy nev alatt, ahol mindenki a sajat erdekeit nezi.
Az eunak a legnagyobb ellensege az europai politikus nem amerika,ruszki vagy akarki mas.

Ilyen viszonyok kozt vmi kozos erdekrol beszelni komolytalan.
 
K

kamm

Guest
Bocsánat, de ez úgy nem igaz, ahogy van.

De bezony, nagyon ugy van, ahogyan mondja.
Sot, az amerikai hadseregnel F-16-ot szeretnenek inkabb meg, nem F-35-ot, mert draga, problemas es messze nem lehet olyan igaslokent uzemeltetni, mint a Falcont/Vipert. Eleg vilagosan megmondta az USAF reszerol az Air Combat head januar kornyeken, hogy mit gondolnak a "Ferrarirol", ugye...


Mire kell még várni?
Uhh peldaul arra, hogy az a mintegy 1000+ bug egyszer csokkenjen, ne novekedjen a totalisan inkompetens programmgmt meg a rohejesen tultolt tervezes miatt peldaul?

Lassan 7+ éve van normál századoknál a gép az A és B változatokat nézve.
Jaja, ki is akarjak dobni az elsoket, gyakorlatilag csak nemreg kezdtek el hivatalosan a veglegesnek kikialtott elso verzio sorozatgyartasat.

Mintha arról cikkezett volna valaki 1982-ben, hogy jó gép lesz-e az F-15A, amikor már a C változatát is szállították.

Szerinte mi lesz, ami ezek után meg fogja változtatni, hogy sikeres lesz vagy sem...? Amikor már többet gyártottak csak az A változatából, mint a Rafale minden változatából összesen.
Ennek mi koze a katonai eszkoz sikerehez?
Logikusan arrol beszelt, hogy mint gep, sikeres lesz-e, nem mint marketing avagy termekeladas.


mint egy uj, modern repulo nagyon is ok, a legnagyobb gond vele szerintem a LM es a hires penzehesege es pofatlansaga, amivel majd idovel 100% kibaszak par kulfoldi megrendelonek a biztositekot. Ha az megtortenik, eros politikai nyomas nelkul, baszik majd valameik amcsi szovetseges rendelni meg egy tucat gepet.

nincs bajom a rafival meg a tobbi geppel sem, csak elfog a nevetes amikor vki az f35 osszehasonlitsa a gripennel. Mar csak varom hogy megjojon az NGAD is, lesz majd par nagyokos aki a szazbol talal egy parametert amibe a gripenE jobb tolle, es majd nem lehet majd a sok hulyesegtol komolyan elolvasni megint semmit sem.

Ebbol valaki ert egy szot is (az alpari frocsogesen kivul)...?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
T

Törölt tag 1945

Guest
az egységes EU-nak legalább akkora vetélytársa és ellenfele az USA is, mint mondjuk Kína, vagy Oroszország.
Ezt aki nem látja, az hülye.

Egységes EU??? Hol?
A szóbanforgó tenderen két amcsi mellett 3* EU gyártású gép indult egymás ellen.

@altx megelőztél.
*amíg a legkisebbet ki nem zárták
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
Várjuk ki ezt az olcsóságot, főleg ami az üzemeltetést illeti...

Az USA is gyönyörűen elkezdte gyártani megint a 4++ gen gépeket, az F-22 megy a levesbe, én nem a marketing szövegeknek szoktam hinni, hanem a folyamatokat nézem. Drága lesz az az F-35 üzemeltetés, drágább mint egy 4. gen gépé, már csak pl. a spec bevonat miatt is... Mindegy, egymást meggyőzni nem fogjuk tudni, ebben biztos vagyok.
Ja,az F-22 megy a levesbe... csak azt a részt felejted ki,hogy azért,hogy majd az NGAD váltsa,és mire ez megtörténik a Raptornak lesz egy jó 30+ éves szolgálati ideje... Azért,mert a Boeing kilobbizott magának egy adag F-15 rendelést,ilyen baromságokat ne kezdjünk már el összelegózni belőle...o_O
 
K

kamm

Guest
Majd magyarázd el ezt annak a pilótának, akit majd kinyír egy SAM vagy 5. gen vadászgép.
Jaj, ilyen demagog szoveget en akarmennyit tudok eloszedni valaszul: magyarazd el annak, akinek az F-35 kenyes problemai miatt nemigen lehet majd max magassagon tolnia. Annak, akit lelonek, mert eppen ujra kell bootolnia a kijelzoket. Folytassam? :)

Az optikát elég szűklátókörű és elég vicces, hogy pusztán iparfejlesztési szempontból vizsgálsz valamit, amikor egy fegyvernek a harctéren kell működnie.

Hat, ott meg csak az izraelieknek sikerult hasznalniuk, az amerikaiak alig merik bevetni, annyira draga es kenyes es agyrem a support...

...eleg beszedes modon US Air Force Chief of Staff Gen. Charles Q. Brown Jr. pont az ellenkezojet mondja annak, amit te allitasz az F-35-rol - nem akarnak mindent levaltani vele, sot, uj 4.5-gen gepet akarnak melle, pontosan a Ferrari-allapota miatt:

"He wants the Pentagon’s Cost Assessment and Program Evaluation shop involved so the study will have credibility and buy-in from the Office of the Secretary of Defense.

USAF needs a fifth-gen capability, comparable to the F-22 and F-35, and a “sixth-gen” capability such as the Next-Generation Air Dominance fighter, but it also needs “a mix for the lower-end fight,” Brown told reporters on Feb. 17.

Although he acknowledged that former Air Force acquisition chief Will Roper opened the possibility of buying more F-16s for this purpose, Brown waved away that idea. The F-16, he said, lacks open mission systems capability, and gets operational flight program updates—new software—too infrequently. The aircraft was designed in the 1970s, and he is more interested in a “clean sheet design,” which he referred to as a “fourth-and-a half/fifth-gen minus” aircraft. The TacAir study will decide just what is needed, and in what numbers."




Ja,az F-22 megy a levesbe... csak azt a részt felejted ki,hogy azért,hogy majd az NGAD váltsa,és mire ez megtörténik a Raptornak lesz egy jó 30+ éves szolgálati ideje... Azért,mert a Boeing kilobbizott magának egy adag F-15 rendelést,ilyen baromságokat ne kezdjünk már el összelegózni belőle...o_O

Err, lasd itt fenn a USAF Chief of Staff nyilatkozatat, pontosan arrol beszel.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 928
113
De bezony, nagyon ugy van, ahogyan mondja.
Sot, az amerikai hadseregnel F-16-ot szeretnenek inkabb meg, nem F-35-ot, mert draga, problemas es messze nem lehet olyan igaslokent uzemeltetni, mint a Falcont/Vipert. Eleg vilagosan megmondta az USAF reszerol az Air Combat head januar kornyeken, hogy mit gondolnak a "Ferrarirol", ugye...



Uhh peldaul arra, hogy az a mintegy 1000+ bug egyszer csokkenjen, ne novekedjen a totalisan inkompetens programmgmt meg a rohejesen tultolt tervezes miatt peldaul?


Jaja, ki is akarjak dobni az elsoket, gyakorlatilag csak nemreg kezdtek el hivatalosan a veglegesnek kikialtott elso verzio sorozatgyartasat.


Ennek mi koze a katonai eszkoz sikerehez?
Logikusan arrol beszelt, hogy mint gep, sikeres lesz-e, nem mint marketing avagy termekeladas.




Ebbol valaki ert egy szot is (az alpari frocsogesen kivul)...?
Szerintem sem annyira egyértelmű ez, bizony.
 
K

kamm

Guest
Egységes EU??? Hol?
A szóbanforgó tenderen két amcsi mellett 3* EU gyártású gép indult egymás ellen.

@altx megelőztél.
*amíg a legkisebbet ki nem zárták

Nem zartak ki a Saabot, magat zarta ki, mert nem volt tesztgepe sem.
Az elozo nepszavazason meg az elso vasarlast szavaztak le, nem a nyertes Gripent.
 
K

kamm

Guest
Miben latsz te egyszseges EU-t? Mar az uj europai gepen is ossze vannak veszve, meghozza ugy, hogy meg csak alapkoncepcioig alig ertek el. Es ez csak egy repulo, mennyi hasonlo dolog van europa szerte? ki sem lehet szamolni.

Az eu egy csomo orszag egy nev alatt, ahol mindenki a sajat erdekeit nezi.
Az eunak a legnagyobb ellensege az europai politikus nem amerika,ruszki vagy akarki mas.

Ilyen viszonyok kozt vmi kozos erdekrol beszelni komolytalan.

Hadd tippeljek, te nem unios orszagban elsz, ugye? :)

Ennek azért tessék kicsit jobban utánanézni! :eek:

Ennek is. ;)
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 928
113
Egységes EU??? Hol?
A szóbanforgó tenderen két amcsi mellett 3* EU gyártású gép indult egymás ellen.

@altx megelőztél.
*amíg a legkisebbet ki nem zárták
Nos, sajnos ez valós probléma. Hozzáteszem nem a Svájc mint mindig is külön utas független ország tendere a mérvadó az EU egységességét tekintve. De az hogy az alapító "mag" országok közül is sokan inkább EU-n kívülit vesznek stratégiailag fontos fegyverrendszerekből, az szerintem óriási hiba.

Az EU-ról pedig az az alapvető véleményem, hogy teljesen rossz az az elv ami szerint ma működik! Semmi kifelé közös külpolitika a saját valós érdekekért, semmi egységes zárt hadügy/haditechnikai fejlesztés, ellenben az alkotó országok BELÜGYEIBE szeretnének beleugatni, egyre jobban. Ez így vakvágány, pont fordítva kéne...

Ha ezt erőltetik tovább, szinte biztosra veszem hogy értelmetlen is lesz a továbbiakban emlegetni ezt a fogalmat, hogy EU :(, mert teljesen okafogyottá fog válni...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
K

kamm

Guest
Nos, sajnos ez valós probléma. Hozzáteszem nem a Svájc mint mindig is külön utas független ország tendere a mérvadó az EU egységességét tekintve. De az hogy az alapító "mag" országok közül is sokan inkább EU-n kívülit vesznek stratégiailag fontos fegyverrendszerekből, az szerintem óriási hiba.
Igen, svajci tendert eleve ertelmetlen EU peldanak venni, meg csak nem is tagok.

Az EU-ról pedig az az alapvető véleményem, hogy teljesen rossz az az elv ami szerint ma működik! Semmi kifelé közös külpolitika a saját valós érdekekért, semmi egységes zárt hadügy/haditechnikai fejlesztés, ellenben az alkotó országok BELÜGYEIBE szeretnének beleugatni, egyre jobban. Ez így vakvágány, pont fordítva kéne...

Ha ezt erőltetik tovább, szinte biztosra veszem hogy értelmetlen is lesz a továbbiakban emlegetni ezt a fogalmat, hogy EU :(, mert teljesen okafogyottá fog válni...
Az EU alapproblemaja ezugyben, hogy a krimi orosz aggresszioig gyakorlatilag aludt es a NATOra hagyta az egesz vedelmi politikat - az EF es hasonlo kozos programok csak az ipari lobby nyomasa miatt jottek letre, maskulonben tettek volna ra magasrol.
Viszont 2014 ota nagyon is raebredtek, hogy egyreszt ez ma mar technologiai leadership kerdese is, masreszt Trump alatt vilagos lett, milyen szinten zsarolhato az EU AMerika altal, ha ugy hozza a sors.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 928
113
Jaj, ilyen demagog szoveget en akarmennyit tudok eloszedni valaszul: magyarazd el annak, akinek az F-35 kenyes problemai miatt nemigen lehet majd max magassagon tolnia. Annak, akit lelonek, mert eppen ujra kell bootolnia a kijelzoket. Folytassam? :)



Hat, ott meg csak az izraelieknek sikerult hasznalniuk, az amerikaiak alig merik bevetni, annyira draga es kenyes es agyrem a support...

...eleg beszedes modon US Air Force Chief of Staff Gen. Charles Q. Brown Jr. pont az ellenkezojet mondja annak, amit te allitasz az F-35-rol - nem akarnak mindent levaltani vele, sot, uj 4.5-gen gepet akarnak melle, pontosan a Ferrari-allapota miatt:

"He wants the Pentagon’s Cost Assessment and Program Evaluation shop involved so the study will have credibility and buy-in from the Office of the Secretary of Defense.

USAF needs a fifth-gen capability, comparable to the F-22 and F-35, and a “sixth-gen” capability such as the Next-Generation Air Dominance fighter, but it also needs “a mix for the lower-end fight,” Brown told reporters on Feb. 17.

Although he acknowledged that former Air Force acquisition chief Will Roper opened the possibility of buying more F-16s for this purpose, Brown waved away that idea. The F-16, he said, lacks open mission systems capability, and gets operational flight program updates—new software—too infrequently. The aircraft was designed in the 1970s, and he is more interested in a “clean sheet design,” which he referred to as a “fourth-and-a half/fifth-gen minus” aircraft. The TacAir study will decide just what is needed, and in what numbers."






Err, lasd itt fenn a USAF Chief of Staff nyilatkozatat, pontosan arrol beszel.
Bizony - bizony, ahogy írtam, ott sem minden szakember hurrá optimista.

No mindegy, majd elválik, nekem nem lesz drágább a kenyér akkor se sikeres, meg akkor se ha bukta lesz az F-35 :D!