A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Most akkor sz@r tankot vettünk, mert nem tudtunk még 5-8 évet várni a megrendeléssel, ahogy eredetileg tervezték? És 2030 körül már lehet is átépíteni a tankokat, mert akkor már nem lesznek elég korszerűek a Leopard 2A7+/HU tankjaink? Vagy csak a csehek nyugtatják magukat egy lengyel és egy német írásra hivatkozva, hogy ráérnek tankot venni 10 év múlva is?

nem vettünk szar tankot, 7+-t vettünk nem V-t , a 7+ szerintem még 2040-50 környékén is szolgálatban lesz ha nem lesz semmi , 30-ban még nem kapnak semmit , szerintem 35-40 fele kell majd kis ráncfelvarrást csinálna ha még lehet , szerintem inkább ez csak cseh tűzöltás mert tudják hogy épp kurrrrv@ rossz irányba mennek és próbálják megnyugtatni a saját hülyeségüket
 
Aki esetleg végignézi a videót, írja már le a véleményét az egészről. Kíváncsi vagyok, ti hogy látjátok/értelmezitek az elhangzottakat.
Meghallgattam több részletben. Talán ez volt a legjobb kerekasztalbeszélgetés, amit eddig megnéztem, de sztem a legizgalmasabb konkrétumokat kihagyták. Pl. 1. miért Leopard, miert nem Abrams vagy T-72 uprade. Mire elég 56 tank. Hogy néz ki ez a térség fejlesztéseihez képest. Mi az ami jó döntés volt, mi az, ami kevésbé és miért. És igy tovább. Szal max. egy közepes.

Nekem túl elméleti volt és sokszor kerülgették a forró kását, karcolgatták a témákat. Nem volt igazi vita, ezek nekem unalmasak.

Persze összeségében mki elégedett volt. Elhangzott pár félreértés, főleg a létszám körül, a hadiipari részről is csak általánosságokban beszéltek. Talán ez az ami leginkább hiányérzetet hagyott. Túl általános és elméleti volt.

Bár az is lehet itt ez volt a cél....
 
Azt ketlem. Szerintem meg baromi keplekeny, mi lesz az ellentetelezes, mi lesz az ipari ill inkabb tehcnologiai reszvetelunk szintje stb, plane ha figyelembe veszed a Saab-Embraer-Aero letezo gyartasi egyuttmukodesekkel kapcsolatos konteomat is...
Benkő most kapott egy zsír új Elektrolux hűtőt a svédektől egyenesen Stockholmból, persze,hogy kampányol a Gripenek mellett:-:-)
 
Meghallgattam több részletben. Talán ez volt a legjobb kerekasztalbeszélgetés, amit eddig megnéztem, de sztem a legizgalmasabb konkrétumokat kihagyták. Pl. 1. miért Leopard, miert nem Abrams vagy T-72 uprade. Mire elég 56 tank. Hogy néz ki ez a térség fejlesztéseihez képest. Mi az ami jó döntés volt, mi az, ami kevésbé és miért. És igy tovább. Szal max. egy közepes.

Nekem túl elméleti volt és sokszor kerülgették a forró kását, karcolgatták a témákat. Nem volt igazi vita, ezek nekem unalmasak.

Persze összeségében mki elégedett volt. Elhangzott pár félreértés, főleg a létszám körül, a hadiipari részről is csak általánosságokban beszéltek. Talán ez az ami leginkább hiányérzetet hagyott. Túl általános és elméleti volt.

Bár az is lehet itt ez volt a cél....
A lényeg nem ebben van hanem amit a beszélgetés elején,említettek,mégpedig az ez alapján kidolgozott konkrét a haderőnemekre kidolgozott haderőfejlesztési tervekben,csakhogy az nem lesz nyilvános.
 
Ezen a tartályon mindig hangosan vinnyogva röhögök, ahanyszor csak meglátom...




  • Hat ez pont nem igy hangzott eddig a lengyel bejelentés alapján, sokkal inkabb kikonzervalt és felújított export Abramsok lesznek azok valami hajmeresztő áron...
Vmiért nekem is legújabb verzió rémlik, ahogy a cikk írja.

Most meg is néztem, a legmodernebb Abramset kapják.

 
Vmiért nekem is legújabb verzió rémlik, ahogy a cikk írja.

Most meg is néztem, a legmodernebb Abramset kapják.

1. Ha jol emlekszem kikonzervalt Abramsokat (M1A1?) upgradelnek a latest upg szintre, az nagyon nem vaiduj tankok :)
2. mindenki tudja, hogy az export Abrams nem a fullos amerikai Abrams, mindegy, milyen upd csomag neven futtatjak
 
Vmiért nekem is legújabb verzió rémlik, ahogy a cikk írja.

Most meg is néztem, a legmodernebb Abramset kapják.

Ezek sivatagból kikonzervált M1A1-k, amiket elektronikailag (érzékelők, rádiók stb.) felhoznak SEP v3 szintre. Az ördög a páncélzatában bújik meg, ti. nem lesz benne szegényített urán réteg. Esetleg kérnek/kapnak rá valamilyen ASP-t és valamilyen kerámia bázisú rétegelt kiegészítő páncélt, de a páncélzatát tekintve még ebben az esetben sem lesz egyenértékű a US Army saját M1A2-vel.
 
Szerződést már megvan, nem véletlen minden.
Először módosítani kell a jelenlegi Gripen szerződést, mert a tervezett nagy arányú korszerűsítés után már nem az lesz a végérték, mint amit legutóbb beleírtak. Azt is el kell dönteni hogy ezt ki akarjuk-e fizetni és ha igen, mikor. Részletekre bontva 2026/2031/2036-ig vagy 2026-ban maradványértéken. (És akkor egyből más értelmet nyernek Benkő Tibor sokszor idézett szavai, hogy el kell dönteni mi legyen 2026 után és hogy "Gripeneket veszünk, de nem ezeket a gépeket". )

Van még olyan lehetőség is, hogy úgy módosítunk szerződét hogy csak béreljük a korszerűsített gépeket 2026-ig és utána becseréljük Gripen E/F-re, amit vagy kifizetünk vagy lízingeljük azokat is 10-20 évig.

A legköltségesebb verzió a jelenlegi Gripenek nagy arányú korszerűsítése és mellé még E/F Gripeneket is rendszeresíteni. És akkor kb. 2035/2040-ig lenne egy század korszerűsített C/D Gripen és kb. 2050-ig egy század E/F Gripen? 2040 körül pedig bejelentkezünk az FCAS/Tempest/K-FX/T-FX/ATD-X/SAAB FS2020 közül arra, amelyik addigra megvalósul?

És ez még csak néhány lehetséges verzió azok közül, ha csak Gripenekben gondolkodunk a következő 30 évre.
 
1. Ha jol emlekszem kikonzervalt Abramsokat (M1A1?) upgradelnek a latest upg szintre, az nagyon nem vaiduj tankok :)
2. mindenki tudja, hogy az export Abrams nem a fullos amerikai Abrams, mindegy, milyen upd csomag neven futtatjak
Miért nem linkeled be a lengyel haderőfejlesztési topikot vagy az Abrams topikot? Egy hétig ez volt a fő téma.
 
Akkor még nagyobb összlétszám igény jön ki, 236 fő.
Az életpályamodell szerint nem az idősebb pilóták kerülnek át szállítógépre vagy kiképző/oktató státuszba?
Nem tudom, hogy mi alapján tervezik/szervezik az életpályát, például a két hölgy közvetlenül az NFTC, meg az amerikai képzés után került szállítógépre. Ők biztos, hogy nem az életkoruk miatt kerültek ezekbe a "nyugdíjas" pozíciókba. Azért írtam nyugdíjasnak a szállítógépes állást, mert én a seregen belül nem nagyon látok váltási lehetőséget. A Falconról, vagy az Airbusról már nem fognak átülni Gripenre. A Zlin szerintem visszalépés. Helikopter, teljesen más. KC390? Az interkontinentális, VIP 7Xről szerintem visszalépés, bár változatosabb lehet. Az A319ről tűnik egyértelmű szakmai előrelépésnek: vagy 25 évnyi ugrás a technikában és főleg változatosabb feladatok lehetősége.
 
Oktatásba és egészségügybe kellene rengeteg pénzt tenni, mert akkor van itt jövő. Remélem jelenleg a NER-be elszivárgó ezermilliárdok átcsoportosítása ezekre a területekre elegendő lesz és nem nyirbálják meg a Zrínyi programot.
Miért most nem ezt teszik? Szerinted ezekre a pénzekre nincsen jelentkező a baloldalon?
 
Először módosítani kell a jelenlegi Gripen szerződést, mert a tervezett nagy arányú korszerűsítés után már nem az lesz a végérték, mint amit legutóbb beleírtak. Azt is el kell dönteni hogy ezt ki akarjuk-e fizetni és ha igen, mikor. Részletekre bontva 2026/2031/2036-ig vagy 2026-ban maradványértéken. (És akkor egyből más értelmet nyernek Benkő Tibor sokszor idézett szavai, hogy el kell dönteni mi legyen 2026 után és hogy "Gripeneket veszünk, de nem ezeket a gépeket". )

Van még olyan lehetőség is, hogy úgy módosítunk szerződét hogy csak béreljük a korszerűsített gépeket 2026-ig és utána becseréljük Gripen E/F-re, amit vagy kifizetünk vagy lízingeljük azokat is 10-20 évig.

A legköltségesebb verzió a jelenlegi Gripenek nagy arányú korszerűsítése és mellé még E/F Gripeneket is rendszeresíteni. És akkor kb. 2035/2040-ig lenne egy század korszerűsített C/D Gripen és kb. 2050-ig egy század E/F Gripen? 2040 körül pedig bejelentkezünk az FCAS/Tempest/K-FX/T-FX/ATD-X/SAAB FS2020 közül arra, amelyik addigra megvalósul?

És ez még csak néhány lehetséges verzió azok közül, ha csak Gripenekben gondolkodunk a következő 30 évre.
En lefogadom, hogy a két opcio a jelenlegi C/D + 2 szazad E avagy 2 szazad E es a C/D-t visszaveve beszamitjak... utóbbit sejttette Benkő interjuja, de ugye azért ő sem teljesen az igazság forrása, szoval én bízom a három szazadban, különösen a harom század román lepukkant F-16 okán. ;)
 

"Egy 15 főből álló csoport illegálisan akart átjutni Magyarország területére Ásotthalomnál 2021. július 27-én 20 óra 40 perckor, ezért a szerb oldalról gázspray-vel lefújták a határt védő egyenruhásokat. Az erőszakos határátlépési kísérlet következtében négy honvéd megsérült, orvosi ellátásuk folyamatban van.

A szolgálatot teljesítő rendőrök és katonák a jogellenes határátlépési kísérletet megakadályozták.

Kollégáink mindent megtesznek a közrend és közbiztonság fenntartása érdekében, felkészülten, elegendő élő erővel és technikával őrzik a határt.
"
 
Először módosítani kell a jelenlegi Gripen szerződést, mert a tervezett nagy arányú korszerűsítés után már nem az lesz a végérték, mint amit legutóbb beleírtak. Azt is el kell dönteni hogy ezt ki akarjuk-e fizetni és ha igen, mikor. Részletekre bontva 2026/2031/2036-ig vagy 2026-ban maradványértéken. (És akkor egyből más értelmet nyernek Benkő Tibor sokszor idézett szavai, hogy el kell dönteni mi legyen 2026 után és hogy "Gripeneket veszünk, de nem ezeket a gépeket". )

Van még olyan lehetőség is, hogy úgy módosítunk szerződét hogy csak béreljük a korszerűsített gépeket 2026-ig és utána becseréljük Gripen E/F-re, amit vagy kifizetünk vagy lízingeljük azokat is 10-20 évig.

A legköltségesebb verzió a jelenlegi Gripenek nagy arányú korszerűsítése és mellé még E/F Gripeneket is rendszeresíteni. És akkor kb. 2035/2040-ig lenne egy század korszerűsített C/D Gripen és kb. 2050-ig egy század E/F Gripen? 2040 körül pedig bejelentkezünk az FCAS/Tempest/K-FX/T-FX/ATD-X/SAAB FS2020 közül arra, amelyik addigra megvalósul?

És ez még csak néhány lehetséges verzió azok közül, ha csak Gripenekben gondolkodunk a következő 30 évre.
Azért kíváncsi lennék, hogy a Rafale es Eurofighter ügyben, milyen ajánlat érkezett. De nem fogjuk megtudni. Ezeknek lenne igazán politikai előnye, a Gripennek semmi.