A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A héten nem tudjuk, merre járt Maróth...

Dehogynemtudjuk... ;)

Szlovénből google fordítóval...

2021.07.23.
"Együttműködési megállapodás a Magyarország Innovációs és Technológiai Minisztériuma, a Magyar Köztársaság kormányának védelmi fejlesztési biztosa, a Szlovén Köztársaság Kormánya, a szlovén Pipistrel doo és a magyar Genevation Aircraft Ltd. társaság között.

A kormány határozatot fogadott el az együttműködési megállapodás megkötéséről a Magyar Innovációs és Technológiai Minisztérium, a magyar fejlesztésért felelős kormánybiztos, a Szlovén Köztársaság kormánya, a szlovén Pipistrel doo és a magyar Genevation Aircraft Ltd társaság között. A Szlovén Köztársaság kormánya felhatalmazza Zdravko Počivalšeket, a gazdasági fejlesztés és a technológia miniszterét az memorandum aláírására, míg a magyar kormány aláírja a memorandumot. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és dr. Maróth Gáspár, a védelmi fejlesztések kormánybiztosa.

Szlovénia arra törekszik, hogy növelje a két ország közötti kölcsönös kereskedelmet, ideértve a beruházásokat is. Ez a beruházás fontos jelzést jelent a magyarországi szlovén befektetések terén, mivel csúcstechnológiás befektetésről van szó, a Pipistrel doo vállalat pedig az egyik leginnovatívabb és technológiailag legfejlettebb szlovén vállalat, amely a repülés területén tevékenykedik.

A Memorandum meghatározza a tervezett ipari és üzleti együttműködésre, valamint a Pipistrel SW 121 ultrakönnyű modell továbbfejlesztésére és gyártására vonatkozó szerződéses tárgyalások vagy megállapodások körét a jelen Memorandum érvényességi ideje alatt, azaz legkésőbb 2021. szeptember 15-ig, mind a Magyar piac és azon túl. A memorandumhoz titoktartási megállapodást csatolnak, amelyet az összes aláíró aláír."

Ezt meg csak úgy érdekességnek: 2021. július 14.
 
Dehogynemtudjuk... ;)

Szlovénből google fordítóval...

2021.07.23.
"Együttműködési megállapodás a Magyarország Innovációs és Technológiai Minisztériuma, a Magyar Köztársaság kormányának védelmi fejlesztési biztosa, a Szlovén Köztársaság Kormánya, a szlovén Pipistrel doo és a magyar Genevation Aircraft Ltd. társaság között.

A kormány határozatot fogadott el az együttműködési megállapodás megkötéséről a Magyar Innovációs és Technológiai Minisztérium, a magyar fejlesztésért felelős kormánybiztos, a Szlovén Köztársaság kormánya, a szlovén Pipistrel doo és a magyar Genevation Aircraft Ltd társaság között. A Szlovén Köztársaság kormánya felhatalmazza Zdravko Počivalšeket, a gazdasági fejlesztés és a technológia miniszterét az memorandum aláírására, míg a magyar kormány aláírja a memorandumot. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és dr. Maróth Gáspár, a védelmi fejlesztések kormánybiztosa.

Szlovénia arra törekszik, hogy növelje a két ország közötti kölcsönös kereskedelmet, ideértve a beruházásokat is. Ez a beruházás fontos jelzést jelent a magyarországi szlovén befektetések terén, mivel csúcstechnológiás befektetésről van szó, a Pipistrel doo vállalat pedig az egyik leginnovatívabb és technológiailag legfejlettebb szlovén vállalat, amely a repülés területén tevékenykedik.

A Memorandum meghatározza a tervezett ipari és üzleti együttműködésre, valamint a Pipistrel SW 121 ultrakönnyű modell továbbfejlesztésére és gyártására vonatkozó szerződéses tárgyalások vagy megállapodások körét a jelen Memorandum érvényességi ideje alatt, azaz legkésőbb 2021. szeptember 15-ig, mind a Magyar piac és azon túl. A memorandumhoz titoktartási megállapodást csatolnak, amelyet az összes aláíró aláír."

Ezt meg csak úgy érdekességnek: 2021. július 14.
Akkor én meg melléteszem ezt is.
Történetesen pont az SW 121-ből alakították ki!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and SilvioD
Elég okos kis szerkezet, meg látványos is. Biztos jó lenne hasonló.

The drone features LIDAR, daylight camera and infra-red imaging. While it can be controlled directly it is highly autonomous, able to fly a route and use deep learning algorithms to locate, track and identify targets without human assistance. STM CEO Murat Ikinci told the newspaper Hurriyet that Kargu has facial recognition, suggesting it can seek out specific individuals. It is described as being engineered for ‘anti-terror and asymmetric warfare scenarios.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
7 éve itthon...
 
Nem nonszensz mert konkrétan ez a 2 termék a teljes fejlesztési büdzsét megette 2010-14 között.
Ebben az időszakban döglöttek meg a rendvédelmi elltásra szakosodott könnyűpari cégek és az utolsó olyan gyár is ami egyenruha szövetet gyártott az országban.
Miért nem lehet diverzifikálni a gyártást? Az adott terméket megpróbálni eljuttatni más felhasználási területekre, civil piacra? Mindazáltal, hogy hülyeség volt és rövid távon való gondolkodás(?) legalább nem lélegeztetőgépen tartani őket.
 
A kerdes az volt, hogy hol el nagyobb esellyel tul egy air force egy varatlan tamadast egy nagy teruletu orszagban, mar defcon 2 korul jarva, par megabazison avagy szetszorva?
Igen. Pontosan erről beszélünk. Szerintem abban is egyetértünk, hogy a széttelepítés akkor életképes,ha az ellenség nem tudja felderíteni a széttelepített erőket. Mert ha felderíti, akkor sokkal könnyebben megsemmisíti, mint ha a központi bázison lenne, vasbeton fedezékben.

A vita csak azon van, hogy szerintem ma már nem lehet arra alapozni, hogy az ellenségnek rossz a felderítése.
 
Szóval akkor ebből akarnak drónt csinálni!Csak akkor felmerül a kérdés hogy a Magnus eFusion-ból nem lehetett volna?
Itt van egy komozit repülőt gyártó magyar cég amiben benne van a siemens cég is elekrtomos motorral! Mi lehet ideálisabb a fejlesztéshez?Ha felderító drónnak a sárkány nem ideális mert az alján vannak a szárnyak és nem a repülő tetején akkor veszek egy sárkány licencet bárhonnan és a Magnus-ban gyártom itthon!A Rheinmetal-al meg telerakom szenzorokkal meg megcsinálom a távirányítás részét! Azt csók a család! Tessék egy gyönyörű fejlesztési feladat a Honvédségnek!Itthoni céggel amiben persze meg lehet venni a többségi tulajdont és benne lenne a Siemens meg a Rheinmetall! Vinnék mint a cukrot!
 
Itt van egy komozit repülőt gyártó magyar cég amiben benne van a siemens cég is elekrtomos motorral! Mi lehet ideálisabb a fejlesztéshez?Ha felderító drónnak a sárkány nem ideális mert az alján vannak a szárnyak és nem a repülő tetején akkor veszek egy sárkány licencet bárhonnan és a Magnus-ban gyártom itthon!A Rheinmetal-al meg telerakom szenzorokkal meg megcsinálom a távirányítás részét! Azt csók a család! Tessék egy gyönyörű fejlesztési feladat a Honvédségnek!Itthoni céggel amiben persze meg lehet venni a többségi tulajdont és benne lenne a Siemens meg a Rheinmetall! Vinnék mint a cukrot!

A Denevér “sárkánya” kezdetnek megfelelne, vagy már elavult a formaterv?

denev%C3%A9r.jpg


http://archiv.repulnijo.hu/2012/01/23/muzeumba-kerul-denever-a-korai-magyar-uav/
 
Egy kicsit mindig úgy érzem ezen cégek nyilatkozataival kapcsolatban, hogy nekik a megrendelés jár, mert csak. 1 indokuk van, mert hazaiak. Valahol értem, de biztos ez a jó választás???

Viszont lesz az ITM-nek egy KKV-ék számára kitalált tőkésítési progi, hogy beszállítóként az új hadiipari cégekhez kapcsolódjanak, illetve új fejlesztések finanszírozására. Talán utána ők is pályán lesznek.
Igazán nem értelek. Hol az a baj, hogy nincs magyar háttéripar, hol meg az a jó, hogy taccsra vágták.
Ezeket a kkv-k számára kitalált progarmokat ösmerem testközelből. Nem oda megy a zsé, ahova kellene, nem azokhoz, akiknek kellene, és nem arra költik, amire kellene. Lehet, hogy a szándék jó, de a végrehajtás....
 
Igazán nem értelek. Hol az a baj, hogy nincs magyar háttéripar, hol meg az a jó, hogy taccsra vágták.
Ezeket a kkv-k számára kitalált progarmokat ösmerem testközelből. Nem oda megy a zsé, ahova kellene, nem azokhoz, akiknek kellene, és nem arra költik, amire kellene. Lehet, hogy a szándék jó, de a végrehajtás....
Én a mostani célzottan hadiipari támogatási progira gondolok. Sztem még el sem indult, tehát erről nem tudjuk, hogy mennyire lesz hatékony.

A kérdés az, régi romokban itt maradt hadiiparra akarunk tervezni, pénzt pumpálva életben tartani. Ilyen a cseh, román stratégia, csak jobb kezdőpozíciókból, vagy vmi újat építünk rákapcsolódva a nyugati hadiiparrra, célzottan ahhoz felépítve. Ez utóbbi lett eldöntve. Sztem hatékonyabb lesz, de majd 5 év múlva meglátjuk.
 
Én a mostani célzottan hadiipari támogatási progira gondolok. Sztem még el sem indult, tehát erről nem tudjuk, hogy mennyire lesz hatékony.

A kérdés az, régi romokban itt maradt hadiiparra akarunk tervezni, pénzt pumpálva életben tartani. Ilyen a cseh, román stratégia, csak jobb kezdőpozíciókból, vagy vmi újat építünk rákapcsolódva a nyugati hadiiparrra, célzottan ahhoz felépítve. Ez utóbbi lett eldöntve. Sztem hatékonyabb lesz, de majd 5 év múlva meglátjuk.
Az nem oktalan cél, ha a még meglévő hadiipari beszállítókat/arra képes cégeket becsatornáznák a nyugati vérkeringésbe, de vannak olyan területek (pl. a személyi felszerelések gyártása, amiről már legalább 6 éve szt szajkózzák, hogy a magyar bakának magyar felszerelést), amelyeknél jelenleg csak a szöveg van meg, pedig egyrészt már most képesek lennének beszállni (pl. varrodák), másrészt nem annyira nagy beruházással lehetne újraéleszteni a tetszhalott cégeket.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss